YLE: Nainen, älä seurustele liian hyvännäköisen kanssa, tulet petetyksi
Rantalalla riittää vinkkejä, miten voi välttyä petetyksi tulemiselta. Näin biologi varoittaa naisia.
- Mitä komeamman näköinen mies on, sitä enemmän hän pettää kumppania ja sitä vähemmän hän panostaa parisuhteen yhteisiin jälkeläisiin. Vastaavasti vähemmän puoleensavetävät miehet kompensoivat huonompaa ulkonäköään olemalla parempia aviomiehiä. Keskivertoihmiset ovat paljon onnellisempia kuin esimerkiksi Hollywood-tähdet.
Miesten pettämistä Rantala selittää muun muassa sillä, että se on ollut evoluutiohistoriassa miehille hyödyllisempää kuin naisille.
- Kelpoisuushyöty on miehille suurempi. Se, että mies on saattanut yhden ainoan seksiseikkailun seurauksena saada uuden lapsen, sen hyöty on paljon suurempi kuin että nainen pettää. Nainen ei pysty välttämättä pettämisellä parantamaan omaa lisääntymistään jälkeläisten määrällä vaan laadulla.
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikaansa. Vähemmän komeat janoavat halutuksi tulemisen kokemusta, eivät sinua. Pettävät siksi. Mitä komeampi, sitä isompi valikoima kiinnostuneita, sitä nirsompi lopulta on.
Nirsous näkyy siinä, että vaihdellut teitä naisia kun lakanoita.
Olen myös lukenut tutkimuksen, jossa todettiin komeiden miesten ja myös kauniiden naisten pettävän eniten. Ihan siitä syystä, että heille tulee enemmän tilaisuuksia pettää. Ennemmin tai myöhemmin he haksahtavat vieraaseen. Rumat eivät pysty pettää kun yksinkertaisesti ei vain tule tilaisuutta pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt itsekin - kumpi on enemmän vaarassa pettää; sellainen mies joka on jo ennen tätä suhdetta kokenut paljon ja saanut valita itse kumppaninsa (komea mies) vai sellainen joka on vaivalla saanut yhden naisen ja ei ole tottunut naisten huomioon. Kumpi teistä todennäköisemmin pettää; se joka on tottunut naisten huomioon ja tietää ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolen kun on itse päässyt valitsemaan, vai se joka kerrankin elämässä kokee naisten huomiota vaikka känniseltä kollegalta pikkujouluissa?
T. Taviksen pettämä, komea mies eiTodennäköisemmin se komea mies. Aika vähän naiset tuntevat toisten naisten käyttäytymistä.
Tässähän nimenomaan koko homma perustuu sille että toiset naiset yrittävät. Todennäköisemmin se komea mies on jo päässyt testaamaan ja valinnut parhaan, ei sellaisella ole mitään tarvetta lähteä pettämään.
Totta kai noin on.
Vaika komea olisi luonteeltaan yhtä hyvä kuin rumakin
- mahdollisuuksia on enemmän, naiset flirttaavat
- oppii olemaan vaativa jos vaikka suhde mättää, koska on totuttu siihen että uusi parempi nainen on helposti saatavilla
Ei tietenkään ole niin että kaikki komeat pettävät ja rumat eivät koskaan.
Varsinaiset pelimiehet ovat oma lukunsa. Näiden kanssa uskon enemmänkin että ovat tyypillisemmin melko komeita mutta ei superkomeita. Näillä miehillä on pakkomielle saada naisia.
Ihan sama, elän nykyisin onnellisesti avoimessa parisuhteessa eikä tarvitse tuollaisia asioita stressata että onko mieheni jonkun tutkijan mukaan liian komea ja tulenko hölmöyttäni petetyksi kun en tyytynyt rumaan mieheen.
Sen vaan sanon, että eksäni oli tällainen perus lyhyt tanakka pottunokka, ja mitä pidempään hänen kanssaan oli niin sitä vähemmän hän sitä ulkoista olemustaan ihanalla käytöksellä kompensoi... Olisi varmasti pettänyt, uhkasikin pettää ja koitti iskeä ystävääni ja hänen äitiäänkin. Tiedä ketä kaikkia muitakin, mutta ei raukalle herunut. Ei kyllä viimeisten yhdessäolo-kuukausien aikana herunut multakaan. Jotenkin se, että tämä vaatimattoman näköinen eksäni olisi pettänyt mutta ei saanut keltään, oli tuhat kertaa nolompaa kuin se että tulin sitten myöhemmin kunnolla petetyksi uuden kumppanin kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Hassua kuinka naiset usein ovat sitä mieltä että miesten ei pitäisi katsella fitnessnaisia ja instamissejä, koska sellaiset naiset ovat ahneempia rahalle ja petollisempia.
Mutta kun puhutaankin miehistä, vastaavaa argumenttia ei hyväksytä.
Mun puolesta saa katella ihan rauhassa, ei se minua häiritse.
Aika surullinen lähtökohta seurusteluun jos naisen pitäisi valita ruma/tavallisen näköinen mies vain siksi, ettei tälle tarjoudu mahdollisuuksia pettää. 🙄 Mitä järkeä koko seurustelussa sitten on?
Mun mies on maailman komein eikä oo pettänyt. En usko tämän Rantalan teorian mustavalkoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikaansa. Vähemmän komeat janoavat halutuksi tulemisen kokemusta, eivät sinua. Pettävät siksi. Mitä komeampi, sitä isompi valikoima kiinnostuneita, sitä nirsompi lopulta on.
Nirsous näkyy siinä, että vaihdellut teitä naisia kun lakanoita.
Oih, onpa katkeraa tekstiä. Huomaa ettei sua ole lykästänyt lakanoiden välissä.
Vierailija kirjoitti:
Aina tuo iänikuinen valhe, eihän miehet halua jälkeläisiä joka naisen kanssa, ne haluaa vaan paneskella kaikkia.
Jos löytyisi helppo, vaivaton ehkäisytapa miehille niin melkein kaikki käyttäisi sitä.
Kondomi. Ole hyvä vaan, näköjään et tätä tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Hassua kuinka naiset usein ovat sitä mieltä että miesten ei pitäisi katsella fitnessnaisia ja instamissejä, koska sellaiset naiset ovat ahneempia rahalle ja petollisempia.
Mutta kun puhutaankin miehistä, vastaavaa argumenttia ei hyväksytä.
Et ole ihan ymmärtänyt ideaa. Harva mies saa fitness-naista. Eli realismia. Mutta vapaasti voi kuolata ketä haluaa. Olet itse täysin keksinyt tuon väittämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsen 100x mielummin komean mieheni, joka on varta vasten valinnut minut kumppanikseen, hänellä oli kyllä muitakin vaihtoehtoja, kuin ukon, joka vaan odottaa kieli pitkällä että löytyisi muitakin naisia joille kelpaisi, eli pettäisi siis välittömästi. Lisäksi, ruma mies ei viehättäisi minua. Hyvännäköisetkin ihmiset voivat olla uskollisia. Typerää väittää että liittyisi ainoastaan ulkonäköön.
Varta vasten valinnut sut alapään vuoksi, jota himoitsi juuri sinä hetkenä. Vähä ku pääset kupsahtaa ja vanhentumaan ja tämä naismagneetti korvaa sut toisella. Luultavasti pettää sua juuri tälläkin hetkellä :)
Vähemmän viehättävän loistavaa argumentointia. Voi raukkaa.
Tällä miestutkijalla on ilmeisesti itsellään huono itsetunto ulkonäkönsä suhteen...
Totta se on, että erittäin komeat miehet on yleensä epäluotettavia ja epärehellisiä tyyppejä joilla naiset vaihtuu ja suhteet on päällekkäisiä.
”Tavallisen komeat” miehet taas on ihan hyviä ja kunnollisia, siis sellaiset komeat miehet jotka eivät ole kuitenkaan mitään päät kääntäviä erityisen komeita miesmalleja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, elän nykyisin onnellisesti avoimessa parisuhteessa eikä tarvitse tuollaisia asioita stressata että onko mieheni jonkun tutkijan mukaan liian komea ja tulenko hölmöyttäni petetyksi kun en tyytynyt rumaan mieheen.
Sen vaan sanon, että eksäni oli tällainen perus lyhyt tanakka pottunokka, ja mitä pidempään hänen kanssaan oli niin sitä vähemmän hän sitä ulkoista olemustaan ihanalla käytöksellä kompensoi... Olisi varmasti pettänyt, uhkasikin pettää ja koitti iskeä ystävääni ja hänen äitiäänkin. Tiedä ketä kaikkia muitakin, mutta ei raukalle herunut. Ei kyllä viimeisten yhdessäolo-kuukausien aikana herunut multakaan. Jotenkin se, että tämä vaatimattoman näköinen eksäni olisi pettänyt mutta ei saanut keltään, oli tuhat kertaa nolompaa kuin se että tulin sitten myöhemmin kunnolla petetyksi uuden kumppanin kanssa :D
Klassinen pelimiesoppi joka pitää paikkansa.
Naiselle on tärkeää tieto että mies saisi halutessaan muitakin naisia.
Naiset alitajuisesti kilpailevat keskenään.
Moni mun kaveri pettää. itse ole moiseen sortunut 27 vuoteen.
Nuo ketkä pettävät eivät olleet nuorena häntäheikkejä ja nyttenkin naisten saaminen perustuu yhteiskunnalliseen statukseen
Ihan komea M46
Rantala kuulostaa ulimieheltä, jonka mielestä naisen tulisi valita ruma, köyhä ja tyhmä mies. Vielä jos on alkkis niin hyvä. Kun ei löydy ottajia niin silloin mies ei petä. Mutta tutkijan mielestä mies siis todennäköisesti pettää, jos on liikaa hyviä ominaisuuksia.
Kaikki kumppanini on olleet rumia ja he on pettäneet minua joten...
Ei pidä paikkaansa. Komea exäni kohteli aina hyvin ja oli uskollinen, harmi että tajusin hänen arvonsa liian myöhään.
Hänen jälkeensä sovelsin nimenomaan tätä ajatusta ja menin suhteeseen lihavahkon keskivertomiehen kanssa, oli tinderissä 5kk seurustelun aloittamisen jälkeen pönkittämässä huonoa itsetuntoansa.