YLE: Nainen, älä seurustele liian hyvännäköisen kanssa, tulet petetyksi
Rantalalla riittää vinkkejä, miten voi välttyä petetyksi tulemiselta. Näin biologi varoittaa naisia.
- Mitä komeamman näköinen mies on, sitä enemmän hän pettää kumppania ja sitä vähemmän hän panostaa parisuhteen yhteisiin jälkeläisiin. Vastaavasti vähemmän puoleensavetävät miehet kompensoivat huonompaa ulkonäköään olemalla parempia aviomiehiä. Keskivertoihmiset ovat paljon onnellisempia kuin esimerkiksi Hollywood-tähdet.
Miesten pettämistä Rantala selittää muun muassa sillä, että se on ollut evoluutiohistoriassa miehille hyödyllisempää kuin naisille.
- Kelpoisuushyöty on miehille suurempi. Se, että mies on saattanut yhden ainoan seksiseikkailun seurauksena saada uuden lapsen, sen hyöty on paljon suurempi kuin että nainen pettää. Nainen ei pysty välttämättä pettämisellä parantamaan omaa lisääntymistään jälkeläisten määrällä vaan laadulla.
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa huomaa taas tämän tutun miesasetelman, että on vain "hyvännäköisiä miehiä" ja "rumia miehiä" Mitään välimuotoja ei ole. Joko malli tai Esa Pakarinen.
Ruma = ei sytytä seksuaalisesti. Ei tolla tarkoiteta mitään absoluuttista rumuutta.
Sitäpaitsi makuja on naisillakin monia, toisen ruma on toisen komea.Eikä ole. Kukaan nainen ei pidä minua komeampana, kuin nuorempaa Brad Pittiä. Naisten miesmaku on uskomattoman kapea, kunnes ikää on +40.
Onko siis nuori Brad Pitt joku yleismaailmallinen keskivertomiehen mittari, että jos joku nainen pitää miestä häntä komeampana, niin mies on tällöin kaikkien naisten mielestä hyvännäköinen? Jos taas kukaan nainen ei pidä miestä komeampana kuin nuori Brad Pitt, niin tällöin mies on automaattisesti kaikkien naisten mielestä ruma? Vai mitä tarkoitat?
Ei. Nuori Brad Pitt on täydellisyyden mittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa huomaa taas tämän tutun miesasetelman, että on vain "hyvännäköisiä miehiä" ja "rumia miehiä" Mitään välimuotoja ei ole. Joko malli tai Esa Pakarinen.
Ruma = ei sytytä seksuaalisesti. Ei tolla tarkoiteta mitään absoluuttista rumuutta.
Sitäpaitsi makuja on naisillakin monia, toisen ruma on toisen komea.Eikä ole. Kukaan nainen ei pidä minua komeampana, kuin nuorempaa Brad Pittiä. Naisten miesmaku on uskomattoman kapea, kunnes ikää on +40.
Onko siis nuori Brad Pitt joku yleismaailmallinen keskivertomiehen mittari, että jos joku nainen pitää miestä häntä komeampana, niin mies on tällöin kaikkien naisten mielestä hyvännäköinen? Jos taas kukaan nainen ei pidä miestä komeampana kuin nuori Brad Pitt, niin tällöin mies on automaattisesti kaikkien naisten mielestä ruma? Vai mitä tarkoitat?
Miksi sulla on tarve olla parempi kuin täydellinen?
KANNATTAISKO SUOMIÄMMIENKIN PANOSTAA ULKONÄKÖÖN NIIN VOIS OLLA HUOLETI KOMEAN MIEHEN KANSSA.EI MIKÄÄN SUURI IHME JOS MIES LÄHTEE NYKYÄÄN KÄVELEE.
Vierailija kirjoitti:
KANNATTAISKO SUOMIÄMMIENKIN PANOSTAA ULKONÄKÖÖN NIIN VOIS OLLA HUOLETI KOMEAN MIEHEN KANSSA.EI MIKÄÄN SUURI IHME JOS MIES LÄHTEE NYKYÄÄN KÄVELEE.
Vastaus: kyllä kannattaa panostaa, jos vaan komeen miekkosen saa kainaloonsa. :3
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen itse todella hyvännäköinen mies, enkä ole koskaan pettänyt naista, eikä ole tullut edes mieleen, ei edes vaikka olen joutunut itse petetyksi. Eikä tule jatkossakaan.
Oletko ns. tossukka?
Tää on niin totta. Olen komea mies ja aina olen pyörittänyt monta samaan aikaan. Tiedän kyllä että naiset ovat kanssani vaan sen takia että olen komea joten mulla on nolla rispektiä heitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Eli koska kukaan nainen ei pidä sinua täydellisyyttä komeampana, niin tämä tarkoittaa sitä, että naisilla on kapea miesmaku?? Vai mitä ihmettä oikeasti ajat takaa?
Miksi edes haluaisit olla täydellisen komeaa komeampi ja onko se edes mahdollista? Siis eikö täydellinen ole silloin epätäydellinen, jos häntä komeampia on kuitenkin olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin totta. Olen komea mies ja aina olen pyörittänyt monta samaan aikaan. Tiedän kyllä että naiset ovat kanssani vaan sen takia että olen komea joten mulla on nolla rispektiä heitä kohtaan.
Uskotaan... Siis että olet komea mies, toki toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Eli koska kukaan nainen ei pidä sinua täydellisyyttä komeampana, niin tämä tarkoittaa sitä, että naisilla on kapea miesmaku?? Vai mitä ihmettä oikeasti ajat takaa?
Miksi edes haluaisit olla täydellisen komeaa komeampi ja onko se edes mahdollista? Siis eikö täydellinen ole silloin epätäydellinen, jos häntä komeampia on kuitenkin olemassa?
Nää on filosofisia kysymyksiä. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotaan... Siis että olet komea mies, toki toki.
Niin, sehän olisi mahdotonta että komea mies täällä kirjoittelisi
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla. Silloin alkaa taas saada huomiota muilta naisilta ja pää menee pyörällä. Sitten sitä lankee vieraanseen loveen ja parisuhde menee pilalle. Näin miehen maha pitää loppujen parisuhteen paremmin kunnossa kun mies ei tule ahneeksi.
Mulla on komea mies, sais kyllä monen naisen pauloihinsa. Itse en ole samaa tasoa...Mutta jos mies haluaa pettää ja lähteä niin antaa mennä, mun elämä ei siihen kaadu enkä käytä aikaa pelkäämiseen että mies pettäisi.
Nainen toimii luonnonsa varassa. 5% miehistä panee 80 prosenttia naisista. Vastaavasti se 95% miehistö jää ilman eikä ikäisensä nuoret naiset edes vilkaise kohti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on komea mies, sais kyllä monen naisen pauloihinsa. Itse en ole samaa tasoa...Mutta jos mies haluaa pettää ja lähteä niin antaa mennä, mun elämä ei siihen kaadu enkä käytä aikaa pelkäämiseen että mies pettäisi.
Oon samaa mieltä. Mieluummin oon sellaisen miehen kanssa joka aidosti saa mun sydämen sykkimään, kuin tuhlaisin aikaani johonkin "ihan ok" tyyppiin joka ei saa edes sukkiani pyörimään. En koe tarvitsevani suhdetta jossa ei ole intohimoa. Mulla on jo kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä. Mieluummin oon sellaisen miehen kanssa joka aidosti saa mun sydämen sykkimään, kuin tuhlaisin aikaani johonkin "ihan ok" tyyppiin joka ei saa edes sukkiani pyörimään. En koe tarvitsevani suhdetta jossa ei ole intohimoa. Mulla on jo kavereita.
Hyväksytkö loukkaavaa käytöstä komealta mieheltä kunhan vain saat olla hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Nainen toimii luonnonsa varassa. 5% miehistä panee 80 prosenttia naisista. Vastaavasti se 95% miehistö jää ilman eikä ikäisensä nuoret naiset edes vilkaise kohti.
NYYH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksytkö loukkaavaa käytöstä komealta mieheltä kunhan vain saat olla hänen kanssaan?
En mä sallisi loukkaavaa käytöstä keneltäkään. Kuten moni kommentoijakin tuolla edellä on sanonut: jos mies on komea, se ei automaattisesti tarkoita sitä että on pettäjä tai törkimys käytökseltään. Rumatkin pettää, ihan turha siis yrittää yleistää ulkonäön perusteella. Muhun tuollainen yleistäminen ja pelottelu ei tehoa!
Vierailija kirjoitti:
Uskotko oikeasti tähän tuubaan?