Työnantaja pakottaa kaikki takaisin toimistolle 29.3. lähtien
Hemmetti että ottaa päähän. Oon itse jo täysin tottunut olemaan etänä ja työt luistaa mielestäni paremmin kuin toimistolla. No takaisin on mentävä ahtaaseen ja meluisaan avotoimistoon. Kiva kun pakko mennä bussilla ja sekin on täynnä ihmisiä. Eikö nyt pitänyt olla joku etätyösuositus??
Kommentit (159)
Käsittämätöntä... Mikä on työnantajan perustelu sille, että kaikki toimistolle?
Laaja etätyösuositus on voimassa. Ehkä työantaja tulee toisiin ajatuksiin, kun kaikki sairastutte ja olette viikkoja pois sairaana tai karanteenissa. Uskomattoman vastuutonta pakottaa toimistolle tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Laaja etätyösuositus on voimassa. Ehkä työantaja tulee toisiin ajatuksiin, kun kaikki sairastutte ja olette viikkoja pois sairaana tai karanteenissa. Uskomattoman vastuutonta pakottaa toimistolle tässä tilanteessa.
Joo kyllä ahdistaa että on pakko mennä. Tän viikon oon talvilomalla, jos olisin tiennyt niin olisin siirtänyt lomaa parilla viikolla.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä ahdistaa että on pakko mennä. Tän viikon oon talvilomalla, jos olisin tiennyt niin olisin siirtänyt lomaa parilla viikolla.
Ap.
Niin ja uutta työpaikkaa alan katselemaan. En halua tehdä töitä työnantajalle joka ei ilmeisesti välitä yhtään työntekijöidensä turvallisuudesta.
https://stm.fi/etatyot-koronavirustilanteessa
Uskomatonta pässeilyä. Toivottavasti tilanne ratkeaa hyvin. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä tällainen firma on, joka altistaa työntekijänsä ja kuka tietää kuinka monen muun henkilön terveyden siinä sivussa.
Niin työnantaja antaa kaikille ilmoituksen YT-neuvotteluista.
Itse tilaisuus kestää noin tunnin.
Meillä globaalissa firmassa taitaa jotain muutoksia tulla ja se muutos on paikkariippumattomampi kuin ennen pandemiaa. Toki ei se niin tarkkaa ole ollut tähänkään asti. Tämä on ainakin yksityisen puolen etu, että asiat ovat tuottavuus- ja talousohjattuja. Jos laskutat työtuntisi niin mitäpä sitä kukaan enää jaksaa miettiä kuinka se tehdään.
Ootte ollut joko niin tyhmiä että ette ole osannu käyttää etäilyä, tai sit niin laiskoja ja huonolla työmoraalilla, että suoritteita ei ole syntynyt.
Tyhmyydestä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin työnantaja antaa kaikille ilmoituksen YT-neuvotteluista.
Ei ees haittais kun ottaa niin päähän. Mutta en usko kun töitä on enemmän kuin tarpeeksi. Tai no mistäs sitä tietää. Olisi ainakin sitten aikaa etsiä uusi työ.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ootte ollut joko niin tyhmiä että ette ole osannu käyttää etäilyä, tai sit niin laiskoja ja huonolla työmoraalilla, että suoritteita ei ole syntynyt.
Tyhmyydestä sakotetaan.
Jos luit ketjua niin kerroin että ainakin oma tehokkuus on noussut ja olen saanut siksi lisää palkkaakin. Muista en tiedä.
Ap
Työnantajalla pitää olla vahva peruste miksi vaatii työntekijät lähityöhön, jos etätyö on toiminut hyvin poikkeusaikana. Eli vaatikaa peruste kirjallisena mustaa valkoisella ja voitte viedä eteenpäin työsuojeluun.
Toivottavasti ta sitten ymmärtää kun saikun kasvaa.. etänä on voinut pienessä flunssassa olla kotona mutta toimistolle ei ole asiaa.. kannattaa ottaa asia puheeksi!
Vierailija kirjoitti:
Meillä globaalissa firmassa taitaa jotain muutoksia tulla ja se muutos on paikkariippumattomampi kuin ennen pandemiaa. Toki ei se niin tarkkaa ole ollut tähänkään asti. Tämä on ainakin yksityisen puolen etu, että asiat ovat tuottavuus- ja talousohjattuja. Jos laskutat työtuntisi niin mitäpä sitä kukaan enää jaksaa miettiä kuinka se tehdään.
Meillä oli tämä jo ennen koronaa. Mun esimieskin asuu 300 kilometrin päässä ja osa työkavereista ihan toisessa maassa joten etänä ollaan toimittu jo vuosia. Vanhanaikaista ajatella että kaikkien pitäisi ängetä johonkin pieneen toimistoon tekemään töitä yhdessä.
Iltalehden tietojen mukaan erityisesti vihreät vastustaa liikkumisrajoituksia. Sen sijaan puolue haluaa laajentaa etätyöt mahdollisemmin kattavaksi, eli vain välttämättömimmät lähityöt saisi tehdä.
Tuo oli suora lainaus tän päivän Ilta-Sanomien jutusta. Ihme työnantajia ne jotka pakottavat töihin jos työ on mahdollista tehdä etänä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8924fbdd-7728-442d-aff7-de6d3490b….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä on traaginen kohtalo. Eipä ole etätöihin päässyt ja sairaiden ihmisten keskellä joutuu päivät olee. T. Keittiötyöntekijä vuodeosastolta.
Niin? Ymmärrät kai että sinun työtäsi ei voi tehdä etänä? Onhan se sulaa hulluutta jos on mentävä toimistolle altistamaan itsensä ja muut jos työnkuva on sellainen että työn VOI tehdä yhtä hyvin etänä. Kaikki mahdolliset kontaktithan pitää saada minimiin, joten mikä mahtaa olla ap:n työnantajan perustelu? Teen itsekin työtä jota ei ole mahdollista tehdä etänä (sh), mutta ymmärrän silti että etätyö ei ole mikään ylimääräinen ”etuus”, mitä pitäisi kadehtia, tai olla vahingoniloinen jos se joltain kielletään. On ihan meidän kaikkien etu että ne jotka voivat tehdä työnsä etänä, myös niin tekevät.
Juurikin näin! Eiköhän se ole myös heille turvallisempaa jotka eivät voi jäädä kotiin että he jäävät kotiin epäilemään jotka voivat.
En yhtään osaa sanoa että kuinka moni tällä hetkellä tekee töitä etänä Suomessa mutta ainakin luulisin että kymmenet tuhannet ihmiset. Jos he kaikki änkevät nyt yhtäkkiä sinne toimistolle ja ruuhkabusseihin ja lounasravintoloihin niin olen varma että tartuntojen määrä nousee huomattavasti!On kyllä vastuuton työnantaja joka nyt käskee töihin jos etänäkin voisi tehdä.
Yli miljoona etätyöläistä. Miettikää jos kaikki alkaisivat liikkua avokonttoreihinsa, istuisivat kulkuvälineissä ja lounastaisivat kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta pässeilyä. Toivottavasti tilanne ratkeaa hyvin. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä tällainen firma on, joka altistaa työntekijänsä ja kuka tietää kuinka monen muun henkilön terveyden siinä sivussa.
Kerro ap firma, teitä on kuitenkin satoja. Tai anna juttuvinkki johonkin, itse boikotoisin näin yhteiskuntavastuutonta firmaa. Vaikkei edes teistä työntekijöistä välittäisi, jonkun tätä ketjuakin lukevan läheinen voi sairastua vakavasti siksi, että joku tartuntaketju lähtee tästä typeryydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä on traaginen kohtalo. Eipä ole etätöihin päässyt ja sairaiden ihmisten keskellä joutuu päivät olee. T. Keittiötyöntekijä vuodeosastolta.
Niin? Ymmärrät kai että sinun työtäsi ei voi tehdä etänä? Onhan se sulaa hulluutta jos on mentävä toimistolle altistamaan itsensä ja muut jos työnkuva on sellainen että työn VOI tehdä yhtä hyvin etänä. Kaikki mahdolliset kontaktithan pitää saada minimiin, joten mikä mahtaa olla ap:n työnantajan perustelu? Teen itsekin työtä jota ei ole mahdollista tehdä etänä (sh), mutta ymmärrän silti että etätyö ei ole mikään ylimääräinen ”etuus”, mitä pitäisi kadehtia, tai olla vahingoniloinen jos se joltain kielletään. On ihan meidän kaikkien etu että ne jotka voivat tehdä työnsä etänä, myös niin tekevät.
Juurikin näin! Eiköhän se ole myös heille turvallisempaa jotka eivät voi jäädä kotiin että he jäävät kotiin epäilemään jotka voivat.
En yhtään osaa sanoa että kuinka moni tällä hetkellä tekee töitä etänä Suomessa mutta ainakin luulisin että kymmenet tuhannet ihmiset. Jos he kaikki änkevät nyt yhtäkkiä sinne toimistolle ja ruuhkabusseihin ja lounasravintoloihin niin olen varma että tartuntojen määrä nousee huomattavasti!On kyllä vastuuton työnantaja joka nyt käskee töihin jos etänäkin voisi tehdä.
Yli miljoona etätyöläistä. Miettikää jos kaikki alkaisivat liikkua avokonttoreihinsa, istuisivat kulkuvälineissä ja lounastaisivat kaupungilla.
Mistään saa ees lounasta kun paikat on ainakin nyt kiinni. Mutta ihmisten pitää tunkeutua pieneen toimistoon. Hullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap firma, teitä on kuitenkin satoja. Tai anna juttuvinkki johonkin, itse boikotoisin näin yhteiskuntavastuutonta firmaa. Vaikkei edes teistä työntekijöistä välittäisi, jonkun tätä ketjuakin lukevan läheinen voi sairastua vakavasti siksi, että joku tartuntaketju lähtee tästä typeryydestä.
En uskalla kertoa. No eikai auta kuin lennä tai toivoa että vielä pyörtävät päätöksen. Tai toivoa et heti ekana päivän jälkeen jollain todetaan korona ja muut joudumme altistuneita takaisin etäilemään ja sitten saavat kyllä tuoda koneen mulle koska en viitsi alkaa päivittäin kantelemaan sitä bussissa.
Mä olen tästä täysin eri mieltä. Meillä on ilman etäilyäkin osa porukasta eri paikassa fyysisesti koska meillä on toimintaa useammalla paikkakunnalla. Hyvin on etäkokoukset onnistuneet vaikka minkälaisilla variaatioilla. Osa kotona, osa paikalla, osa neukkarissa, osa omassa työpisteessä.