Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi laihduttaa, mutta sitten koko perhe saisi kärsiä, ja mies ei suostu.

Vierailija
15.03.2021 |

Ei kuulemma aio lopettaa pitsaperjataita tai sipsien syömistä.

Yritin tehdä ruuaksi kasvissosekeittoa ja raejuustoa, mutta mies kitisi että haluaa oikeaa ruokaa.
En ala vieressä katsomaan, kun muut nauttii elämästä.

Mies tätä laihtumistani toivoo, en minä. Eikö hänen pitäisi tukea. Ylipainoa mulla joku 30-35kg, miehellä 10kg.

Kommentit (414)

Vierailija
261/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi yrität laihduttaa jollain kasvissosekeitolla? Ja mitä ihmettä sinä oikein olet syönyt, kun olet turvonnut muodottomaksi?

Jätät vain hiilarit todella vähiin, syöt hiilareita vain kasviksista. Viljat pois. Ketogeeninen ruokavalio, välillä voit vhh:illa ja kun olet saanut painon haluamaasi lukemaan, niin jatkat vhh:lla.

Sipsin sijaan syöt kasviksia. Ovat hyviä dipin kanssa. Voit tehdä keto-pizzaa, tai pohjatonta pizzaa kuten minä. Keto-vhh-ruuat ovat oikeasti parempia kuin hiilarihöttömoska.

En enää kaipaa "normaalia ruokavaliota" kun vhh-ketolla olo on paljon parempi.

Olen nyt jonkin aikaa syönyt "normaalilla ruokavaliolla" ja miettinyt, miksi olen niin huonovointinen. Ehdin jo miettiä että olisiko minulla mahasyöpä, mutta sitten tajusin, että olen syönyt viljoja lähes päivittäin monta viikkoa. Aion jättää ne pois taas huomisesta lähtien, joten eiköhän olo parane.

(Ja tuo mahasyöpäepäily tuli siitä, kun isäni menehtyi ruokatorven syöpään. Aloin miettiä että onko minullakin jotain häikkää, mutta sitten älysin että nämä ongelmat alkoivat kun olin muutaman viikon äitini luona ja söin "normaalisti", enkä ole sen jälkeen palannut minulle parempaan ruokavalioon.)

Itse en kyllä ole läski, muuten vain jätin höttöhiilarit joskus pois pariksi vuodeksi. Näköjään elämä oli parempaa kun höttöpaskaa ei syönyt. Vatsa on pallo kun syön viljoja, vehnä pahin. Keto-vhh:lla vatsa on litteä ja nälkää ei tarvitse nähdä.

Vierailija
262/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Unohdit lopusta sen vakiokysymyksen, ”onko muilla vastaavia kokemuksia” tai jotain sinnepäin.

Tää on mun elämää. Kaksinaamaisen miehen kanssa. Ap

Jätä se miessika ja syö pizzaa joka aterialla ja suklaata jälkkäriksi.

Olet sen arvoinen.

Ansaitset parempaa sillä kaikki oikeat miehet tietävät että

naisessa pitää olla mistä pitää kiinni.

No ei se niin kauhean hyvä ole jos on niin paljon kiinniotettavaa ettei ihmisen kädet enää riitä.

Tää on paras!😂

Mutta vakavasti puhuen. Ei terveellinen ruoka ole sama kuin vähärasvainen kaalikeitto. Itse laihdutin vhh:lla enkä koskaan ole kokenut, että olisin jäänyt jostain herkullisesta paitsi. Myös niitä huonompia herkkuja voi syödä, kunhan ei vedä pitsaa joka päivä, eikä perhepitsaa itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se ole sinun ongelmasi kun olet syönyt jo pikään liikaa etkä liiemmin liiku.

huomaa vielä itse aiheutettu ongelma jonka siis itse korjaat, ei siihen muita tarvita ja pitsaperjantainahan sinä olet lenkillä muutenkin ja et näe pitsaa

Vierailija
264/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske painua sinne mihin aurinko ei paista, ja lopettaa turha ulina. Herra nousee sängystä ja tekee itse ruokaa jne kun viitsii. Ei ole sinun häpeäsi.

Jos miehesi haluaa huonoon kuntoon pelkän epäterveellisen elämäntavan vuoksi, niin siitä vaan. Ei sekään ole sinun häpeäsi.

Haluat selkeästi tehdä ylipainolle jotain, joten kannattaa siis hyvissä ajoin ruveta jo tekemään.

Vierailija
265/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Tee perheelle niitä ryokia mitä syö ja itsellesi muuta. Ei mulla ainakasn ole mikään ongelma ostaa itselleni vaikka Saarioisten keittoja, kun muut syö pakastepitsaa tai einespullia ranskalaisten kanssa, kun en söis noita muutenkaan. En mä voi määrittää muiden ruokavaliota yksistään sen mukaan, mitä itse suostun syömään.

Vierailija
266/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma? Tee perheelle niitä ryokia mitä syö ja itsellesi muuta. Ei mulla ainakasn ole mikään ongelma ostaa itselleni vaikka Saarioisten keittoja, kun muut syö pakastepitsaa tai einespullia ranskalaisten kanssa, kun en söis noita muutenkaan. En mä voi määrittää muiden ruokavaliota yksistään sen mukaan, mitä itse suostun syömään.

Miksi ap ne molemmat ruuat tekisi? Jos ei miehelle soppa kelpaa, niin tehköön ne pizzansa ja kermapastansa ihan itse.

Vierailija
267/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ne molemmat ruuat tekisi? Jos ei miehelle soppa kelpaa, niin tehköön ne pizzansa ja kermapastansa ihan itse.

Jos se ei osaa? Ja jos ap tekee joka tapauksessa lapsille heidän haluamaa ruokaa, niin miksi ei samalla miehellekin.

Vierailija
268/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske painua sinne mihin aurinko ei paista, ja lopettaa turha ulina. Herra nousee sängystä ja tekee itse ruokaa jne kun viitsii. Ei ole sinun häpeäsi.

Jos miehesi haluaa huonoon kuntoon pelkän epäterveellisen elämäntavan vuoksi, niin siitä vaan. Ei sekään ole sinun häpeäsi.

Haluat selkeästi tehdä ylipainolle jotain, joten kannattaa siis hyvissä ajoin ruveta jo tekemään.

Eiköhän se ole läski ankeuttaja joka voi painua sinne mihin aurinko ei paista.

Vierailija
269/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan rauhassa syödä sitä samaa pitsaa kuin mieskin, kunhan syöt maltillisen annoksen. Syö kaksi viipaletta ja laita runsas salaatti itsellesi lisäksi. Nuo sopat ja raejuustot on saatanasta, älä sellaisia puputa jos et oikeasti niistä erityisemmin tykkää. Laihdutus epäonnistuu jos syö jotain ihme dieettiruokia ja koko ajan kaipaa ja himoitsee niitä ruokia joista oikeasti pitää. Laihdutus myös epäonnistuu jos tekee sitä vain sen takia että joku muu (mies) vaatii laihtumaan. Omasta halusta sen pitää lähteä.

Me ollaan miehen kanssa laihduttu muutaman kuukauden aikana melkein kymmenen kiloa molemmat. Kimppalaihduttaminen oikeasti auttaa ja motivoi. Ihan normaalia ruokaa syödään päivittäin, ei mitään raejuustoja. Syödään myös jälkiruokaa ja makeisia.  Mutta. Meillä on vain kolme ateriaa päivässä, aamiainen, lounas ja päivällinen. Herkut syödään heti aterian jälkeen jolloin ei edes jaksaisi niitä paljon ottaa. Seuraavana päivänä sitten taas lisää jos tekee mieli. Mikään ruoka ei ole kiellettyä, herkkuja saa syödä loppuelämänsä. Kaiken takana on maltillinen annoskoko, normaali kotiruoka, viikoittainen punnitus  ja hidas  laihtuminen. Mitään välipaloja aterioiden välissä me ei syödä, ei edes hedelmiä. Sipsejä meille ei osteta, mutta jos ostettaisiin niin sitten se sipsiannos syötäisiin jälkiruoan tapaan heti aterian jälkeen.

Kokeile, tää oikeasti toimii meille, ehkä sullekin.

270/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain täältä hyviä vinkkejä, kiitos teille:) olin aikalailla samoissa mitoissa oleva nuori nainen, paino nousi alkoholismin takia(nykyään raitis). Ainoastaan nestepöhö lähti, kilot jäi vaikka ruokavalio korjaantui.

Useita antibioottikuureja lapsuudesta lähtien(krooninen sairaus), varmasti suolisto aika kuralla. Kokonaisvaltainen tulehdustila edelleen kropassa, mutta eka steppi olikin raitistua mikä ei ollut mikään taikatemppu.

Jännää on, että olen jo pienestä pitänyt ns. Hyvistä ruoista, eli kasviksista yms. Makean perään en ole ikinä ollut, ja pienenä tuli oksurefleksi vaaleista viljoista vaikka en ole vilja-allerginen.

Olisin kasvisruokavaliolla mutta kroonisen anemian vuoksi tarvitsen proteiinia kunnolla(jatkuvan rautalääkityksen lisäksi).

Olen myös taipuvainen vetämään asiat äärilaitoihin(ortoreksia/anoreksia teininä) niin opettelen suhtautumista normaaleihin, terveisiin elämäntapoihin. Ihana mies vierellä joka tukee minua ja on katsellut minua vuosia...

Aloituksesta olen hämmentynyt. Mitä apua ap siis kaipaa, jos ero on kerran jo päässään päätetty? Ei paljon lapset taida mielessä painaa. Minusta tuntuu, että ap:llä on huono itsetunto. Haluisi olla itsevarma kropastaan mutta murehtii miehen ajatuksia itsestään.

Toki jokainen saa tehdä elämällään mitä haluaa, mutta kaikilla ei ole samat päämäärät ja se on vaan hyväksyttävä.

Ruoka on selkeästi riippuvuus eikä enää pelkkä nautinto, koska toisten herkuttelu olisi ap:ltä pois. Tavallaan mustasukkaisuutta ruoasta.

Vierailija
271/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se mielenlujuuden kasvattamisharjoituksena. Anna miehen syödä vaikka kolme pizzaa, katsot vain tyynesti vieressä ja olet ylpeä itsestäsi kun et sorru.

En halua alkaa laihduttamaan! Enkä tosiaan katso vieressä kun muut nauttii pitsasta! Lue avaus tarkemmin.

Ap

No mutta mitä sä haet ? Et halua laihduttaa. No sitten et laihduta. Mutta ei se ole miehesi syy, tai muun perheen ruokavalion, että et onnistu laihduttamaan, vaan täysin oman haluttomuutesi. Ihan oma valintasi.

Vierailija
272/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ap vaan rauhassa laihduttamaan. Teet sitä ruokaa jota haluat syödä. Muut saa syödä sitä tai olla nälissään. Parasta siinä, että tekee ruoat on se, että saa päättää mitä syödään.

Meillä tekee kumpikin omansa. Saa päättää ihan itse mitä syö.

Vierailija
273/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vaan samaa kuin muutkin mutta vähemmän. Yksinkertaista.

Vierailija
274/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo... Halua ketään haukkua mutta minusta aloittaja ei vaikuta kovin fiksulta. Jos kerran isojen annosten mättäminen on terveyden huolehtimista tärkeämpi ja koko perhe syö paljon? Ja aivan sama vaikka paino vaan nousee? Tämä sitten on elämästä nauttimista? Valitan, en ymmärrä. Terveys on kaiken perusta.

Vierailija
275/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta "kyllä vakka kantensa löytää" pitää teidän kohdalla hyvin paikkansa.

Vierailija
276/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
277/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen suuresti, että lapset ovat normaalipainoisia/hoikkia ja hyvinvoivia. Luultavasti perivät vielä aivan sairaan ruokasuhteen. Sääliksi käy.

Vierailija
278/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaa. Saat syödä ihania ruokia ja ei tartte nähdä nälkää. Hyvää lihaa, kalaa, kanaa ja sit siihen salaattia rinnalle. Muille lisukkeeksi perunat tms. Pizzaakin voi tehdä karpisti esim. kukkakaalipohjalla tai sit jollain näillä mantelijauhoilla, ei tartte siitäkään laihiksen takia luopua. Ainoa laihis joka toiminut itsellä

Vierailija
279/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt vaan samaa kuin muutkin mutta vähemmän. Yksinkertaista.

Meillä on paha annoskateus. Ap

Vierailija
280/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2581 kirjoitti:

Sain täältä hyviä vinkkejä, kiitos teille:) olin aikalailla samoissa mitoissa oleva nuori nainen, paino nousi alkoholismin takia(nykyään raitis). Ainoastaan nestepöhö lähti, kilot jäi vaikka ruokavalio korjaantui.

Useita antibioottikuureja lapsuudesta lähtien(krooninen sairaus), varmasti suolisto aika kuralla. Kokonaisvaltainen tulehdustila edelleen kropassa, mutta eka steppi olikin raitistua mikä ei ollut mikään taikatemppu.

Jännää on, että olen jo pienestä pitänyt ns. Hyvistä ruoista, eli kasviksista yms. Makean perään en ole ikinä ollut, ja pienenä tuli oksurefleksi vaaleista viljoista vaikka en ole vilja-allerginen.

Olisin kasvisruokavaliolla mutta kroonisen anemian vuoksi tarvitsen proteiinia kunnolla(jatkuvan rautalääkityksen lisäksi).

Olen myös taipuvainen vetämään asiat äärilaitoihin(ortoreksia/anoreksia teininä) niin opettelen suhtautumista normaaleihin, terveisiin elämäntapoihin. Ihana mies vierellä joka tukee minua ja on katsellut minua vuosia...

Aloituksesta olen hämmentynyt. Mitä apua ap siis kaipaa, jos ero on kerran jo päässään päätetty? Ei paljon lapset taida mielessä painaa. Minusta tuntuu, että ap:llä on huono itsetunto. Haluisi olla itsevarma kropastaan mutta murehtii miehen ajatuksia itsestään.

Toki jokainen saa tehdä elämällään mitä haluaa, mutta kaikilla ei ole samat päämäärät ja se on vaan hyväksyttävä.

Ruoka on selkeästi riippuvuus eikä enää pelkkä nautinto, koska toisten herkuttelu olisi ap:ltä pois. Tavallaan mustasukkaisuutta ruoasta.

Entäs sitten vaikka on ruoka mustasukkaisuutta?

Meillä on aina ollut sekä miehellä että mulla. Jos toinen on päässyt jonnekin syömään kaverin kanssa, niin samaa ruokaa haetaan kotiin toiselle osapuolelle. (tai sitten on syöty salaa)

Ei tietty koske mitään peruskotiruokaa, vaan kiinalaista, hampparia, pitsaa jne

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi