Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi laihduttaa, mutta sitten koko perhe saisi kärsiä, ja mies ei suostu.

Vierailija
15.03.2021 |

Ei kuulemma aio lopettaa pitsaperjataita tai sipsien syömistä.

Yritin tehdä ruuaksi kasvissosekeittoa ja raejuustoa, mutta mies kitisi että haluaa oikeaa ruokaa.
En ala vieressä katsomaan, kun muut nauttii elämästä.

Mies tätä laihtumistani toivoo, en minä. Eikö hänen pitäisi tukea. Ylipainoa mulla joku 30-35kg, miehellä 10kg.

Kommentit (414)

Vierailija
301/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2581 kirjoitti:

Sain täältä hyviä vinkkejä, kiitos teille:) olin aikalailla samoissa mitoissa oleva nuori nainen, paino nousi alkoholismin takia(nykyään raitis). Ainoastaan nestepöhö lähti, kilot jäi vaikka ruokavalio korjaantui.

Useita antibioottikuureja lapsuudesta lähtien(krooninen sairaus), varmasti suolisto aika kuralla. Kokonaisvaltainen tulehdustila edelleen kropassa, mutta eka steppi olikin raitistua mikä ei ollut mikään taikatemppu.

Jännää on, että olen jo pienestä pitänyt ns. Hyvistä ruoista, eli kasviksista yms. Makean perään en ole ikinä ollut, ja pienenä tuli oksurefleksi vaaleista viljoista vaikka en ole vilja-allerginen.

Olisin kasvisruokavaliolla mutta kroonisen anemian vuoksi tarvitsen proteiinia kunnolla(jatkuvan rautalääkityksen lisäksi).

Olen myös taipuvainen vetämään asiat äärilaitoihin(ortoreksia/anoreksia teininä) niin opettelen suhtautumista normaaleihin, terveisiin elämäntapoihin. Ihana mies vierellä joka tukee minua ja on katsellut minua vuosia...

Aloituksesta olen hämmentynyt. Mitä apua ap siis kaipaa, jos ero on kerran jo päässään päätetty? Ei paljon lapset taida mielessä painaa. Minusta tuntuu, että ap:llä on huono itsetunto. Haluisi olla itsevarma kropastaan mutta murehtii miehen ajatuksia itsestään.

Toki jokainen saa tehdä elämällään mitä haluaa, mutta kaikilla ei ole samat päämäärät ja se on vaan hyväksyttävä.

Ruoka on selkeästi riippuvuus eikä enää pelkkä nautinto, koska toisten herkuttelu olisi ap:ltä pois. Tavallaan mustasukkaisuutta ruoasta.

Entäs sitten vaikka on ruoka mustasukkaisuutta?

Meillä on aina ollut sekä miehellä että mulla. Jos toinen on päässyt jonnekin syömään kaverin kanssa, niin samaa ruokaa haetaan kotiin toiselle osapuolelle. (tai sitten on syöty salaa)

Ei tietty koske mitään peruskotiruokaa, vaan kiinalaista, hampparia, pitsaa jne

Ap

ööö, minkä ikäisiä oikein olette?! aika erikoiselle kuullostaa tuo touhu

Ollaan vanhoja, melkein 40v

Ap

Vierailija
302/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kokee, että ei tarvitse laihduttaa.

Mies haluaa, että AP laihduttaa, mutta AP:n pitäisi hoitaa asia niin, että muu perhe syö mitä syö ja AP yksin tekee muutokset omaan ruokavalioonsa.

Teidän mielestä AP:n tulee laihduttaa vaikka ei itse halua ja alatte jakaa pitsanvähennysvinkkejä.

Tää kuviohan on ihan f*cked up! Herätkää!

Jos AP ei halua itse laihduttaa, hänen ei tarvitse. Jos mies kokee, että AP:n täytyy laihduttaa, hänen tulee sitten myös olla tukena ja tsempparina, ei ihmisenä joka tilaa pitsan.

Tässä ei ole kyse siitä, että laihduttaminen olisi joku nälkäkuuri vaan ihan siitä, että jos parisuhteessa toinen ei halua puuttua omaan painoonsa, niin se hänelle on suotava. Vaikka painaisi 200kg.

AAMEN.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ajan kuluessa tuo 35 kg ylipainoa on tullut?

Minkä ikäisenä olit viimeksi normaalipainoinen?

Kai ymmärrät että painoa voi helposti tulla vielä 20 kg.

Esim Riitta väisänen painaa 100 kg...ja saa syödä mitä haluaa..

Syksyllä 2013 painoin 68kg. Ja lopetin tupakoinnin.

2014 80kg

2015 88kg

2019 kesällä painoin 95kiloa,nyt sen ajan vaatteet ei mahdu päälle, eli oisko nyt 100kg?

Ei ole puntaria kotona niin en tiedä onko ylipainoa 30 vai 35kg.

Pituus on 161cm.

Ap

Olit ylipainossa jo ennen kuin lopetit röökin. 161cm pitkä nainen kuluttaa oikeasti hyvin vähän energiaa jos ei treenaa kovaa. Mitä jos pienentäisit herkkuannoksia, et muuttaisi sen kummemmin ruokavaliota ja kävisit salilla ja lenkeillä? Nyt alkaa kevät ja suurissa kaupungeissa on ainakin lenkkimaastojen ohessa noita ulkoliikuntapaikkoja. Toinen vaihtoehto on tehdä salille ohjelma tai jonkun personal trainerin kanssa muokata sopiva treeniohjelma. Jos nimittäin haluat syödä vapaammin niin silloin se energia täytyy kuluttaa.

Kävelen jo koirien kanssa päivittäin.

Salille en kehtaa, ja liikunta ei laihduta. Ei kaikkien tarvitse olla laihoja,eli ei ole pakko kuluttaa sitä mitä syö. Jos haluaa olla laiha, niin sitten pitää tietenkin laskea mitä syö.

Ap

Olisiko tässä hyvä syy laihduttaa? 

No ei ole, miksi kaikkien pitäisi käydä salilla? En kehdannut mennä sinne kun painoindeksi oli parikymppisenä 23 :'D

Ap

Ei minunkaan mielestä kaikkien tarvitse käydä salilla, mutta kenenkään ei pitäisi jättää menemättä, koska ei kehtaa. Kirjoittamastasi sai sellaisen kuvan, että voisit harkita salilla käymistä. 

Minua kiinnostaisi tietää, miksi olet jaksanut vetää näin pitkän keskustelun, jos painolla ei ole sinulle mitään merkitystä? Tuskin miehen kuittailullakaan on, jos olet täysin sinut painosi ja sen tuomien haasteiden kanssa. 

Tietysti on merkitystä, jos saisin lääkkeen, joka lahduttaisi mut itsestään, ilman isoista ruoka määristä luopumista, niin tietenkin ottaisin sen!

Mutta helppoa ratkaisua ei ole vielä keksitty, joten jatkan syömisestä nauttimisesta ylipainoisena.

Tämä keskustelu on aivan sivuraiteilla, en kaipaa laihdutus neuvoja, koska en sellaiseen rääkkiin ole lähdössä.

Ap

Tämä keskustelu lähti sivuraiteelle jo aloitusviestistäsi. Et halua laihtua, mutta haluaisit kyllä, jos siihen olisi jokin ihmelääke, ja voisit jatkaa syömistä, tai koko muu perhe kärsisi mukanasi. Iskemätön logiikka.

Älä sitten valita, jos et halua lopettaa mässäilyä. Älä myöskään levittele virhekäsitystä, jonka mukaan hampparit ja sipsit olisivat ruokaa, ja laihtumiseen vaadittava moskaa.

Voin kertoa, että on mahtava tunne, kun vaatteet istuvat päällä, portaiden nousu ja lenkit hoituvat helposti, ja parisuhde kukoistaa, vaikka onkin eri eväät. Mutta jokainen valitkoon tiensä ja tyytyköön lopputulokseen inisemättä.

Vaatteet istuu päällä, lenkit ja portaiden nousu hoituu helposti :) mies on vaan pa ska

Ap

Vierailija
304/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri bongattu! Samaa ruokaa kaikille ja se kelle ei kelpaa niin olkoon nälissään. Laihduttaa voi ihan tavallisella kotiruoalla. Ei tarvi mitään paskanmakuista kitudieettiä. Ja mitä tähän mieslapseen tulee niin miksi annatte kohdella itseänne huonosti. En tajua.

305/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pudotan painoa ja jätän mättöherkut syömättä mutta en todellakaan laita muita samaan veneeseen itseni kanssa vaan teen heille eri ruokaa ja itselleni omat.

Ala laihduttamaan - tämäkin on väärä ilmaisu, tee elämänmuutos vasta sitten kun jos jossain vaiheessa sinulla itsellä on siihen motivaatiota, ei miehen mielipiteen takia, sillä siitä syystä se ei kuitenkaan onnistu vaan jojoilet joka on entistä pahempi.

Vierailija
306/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lataa siihen älyluuriisi kalorinlaskurisovellus ja ala muuttaa elämäntapojasi ihan oman terveytesi vuoksi. Itse laihdutin sellaisella ja koiran otolla (kävelyä pari tuntia päivässä) 107 kilosta 66 kiloon, puolitoista vuotta meni ja kompuroitua tuli. Ja pitsaakin tuli syötyä, mutta puolikas pitsa. (kokonaisessa on 1200 kaloria, tiesitkö?) Olen 153 cm "pitkä".  Joo, on siinä vielä 13 kiloa liikaa, normiarvo olisi 53 kiloa. Se alkoi tuo diabetes kolkutella sokerimittarissa, kävin öisin vessassa ja janotti. Nyt sokeriarvot on laskeneet normaaleiksi. 

Ei juoppokaan voi kieltää muita juomasta, vaikka itse rajoitteletkin määriäsi. Ei toisia voi kieltää. Omia valintoja. 

No meillä ei juoda alkoholiakaan, jos minä en saa omaa osuuttani.

Ap

Vierailija
307/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, en edes halua laihtua, kysyin, mitä teen tuon miehen kanssa?

Voin siis laihduttaa, jos koko perhe syö niitä dieetti ruokia. Mutta siihen en ala, että itse kärsin nälkää ja syön kevyesti, kun muut nauttii hyvästä ruuasta ja täydestä vatsasta.

Ap

Mistä ihmeestä on peräisin tuo, että laihtuakseen pitäisi kärsiä nälästä?

Kaikkein olennaisin asia on se, mitä syö, ja kuinka suuria annoksia, ja kuinka monta kertaa vuorokaudessa. Oikein koostetussa ateriamallissa paino putoaa ilman nälkää ja mielitekoja, ja muut voivat vetää "herkkuja" vieressä ilman, että itsellä tekisi mieli.

Mutta jos et kerran edes halua laihtua, niin eihän ongelmaa ole. Vai?

Olen 2006 laihduttanut normaalipainon sisällä kasvissosekeitolla, ruisleivällä ja tupakalla 6kg. Kyllä siinä sai nälkää kärsiä että putosi paino.

Ap

Tämä on totta, kyllä sen mahan pitää murista, jotta paino putoaa.

Vierailija
308/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ajan kuluessa tuo 35 kg ylipainoa on tullut?

Minkä ikäisenä olit viimeksi normaalipainoinen?

Kai ymmärrät että painoa voi helposti tulla vielä 20 kg.

Esim Riitta väisänen painaa 100 kg...ja saa syödä mitä haluaa..

Syksyllä 2013 painoin 68kg. Ja lopetin tupakoinnin.

2014 80kg

2015 88kg

2019 kesällä painoin 95kiloa,nyt sen ajan vaatteet ei mahdu päälle, eli oisko nyt 100kg?

Ei ole puntaria kotona niin en tiedä onko ylipainoa 30 vai 35kg.

Pituus on 161cm.

Ap

Olit ylipainossa jo ennen kuin lopetit röökin. 161cm pitkä nainen kuluttaa oikeasti hyvin vähän energiaa jos ei treenaa kovaa. Mitä jos pienentäisit herkkuannoksia, et muuttaisi sen kummemmin ruokavaliota ja kävisit salilla ja lenkeillä? Nyt alkaa kevät ja suurissa kaupungeissa on ainakin lenkkimaastojen ohessa noita ulkoliikuntapaikkoja. Toinen vaihtoehto on tehdä salille ohjelma tai jonkun personal trainerin kanssa muokata sopiva treeniohjelma. Jos nimittäin haluat syödä vapaammin niin silloin se energia täytyy kuluttaa.

Kävelen jo koirien kanssa päivittäin.

Salille en kehtaa, ja liikunta ei laihduta. Ei kaikkien tarvitse olla laihoja,eli ei ole pakko kuluttaa sitä mitä syö. Jos haluaa olla laiha, niin sitten pitää tietenkin laskea mitä syö.

Ap

Olisiko tässä hyvä syy laihduttaa? 

No ei ole, miksi kaikkien pitäisi käydä salilla? En kehdannut mennä sinne kun painoindeksi oli parikymppisenä 23 :'D

Ap

Ei minunkaan mielestä kaikkien tarvitse käydä salilla, mutta kenenkään ei pitäisi jättää menemättä, koska ei kehtaa. Kirjoittamastasi sai sellaisen kuvan, että voisit harkita salilla käymistä. 

Minua kiinnostaisi tietää, miksi olet jaksanut vetää näin pitkän keskustelun, jos painolla ei ole sinulle mitään merkitystä? Tuskin miehen kuittailullakaan on, jos olet täysin sinut painosi ja sen tuomien haasteiden kanssa. 

Tietysti on merkitystä, jos saisin lääkkeen, joka lahduttaisi mut itsestään, ilman isoista ruoka määristä luopumista, niin tietenkin ottaisin sen!

Mutta helppoa ratkaisua ei ole vielä keksitty, joten jatkan syömisestä nauttimisesta ylipainoisena.

Tämä keskustelu on aivan sivuraiteilla, en kaipaa laihdutus neuvoja, koska en sellaiseen rääkkiin ole lähdössä.

Ap

Tämä keskustelu lähti sivuraiteelle jo aloitusviestistäsi. Et halua laihtua, mutta haluaisit kyllä, jos siihen olisi jokin ihmelääke, ja voisit jatkaa syömistä, tai koko muu perhe kärsisi mukanasi. Iskemätön logiikka.

Älä sitten valita, jos et halua lopettaa mässäilyä. Älä myöskään levittele virhekäsitystä, jonka mukaan hampparit ja sipsit olisivat ruokaa, ja laihtumiseen vaadittava moskaa.

Voin kertoa, että on mahtava tunne, kun vaatteet istuvat päällä, portaiden nousu ja lenkit hoituvat helposti, ja parisuhde kukoistaa, vaikka onkin eri eväät. Mutta jokainen valitkoon tiensä ja tyytyköön lopputulokseen inisemättä.

Vaatteet istuu päällä, lenkit ja portaiden nousu hoituu helposti :) mies on vaan pa ska

Ap

Okei! Vedä se teltta päällesi niin lähdetään juoksemaan heti huomenna.

Eri

Vierailija
309/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olen aina lihonut helposti, joten olen valinnut terveellisen maukkaan ruokavalion jo nuorena ja pysynyt hoikkana. Koko perhe syö samaa, koska lapset perivät poikkeuksetta äidin aineenvaihdunnan. (liittyy jotenkin soluhengitykseen) Mies syö pitsaa/miesruokaa töissä ja poikien saunailloissa. Muuten kalaa ja kasviksia. Olemme molemmat yli 50 vuotiata ja ruokavalion takia terveitä ja hoikkia JA syömme runsaasti ja hyvin. Lapset ovat muuttaneet jo omilleen, mutta jatkaneet kotona opittuja ateriamalleja. Netissä on paljon ihania keveitä ruokaohjeita. Niitä vain harjoittelemaan. 🙂Ei hoikkuus niin kamalaa ole, kun oppii mitä voi syödä surutta ja paljon.

Vierailija
310/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin siis laihduttaa, jos koko perhe syö niitä dieetti ruokia. Mutta siihen en ala, että itse kärsin nälkää ja syön kevyesti, kun muut nauttii hyvästä ruuasta ja täydestä vatsasta.

Ap

Mistä ihmeestä on peräisin tuo, että laihtuakseen pitäisi kärsiä nälästä?

Kaikkein olennaisin asia on se, mitä syö, ja kuinka suuria annoksia, ja kuinka monta kertaa vuorokaudessa. Oikein koostetussa ateriamallissa paino putoaa ilman nälkää ja mielitekoja, ja muut voivat vetää "herkkuja" vieressä ilman, että itsellä tekisi mieli.

Mutta jos et kerran edes halua laihtua, niin eihän ongelmaa ole. Vai?

Olen 2006 laihduttanut normaalipainon sisällä kasvissosekeitolla, ruisleivällä ja tupakalla 6kg. Kyllä siinä sai nälkää kärsiä että putosi paino.

Ap

Tämä on totta, kyllä sen mahan pitää murista, jotta paino putoaa.

Väitänpä, ettei laihduttaminen ja mahan murina kuulu yhteen, jos homman tekee oikein.

Vierailija
311/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP kuulostaa ammattivalittajalta. 

Ainoa valittaja meillä on tuo mies. Ap

Mieskö se täällä on kitisemässä? Ymmärsimme sitten varmaan kaikki aloituksen väärin

Vierailija
312/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Olen aina lihonut helposti, joten olen valinnut terveellisen maukkaan ruokavalion jo nuorena ja pysynyt hoikkana. Koko perhe syö samaa, koska lapset perivät poikkeuksetta äidin aineenvaihdunnan. (liittyy jotenkin soluhengitykseen) Mies syö pitsaa/miesruokaa töissä ja poikien saunailloissa. Muuten kalaa ja kasviksia. Olemme molemmat yli 50 vuotiata ja ruokavalion takia terveitä ja hoikkia JA syömme runsaasti ja hyvin. Lapset ovat muuttaneet jo omilleen, mutta jatkaneet kotona opittuja ateriamalleja. Netissä on paljon ihania keveitä ruokaohjeita. Niitä vain harjoittelemaan. 🙂Ei hoikkuus niin kamalaa ole, kun oppii mitä voi syödä surutta ja paljon.

No en edes halua elää yli 50v. Sen ikäisillä ei tee mitään, ainakaan naisilla. Miehet asia erikseen

Ap

Vierailija
313/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en edes halua elää yli 50v. Sen ikäisillä ei tee mitään, ainakaan naisilla. Miehet asia erikseen

Ap

äh. Tylsä provo. 😏Taitaa olla koko ketju. Mukavaa aurinkoista päivää teille kaikille!

Vierailija
314/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin, tee terveellistä, täyttävää ruokaa niin ei tarvitse nälästä kärsiä. Netti on pullollaan appejä, jotka tekevät ruokasuunnitelmat puolestasi.

Toisekseen, voit kyllä laihduttaessakin syödä palan pizzaa kerran viikossa. Mutta vain yhden pienen palan ahtamisen sijaan. Syö jotain muuta alkuruoaksi niin ei tule ahdettua.

Ai muut saa oman kokonaisen pitsan ja mun pitäis tyytyä palaan?

Hah Hah :'D ei todellakaan

Ap

Pitsat ovat valtavan kokoisia. Olen juoksua harrastava nainen, enkä edes jaksa syödä kokonaista pitsaa vaan yleensä syön puolikkaan.

Vierailija
315/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, mitä ihmettä on miesruoka?

Vierailija
316/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä se sun mies siellä "saunailloissa" tekee? Panee 18 vuotiaita :'D

Vierailija
317/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Helpottaakseni pisteidenlaskuasi tunnustan tässä nyt julkisesti, että parin ensimmäisen viestisi ajan kuvittelin, että olit tosissasi.

Tosin ihan tuohon ylläolevaan viestiin asti en sitä uskonut, mutta en nyt jaksa lähteä ketjua taaksepäin löytääkseni täsmällistä kohtaa, missä tajusin, että pelaat trollіpeliä.

Vierailija
318/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä hyvää ruokaa pitsa on? Pääasiassa hiilaria. Lapsille kannattaa opettaa jo nuorena terveelliset elämäntavat. Proteiini ja kasvikset pitävät nälän poissa.

Vierailija
319/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lataa siihen älyluuriisi kalorinlaskurisovellus ja ala muuttaa elämäntapojasi ihan oman terveytesi vuoksi. Itse laihdutin sellaisella ja koiran otolla (kävelyä pari tuntia päivässä) 107 kilosta 66 kiloon, puolitoista vuotta meni ja kompuroitua tuli. Ja pitsaakin tuli syötyä, mutta puolikas pitsa. (kokonaisessa on 1200 kaloria, tiesitkö?) Olen 153 cm "pitkä".  Joo, on siinä vielä 13 kiloa liikaa, normiarvo olisi 53 kiloa. Se alkoi tuo diabetes kolkutella sokerimittarissa, kävin öisin vessassa ja janotti. Nyt sokeriarvot on laskeneet normaaleiksi. 

Ei juoppokaan voi kieltää muita juomasta, vaikka itse rajoitteletkin määriäsi. Ei toisia voi kieltää. Omia valintoja. 

No meillä ei juoda alkoholiakaan, jos minä en saa omaa osuuttani.

Ap

Sinähän oletkin mies.

Vierailija
320/414 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Vaikea on pitää itsensä kurissa jos toiset herkuttelee vieressä. Sopikaa, että herkkupäivä on kerran viikossa. Lähde vaikka lenkille sillävälin. Tai valitse itsellesi joku oma herkku, mitä saat sinä päivänä ilman huonoa omaatuntoa syödä, mutta pienemmän annoksen. Jos kiellät itseltäsi kaiken, niin et jaksa laihduttaa kovin pitkään.

Meillä vähän sama juttu käynnissä nyt. Koko perheen ruokavalio meni uusiksi. Minusta se on vaan hyvä juttu. Meillä 13v poika treenaa myös omalla kehonpainolla ja haluaakin syödä terveellisesti. Aloittanut jo ennen meitä muita. Kyllähän sen sitten huomaakin. On meistä kovakuntoisin ja pirtein, hoikka ja lihaksikas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän