Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassa (mies) käski mua hymyilemään

Vierailija
12.03.2021 |

Oon nainen, jota miespuolinen kassatyöntekijä käski hymyilemään. Tervehdin häntä ihan normaalisti ja olin mielestäni ihan peruskohtelias. Keskustelu meni näin:

- tarvitko kuittia?
- ei kiitos.
- hymyile vähän hei.
- anteeks??
- HYMYILISIT VÄHÄN HEI!

Mitä helvettiä? Kuinka seksistinen pitää olla, että käskee naisia hymyilemään?

Ovatko muut naiset kokeneet samanlaista käskyttämistä?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei sit näemmä käytetä maskejakaan.

Vierailija
2/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski päälle ohjeiden mukaan niin että suu ja nenä ja leuka ja posket peittyy, niin eipä ole kenelläkään mitään sanomista ilmeistä. Huulipunankin voi jättää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulle joku mies menneisyydessä noin sanonut, en muista tilannetta. Nyt vanhempana (mutten välttis viisaampana) sanoisin jotain sarkastista takaisin.

Vierailija
4/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle naispuolinen lääkäri sanoi pari viikkoa sitten "Sun pitäis hymyillä enemmän. Sä näytät niin ihanalta kun sä hymyilet". Menin vähän hämmilleni. En tiedä oliko se vittuilua, kehumista vaiko seksuaalista häirintää? Joillakin palvelualojen työntekijöillä pitäisi olla vähän enemmän pelisilmää. Onneksi suurin osa on kuitenkin ihan normaaleja.

M

Vierailija
5/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua käski tunisialainen passintarkastaja hymyilemään, kait olin jännityksestä vähän totinen.

Vierailija
6/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit päällä se ja sama, mutta ai että mua ottaa päähän kun baarissa (ennen koronaa tiettykin) miehet tuli juttusille ja sanoivat, että SUN PITÄISI HYMYILLÄ. Niinku miksi? Olen tullut juomaan bisseä, enkä hymyilemään, varsinkaan käskystä. Sitten jos joskus sattuu hymyilyttämään, niin luulevat että olisin helposti lähestyttävä. Ja kun en halua olla, niin lähestyvät silti. 

Miksi muutenkaan pitäisi yksin ollessaan urpona vaan hymyillä, että miellyttäisi kenties jonkun silmää? En käsitä.

Vierailija
7/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle naispuolinen lääkäri sanoi pari viikkoa sitten "Sun pitäis hymyillä enemmän. Sä näytät niin ihanalta kun sä hymyilet". Menin vähän hämmilleni. En tiedä oliko se vittuilua, kehumista vaiko seksuaalista häirintää? Joillakin palvelualojen työntekijöillä pitäisi olla vähän enemmän pelisilmää. Onneksi suurin osa on kuitenkin ihan normaaleja.

M

Rakas päiväkirja, taas kerran haaveilin , uskoihan kaikki mitä kirjoittelin♠♠♠

Vierailija
8/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ei sentään pyytänyt levittämään. Levitä vähän, levittäisit vähän hei.

Vierailija
9/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Rakas päiväkirja, taas kerran haaveilin , uskoihan kaikki mitä kirjoittelin♠♠♠

Ja avaatkohan vähän syitä, että misi mä valehtelisin?

Vierailija
10/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita palaute kaupalle! Kellonaika ja kuvaus myyjästä ja tuo keskustelunpätkä. Tee asiallisesti valitus niin joku puhuttelee häntä kyllä. Törkeää käytöstä.

Vierailija
11/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😝

Vierailija
12/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaista oikesasti silloin tällöin sattuu, erityisesti nuoremmille naisille. Ajatuksena varmasti se, että erityisesti naisten pitäisi näyttää mukavalta ja kauniimmalta, mitä hymyilyllä yleensä saa aikaan.

Mutta kannattaako siitä vetää herne nenään, se on sit eri asia. On tilanteita ja tilanteita.

Mulle kävi niin, että parikymppisenä olin menossa sairaalaan katsomaan äitini ruumista niin dösässä joku mies tietenkin just silloin sanoi, että hymyilisit vähän. En vastannut mitään, jostain syystä silloin ei hymyilyttänyt.

Vierailija
13/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilikö asiakas?

Vierailija
14/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuollaista oikesasti silloin tällöin sattuu, erityisesti nuoremmille naisille. Ajatuksena varmasti se, että erityisesti naisten pitäisi näyttää mukavalta ja kauniimmalta, mitä hymyilyllä yleensä saa aikaan.

Mutta kannattaako siitä vetää herne nenään, se on sit eri asia. On tilanteita ja tilanteita.

Mulle kävi niin, että parikymppisenä olin menossa sairaalaan katsomaan äitini ruumista niin dösässä joku mies tietenkin just silloin sanoi, että hymyilisit vähän. En vastannut mitään, jostain syystä silloin ei hymyilyttänyt.

Vetää herneitä nenään? Totta kai saan ärsyyntyä, jos joku käskee ja komentaa. Ei se ole herneiden vetämistä.

Ap

Vierailija
15/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän käskenyt.

Vierailija
16/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ittelles college painatuksella: Älä Vit:u mulle ala saatan:n kassapelle!

Vierailija
17/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Joskus vähän nuorempana kävelin kadulla ja mies tuli sanomaan että "oot ihana mutta hymyilisit enemmän". Siis pitäiskö mun hymyillä yksin kadulla kävellessä?

Vierailija
18/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa aloittaja kärsii ns. resting bitch face ilmiöstä eli hän vaikuttaa ärtyneeltä ja tyytymättömältä kasvojensa ilmeiden perusteella. Niinpä joku toinen saattaa reagoida siihen toteamalla että "älä ole noin myrtsinä, kyllä maailmassa on hyviäkin asioita."

Vierailija
19/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sanonut vaikka näytän hiton vihaiselta.. ei varmaan uskalla 😅

Vierailija
20/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella asiatonta (ja ärsyttävää) varsinkin kaupan kassalta, joka on asiakaspalvelija!! Tuosta voisit tehdä halutessasi vaikka valituksen.

Olen törmännyt itse samaan. Juurikin miehet ovat käskeneet erilaisissa tilanteissa hymyilemään (tai huomauttaneet, että älä näytä noin "myrtsiltä") Tätä on tehnyt mm. baariin mennessä portsari, tuntematon mies huikkasi näin, kun kävelin hänen ohitseen kadulla. En kertakaikkiaan tajua, miksi miesten iloksi pitäisi alkaa hymyilemään.