Kaupan kassa (mies) käski mua hymyilemään
Oon nainen, jota miespuolinen kassatyöntekijä käski hymyilemään. Tervehdin häntä ihan normaalisti ja olin mielestäni ihan peruskohtelias. Keskustelu meni näin:
- tarvitko kuittia?
- ei kiitos.
- hymyile vähän hei.
- anteeks??
- HYMYILISIT VÄHÄN HEI!
Mitä helvettiä? Kuinka seksistinen pitää olla, että käskee naisia hymyilemään?
Ovatko muut naiset kokeneet samanlaista käskyttämistä?
Kommentit (82)
Maski päälle ohjeiden mukaan niin että suu ja nenä ja leuka ja posket peittyy, niin eipä ole kenelläkään mitään sanomista ilmeistä. Huulipunankin voi jättää pois.
On mulle joku mies menneisyydessä noin sanonut, en muista tilannetta. Nyt vanhempana (mutten välttis viisaampana) sanoisin jotain sarkastista takaisin.
Mulle naispuolinen lääkäri sanoi pari viikkoa sitten "Sun pitäis hymyillä enemmän. Sä näytät niin ihanalta kun sä hymyilet". Menin vähän hämmilleni. En tiedä oliko se vittuilua, kehumista vaiko seksuaalista häirintää? Joillakin palvelualojen työntekijöillä pitäisi olla vähän enemmän pelisilmää. Onneksi suurin osa on kuitenkin ihan normaaleja.
M
Mua käski tunisialainen passintarkastaja hymyilemään, kait olin jännityksestä vähän totinen.
Maskit päällä se ja sama, mutta ai että mua ottaa päähän kun baarissa (ennen koronaa tiettykin) miehet tuli juttusille ja sanoivat, että SUN PITÄISI HYMYILLÄ. Niinku miksi? Olen tullut juomaan bisseä, enkä hymyilemään, varsinkaan käskystä. Sitten jos joskus sattuu hymyilyttämään, niin luulevat että olisin helposti lähestyttävä. Ja kun en halua olla, niin lähestyvät silti.
Miksi muutenkaan pitäisi yksin ollessaan urpona vaan hymyillä, että miellyttäisi kenties jonkun silmää? En käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle naispuolinen lääkäri sanoi pari viikkoa sitten "Sun pitäis hymyillä enemmän. Sä näytät niin ihanalta kun sä hymyilet". Menin vähän hämmilleni. En tiedä oliko se vittuilua, kehumista vaiko seksuaalista häirintää? Joillakin palvelualojen työntekijöillä pitäisi olla vähän enemmän pelisilmää. Onneksi suurin osa on kuitenkin ihan normaaleja.
M
Rakas päiväkirja, taas kerran haaveilin , uskoihan kaikki mitä kirjoittelin♠♠♠
AP, ei sentään pyytänyt levittämään. Levitä vähän, levittäisit vähän hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Rakas päiväkirja, taas kerran haaveilin , uskoihan kaikki mitä kirjoittelin♠♠♠
Ja avaatkohan vähän syitä, että misi mä valehtelisin?
Laita palaute kaupalle! Kellonaika ja kuvaus myyjästä ja tuo keskustelunpätkä. Tee asiallisesti valitus niin joku puhuttelee häntä kyllä. Törkeää käytöstä.
Kyllähän tuollaista oikesasti silloin tällöin sattuu, erityisesti nuoremmille naisille. Ajatuksena varmasti se, että erityisesti naisten pitäisi näyttää mukavalta ja kauniimmalta, mitä hymyilyllä yleensä saa aikaan.
Mutta kannattaako siitä vetää herne nenään, se on sit eri asia. On tilanteita ja tilanteita.
Mulle kävi niin, että parikymppisenä olin menossa sairaalaan katsomaan äitini ruumista niin dösässä joku mies tietenkin just silloin sanoi, että hymyilisit vähän. En vastannut mitään, jostain syystä silloin ei hymyilyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuollaista oikesasti silloin tällöin sattuu, erityisesti nuoremmille naisille. Ajatuksena varmasti se, että erityisesti naisten pitäisi näyttää mukavalta ja kauniimmalta, mitä hymyilyllä yleensä saa aikaan.
Mutta kannattaako siitä vetää herne nenään, se on sit eri asia. On tilanteita ja tilanteita.
Mulle kävi niin, että parikymppisenä olin menossa sairaalaan katsomaan äitini ruumista niin dösässä joku mies tietenkin just silloin sanoi, että hymyilisit vähän. En vastannut mitään, jostain syystä silloin ei hymyilyttänyt.
Vetää herneitä nenään? Totta kai saan ärsyyntyä, jos joku käskee ja komentaa. Ei se ole herneiden vetämistä.
Ap
Tilaa ittelles college painatuksella: Älä Vit:u mulle ala saatan:n kassapelle!
Olen! Joskus vähän nuorempana kävelin kadulla ja mies tuli sanomaan että "oot ihana mutta hymyilisit enemmän". Siis pitäiskö mun hymyillä yksin kadulla kävellessä?
Jospa aloittaja kärsii ns. resting bitch face ilmiöstä eli hän vaikuttaa ärtyneeltä ja tyytymättömältä kasvojensa ilmeiden perusteella. Niinpä joku toinen saattaa reagoida siihen toteamalla että "älä ole noin myrtsinä, kyllä maailmassa on hyviäkin asioita."
Todella asiatonta (ja ärsyttävää) varsinkin kaupan kassalta, joka on asiakaspalvelija!! Tuosta voisit tehdä halutessasi vaikka valituksen.
Olen törmännyt itse samaan. Juurikin miehet ovat käskeneet erilaisissa tilanteissa hymyilemään (tai huomauttaneet, että älä näytä noin "myrtsiltä") Tätä on tehnyt mm. baariin mennessä portsari, tuntematon mies huikkasi näin, kun kävelin hänen ohitseen kadulla. En kertakaikkiaan tajua, miksi miesten iloksi pitäisi alkaa hymyilemään.
Porvoossa ei sit näemmä käytetä maskejakaan.