Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan kassa (mies) käski mua hymyilemään

Vierailija
12.03.2021 |

Oon nainen, jota miespuolinen kassatyöntekijä käski hymyilemään. Tervehdin häntä ihan normaalisti ja olin mielestäni ihan peruskohtelias. Keskustelu meni näin:

- tarvitko kuittia?
- ei kiitos.
- hymyile vähän hei.
- anteeks??
- HYMYILISIT VÄHÄN HEI!

Mitä helvettiä? Kuinka seksistinen pitää olla, että käskee naisia hymyilemään?

Ovatko muut naiset kokeneet samanlaista käskyttämistä?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko jumissa pyöröovissa?

Vierailija
22/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella asiatonta (ja ärsyttävää) varsinkin kaupan kassalta, joka on asiakaspalvelija!! Tuosta voisit tehdä halutessasi vaikka valituksen.

Olen törmännyt itse samaan. Juurikin miehet ovat käskeneet erilaisissa tilanteissa hymyilemään (tai huomauttaneet, että älä näytä noin "myrtsiltä") Tätä on tehnyt mm. baariin mennessä portsari, tuntematon mies huikkasi näin, kun kävelin hänen ohitseen kadulla. En kertakaikkiaan tajua, miksi miesten iloksi pitäisi alkaa hymyilemään.

Minusta se on vähän samanlainen tilanne kun optimisti ja pessimisti kohtaavat. Optimisti näkee asioiden hyvät ja valoiset puolet pyrkien piristämään muitakin ihmisiä, mutta pessimisti mielummin synkistelee eikä usko että asiat voisivat mennä parempaan suuntaan. Ihmiset tulkitsevat toisiaan ilmeiden ja eleiden kautta eikä vain sen mukaan mitä sanoja ja mitä äänensävyä joku käyttää puhuessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä sano tai sanoisi kenellekkään että hymyilisit. Omaa hymyä on kyllä kehuttu kun se kuuleman mukaan muuttaa huomattavan paljon normi ilmettäni. Jonkun verran olen saanut muita hymyilemään ja jopa nauramaan. Huonona päivänä en halua olla kenenkään seuraa koska masennan liian helposti.

Ei se tämäkään ole mitään herkkua kun on tunnetyyppi. En mitään teflonia vaan sanomisetkin vaikuttaa. Sitten kun on raameja, sananvalmiutta ja vielä tämä herkkyys niin se aiheuttaa hämmennystä. Ujoille, aroille jne olen niin kilttiä kun voin olla. Joskus suu silloinkin liian nopea. P askoille tyypeille olen sanonut suoraan eikä niistä edes mua isommista ole yrittänyt lyödä kuin yksi. 

Vierailija
24/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella asiatonta (ja ärsyttävää) varsinkin kaupan kassalta, joka on asiakaspalvelija!! Tuosta voisit tehdä halutessasi vaikka valituksen.

Olen törmännyt itse samaan. Juurikin miehet ovat käskeneet erilaisissa tilanteissa hymyilemään (tai huomauttaneet, että älä näytä noin "myrtsiltä") Tätä on tehnyt mm. baariin mennessä portsari, tuntematon mies huikkasi näin, kun kävelin hänen ohitseen kadulla. En kertakaikkiaan tajua, miksi miesten iloksi pitäisi alkaa hymyilemään.

Minusta se on vähän samanlainen tilanne kun optimisti ja pessimisti kohtaavat. Optimisti näkee asioiden hyvät ja valoiset puolet pyrkien piristämään muitakin ihmisiä, mutta pessimisti mielummin synkistelee eikä usko että asiat voisivat mennä parempaan suuntaan. Ihmiset tulkitsevat toisiaan ilmeiden ja eleiden kautta eikä vain sen mukaan mitä sanoja ja mitä äänensävyä joku käyttää puhuessaan.

Kukaan ei piristy sillä että käsketään hymyilemään. Eikä varsinkaan asiakaspalvelija saa kertoa asiakkaalle millainen ilme tällä pitäisi olla. Ei voi tietää vaikka toisen omainen olisi juuri kuollut. Kannattaa kokeilla itse hymyillä ystävällisesti. SIllä on varmasti piristävämpi vaikutus kuin toisen ilmeestä huomauttelulla.

Vierailija
25/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköä ei saa kommentoida negatiivisesti. Myös ilmeistä huomauttelu on törkeää. Kaikkien pitäisi antaa olla rauhassa. Yksityisyys kuuluu kaikille.

Vierailija
26/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekopirteä peipponen siellä lirkuttaa. Lennä tiehesi, tuntemattomille v*ttuileva narri.

Vierailija
27/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella joskus kaupan myyjät kommentoivat ostoksia (jälkiruoat) ja yksi kommentoi kun ei ostanut hänen mielestä tarpeeksi tuotteita. Joskus miettii miksi se ketään kiinnostaa. 

Vierailija
28/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen klassikko tältä palstalta, joka meni jotenkin näin:

"Naisilla on metrossa hassu tapa istua laukku sylissä. Kasvot ovat ilmeettömät. Ilmettä peliin!"

Mikä ihmeen naisten velvollisuus olisi irvistellä työmatkallaan ja omia asioita miettissään vain siksi, että jollain m*****nkantotelineellä olisi kivempi metromatka?

Ihan käsittämätön ajattelutapa. Yleensä kai itsekseen hymyilevää ihmistä pidetään hulluna.

Vierailija
29/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämänkin mammat niele

Vierailija
30/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sitä on kulkea julkisella paikalla naama norsunvi*lla?

Ottaisit huomioon sen kassatyöskentelijän, ei se jaksa päivästä toiseen tuollaisia hapannaamoja katella.

Ja vielä, käyttäisit maskia. Ei ilmeesi takia, vaan koronan. Nevö hööd?

Vierailija
31/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin jaksaa hämmästyttää nämä tuntemattomat, joiden pillin mukaan pitäisi tanssia. Mulle soitti aikaa sitten puhelinmyyjä (mies), joka ei saatuaan mitään kaupaksi toivoi, että lähtisin itsekseni ulos kävelylle, koska kuulostin ärtyneeltä ja masentuneelta. Olin vähällä rääkäistä, että painu vttu itte sinne pihalle mun työpäivääni häiritsemästä.

Vierailija
32/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä teitä mielensäpahoittajia oikein vaivaa?!

Ärsyyntyä tai loukkaantua tuollaisesta, miettiä valituksen tekemistä?! Ette voi olla tosissanne.

Minullekkin om sanottu jotain tuon suuntaista useammankin kerran ollessani vähän nuorempi. Välitön reaktio on itselläni ollut hymy, koska olen tajunnut kuinka happamalta olen huomaamattani näyttänyt. Kun mies sanoo noin naiselle, ei se ole mitään käskyttämistä, vaan ennemminkin flirttiä, keskustelun avaus, naisen huomion hakemista jne.

Kyllä on metoo-ideologia syvälle iskostunut nykynaisen päähän, jos em on oikeasti ongelma. Surullista.

T. Nainen itsekkin

Mitäs jos et halua miesten huomiota? Sellainenkin maailman jäsennys on olemassa.

Vierailija
33/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän käskenyt.

Ei niin mutta mammat uskovat kaiken.

Siksi näitä trolleja on hauska tehdä.

Vierailija
34/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyyntyä tai loukkaantua tuollaisesta, miettiä valituksen tekemistä?! Ette voi olla tosissanne.

Minullekkin om sanottu jotain tuon suuntaista useammankin kerran ollessani vähän nuorempi. Välitön reaktio on itselläni ollut hymy, koska olen tajunnut kuinka happamalta olen huomaamattani näyttänyt. Kun mies sanoo noin naiselle, ei se ole mitään käskyttämistä, vaan ennemminkin flirttiä, keskustelun avaus, naisen huomion hakemista jne.

Kyllä on metoo-ideologia syvälle iskostunut nykynaisen päähän, jos em on oikeasti ongelma. Surullista.

T. Nainen itsekkin

Mitäs jos et halua miesten huomiota? Sellainenkin maailman jäsennys on olemassa.

Sitten kannattaa mennä päälääkäriin ja lujaa, tai muuttaa erakoksi metsään. Jos tuon kaltainen "miesten huomio" on ahdistavaa, ei voi päässä olla kaikki kunnossa.

Vierailija
35/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä käytöstä joo, mutta millähän perusteella kommentti oli seksistinen?

Ainoa seksismiin syyllistyvä tässä on ap, joka perustelee seksismiä sanojan sukupuolella.

Vierailija
36/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen itsekkin

Sitten on muutettava bunkkeriin asumaan.

Kellään kun ei ole oikeutta olla huomaamaton.

Vierailija
37/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen itsekkin

Yhteiskunnassa eläessä on välttämätöntä sietää muiden ihmisten, miesten ja naisten läsnäoloa, ja myöskin kanssakäymistä. Em tilanne ei mitenkään ole minkään rajan ylittämistä. Se joka menee kauppaan tai ylipäätään ihmisten ilmoille, ti ja näin ollen hyväksyy sen mahdollisuuden, että joku ihminen saattaa tulla juttelemaan.

Vierailija
38/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen itsekkin

Sitten kannattaa mennä päälääkäriin ja lujaa, tai muuttaa erakoksi metsään. Jos tuon kaltainen "miesten huomio" on ahdistavaa, ei voi päässä olla kaikki kunnossa.

Käsite lesbo ei ole vissiin ollut peruskoulun terveystiedon kurssilla agendalla.

Vierailija
39/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen itsekkin

Yhteiskunnassa eläessä on välttämätöntä sietää muiden ihmisten, miesten ja naisten läsnäoloa, ja myöskin kanssakäymistä. Em tilanne ei mitenkään ole minkään rajan ylittämistä. Se joka menee kauppaan tai ylipäätään ihmisten ilmoille, ti ja näin ollen hyväksyy sen mahdollisuuden, että joku ihminen saattaa tulla juttelemaan.

Jutteleminen on eri asia kuin hymyilemään käskyttäminen, Se on naista alentavaa ja seksististä. Tuskin kyseinen ap:n kuvaama jantteri kassan takana olisi tehnyt samaa käskytystä toiselle miehelle. Vai mitä?

Vierailija
40/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän käskenyt.

Ei niin mutta mammat uskovat kaiken.

Siksi näitä trolleja on hauska tehdä.

Trolli tai ei, niin tää on hyvä keskustelunaloitus koska tätä tapahtuu oikeasti. Alma Media voisi ottaa tästä juttuvinkin.

Miehetkin vois kommentoida miksi on niin tärkeää että nainen hymyilee.