Kaupan kassa (mies) käski mua hymyilemään
Oon nainen, jota miespuolinen kassatyöntekijä käski hymyilemään. Tervehdin häntä ihan normaalisti ja olin mielestäni ihan peruskohtelias. Keskustelu meni näin:
- tarvitko kuittia?
- ei kiitos.
- hymyile vähän hei.
- anteeks??
- HYMYILISIT VÄHÄN HEI!
Mitä helvettiä? Kuinka seksistinen pitää olla, että käskee naisia hymyilemään?
Ovatko muut naiset kokeneet samanlaista käskyttämistä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä teitä mielensäpahoittajia oikein vaivaa?!
Ärsyyntyä tai loukkaantua tuollaisesta, miettiä valituksen tekemistä?! Ette voi olla tosissanne.
Minullekkin om sanottu jotain tuon suuntaista useammankin kerran ollessani vähän nuorempi. Välitön reaktio on itselläni ollut hymy, koska olen tajunnut kuinka happamalta olen huomaamattani näyttänyt. Kun mies sanoo noin naiselle, ei se ole mitään käskyttämistä, vaan ennemminkin flirttiä, keskustelun avaus, naisen huomion hakemista jne.
Kyllä on metoo-ideologia syvälle iskostunut nykynaisen päähän, jos em on oikeasti ongelma. Surullista.
T. Nainen itsekkin
Mitäs jos et halua miesten huomiota? Sellainenkin maailman jäsennys on olemassa.
Sitten on muutettava bunkkeriin asumaan.
Kellään kun ei ole oikeutta olla huomaamaton.
Kysymys teille jotka annoitte kommentileni alapeukkua ja yläpeukkua edelliselle.
Mitenköhän perusteltaisiin ja toteutettaisiin oikeus olla huomaamaton?
Kiellettäisiinkö katseleminen ja puhuminen? Koskisiko kielto kaikkia ihmisiä, pelkästään miehiä vai pelkästään miehiä pois lukien ihanat miehet juuri silloin kun nainen haluaakin huomiota?
Perusteltaisiinko oikeudenkäynnissä kuinka "mies tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää ettei juuri tämä nainen juuri sillä hetkellä halunnut juuri tämän miehen katsovan häntä tai syyllistyvän törkeään loukkaamisrikokseen puhumalla tälle naiselle"?
Varmaankin tämä naisten haluama laki määrittelisi että ihmisilä on oikeus olla loukkaantumatta - siis toki siinä mielessä että jos joku loukkaantuu, syy on automaattisesti sen jonka käytöksen koki loukkaavaksi, riippumatta siitä kuinka toinen osapuoli oikeastaan käyttäytyi?
Ja luonnollisesti loukkaaja olisi aina mies, koska seksismi. Jos mies kokisi naisen käytöksen loukkaavaksi, olisi tämä nössö.
Monet naiset eivät halua miesten huomiota, eivät ainakaan KAIKKIEN huomiota. Voitko yrittää kunnioittaa muita ihmisiä?
Taidat olla just se tyyppi, joka v*ttuilee naisille heidän "hymyttömyydestään". Lopeta pliis.
herkillä kirjoitti:
Se on semmonenkin juttu, että asiakaspalvelu on valtavan raastavaa touhua. Äläkä sano, että on väärällä alalla jos näin ajattelee. Voi olla vaikka kuinka oikealla alalla, mutta jatkuva kanssakäyminen on haastavaa. Silloin tulee helposti sanottua asioita mitä ei niin tarkkaan harkitse. Ja jokainen asiakas on erilainen ja suhtautuu yllättävänkin eri tavoilla samantyyppisiin asioihin. Paras myyjä ei ole se joka hölöttää vaan se joka pitää turpasa kiinni. Näin se menee. Kuitenkin odotetaan , että myyjä on osallistuva ja avoin. Näitten välimaastossa taiteilu on oma lajinsa.
Komennatko useinkin asiakkaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyyntyä tai loukkaantua tuollaisesta, miettiä valituksen tekemistä?! Ette voi olla tosissanne.
Minullekkin om sanottu jotain tuon suuntaista useammankin kerran ollessani vähän nuorempi. Välitön reaktio on itselläni ollut hymy, koska olen tajunnut kuinka happamalta olen huomaamattani näyttänyt. Kun mies sanoo noin naiselle, ei se ole mitään käskyttämistä, vaan ennemminkin flirttiä, keskustelun avaus, naisen huomion hakemista jne.
Kyllä on metoo-ideologia syvälle iskostunut nykynaisen päähän, jos em on oikeasti ongelma. Surullista.
T. Nainen itsekkin
Mitäs jos et halua miesten huomiota? Sellainenkin maailman jäsennys on olemassa.
Kysymys teille jotka annoitte kommentileni alapeukkua ja yläpeukkua edelliselle.
Kiellettäisiinkö katseleminen ja puhuminen? Koskisiko kielto kaikkia ihmisiä, pelkästään miehiä vai pelkästään miehiä pois lukien ihanat miehet juuri silloin kun nainen haluaakin huomiota?
Perusteltaisiinko oikeudenkäynnissä kuinka "mies tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää ettei juuri tämä nainen juuri sillä hetkellä halunnut juuri tämän miehen katsovan häntä tai syyllistyvän törkeään loukkaamisrikokseen puhumalla tälle naiselle"?
Varmaankin tämä naisten haluama laki määrittelisi että ihmisilä on oikeus olla loukkaantumatta - siis toki siinä mielessä että jos joku loukkaantuu, syy on automaattisesti sen jonka käytöksen koki loukkaavaksi, riippumatta siitä kuinka toinen osapuoli oikeastaan käyttäytyi?
Ja luonnollisesti loukkaaja olisi aina mies, koska seksismi. Jos mies kokisi naisen käytöksen loukkaavaksi, olisi tämä nössö.
Lähdettäisiinkö vaikka siitä, että asiakkaita on syytä kohdella asiallisesti. Toisen ihmisen ulkonäköä, kasvojen ilmeitä, pukeutumista yms. ei ole yleensä asiakaspalvelutehtävissä syytä kommentoida ollenkaan. Asialliseen käytökseen ei myöskään kuulu asiakkaille flirttailu. Tätä ei lienee liian haastavaa toteuttaa, vaikka mies olisikin?
Sitten jos kadulla katsot tarpeelliseksi alkaa tuntemattomien naaman ilmeitä tai ulkonäköä kommentoimaan, niin siitä vaan. Varaudu kuitenkin siihen, että vastaanotto ei välttämättä ole sinulle mieluinen. Jos sinä et vaivaudu sen vertaa hyviä käytöstapoja noudattamaan, ettet alkaisi kommentoimaan uppo-oudon ihmisen ilmeitä, niin tuskin sinunkaan huomautteluihisi tarvitsee ystävällisesti suhtautua, vai mitä?
Joku mies kitisee täällä, kun naiset eivät tykkää hänen antamastaan "huomiosta". Koomista.
Tuttu ilmiö. Seksismiähän tuo on.
Et käyttänyt maskia, häpeä!
Käyttikö kassa?
Ah joo, perus. Toinen klassikko: "onks sulla aina noin kivaa?" sarkastisesti sanottuna, jos esim. on jossain juhlissa jossa ei vielä tunne ihmisiä ja seuraa keskustelua virnuilematta aktiivisesti. Tuollaisista kommenteista tulee itselle vain ja ainostaan typerä ja ärtynyt olo, ja kommentoijaa pitää automaattisesti idioottina. Ja jos olikin kivaa, niin kommentin jälkeen ei ainakaan ole. Tuollaiset ihmiset haluavat vaan päästä jotenkin niskan päälle, koska saavat kickesjä siitä evät loukkaavat muita. Vastenmielinen ihmistyyppi...
Tämä ei varsinaisesti kuulu tänne, mutta silloin kun olin neljännellä luokalla, ruokalassa ollessani koulunkäynti avustaja kävi norsunvituilla äyskimään miulle miun "happamasta" ilmeestä ja "matkimaan" sitä ilmeilyä miulle.
Se tuntui todella pahalta ja miun ois tehnyt mieli käydä itkemään, mutta en kuitenkaan itkenyt, koska se olisi kuitenkin vain lisännyt vettä myllyyn.
Ja vaikka luonnollisestikin kukaan ei näe omia kasvojaan (ainoastaan heijastuksen), miun ilme ei todellakaan ollut samanlainen, kun avustajan imitaatio. Avustaja teki tarkoituksella sen kurttuisen hapannaaman. Miulla oli VAIN normaali ilmeeni
Vierailija kirjoitti:
Mulle naispuolinen lääkäri sanoi pari viikkoa sitten "Sun pitäis hymyillä enemmän. Sä näytät niin ihanalta kun sä hymyilet". Menin vähän hämmilleni. En tiedä oliko se vittuilua, kehumista vaiko seksuaalista häirintää? Joillakin palvelualojen työntekijöillä pitäisi olla vähän enemmän pelisilmää. Onneksi suurin osa on kuitenkin ihan normaaleja.
M
Veikkaampa, että kyseinen lääkäri oli jo kauneimman kukintakautensa ohittanut ruusu. Tuskin pistäisit pahaksesi jos parikymppinen nätti hoitsu vähän häiritsisi seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ilmiö. Seksismiähän tuo on.
Kuten on myös se, että jättää naista lyömättä. Äärimmäistä seksisimiä ja epätasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen itsekkin
Monet naiset eivät halua miesten huomiota, eivät ainakaan KAIKKIEN huomiota. Voitko yrittää kunnioittaa muita ihmisiä?
Taidat olla just se tyyppi, joka v*ttuilee naisille heidän "hymyttömyydestään". Lopeta pliis.
Ahaa. Eli kerrataanpa:
"Monet naiset eivät halua miesten huomiota" - eli osa naisista haluaa miesten huomiota. Itse asiassa juuri tällä viikolla palstalla oli pitkä ketju jossa valiteltiin miksi miehet eivät tee aloitteita, ja miksi jotkut naiset eivät saa ollenkaan huomiota miehiltä.
Mistä minä tiedän kuka naisista sattuu olemaan se joka ei halua huomiota, kuka se joka haluaa, ja kuka on se joka ei kaipaa flirttiä mutta juttuseura kelpaisi?
"eivät ainakaan KAIKKIEN huomiota" - jahas eli huomio kelpaa mutta vain joidenkin miesten huomio, kun taas joidenkin muiden miesten huomio ei kelpaa.
Mistä minä tiedän olenko se mies jonka huomio kelpaa, vai se mies jonka huomiota ei haluta?
Ja sitä paitsi miten nämä oikeudet voivat toteutua ilman toisten oikeuksien polkemista? Minä en halua että sinä saat kirjoittaa palstalle, tai että kukaan muukaan ikävän oloinen nainen saisi kirjoittaa palstalle. Minulla on oikeus vapauteen loukkaantumisesta!!!1 Minulle saavat kirjoittaa vain palstan kivat naiset, eli nimimerkit Lakukissa ja toinen jonka nimimerkkiä en muista.
Mutta hetkinen, eikö tämä riko muiden palstalaisten oikeutta lukea teidän muidenkin oikeuksia kirjoittaa, ja sitä yhtä oikeutta...mikä se nyt olikaan...sananvapaus?
On vaikea ymmärtää kuinka aikuiset naiset eivät ole koskaan kasvaneet yli 3-vuotiaiksi. Me aikuiset miehet tiedämme että joskus tulee paha mieli, ei ole muun maailman lakiin perustuva velvollisuus käyttäytyä juuri meidän mielemme mukaisesti.
Hassua on sekin kuinka naiset eivät ota asiaa puheeksi paikan päällä, niin kuin pitäisi, vaan valittavat asiasta passiivis-aggressiivisesti jälkikäteen. Minullekin on sanottu ties kuinka monta kertaa että miksi et osaa sitä ja tätä kun olet mies, ja olen kyllä osannut vastata se verran nasevasti ettei samaa typeryyttä ole tarvinnut kunnella toista kertaa.
Yllä.
Minullekaan ei aukea miten on mahdollista että kaikki naiset saavat koko ajan mitä haluavat, oli se sitten täydellinen vapaus huomiosta, mahdollisimman paljon huomiota, tai vain tiettyjen miesten huomiota.
Pitäisikö kehittää joku aivoskanneri joka lukee kunkin naisen ajatuksia ja puhelinappi jolla miehet näkevät mitä juuri se nainen juuri sillä hetkellä juuri heiltä haluaa?
Ja tokihan appi soittaisi automaattisesti poliisille jos vaikka liian lyhyt tai rumanaamainen mies menisi katsomaan naiseen päin kun tämä toivoi että saisi olla rauhassa paitsi jos se pitkä ja raamikas konsulttimies nyt tulisi nappaamaan itsevarmasti lantiolta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella asiatonta (ja ärsyttävää) varsinkin kaupan kassalta, joka on asiakaspalvelija!! Tuosta voisit tehdä halutessasi vaikka valituksen.
Olen törmännyt itse samaan. Juurikin miehet ovat käskeneet erilaisissa tilanteissa hymyilemään (tai huomauttaneet, että älä näytä noin "myrtsiltä") Tätä on tehnyt mm. baariin mennessä portsari, tuntematon mies huikkasi näin, kun kävelin hänen ohitseen kadulla. En kertakaikkiaan tajua, miksi miesten iloksi pitäisi alkaa hymyilemään.
Minusta se on vähän samanlainen tilanne kun optimisti ja pessimisti kohtaavat. Optimisti näkee asioiden hyvät ja valoiset puolet pyrkien piristämään muitakin ihmisiä, mutta pessimisti mielummin synkistelee eikä usko että asiat voisivat mennä parempaan suuntaan. Ihmiset tulkitsevat toisiaan ilmeiden ja eleiden kautta eikä vain sen mukaan mitä sanoja ja mitä äänensävyä joku käyttää puhuessaan.
No olisi sanonut sitten jotain piristävää, niin olisi ehkä saanut toisen hymyilemään. Tuo kommentti ei ollut positiivinen, eikä ko. henkilö ilmaissut sillä näkevänsä aloittajan valoisia puolia vaan että tämä on jollain lailla "viallinen", kun ei hymyile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen itsekkin
Ahaa. Eli kerrataanpa:
"Monet naiset eivät halua miesten huomiota" - eli osa naisista haluaa miesten huomiota. Itse asiassa juuri tällä viikolla palstalla oli pitkä ketju jossa valiteltiin miksi miehet eivät tee aloitteita, ja miksi jotkut naiset eivät saa ollenkaan huomiota miehiltä.
Mistä minä tiedän kuka naisista sattuu olemaan se joka ei halua huomiota, kuka se joka haluaa, ja kuka on se joka ei kaipaa flirttiä mutta juttuseura kelpaisi?
"eivät ainakaan KAIKKIEN huomiota" - jahas eli huomio kelpaa mutta vain joidenkin miesten huomio, kun taas joidenkin muiden miesten huomio ei kelpaa.
Mistä minä tiedän olenko se mies jonka huomio kelpaa, vai se mies jonka huomiota ei haluta?
Ja sitä paitsi miten nämä oikeudet voivat toteutua ilman toisten oikeuksien polkemista? Minä en halua että sinä saat kirjoittaa palstalle, tai että kukaan muukaan ikävän oloinen nainen saisi kirjoittaa palstalle. Minulla on oikeus vapauteen loukkaantumisesta!!!1 Minulle saavat kirjoittaa vain palstan kivat naiset, eli nimimerkit Lakukissa ja toinen jonka nimimerkkiä en muista.
Mutta hetkinen, eikö tämä riko muiden palstalaisten oikeutta lukea teidän muidenkin oikeuksia kirjoittaa, ja sitä yhtä oikeutta...mikä se nyt olikaan...sananvapaus?
On vaikea ymmärtää kuinka aikuiset naiset eivät ole koskaan kasvaneet yli 3-vuotiaiksi. Me aikuiset miehet tiedämme että joskus tulee paha mieli, ei ole muun maailman lakiin perustuva velvollisuus käyttäytyä juuri meidän mielemme mukaisesti.
Hassua on sekin kuinka naiset eivät ota asiaa puheeksi paikan päällä, niin kuin pitäisi, vaan valittavat asiasta passiivis-aggressiivisesti jälkikäteen. Minullekin on sanottu ties kuinka monta kertaa että miksi et osaa sitä ja tätä kun olet mies, ja olen kyllä osannut vastata se verran nasevasti ettei samaa typeryyttä ole tarvinnut kunnella toista kertaa.
Yksinkertaista: flirttailu on MOLEMMINPUOLISTA. Siitä tiedät, että haluaako joku nainen huomiotasi vai ei.
Tässä sulle hyvä vinkki: älä v*ttuile, jos joku ei hymyile. Se on ärsyttävää.
Noita kommentteja on saanu kuulla koko elämän. Aina yhtä rasittavia. Viimeksi kun olin keikalla, just ennen koronaa, seisoin kaverin kanssa baarin jonossa, ihan vaan idlattiin kun oli musa kovalla ja jonoteltiin juomia. Eiköhän siihen tule sankari käsiään levitellen että hymyilkää nyt tytöt enemmän, ollaan keikalla ja ootte nätimpiä ku hymyilette ja blaa blaa. Koitti jäädä juttusille mutta onneksi kaverinsa ohjasi pois. Nelikymppisiä ollaan kaverin kanssa, en malta odottaa että tää vaihe elämästä olis jo takanapäin...
Vierailija kirjoitti:
Yllä.
Minullekaan ei aukea miten on mahdollista että kaikki naiset saavat koko ajan mitä haluavat, oli se sitten täydellinen vapaus huomiosta, mahdollisimman paljon huomiota, tai vain tiettyjen miesten huomiota.
Pitäisikö kehittää joku aivoskanneri joka lukee kunkin naisen ajatuksia ja puhelinappi jolla miehet näkevät mitä juuri se nainen juuri sillä hetkellä juuri heiltä haluaa?
Ja tokihan appi soittaisi automaattisesti poliisille jos vaikka liian lyhyt tai rumanaamainen mies menisi katsomaan naiseen päin kun tämä toivoi että saisi olla rauhassa paitsi jos se pitkä ja raamikas konsulttimies nyt tulisi nappaamaan itsevarmasti lantiolta kiinni.
Ootko joku pervo.
Kommunikointi ja flirttailu on MOLEMMINPUOLISTA. Siihen ei mitään telepatiaa tarvita. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen itsekkin
Ahaa. Eli kerrataanpa:
Seksisti siellä ärisee. "Me aikuiset miehet" ja "te naiset". Voi luoja kuinka mustavalkoista.
P. S. Flirttailu on MOLEMMINPUOLISTA. :)
Sitten kun erehtyy hymyilemään, saa
- kuulla olevansa kaunis
- puhelinnumeron ryppyisellä paperilapulla
- tissinpuristuksen
Eipä tule enää toteltua.