Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan kassa (mies) käski mua hymyilemään

Vierailija
12.03.2021 |

Oon nainen, jota miespuolinen kassatyöntekijä käski hymyilemään. Tervehdin häntä ihan normaalisti ja olin mielestäni ihan peruskohtelias. Keskustelu meni näin:

- tarvitko kuittia?
- ei kiitos.
- hymyile vähän hei.
- anteeks??
- HYMYILISIT VÄHÄN HEI!

Mitä helvettiä? Kuinka seksistinen pitää olla, että käskee naisia hymyilemään?

Ovatko muut naiset kokeneet samanlaista käskyttämistä?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, ei sentään pyytänyt levittämään. Levitä vähän, levittäisit vähän hei.

Niinhän sitä monet tekeekin, sen takia baarit menivät kiinni.

Vierailija
42/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän käskenyt.

Ei niin mutta mammat uskovat kaiken.

Siksi näitä trolleja on hauska tehdä.

Trolli tai ei, niin tää on hyvä keskustelunaloitus koska tätä tapahtuu oikeasti. Alma Media voisi ottaa tästä juttuvinkin.

Miehetkin vois kommentoida miksi on niin tärkeää että nainen hymyilee.

Jos siis teeskennellään ettei ole maskiaika. Aidon hymyn näkee toki silmistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia rakastan maskeja. Yksikään setämies tai setämiehen poikanen ei ole tullut rääkymään että hymyilisit vähän. Ihanaa kun saa tehdä töitä rauhassa!

Vierailija
44/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmonenkin juttu, että asiakaspalvelu on valtavan raastavaa touhua. Äläkä sano, että on väärällä alalla jos näin ajattelee. Voi olla vaikka kuinka oikealla alalla, mutta jatkuva kanssakäyminen on haastavaa. Silloin tulee helposti sanottua asioita mitä ei niin tarkkaan harkitse. Ja jokainen asiakas on erilainen ja suhtautuu yllättävänkin eri tavoilla samantyyppisiin asioihin. Paras myyjä ei ole se joka hölöttää vaan se joka pitää turpasa kiinni. Näin se menee. Kuitenkin odotetaan , että myyjä on osallistuva ja avoin. Näitten välimaastossa taiteilu on oma lajinsa.

Vierailija
45/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä teitä mielensäpahoittajia oikein vaivaa?!

Ärsyyntyä tai loukkaantua tuollaisesta, miettiä valituksen tekemistä?! Ette voi olla tosissanne.

Minullekkin om sanottu jotain tuon suuntaista useammankin kerran ollessani vähän nuorempi. Välitön reaktio on itselläni ollut hymy, koska olen tajunnut kuinka happamalta olen huomaamattani näyttänyt. Kun mies sanoo noin naiselle, ei se ole mitään käskyttämistä, vaan ennemminkin flirttiä, keskustelun avaus, naisen huomion hakemista jne.

Kyllä on metoo-ideologia syvälle iskostunut nykynaisen päähän, jos em on oikeasti ongelma. Surullista.

T. Nainen itsekkin

Trolli, mene muualle täältä. Pelle.

Vierailija
46/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pahasti sanottu, suorastaan kuvottavaa käskytystä! 🤣

Vierailija
47/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämänkin mammat niele

Ei nyt varsinaiseen asiaan liity, mutta en ymmärrä tällaisia kommentteja.

Tarkoitko

- tämänkin me mammat nielemme

vai

- tämänkin muut mammat nielee. Paitsi minä?

Kaukki palstalle kirjoitavathan ovat mammoja, vaikka nimimerkki olisi M53v, M25, tai Jonne14v tjs.

Vierailija
48/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se olis päässyt inhottavasti kommentoimaan, jos ap olisi käyttänyt MASKIA. Laitapa ap se maski.

Vierailija
49/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap ole ano.

Vierailija
50/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyyntyä tai loukkaantua tuollaisesta, miettiä valituksen tekemistä?! Ette voi olla tosissanne.

Minullekkin om sanottu jotain tuon suuntaista useammankin kerran ollessani vähän nuorempi. Välitön reaktio on itselläni ollut hymy, koska olen tajunnut kuinka happamalta olen huomaamattani näyttänyt. Kun mies sanoo noin naiselle, ei se ole mitään käskyttämistä, vaan ennemminkin flirttiä, keskustelun avaus, naisen huomion hakemista jne.

Kyllä on metoo-ideologia syvälle iskostunut nykynaisen päähän, jos em on oikeasti ongelma. Surullista.

T. Nainen itsekkin

Metoo on olemassa SYYSTÄ. Ja se ei edes liity tähän, sovinisti. Kyllä, myös nainen voi olla sovinisti.

En halua piikittelevää flirttiä random miehiltä. Okei??

Vierailija
51/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teininä 90-luvun alussa ostin kaupasta herkkuja, sipsejä ja suklaata. Kaupan kassana oli vanhempi rouva joka kommentoi tietäväisenä että onko mulla kuukautiset, kun tekee herkkuja mieli. Menin niin hämilleni että vastasin "joo".

Vierailija
52/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän käskenyt.

Trolli tai ei, niin tää on hyvä keskustelunaloitus koska tätä tapahtuu oikeasti. Alma Media voisi ottaa tästä juttuvinkin.

Eihän sitä tarvitse kommentoida, kun on itsestään selvää. Kun nainen hymyilee, se on lupaus, että on p****a luvassa. Nainen ei saa olla hymyilemättä, koska kaikkien naisten pitää olla miesten saatavilla.

Vierailija
53/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen itsekkin

Trolli, mene muualle täältä. Pelle.

Toinen yrittää niin kovasti esiintyä naisena, miten se ei ikinä onnistu? Tunnustan, että nauroin. Kommentti olisi ollut ihan ok miehen mielipide, kävi selväksi miten mies ajattelee, mutta pitää yrittää mielipidevaikuttaa "naisena". Ajattelen, että reppana.

Vierailija
54/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hei: miksi naisten pitäisi hymyillä? Juuri teille vai? Vedän turpaan seuraavaa miekkosta, joka kommentoi mun ilmeitä.

Vierailija
55/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän käskenyt.

Eihän sitä tarvitse kommentoida, kun on itsestään selvää. Kun nainen hymyilee, se on lupaus, että on p****a luvassa. Nainen ei saa olla hymyilemättä, koska kaikkien naisten pitää olla miesten saatavilla.

Kun olin teini-ikäisenä turistimatkalla Tunisiassa mua neuvottiin että ei saa hymyillä miehille koska ne ottavat sen lupauksena. Suomalaiset miehet eivät eroa arabeista niin paljon kuin haluaisivat.

Vierailija
56/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"MIKSI OOT NIIN VAKAVANA?"

"HYMYILISIT VÄHÄN"

"MIKSET HYMYILE"

"OOT NÄTIMPI KUN HYMYILET"

Tuossa typerimpiä kommentteja, joita oon saanut miehiltä. Tällaisille ihmisille haluaisin sanoa, että aikustukaa jo helvetti vieköön.

Vierailija
57/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin yhteydessä kyseisen laupan esimieheen ha kysyisin onko tämä hänen ajatuksensa hyvästä asiakaspalvelusta vai olisiko aika tehdä jotain esim. puhutella tämä työntekijä ja sanoa tiukasti ettei saa toistua.

Vierailija
58/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen itsekkin

Mitäs jos et halua miesten huomiota? Sellainenkin maailman jäsennys on olemassa.

Sitten on muutettava bunkkeriin asumaan.

Kellään kun ei ole oikeutta olla huomaamaton.

Kysymys teille jotka annoitte kommentileni alapeukkua ja yläpeukkua edelliselle.

Mitenköhän perusteltaisiin ja toteutettaisiin oikeus olla huomaamaton?

Kiellettäisiinkö katseleminen ja puhuminen? Koskisiko kielto kaikkia ihmisiä, pelkästään miehiä vai pelkästään miehiä pois lukien ihanat miehet juuri silloin kun nainen haluaakin huomiota?

Perusteltaisiinko oikeudenkäynnissä kuinka "mies tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää ettei juuri tämä nainen juuri sillä hetkellä halunnut juuri tämän miehen katsovan häntä tai syyllistyvän törkeään loukkaamisrikokseen puhumalla tälle naiselle"?

Varmaankin tämä naisten haluama laki määrittelisi että ihmisilä on oikeus olla loukkaantumatta - siis toki siinä mielessä että jos joku loukkaantuu, syy on automaattisesti sen jonka käytöksen koki loukkaavaksi, riippumatta siitä kuinka toinen osapuoli oikeastaan käyttäytyi?

Ja luonnollisesti loukkaaja olisi aina mies, koska seksismi. Jos mies kokisi naisen käytöksen loukkaavaksi, olisi tämä nössö.

Vierailija
59/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on joskus ihan randomit vastaantulijat kommentoineet vastaavaa. Ihan naurettavaa, mistä joku randomi voi tietää mistä syystä toinen näyttää vihaiselta tai on allapäin, jättäis muut rauhaan. Tollaset kommentit ei ainakaan ketään piristä.

Vierailija
60/82 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa aloittaja kärsii ns. resting bitch face ilmiöstä eli hän vaikuttaa ärtyneeltä ja tyytymättömältä kasvojensa ilmeiden perusteella. Niinpä joku toinen saattaa reagoida siihen toteamalla että "älä ole noin myrtsinä, kyllä maailmassa on hyviäkin asioita."

Kaiketi juu, mutta onhan tuo epäkohteliasta käytöstä alkaa tuntemattomille ihmisille huomauttelemaan kasvojen ilmeistä. Tutut sitten puolestaan tietävät siitä resting bitch facesta eivätkä tee siitä sen suurempia johtopäätöksiä.