Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin siivoojan - mitä huomioida?

Vierailija
12.03.2021 |

Siirryin minäkin nyt sitten porvariluokkaan ja tilasin säännöllisen kotisiivouksen. Mitä kaikkea minun tulee huomioida ensimmäisen kerran kun käy? Meillä on kerrostaloneliö, kaksi alakoululaista, mies ja minä joka työskentelen kotoa käsin. Myös koira. Koirasta ilmoitin jo siivousta tilatessa.
Käyn nyt viikonloppuna ostamassa uusia siivousaineita ja välineitä. Mitä kaikkea siivooja tarvitsee, mitä minun tulisi huomioida, kaikki vinkit tervetulleita! Vähän jännittää!

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yrittäjänä kotisiivouksia ja minulla olisi vinkkejä ja ohjeita todella paljon. Olen tehnyt tätä työtä yli 10 vuotta ja asiakassuhteet ovat pitkiä, joten todellakin tiedän mistä puhuisin.

Tarkista ensinnäkin siivoojan koulutus. Jos koulutus on "ihan itse opittu", niin pistä pois. Samoin, jos hänen koulutuksensa on "olin pari päivää toisen siivoojan kanssa". Jos tyyppi tuo ämpäriä teille muussa tapauksessa kuin saunan siivouksessa, niin heti pois, hänen siivoustavat ovat 70 luvulta, eivät tätä päivää. Jos siivoojan pesee lattioita Tolulla, niin pois ihan saman tien. Tarkista vakuutukset ja että maksaa veronsa.

Siivoussopimus kannattaa aina tehdä toistaiseksi ilman irtisanomisaikoja molemminpuolin. Määritä aika, mutta muista, että ekalla kerralla menee aina enemmän aikaa hyvinkin tunti.

Vierailija
22/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat siivouskohteet on aina vanha raha. Nää keskiluokkaiset ja uusrikkaat on turhan usein kusipäitä.

Ei taideta edes keskiluokkaisia olla, mutta kusipääkään en tahtoisi olla. Haluaisin tietysti että olisimme ihan kiva siivouskohde, mutta tietysti toivoisin siistiä jälkeä mistä maksankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sopimus oman tarpeesi mukaan. Pidä huoli, että myös siivousyritys ymmärtää, mitä haluat.

Itse muutama vuosi sitten tein sopimuksen siivouksesta kerran viikossa mun tarpeiden mukaan. Yritys käsitti sen viikkosiivoukseksi, joten ne teki vain, mitä "kuuluu viikkosiivoukseen". Ei auttanut, vaikka yritin korjata väärinkäsityksen, yritys piti kiinni "viikkosiivouksesta"

Yhteistyö loppui.

Tämä on pieni yritys jonka kanssa ilmeisesti voi sopia asioista. Mitä heidän mielestään viikkosiivoukseen sitten kuului?

Mattojen tamppaus, imurointi, pölyjen pyyhintä, lattioiden moppaus, ei muuta.

Vierailija
24/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen yrittäjänä kotisiivouksia ja minulla olisi vinkkejä ja ohjeita todella paljon. Olen tehnyt tätä työtä yli 10 vuotta ja asiakassuhteet ovat pitkiä, joten todellakin tiedän mistä puhuisin.

Tarkista ensinnäkin siivoojan koulutus. Jos koulutus on "ihan itse opittu", niin pistä pois. Samoin, jos hänen koulutuksensa on "olin pari päivää toisen siivoojan kanssa". Jos tyyppi tuo ämpäriä teille muussa tapauksessa kuin saunan siivouksessa, niin heti pois, hänen siivoustavat ovat 70 luvulta, eivät tätä päivää. Jos siivoojan pesee lattioita Tolulla, niin pois ihan saman tien. Tarkista vakuutukset ja että maksaa veronsa.

Siivoussopimus kannattaa aina tehdä toistaiseksi ilman irtisanomisaikoja molemminpuolin. Määritä aika, mutta muista, että ekalla kerralla menee aina enemmän aikaa hyvinkin tunti.

Minä muuten teen aina omilla välineillä ja aineilla ja en ota enää paikkaa, jossa asiakas haluaa minun siivoojan hänen välineillään. Kerran annoin myöten ja vein omat ammattivälineet ja-aineet paikkaan, mutta asiakas pesi siivouspyyhkeet 60 asteessa ja lakanoiden seassa, joten mikrokuitupyyhkeisyä tulee silloin vain kuitupyyhkeitä ja rasvalika ei 60 asteessa lähde. Se näkyi heti mm. peilipinnoissa.

Vierailija
25/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sopimus oman tarpeesi mukaan. Pidä huoli, että myös siivousyritys ymmärtää, mitä haluat.

Itse muutama vuosi sitten tein sopimuksen siivouksesta kerran viikossa mun tarpeiden mukaan. Yritys käsitti sen viikkosiivoukseksi, joten ne teki vain, mitä "kuuluu viikkosiivoukseen". Ei auttanut, vaikka yritin korjata väärinkäsityksen, yritys piti kiinni "viikkosiivouksesta"

Yhteistyö loppui.

Tämä on pieni yritys jonka kanssa ilmeisesti voi sopia asioista. Mitä heidän mielestään viikkosiivoukseen sitten kuului?

Kerrostalossa ei todellakaan raahata mattoja tampattavaksi pihalle.

Vierailija
26/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, kiitos että jaoit! Taitaa olla tällä siivoojalla koulutus että oli pari päivää pienyrittäjän mukana, mutta olen kuullut hyviä suosituksia tästä läheisiltäni.

Maksaa verot ja vakuutukset ovat kunnossa. Irtisanomisaikaa ei ole, joten jos jälki ei ole mieluista ei ole pakko jatkaa. 3h olen varannut joka toinen viikko. Ensimmäisellä kerralla varmaan menee mikä menee (maksan toki tuntien mukaan!).

Piilotanko Tolun varmuudeksi kokonaan vai kerronko vain että millä tuotteilla toivon minkäkin paikan siivottavan?

Vierailija
27/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteistyö loppui.

Kerrostalossa ei todellakaan raahata mattoja tampattavaksi pihalle.

Kyllä monikin raahaa, mutta taitaa useimmissa imureissa olla tamppaustoiminto. Johonkinhan ne nyt kuitenkin on nostettava lattianpesunkin ajaksi. Itse nostan parvekkeelle tuulettumaan.

Vierailija
28/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkilta pinnoilta ,mitä haluatte ,että siivoja siivoaa, laitat pois vaaatekasat ja muut niille kuulumattomat tavarat . Niin lattioilta, kuin pöytätasoiltakin..

.

Vierailija
29/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luovuin siivoojasta näin korona-aikaan. Kysy siltä siivoojalta itseltä mitä tarvitsee. Ainakin minä sain listan mitä kaikkea pitää ostaa. Varmaan riippuu siivoojasta. 

Vierailija
30/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luovuin siivoojasta näin korona-aikaan. Kysy siltä siivoojalta itseltä mitä tarvitsee. Ainakin minä sain listan mitä kaikkea pitää ostaa. Varmaan riippuu siivoojasta. 

Itsekin mietin tuota koronaa. Pitävät maskia kuulemma koko ajan automaattisesti, ostan paketin kertakäyttöisiä kumihanskoja siivoojalle ja käytän itse ffp2-maskia sen aikaa kun on täällä ja tuuletan. Nyt vain ei enää ole jaksamista siivota itse ja nautin siististä kodista niin pakko uskaltaa.

Vierailija
31/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja tarvitsee kovaa kuria joten tärkeää on näyttää tälle heti paikkansa palvelijanasi.

Vierailija
32/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? Ja kerrostaloneliössä aikaa menee ensimmäisellä siivouskerralla "hyvinkin tunti". Saa siinä suihkia menemään. Olet kyllä todella nopea.

Vierailija
33/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin mietin tuota koronaa. Pitävät maskia kuulemma koko ajan automaattisesti, ostan paketin kertakäyttöisiä kumihanskoja siivoojalle ja käytän itse ffp2-maskia sen aikaa kun on täällä ja tuuletan. Nyt vain ei enää ole jaksamista siivota itse ja nautin siististä kodista niin pakko uskaltaa.

Selvitä kuitenkin tarkkaan, että mitä hän siivoaa milloinkin. Meillä oli perussiivous ja sitten tietyn väliajoin siivosi myös jääkaapin, uunin ja ikkunat (ei samalla kertaa kaikkia). 

Vierailija
34/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on raivata ennen siivoojan tuloa eli astiat kaappeihin, ei vaate-, lelu- eikä lehtikasoja. Rahat ja korut ja passit yms lukkojen taakse.Silloin siivooja voi tehdä hommansa. Omat kokemukseni eivät ole kovin hyviä. Ensin siivous sujuu ja tulee hyvää jälkeä. Pidemmän päälle kaikkia alkavat fuskata ja lopulta siivooja menee vaihtoon. Isoissa firmoissa aikataulu on monesti epärealistinen esim isoa okt: a siivotaan vain 3h. Silloin ei voi huipputulosta vaatia. Jos kotonasi on esim arvokkaita mattoja, kannattaa siivoojalle neuvoa kädestä pitäen puhdistus, jotta matto ei mene osaamattomissa käsissä pilalle. Omassa kodissani siivooja pilasi kokolattiamaton :(

Onnea matkaan! Kotisiivous on kyllä luksusta, on hienoa tulla kotiin työpäivän jälkeen, kun kämppä on siivottu.

Vierailija
35/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä kuitenkin tarkkaan, että mitä hän siivoaa milloinkin. Meillä oli perussiivous ja sitten tietyn väliajoin siivosi myös jääkaapin, uunin ja ikkunat (ei samalla kertaa kaikkia). 

Luulen että jos hänen kanssaan onnistuu, niin sovin aina sen kerran aluksi mihin toivoisin hänen sillä kertaa panostavan.

Vierailija
36/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on raivata ennen siivoojan tuloa eli astiat kaappeihin, ei vaate-, lelu- eikä lehtikasoja. Rahat ja korut ja passit yms lukkojen taakse.Silloin siivooja voi tehdä hommansa. Omat kokemukseni eivät ole kovin hyviä. Ensin siivous sujuu ja tulee hyvää jälkeä. Pidemmän päälle kaikkia alkavat fuskata ja lopulta siivooja menee vaihtoon. Isoissa firmoissa aikataulu on monesti epärealistinen esim isoa okt: a siivotaan vain 3h. Silloin ei voi huipputulosta vaatia. Jos kotonasi on esim arvokkaita mattoja, kannattaa siivoojalle neuvoa kädestä pitäen puhdistus, jotta matto ei mene osaamattomissa käsissä pilalle. Omassa kodissani siivooja pilasi kokolattiamaton :(

Onnea matkaan! Kotisiivous on kyllä luksusta, on hienoa tulla kotiin työpäivän jälkeen, kun kämppä on siivottu.

Onkohan tuo 3h kuinka realistinen vajaan 100m2 ilman saunaa?

Kalliita mattoja ei onneksi ole, ihan peruslaminaattikin. Koruja enkä passeja yms saa lukkojen taakse, mutta ovat kyllä onneksi silmieni alla, olen siis kotona samaan aikaan.

Vierailija
37/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että jos hänen kanssaan onnistuu, niin sovin aina sen kerran aluksi mihin toivoisin hänen sillä kertaa panostavan.

Selvitä kuitenkin mitä kaikkea siihen siivoukseen voi kuulua. En tiedä ottavatko jotkut vaikka extra maksua ikkunoiden pesusta vai onko tietty aika ja sitten katsotaan mitä tehdään milloinkin. 

Vierailija
38/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että noista Chagallin ja Monet'n tauluista pyyhitään sitten vain pölyt kevyesti tällä Ranskassa erikoistilauksena valmistetulla joutsenenuntuvista tehdyllä huiskalla.

Vierailija
39/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä kuitenkin mitä kaikkea siihen siivoukseen voi kuulua. En tiedä ottavatko jotkut vaikka extra maksua ikkunoiden pesusta vai onko tietty aika ja sitten katsotaan mitä tehdään milloinkin. 

Varmistan tämän vielä. Käsitin ainakin näin puhelimessa että aika on se mistä maksetaan. Toki tuntiveloitus on mielestäni sen verran edullinen että esim ikkunoiden pesusta voisin ekstraa maksaakin.

Vierailija
40/111 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi kertaa kuukaudessa siivoojat.

Imuri ja lattianpesukone on meidän, kaiken muun tarvittavan tuovat mukanaan.

Pari vuotta ovat käyneet, on selvä työjärjestys, jonka mukaan tehdään.

Päästän heidät sisään töihin lähtiessäni. Eivät tarvitse päälle katsojaa, samat käy aina.

Jääkaapissa on heille voileivät valmiina ja kahvi termarissa.

Työn jälki on aina huippuluokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi