Yli satakiloisen laihdutus, löytyykö toista samanmoista mukaan?
Voisimme tähän ketjuun päivitellä kuulumisia ja tsempata alkuun. Oma tilanteeni on se, että painan tällä hetkellä 115 kg ja haluaisin syksyyn mennessä olla 15 kiloa kevyempi.
Kommentit (264)
En ole tehnyt juuri mitään projektin eteen, mutta vaaka ilahdutti 99,2kg lukemalla. Uudella innolla eteenpäin! - Kaija
PPP kirjoitti:
Pätkäpaasto 16:8 on pelastaja. Syöt lounaasta eteenpäin 8 tuntia sen normaali kalorimäärän n. 2.000 kaloria. Ja et laita mitään suuhusi 8-tunnin aikaikkunan jälkeen. Paastoat sen 16-tuntia ja aloitat taas syämisen klo. 12.00 tai 13.00.
Pätkäpaaston voi toteuttaa myös toiste päin, eli syö aamusta klo. 07.00 eteenpäin sen 8-tuntia vaikka klo. 15.00 asti ja sen jälkeen ei enää mitään, mutta itselle se on paljon hankalampi noin päin ja syön mielelläni lounaasta eteenpäin iltaan asti.
Tämä on oikeasti tapa pelastaa sun olemus ja elämä. Lupaa, että jso pidät noiden sisällä makroista huolta, eli syöt laadukkaita rasvoja/oljyjä, proteiinia ja hiilihydraatteja, tulet voimaan todella hyvin ja laihdut silmissä.
Miten tossa jaksaa treenata?
Hiljaa tosiaan hyvä tulee. Aktiivisen tarkan alun jälkeen olen vain hieman katsonut, etten syö yhtä paljon kuin ennen. 98,8 ollut paino. Pitäisi aloittaa kuntoilu, kunhan tämä flunssainen olo tästä vähän paranisi. Olen iloinen, että paino ei ole humpsahtanut heti takaisin ylös🙂 ja iloinen siitä, että olen pystynyt jatkamaan vähemmällä syömisellä. Tavoite siis jatkaa tällä tiellä. Mitä kuuluu muille? - kaija
Vhh ei ole oikeen tuottanut tulosta kun on tuo kilpirauhasen vajis, mutta aloitin pätkäpaaston. Tuntuu toimivan.
Mukana! Painoa 105 kiloa, pituutta 170 cm. Kävelen säännöllisesti, mutta syön mitä sattuu. Ongelma ei niinkään ole karkit tai herkut, vaan syön liikaa ihan tavallista ruokaa, voileipiä, hedelmiä, rahkaa jne. Joskus toki menee herkkujakin, mutta ei ongelmaksi asti. Ruoka on vain niin hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Mulla painoa 110kg, pääsin jo 90, mutta retkahdin. Taas.
Heh, joku toinen kirjottelee mun näppiseltä. Voin sanoa, että kyllä harmittaa. Maali 70kg oli aika paljon lähempänä 90kg kohdalla kuin tästä nykysestä ~110kg massasta. Jos jouluksi pääsis taas tohon 90kg tuntumaan? Siitä vuosi eteenpäin ja vois ehkä alkaa olla tavoitteessa.
Noh, maratonihan tää on eikä mikään pikamatka.
Yx kunnon kalsarikänni ja karppauksen epäsäännöllinen toteuttaminen ja painoa oli 127,9kg😢
Nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni...kesä lähestyy..
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Mukana! Painoa 105 kiloa, pituutta 170 cm. Kävelen säännöllisesti, mutta syön mitä sattuu. Ongelma ei niinkään ole karkit tai herkut, vaan syön liikaa ihan tavallista ruokaa, voileipiä, hedelmiä, rahkaa jne. Joskus toki menee herkkujakin, mutta ei ongelmaksi asti. Ruoka on vain niin hyvää!
Lisäys, meillä ei ole vaakaa, joten ihan varma en ole painosta. Meille ei tule vaakaa, koska tyttärellä on syömishäiriö. Täytyy käydä isän luona vaakalla. Ehkä sitten kerran kuussa.
Uutta vaakaa en ole löytänyt, en kyllä aktiivisti ole etsinytkään. Kahdeksan päivän työputki oli yhtä tuskaa, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Siihen kun sekoitti vielä arjen muuttujineen, ruokavalion kyttäyksen ja menkat, niin huhheijaa. Nyt olen ollut 7 päivää lomalla ja vasta tänään olen alkanut olemaan ns "normaali".
Lomaviikko on mennyt palautuessa, kotityörästien selättämisessä, syömisten miettimisessä ja käytiin kissan kanssa pitkällä elukkalääkärireissulla.
Olen ulkoillut, venytellyt, rullaillut, pyöritellyt nystyräpalloa, makoillut piikkimatolla, mutjutellut, kourinut kipeitä kohtia kipukoukulla, horjunut tasapainolaudalla.
Nukkuminen on nykyään mielenkiintoista. Nyt laihdutusprojektin aikana olen nukkunut huonommin kuin koskaan. Ja näen ihan häröjä unia. En painajaisia, mutta todella vauhdikkaita, hengästyttäviä ja jännittäviä unia. Aamulla herään todella uupuneena, koska yö on ollut niin "villi". Joskus herätessä pulssi hakkaa ja olen hengästynyt, kuin olisin ollut reippaalla lenkillä. Päivät ovatkin sitten tosi raskaita, kun en ole yöllä saanut levätä. Kofeiinia en ole nauttinut klo 15 jälkeen.
Otetaanpa ylös. Vahvan liharuuan jälkeen iltapaino 125,2kg..
mies53v
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Mitä ruokasi sisälsi?
Arkiliikunta eli kävely kunniaan. Ei autolla eikä julkisilla minnekään alle kolmen kilometrin päähän. Yksi helpoimmista, halvimmista ja tehokkaimmista tavoista laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Mitä ruokasi sisälsi?
Lihamakkaraa (1% hiilareita), jauhelihaa, pari kananmunaa ja savustetun lohen jämät...ja maitoa~ehkä desi
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Mitä ruokasi sisälsi?
Lihamakkaraa (1% hiilareita), jauhelihaa, pari kananmunaa ja savustetun lohen jämät...ja maitoa~ehkä desi
mies53v
Jess, hyvää. Noilla et kuitenkaan ole kilojasi kerännyt. Onko maitosi rasvatonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Puntarilla käynyt viimeksi 2019, näytti 95kg, mutta mikään niistä vaatteista ei mee päälle eli varmaan se 105kg.
Laihdutus tausta on, että olen 5 vuotta yrittänyt laihduttaa.
Hiilarit alle 72 vuorokaudessa: sillä lähtee! Ootko sitä kokeillut?
En ymmärrä ?
Vierailija kirjoitti:
Arkiliikunta eli kävely kunniaan. Ei autolla eikä julkisilla minnekään alle kolmen kilometrin päähän. Yksi helpoimmista, halvimmista ja tehokkaimmista tavoista laihduttaa.
No tuo ei kyllä ole totta enää edes virallisten tahojen mukaan. Päivitä tietosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Mitä ruokasi sisälsi?
mies53v
Jess, hyvää. Noilla et kuitenkaan ole kilojasi kerännyt. Onko maitosi rasvatonta?
On, olen nyt vähähiilarisella....aikaisemmin pelkästään rasvatonta maitoa meni päivässä 900kalorin verran...ranskalaiset makkaralla ja lihapiirakka lenkinpalalla meni yhdeltä istumalta....ihan itseaiheutettua painonnousua ja yhdistettynä röökin polton lopettamiseen.
Kesäkuussa paino luokkaa 100-105kg, peace of cake.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo ei kyllä ole totta enää edes virallisten tahojen mukaan. Päivitä tietosi.
Kyllä on, koska kävelyä tolla perusohjeella tulee paljon. Kun menee töihin/kouluun/kauppaan/tarhaan/harrastuksiin kävellen, niin liikuntaa tulee helposti 10-15 tuntia viikossa. Pelkästään valtava volyymi laihduttaa. Ja lisäksi kävelyn hyvä puoli on, että varsinkin hieman tavallista nopeampi kävely nostaa pulssia juuri sopivan verran veronkierron aktivoimiseksi. Tekee erittäin hyvää aivojen hapettumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mä painoin myös yli 100 kiloa, vuoden 2018 alussa vielä 98. Silloin aloitin säännöllisen liikunnan. Nyt otin tiukan ruokavalion sillä periaatteella, että mitä muutenkin syön. Kaksi viikkoa mennyt aika helposti ja nyt alan lisätä energiamäärää. Kaksi viikkoa menty näin:
-aamupala: rahka, ananas, kauramaitokahvi
-lounas: 6-7 verilettua ja puolukoita
-välipala: suklaa Nutrilett-pirtelö
-päivällinen: kanakeitto Nutrilett
-iltapala: 2 näkkäriä, margariini, 250 g porkkanoita
Liian tiukan dieetin noudattaminen johtaa väistämättä retkahduksiin. Laihdutin yli 30 v. Sitten 30 kiloa ja paino on pusynyt sen jälkeen alhaalla. Projekti kesti 3 vuotta ja sinä aikana hiljalleen opin täysin uudet elämäntavat. Pidin ensin ruokapäiväkirjaa pari viikkoa ja mietin sitten minkä epäterveellisen voisin vaihtaa terveelliseen. Harjoittelin kolme viikkoa uutta tapaa ja tunnustelin, miten se vaikuttaa oloon. Sitten valitsin seuraavan kolmen viikon projektin ja jatkoin näin kolme vuotta. Lisäsin samalla kasvisten ja hedelmien syöntiä. Vähitellen paino laski, turhat kalorit jäi ja ruokavalio, sekä kunto koheni. Retkahduksia ei tapahdu, jos päättää, että korvaan tän nyt kolmeksi viikoksi muulla ja saan palauttaa herkun takaisin, jos elämä ilman sitä on ylivoimaista. Toivon teille kaikille kasapäin onnea matkaan. Ensimmäinen projektini oli: vaihda limsat(myös kalorittomat) ja tuoremehut veteen/kivennäisveteen. Tai tuoremehu kokonaiseen hedelmään+vesi/kivennäisvesi. Voit miettiä mitkä projektit hyödyttäis just sua. Esim. Kasvisruokaprojektit, mitä hyvää porkkanasta, maista uusia kasviksia/hedelmiä jne. Laihtuminen on seikkailu ja aarteenetsintää, jos niin haluat. Ja lopuksi. Koko laihtumisjaksoni aikana EN nähnyt nälkää. Se oli mun ekoja haasteita. Miten saan syödä vatsani täyteen lihomatta/siten että laihdun.
Nonni. Vaaka meni rikki. Kolmas vaaka kolmeen kuukauteen, rikki. En enää osta lasisia, ne ei kestä pienintäkään kolhua. Paino jotain 93, ei mainittavaa muutosta siis, mutta lihominen on nyt pysähtynyt. Samoin makeanhimo on selvästi laantunut ja tämä ruokien valmistelu hyvissä ajoin etukäteen on auttanut siinä, että en enää korvaa aterioita leivällä ja huonoilla naposteluilla.
Työpäivien ja vapaapäivien täysin erilaiset rytmit on isoin ongelma. Vapailla jää helposti aamupala tai lounas (tai molemmat) kokonaan väliin. Työpäivinä kun herätys on jo ennen viittä ja vapailla saan nukkua lounasaikaan asti.
Huomenna alkaa kahdeksan päivän työputki, kolme työkohdetta, kaikissa eri työajat, eripituiset työmatkat ja fyysisen rasituksen määrä jakautuu epäedullisesti, aamupaloiksi jugurttia marjoilla.
Eilen jättiostokset varastoon, tänään siivousta ja ruokien valmistusta.
Iso karjalanpaisti, kaksi pellillistä kasvispihvejä, taateli-pähkinäpalloja pikkuherkuiksi makeannälkään, rehujen ja hedelmien pilkkomista kippoihin valmiiksi.
Hyötyliikuntaa, koiran kanssa ulkoilua, venyttelyä, nystyräpalloa, tasapainotyynyä. Kesäaika ei helpota uniongelmia, yritän edelleen työstää ajoissa nukkumaan menemistä. Sohvalla nukkuu paremmin kuin sängyssä.