Yli satakiloisen laihdutus, löytyykö toista samanmoista mukaan?
Voisimme tähän ketjuun päivitellä kuulumisia ja tsempata alkuun. Oma tilanteeni on se, että painan tällä hetkellä 115 kg ja haluaisin syksyyn mennessä olla 15 kiloa kevyempi.
Kommentit (264)
Tulen mielelläni mukaan. Painoa 107 kiloa, pituutta 170 cm nykyään, varhaisteininä mitattu 171 cm
Käytän kalorien laskemiseen sovellusta kännykässä
Syön lakto-ovo-vegetaristisesti eli kasvisruokaa, maitotuotteita ja munia, näin on mennyt muutama vuosi. Olen jo laihduttanut aika paljon, olen siis painanut paljon enemmän.
Tavoite olisi n 20 kiloa vielä pudottaa.
Sama tavoite. Vähintään 15 kiloo pois.
Hiilihydraattilöllö.
Miten menee? Mä yritän pysyä 1800 kcal/ pvä
Tänään meni yli
Tiiminski kirjoitti:
Miten menee? Mä yritän pysyä 1800 kcal/ pvä
Tänään meni yli
Tappelin verottajan kanssa koko päivän. Meni hermot...poltin tupakan ja kävin pitkäripaisessa. Arvatenkin parin päivän päästä ollaan taas 127kg nurkilla...
mies53v
Minäkin päivitä: ekan päivityksen aikaan paino junnasi 99-100 kg välillä, nyt on 98 kilon molemmin puolin, eli hiukan alaspäin. Tää on ihan ok minusta, pysyy mieli mukana. Yhdet uudet, numeroa pienemmät joudut olen jo ostanut! Koronaepidemian alkaessa olin 116 kg. Hitaasti mutta varmasti. Välillä sortin syömään liikaa leipää, se on vaikein rasti. Mutta liikunta on pysynyt on kuviossa lähes joka päivä, satoi tai paistoi ( paitsi kun olin varpaani oikein kunnolla).
Nainen 116 kg
Menee hermo. Ihan kaikkeen. Kaikki vastustaa ja tekis vaan mieli mättää kaikkea tyhmää syötävää naamaan. Söin suklaata ja sipsejä ja jäätelöä, en hirveän paljon, mutta silti. Kolme työpäivää vielä edessä, neljä takana. Ainoat syömiset mitä on esivalmisteltu, on porkkanat ja mua suorastaan v'tuttaa se. Siis ne porkkanat ja se, että mitään muuta ei oo valmiina. Mä tiedän jo nyt, että huominen jatkuu samalla mallilla kuin tämä päivä ellei vielä pahemmin.
Oman lisänsä tekee sosiaalinen jännittäminen. Pomo ilmoitti tänään, että huominen työkohde on jossain h'lvetin kuusessa, sinne on pitkä matka, en ole koskaan ollut siellä suunnallakaan ja ihan oudot ihmiset siellä.
Huomenna on pakko löytää jostain vaaka. Ja nyt lähden valmistelemaan huomisen aamiaisen ja lounaan ja rauhoitun ja ajattelen vain hyviä asioita ja menen ajoissa nukkumaan. Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu.
En ole punninnut itseäni kymmeneen vuoteen ja paino noussut vuosien aikana niin, että käytin syksyllä koon 50 vaatteita. Normaalisti paino ollut n. 70-75 kg välillä. Pituus 170, eli reippaasti yli 100 kiloa olen viime aikoina painanut. Tammikuusta lähtien salaattidieetillä, ja nyt koko 46. En ole nähnyt nälkää, vointi tosi hyvä ja askel keventynyt paljon. Kesään mennessä pitäisi mahtua kokoon 42, se on välitavoite, siitä sitten vielä kokoon 38-40.
Vierailija kirjoitti:
Mukaan vain sitten! Odotan kovasti kevättä, jolloin pääsee ulkoilemaan pelkäämättä liukastumista. Punnitsemistahtia pohdin, pitäisikö minun punnita itseni kerran viikossa, useammin vai harvemmin. En haluaisi jäädä tuijottamaan vain vaakalukemaa, haluan samalla kohottaa omaa hyvinvointia. Toisaalta vaaka voisi auttaa pitämään oikeaa suuntaa, kunhan en heitä hanskoja tiskiin silloin kun se joinakin päivinä näyttää plussaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Näyttää nyt vakavasti siltä, ettei alle 100kg suomalaista naista kovin helpolla ole edes olemassa.
Mitä he tässä ketjussa tekisivätkään?
Tsemppiä kaikille, upeita saavutuksia!
Yritän pysyä 1800 kcal/vrk
Yli on mennyt vähän ja paino ei tipu
Liikuntaa en harrasta
En aio luovuttaa enkä lihoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä nainen 35v ja paino 103. Eilen tein päätöksen, että alan tosissani nyt muuttamaan elintapojani. Tavoitteeni on tiputtaa 14kg 5kk aikana, niin että pääsisin elokuussa 8 alkavaan lukemaan. :)
Minulla paino on pysynyt jo vuosia samana, en juuri liiku, ja syön vähän epäsäännöllisesti ja turhan paljon herkkuja.
Luin jostain, että jos 10kg lähtisi pois painosta jos vähentäisi 500 kaloria päivittäisistä syömisistä. Lisäksi pyrkisin saamaan 10 000 askelta päivittäin.
Kalorit vähentäisin alkuun herkuista ja ylimääräsestä hiilarista. Pyrkisin myös syömään kerralla pienempiä annoksia, ja juomaan 3l vettä päivässä.. Miltä kuulostaa muiden laihduttajien mielestä?
Kuulostaa hyvältä muuten, mutta miksi yrität juoda 3 litraa vettä??
Aineenvaihduntani on niin jumissa... Aamuin on vaikea syödä mitään, kun ei ole nälkä, ja oksettaa jos väkisin yrittää.. Yrittäisin veden juonnilla saada ruokarytmiin jotain järkeä.
Kolme litraa vettä päivässä romahduttaa kaliumit ja natriumit niin alas, että sitten olet tiputuksessa sairaalassa. Vettä kannattaa reilusti toki juoda, mutta kolme litraa on ehdottomasti liikaa.
Jämäruokapäivä. Etukäteen jännitetty työkohde osoittautui ihan kivaksi ja työajat ovat varsin mainiot. Aamiaisiksi valikoitui marjaisat tuorepuurot, pakastimesta löytyi lounaiksi juurespihvejä ja kaalikääryleitä. Keitin kattilallisen munia hätävaraksi. Vaakaa en muistanut ostaa. Väsyttää. Huominen olisi vielä työpäivä ja sitten 6 vapaapäivää. Silloin otan kyllä itseäni kunnolla niskasta kiinni ja keskityn tähän hommaan ihan järjen kanssa.
Tavoite oli kesään mennessä alle sata kiloa. Kaksi viikkoa sitten vaaka näytti 101,6 ja tänä aamuna tasan 103... Tuli vähän viikonloppuna herkuteltua plus ihan hirvittävät menkkaturvotukset.
Aloitin laihduttamisen kirjaamalla kaikki ateriat ylös ja tarkkailemalla kaloreita. Nyt en ole tätä tehnyt pariin kuukauteen. Plussaa tosissaan se, että nähtäneen ilman kirjaamisia paino pysyy hyvin paikoillaan siinä 102 korvalla, joskus mennään vähän alemmas ja joskus kilolla ylemmäs. Miinusta se, että tarkoitus on pudottaa, ei ylläpitää. Pakko jälleen ruveta kirjaamaan ylös kaikkea mitä suuhuni tungen, ainakin siihen asti että vaa'assa näkyy se kaksinumeroinen luku ennen pilkkua. Lopullinen laihdutustavoite normaalipainoon tuntuu tällä hetkellä jotenkin mahdottomalta, pitäisi pudottaa vielä 35 kiloa ja takana on vasta 15 kiloa että vähän päälle 2/3-osaa jäljellä...
Mutta jumittavasta painosta viis, olen silti tyytyväinen kun olen oppinut syömään paremmin ja pudottanut kehostani sen kolmenkymmenen voipaketin verran rasvaa. Olo on energisempi ja olen löytänyt liikkumisen ilon ihan uudella tavalla. Vyötärö kaventunut 15 senttiä ja lantiolta lähtenyt 10 cm. Eiköhän terveys ole jo tästä alkurutistuksesta kiitollinen.
Ylös..124,3kg. Nyt mammat vauhtia laihdutukseen vai joko luovutitte?
mies53v
Mmamta. Paino 123,4kg..kesä tule, huhuu!
mies53v
Nyt mammoille herätys..122,2kg😗
mies53v
Pomolla ei ollut antaa töitä, joten aloitettiin vuosilomapäivien tuhlaus heti. No mikäs siinä, kyllä kelpaa kolme päivää vapaata edellisten kuuden päivän perään.
Tänään taas ryhtiä vapun jälkeen. Vaikka ei vappuna oikeastaan tullut sorruttua kauheuksiin. Pari pientä lasillista simaa, muutama pieni munkki, kourallinen sipsejä, muuten normaalia ruokaa. Ei mitään hillitöntä mässyttelyä onneksi.
Heti aamusta tänään lenkki, aamiaiseksi kaksi kuppia kahvia, kaksi keitettyä munaa, pari voinokaretta, kurkkua, tomaattia, vesimelonia, muutama pähkinä.
Lounaaksi eineshampurilainen. Välipalaksi mansikka-banaanijugurttipirtelöä n 3dl, ei lisättyä makeutusta.
Päivälliseksi on tekeillä nakkikeittoa ja jotain leipää.
Nyt puutarhatöihin, viimeisten lumikasojen levitystä, roskienkeruuta, kompostintyhjennystä, uusi pyykkinaru asennettavana.
Myöhemmin vielä lenkki.
Miten te voitte laihtuaksenne syödä noin isoja määriä kun mulla normaali päiväannos on n 1300 kcal??
Tänään menee vähän yli kun herkuttelen tuoreella focaccialla. Laitoin huvikseni päivän ruuat yasioon ja tältä näyttää:
- aamulla 100g turkkilaista jugurttia, 1 rkl omatekemää vähäsokerista hilloa, 15g mysliä
- lounas 100g possua (ribseistä raavittua), iso kasa sekasalaattia, 1 rkl oliiviöljyä, 100g omatekemää perunasalaattia (kermaviiliin)
- päivällinen 100g (kypsentämätön paino) lihatäytteisiä tortelloneja salviavoi kastikkeella, voin määrä n 1 rkl. 100g focacciaa
- illalla sokeritonta mustikkakeittoa 1dl, rahkajugurttia 1dl, marjoja 1dl - näistä smoothie
Yht 1367 kcal ja täyttä ruokaa joka aterialla. Hiilareita liikaa tänään mutta joskus vain tekee mieli tuota leipääkin. Mutta en tosiaankaan laihdu tällä kalorimäärällä, ihan normipäivä
On tosi hyvä joskus mitata ja punnita omat annokset niin näkee mitä niissä oikeasti on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa ylös. Vahvan liharuuan jälkeen iltapaino 125,2kg..
mies53v
Mitä ruokasi sisälsi?
Lihamakkaraa (1% hiilareita), jauhelihaa, pari kananmunaa ja savustetun lohen jämät...ja maitoa~ehkä desi
mies53v
Jess, hyvää. Noilla et kuitenkaan ole kilojasi kerännyt. Onko maitosi rasvatonta?
On, olen nyt vähähiilarisella....aikaisemmin pelkästään rasvatonta maitoa meni päivässä 900kalorin verran...ranskalaiset makkaralla ja lihapiirakka lenkinpalalla meni yhdeltä istumalta....ihan itseaiheutettua painonnousua ja yhdistettynä röökin polton lopettamiseen.
Kesäkuussa paino luokkaa 100-105kg, peace of cake.
mies53v
Ei nyt aikuinen mies juo 3 litraa maitoa päivässä??
Otetaanpa ylös. Paino 125,6kg. Mites mammoilla menee?
mies53v