Yli satakiloisen laihdutus, löytyykö toista samanmoista mukaan?
Voisimme tähän ketjuun päivitellä kuulumisia ja tsempata alkuun. Oma tilanteeni on se, että painan tällä hetkellä 115 kg ja haluaisin syksyyn mennessä olla 15 kiloa kevyempi.
Kommentit (264)
Älkää viitsikö vastata tähän, 65-kiloiset. Tämä on oikeasti lihavien ketju.
Neljä päivää ilman karkkia. Ravintona jugurttia, marjoja, kasvispaistosta, raejuustolaatikkoa, raakoja rehuja, perunamuusia, nakkikastiketta, maitokahvia. Illaksi on vielä leiväke, voita ja juustoa, teetä, appelsiini. Löysin tasapainotyynyn kaapista. Sen päällä olen eilen ja tänään horjunut. Kiva vehje, tekee hyvää kipeälle jalalle, ja tuntuu muutenkin lihaksissa pitkin kroppaa. Koiran kanssa käppäilty kolmesti tänään.
Eilen pääsin jopa ajoissa nukkumaan, tänään pyrin samaan.
Täällä hiljaista, paino tippunut ainoastaan 100g, pitkä taival edessä. Tavoite nyt tulevalle viikonlopulle ja viikolle lisätä liikuntaa arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jätän tämän ketjun välilehtiin talteen.
Syyskuussa painoin 117 kiloa, ja pituutta mulla on 165 cm. Hommasin aktiivisuusrannekkeen ja aloin pitää ruokapäiväkirjaa. Helmikuun alussa vaaka näytti 104 kiloa, ja olin siitä tosi onnellinen, sillä olen viimeksi painanut alle 105 kiloa vuonna 2016. Nyt kuitenkin alkaa hyvä motivaatio olla hukassa ja en ole oikein keskittynyt siihen mitä syön ja kuinka usein, enkä ole kuukauteen liikkunutkaan juuri lainkaan... Hyvä puoli on se, että paino ei ole kuitenkaan lähtenyt nousuun. Pitäisi vaan saada taas virtaa jatkaa. Haluaisin ennen kesää päästä kaksinumeroiseen lukuun vaa'alla. Ehkä vertaistukiketju auttaa.
Lainaan ja samalla onnittelen itseäni, pienen ryhtiliikkeen jälkeen vaaka nytkähti vajaassa viikossa kilon alaspäin. Vielä kolme kiloa että painaisin kaksinumeroisen luvun... siitä onkin hetki aikaa kun tämä on viimeksi tapahtunut, taidetaan mennä jo vuoteen 2014. Tuolloin sain tiputettua sadasta ja risasta kolmessa kuukaudessa 88 kiloon. Nopeasti putosi paino, mutta sitä nopeammin ja runsaiden korkojen kera ne tulivat myös takaisin. Tämä on kenties se, mikä pelottaa kaikista eniten laihduttamisessa, että mitä jos tämäkin kerta menee ihan läskiksi jossain vaiheessa? Vaikka olen kyllä asennoitunut niin että tämä ei ole mikään kertaprojekti vaan loppuelämän kestävä matka, mutta silti. Ei huvittaisi samoja kiloja pudotella enää kolmatta kertaa 😅
Alkuviikko meni hyvin, tänään pieni retkahdus: valkoviiniä 2 lasillista ja suklaapatukka. Aamulla vaaka näytti aavistuksen vähemmän kuin viikko sitten. Huomenna uusi alku.
Taidan itsekin lähteä tähän. Ihan vaan että jos saisi sitten tsemppiä kanssataistelijoilta :D
Perustiedot: nainen, 26, 159cm, 130kg. Kehonkoostumusmittauksen mukaan lihasmassaa 32,1kg (kuulema aika paljon), perusaineenvaihdunta ilman liikuntaa ~1600kcal, ihannepaino 74kg (en todellakaan pyri tähän, jos nyt alkuun saisi vaikka sen kympin pois). Mittaus tehty tällä viikolla.
Puolitoista vuotta sitten otin itseäni niskasta kiinni, silloin painoa 135kg, 6kk -10kg, nyt koronavuoden aikana tullut tuo 5kg lisää. Viimeksi aloitin korvaamalla osan aterioista pussikeitoilla, sitten pudotin kaloreita (tuolloin en tiennyt omaa peruskulutusta), aloin käymään salilla 2-3krt viikkoon. Tykkäsin, oli hauskaa ja lihaksia tuli nopeasti lisää. No sinne salille ei nyt pääse. Lihavuusleikkausta minulle on tarjottu joka nurkalla, mutta haluan ensin yrittää itse.
Nyt olisi aika yrittää uudelleen, ravitsemusterapeutin neuvojen kanssa. Tarkoituksena on lisätä vihreitä, vähentää hiilareita (ei olemattomiin) ja lopettaa herkkujen mussuttelu, sopivalla kalorivajeella. Viikko alkaa olla takana ruokien kirjaamista. Ongelma ei ole annoskoossa, vaan ennemminkin siinä mitä sinne suuhun menee. Ja milloin. Vihaan ruuanlaittoa, joten helpot, nopeat ja kerralla valmistettavat ruuat olisi mieleisiä. Liikuntaa harrastan koiran kanssa ja kehonpainotreeniä silloin kun huvittaa. Minä vaan meinaan kyllästyä, yleensä jo muutaman viikon jälkeen. Joten jos jollakulla on hyviä metodeja/ideoita motivaation säilyttämiseen niin antaa tulla!
Paljon paljon tsemppiä kaikille! Minä painoin vielä vuosi sitten 110 kiloa, olin aina ollut lihava. Viime keväänä olin ekaa kertaa ikinä oikeasti motivoitunut, ja reilun puolen vuoden jälkeen paino oli 86 kiloa ja siinä on pysytty. Ei ole ollut helppoa ja vielä on hommaa, mutta halusin vain kertoa, ettei laihtuminen ole mahdotonta. Tuntuu upealta olla "vain" lievästi ylipainoinen vaikeasti lihavan sijaan. :) Toivon teille kaikille kaikkea hyvää! Retkahduksia sattuu kaikille, mutta niihin ei kannata jäädä rypemään, eteenpäin vain.
Päivä lähti menemään pieleen lounaan jälkeen. Tuli taas muutama muuttuja päivän aikana ja niin vaan päädyin aikatauluongelman takia autoon syömään. Pahimman skenaarion onnistuin kuitenkin välttämään, eli sen, että olisin syönyt karkkipussin, suklaalevyn tai sipsipussin joten söin "terveellisesti" leipää ja kirsikkatomaatteja. Leipäkin voi olla ongelma. Hyvin usein korvaan päivän syömiset leivällä, kun en muuta viitsi ja jaksa, mutta nälkä on kova ja leivän saa nopeasti. Sitten ei maistu ruoka ja kohta on herkkuhimo. Niin kuin nytkin. Töistä tultua puoli tuntia sitten, ei tehnyt mieli päivällisruokaa vaan tein leivät ja nyt ärsyttää. Tekis mieli syödä miehen suklaalevy joka ilkkuu tuossa hyllyllä edessäni.
Muuten mennyt ihan mallikkaasti tämä viikko. Viikonloppu tosin pelottaa jo etukäteen. Repsahtaako vai pysyykö kuri. Huomenna vielä työpäivä, sitten muutama päivä vapaata, kolme tai neljä. Lupasin ns. päivystää vapailla, näin saan pidettyä näpit irti viinihanasta.
Marraskuussa aloitin nyt 3.8 kg pois. Säännöllinen 3 t välein syönti ja kuntopyöräily joka päivä. Alkoholi pois kokonaan. Aloituspaino 112 kg.
Kymmenen päivän jumi ollut kk-kierron vuoksi, nyt alkaa tapahtua, jee, 100,3kg.
T. 101kg - paino kai luultavasti laskee ja pitäis vaihtaa puumerkkiä tässä ketjussa.. kai.. ja.. Oon vaikkapa kaija tästälähtien.
Aloitan tällä treenillä tästä lähtien joka aamu..
mies53v
Otin avuksi mysimba lääkkeen, alkupaino 91kg. 4viikkoa lääkettä takana ja paino nyt 87.7kg. Lääke vie makeanhimon pois, myös alkoholia ei pysty kuurin aikana käyttämään. Liikuntaa en vielä ole lisännyt,olen aloittanut ruokavalio muutoksella.
Onko tässä keskustelussa mukana pätkäpaastoajia?
Minulla paastojen pituudet vaihtelee 14-20 h välillä normaalina arkena, kyläillessä en erityisesti paastoa.
Otetaanpa ylös...tämän päivän paino tasan 125kg
eli 126,9->125kg
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Läskiperseet. Ilmeni pirulauta käsivamma, joten penkki saa nyt jäädä joksikin aikaa. Aloituspaino 126,9kg. Tästä lähetään hiljalleen tiputtamaan. Kaikki mammat nyt kyytiin, niin ei tarvi kesällä itkiä vatsamakkaroiden takia.
mies53v
No tervetuloa palstalle läskipärse. Mutta, ole kunnioittava muita mukana olevia kohtaan. Rumaa sanaa ei tarvitse sanoa niinkuin se on. Toivottavasti palsta pysyy myönteisenä ja osallistujia kannustavana. 🌸
Liityn mukaan, kun tämän etusivulla näin. Ikää 30v, mitat 170cm/108kg. Viimeisen neljän vuoden aikana tasaisesti lihonut, ollut eroa, muuttoa, työpaikan vaihtoa sekä opiskelut siinä ohessa. Viime keväänä pakkoetätöiden alkaessa masennuin lievästi, sillä uudella paikkakunnalla minulla ei yksinkertaisesti ole mitään ja kaikki harrastukset myös jäi. Ennen liikuin ahkerasti, nyt käyn joskus kävelyllä. Tavoitteena olisi aluksi käydä 3 kertaa viikossa lenkillä, syödä säännöllisesti ja huolehtia itsestä. Nyt olen kaksi päivää putkeen saanut aamulla pestyä hampaat ja syötyä aamupalan ennen koneelle raahautumista.
Ajattelin syödä loput herkut kaapista, ja sen jälkeen syödä herkkuja vaan kerran viikossa. Nyt en pysty niitä vastustamaan, kun niitä kaapissa on ja joka päivä jotain suklaata, keksiä, sipsiä tms tulee syötyä.
Tavoitteena olisi saada taas elämästä kiinni ja huolehtia itsestäni, mietin myöhemmin tarkempia kilotavoitteita, pudotettavaa kyllä on.
Täällä yksi! Aloituspaino oli 130 kiloa, nyt 111 kg. Tavoitteensa 90 kiloa. Olen mies 185 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskiperseet. Ilmeni pirulauta käsivamma, joten penkki saa nyt jäädä joksikin aikaa. Aloituspaino 126,9kg. Tästä lähetään hiljalleen tiputtamaan. Kaikki mammat nyt kyytiin, niin ei tarvi kesällä itkiä vatsamakkaroiden takia.
mies53v
No tervetuloa palstalle läskipärse. Mutta, ole kunnioittava muita mukana olevia kohtaan. Rumaa sanaa ei tarvitse sanoa niinkuin se on. Toivottavasti palsta pysyy myönteisenä ja osallistujia kannustavana. 🌸
Minä kunnioitan syvästi noita naisten lähes pysyviä ominaisuuksia.😍
Tänään 1h pyöräilty kuntosalilla. Illalla sitten voimapuolen treeniä.
mies53v
No niin, paino noussut kilon. Kohta pyörähtää laihdutus vuosi nro 5,aloitin laihduttaa maaliskuussa 2017. Mitään ei ole tapahtunut, kerran sain 8kg pois, 10 kg tuli takaisin.
Tokihan laihduttaessakin voi syödä kotiruokaa, mutta kannattaa lisätä kasviksia kylkeen.