Yli satakiloisen laihdutus, löytyykö toista samanmoista mukaan?
Voisimme tähän ketjuun päivitellä kuulumisia ja tsempata alkuun. Oma tilanteeni on se, että painan tällä hetkellä 115 kg ja haluaisin syksyyn mennessä olla 15 kiloa kevyempi.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa ylös. Vahvan liharuuan jälkeen iltapaino 125,2kg..
mies53v
Mitä ruokasi sisälsi?
Lihamakkaraa (1% hiilareita), jauhelihaa, pari kananmunaa ja savustetun lohen jämät...ja maitoa~ehkä desi
mies53v
Jess, hyvää. Noilla et kuitenkaan ole kilojasi kerännyt. Onko maitosi rasvatonta?
On, olen nyt vähähiilarisella....aikaisemmin pelkästään rasvatonta maitoa meni päivässä 900kalorin verran...ranskalaiset makkaralla ja lihapiirakka lenkinpalalla meni yhdeltä istumalta....ihan itseaiheutettua painonnousua ja yhdistettynä röökin polton lopettamiseen.
Kesäkuussa paino luokkaa 100-105kg, peace of cake.
mies53v
Ei nyt aikuinen mies juo 3 litraa maitoa päivässä??
Juopa, tai tarkemminkin joi. Maito on hyvää kasvavalle nuorelle.😙
Mites mammoilla tämä päivä on sujunut. Täällä päivä lenkki ja illalla salille. Paino senkun tippuu, vaikka en oo edes tarkasti karppausta noudattanut.
mies53v
Tossa muuten hyvä video mihin ihminen pystyy
mies53v
Naisista ei vain ole. Tähän lopputulokseen olen tullut. Kyllä taas oli salilla ihailevia katseita tarjolla. Nami, nami.
Nyt akat vähän vauhtia tuohon laihdutukseen..ihan oikeasti. Aika alkaa loppumaan.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei vain ole. Tähän lopputulokseen olen tullut. Kyllä taas oli salilla ihailevia katseita tarjolla. Nami, nami.
Nyt akat vähän vauhtia tuohon laihdutukseen..ihan oikeasti. Aika alkaa loppumaan.
mies53v
Ihan kuule sinä olet saanut "akat" ja "läskiperseet" kaikkoamaan. Projekti jatkuu mutta tästä ketjusta tuli vastenmielinen hyväntahtoisuuden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Ihan kuule sinä olet saanut "akat" ja "läskiperseet" kaikkoamaan. Projekti jatkuu mutta tästä ketjusta tuli vastenmielinen hyväntahtoisuuden sijaan.
Luuleeko mammat että laihdutus on helppoa ja että mieli ei pahoitu? Saa mussuttaa suklaata ja kilot vain karisee..nyt ihan oikeasti aikuisen karisma peliin.
Päivän paino 122.2kg
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte laihtuaksenne syödä noin isoja määriä kun mulla normaali päiväannos on n 1300 kcal??
Tänään menee vähän yli kun herkuttelen tuoreella focaccialla. Laitoin huvikseni päivän ruuat yasioon ja tältä näyttää:
- aamulla 100g turkkilaista jugurttia, 1 rkl omatekemää vähäsokerista hilloa, 15g mysliä
- lounas 100g possua (ribseistä raavittua), iso kasa sekasalaattia, 1 rkl oliiviöljyä, 100g omatekemää perunasalaattia (kermaviiliin)
- päivällinen 100g (kypsentämätön paino) lihatäytteisiä tortelloneja salviavoi kastikkeella, voin määrä n 1 rkl. 100g focacciaa
- illalla sokeritonta mustikkakeittoa 1dl, rahkajugurttia 1dl, marjoja 1dl - näistä smoothie
Yht 1367 kcal ja täyttä ruokaa joka aterialla. Hiilareita liikaa tänään mutta joskus vain tekee mieli tuota leipääkin. Mutta en tosiaankaan laihdu tällä kalorimäärällä, ihan normipäivä
On tosi hyvä joskus mitata ja punnita omat annokset niin näkee mitä niissä oikeasti on!
Normaalipainoinen keskiaktiivinen nainen tarvitsee elääkseen noin 2000kcal per päivä. Kun ylipainoinen laihduttaa, varsinkin yli 100kg painava, suurin moka on syödä liian vähän kilokaloreita. Eli ei todellakaan kannata ison ihmisen laihduttaa kitukaloreilla vaan niillä normaalikokoisen ylläpitokaloreilla. Lähempänä tavoitepainoa sitten alkaa säätämään pienemmäksi energiansaantia.
Mä en ole elämäni aikana ikinä tarvinnut 2000kcal päivässä. Vain juhlissa 2-3× vuodessa syön edes lähelle tuon. Normaali kalorimääräni 55v saakka oli 1400-1500kcal, nyt vieläkin vähemmän.
Olen tehnyt raksahommia, kasvattanut 4 lasta, liikkunut ja tehnyt töitä. Enemmän duracell kuin sohvaperuna, nukun 4-5h yössä. Jaksamiseni on oikein hyvä näillä kaloreilla, koskaan ei jää nälkä
Täällä painoa 86kg ja pituus 164cm pitäisi laihduttaa -25kg aina ollut ongelmia ylipainon kanssa. Pcos ja hiusten lähtö. Onneksi tulee kesä :)
Harmi 😕 eihän täällä ole aidosti laihduttavien enää kiva käydä. Arvostelevia tomppeleita ja itseään täynnä olevia kehuskelijoita. Luulisi teille nars´kuille löytyvän omanlaisenne keskustelupalsta. Miksi haluatte sabotoida ap:n alulle laittamaa keskustelua. Yksi kysymys mulla olisi, eikö eitä hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi 😕 eihän täällä ole aidosti laihduttavien enää kiva käydä. Arvostelevia tomppeleita ja itseään täynnä olevia kehuskelijoita. Luulisi teille nars´kuille löytyvän omanlaisenne keskustelupalsta. Miksi haluatte sabotoida ap:n alulle laittamaa keskustelua. Yksi kysymys mulla olisi, eikö eitä hävetä.
Minä olen ollut jo niin pitkään lihava, että olen aivan varmasti kuullut ihan kaiken ivan jo, ja jos uusia keksitään niin ei tunnu missään. Mulla on omat kuviot ja etenen omaan tahtiin, tapaan ja tyyliin. Kokemusta laihduttamisesta on, vierestä seuranneena ja itse laihduttaneena. Jokaisen on löydettävä oma itselleen sopiva metodi. Nämä muita haukkuvat ja omaa tapaansa tuputtavat eivät ehkä ole vielä niin kokeneita.
Jatketaan me laihduttamista hyvällä fiiliksellä ja annetaan rakkikoirien räksyttää jos niille tulee siitä hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte laihtuaksenne syödä noin isoja määriä kun mulla normaali päiväannos on n 1300 kcal??
Tänään menee vähän yli kun herkuttelen tuoreella focaccialla. Laitoin huvikseni päivän ruuat yasioon ja tältä näyttää:
- aamulla 100g turkkilaista jugurttia, 1 rkl omatekemää vähäsokerista hilloa, 15g mysliä
- lounas 100g possua (ribseistä raavittua), iso kasa sekasalaattia, 1 rkl oliiviöljyä, 100g omatekemää perunasalaattia (kermaviiliin)
- päivällinen 100g (kypsentämätön paino) lihatäytteisiä tortelloneja salviavoi kastikkeella, voin määrä n 1 rkl. 100g focacciaa
- illalla sokeritonta mustikkakeittoa 1dl, rahkajugurttia 1dl, marjoja 1dl - näistä smoothie
Yht 1367 kcal ja täyttä ruokaa joka aterialla. Hiilareita liikaa tänään mutta joskus vain tekee mieli tuota leipääkin. Mutta en tosiaankaan laihdu tällä kalorimäärällä, ihan normipäivä
On tosi hyvä joskus mitata ja punnita omat annokset niin näkee mitä niissä oikeasti on!
Normaalipainoinen keskiaktiivinen nainen tarvitsee elääkseen noin 2000kcal per päivä. Kun ylipainoinen laihduttaa, varsinkin yli 100kg painava, suurin moka on syödä liian vähän kilokaloreita. Eli ei todellakaan kannata ison ihmisen laihduttaa kitukaloreilla vaan niillä normaalikokoisen ylläpitokaloreilla. Lähempänä tavoitepainoa sitten alkaa säätämään pienemmäksi energiansaantia.
Mä en ole elämäni aikana ikinä tarvinnut 2000kcal päivässä. Vain juhlissa 2-3× vuodessa syön edes lähelle tuon. Normaali kalorimääräni 55v saakka oli 1400-1500kcal, nyt vieläkin vähemmän.
Olen tehnyt raksahommia, kasvattanut 4 lasta, liikkunut ja tehnyt töitä. Enemmän duracell kuin sohvaperuna, nukun 4-5h yössä. Jaksamiseni on oikein hyvä näillä kaloreilla, koskaan ei jää nälkä
No mutta hyvä, että tuo sopii sulle. Mitä teet satakiloisten laihdutusketjussa, jos sulla ei ole ylipainoa ja kaikki muutenkin kunnossa?
Satakiloinen tarvitsee jo perusaineenvaihduntaan (koomakulutus) sen päälle 2000kcal. Kun paino putoaa, myös perusaineenvaihdunnan kaloritarve pienenee.
Itse kun olen normaalipainossa, mun ylläpitokalorit on 1800-2000kcal. Siihen pyrin nyt laihduttaessanikin päivittäin. Jos jään pahasti alle tuon, se kostautuu ylikompensointina seuraavina päivinä. Eli mulle 1400-1500kcal päivässä aiheuttaisi nälkävelkaa, mikä olisi jossain vaiheessa pakko ottaa kiinni kammottavia seurauksin.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on se, että naisen on vaikeampi laihduttaa kuin miehen. Tämä on ihan sukupuoleensidottua..toisaalta, valtaosaa mammoista saa joku läimäytellä säännöllisesti pyllylle, jotta mamma pysyy ruodussa ja muistaa sen laihdutuksen. Tämäkin on nähty.
Jokatapauksessa nyt päivän paino 121,4kg
PYSYKÄÄ KOVANA!
mies53v
mies53v
Täällä ei taida tuo vertaistuen laatu pysyä kannustavana , ladatkaa esim fatsecret, olen laihduttanut sen avulla jo yli 30 kg
Tsemppiä kaikille!
Ja päivitystä 121,2kg...mammat nyt tosissaan.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Luuleeko mammat että laihdutus on helppoa ja että mieli ei pahoitu? Saa mussuttaa suklaata ja kilot vain karisee..nyt ihan oikeasti aikuisen karisma peliin.
Päivän paino 122.2kg
mies53v
Mun mies on saman ikäinen kuin sinä ja painaa 75-80kg. Ei ole koskaan ollutkaan lihava vaan komea, lihaksikas ja urheilullinen. Siksi varmaan nappasikin itselleen 15 vuotta nuoremman hoikan naisen.
Eli huutele sinä vaan läskiperseistä kun itselläsi on sellainen eli kokemuspohjaa löytyy, maitopoika 😘
Itse painoin viime elokuussa 112,3kg. Tällä hetkellä paino on n. 103,5kg. Turhauttaa, että kilot lähtevät hitaasti ja paino jojoilee, mutta tavoitteena on tiputtaa vielä ainakin 15-20kg. Katsotaan kuinka kauan tämä homma vie aikaa.
Itsestäni sen verran, että olen 170cm pitkä ja liikuntamuotona on ainoastaan kävely. Ehkä pitäisi harkita jotain muutakin:D
Painoin 3 vuotta sitten 110 kiloa. Nyt painoa 58 kiloa. Havahduin tilanteeseen vasta kun matka kauppaan kävelemällä eli 200 metriä meni puuskuttamalla tuntuen että henkiloppuu ja portaiden käyttämistä ei voinut harkitakkaan. Niin ja polkupyörä ei kestänyt allani kun paino puhkaisi aina kumin. Jätin alkoholin ja herkut kokonaan pois vaikka vaikealta tuntui. Ja hammasta purren pieniä kävelylenkkejä. Pikkuhiljaa paino alkoi pudota ja liikuntakin maistui paremmin kun en samalla tehnyt kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Päivän paino 122.2kg
mies53v
Mun mies on saman ikäinen kuin sinä ja painaa 75-80kg. Ei ole koskaan ollutkaan lihava vaan komea, lihaksikas ja urheilullinen. Siksi varmaan nappasikin itselleen 15 vuotta nuoremman hoikan naisen.
Eli huutele sinä vaan läskiperseistä kun itselläsi on sellainen eli kokemuspohjaa löytyy, maitopoika 😘
Sinä oot ihan ite äitin läskiperse..ja jo ihan luonnostaan.🥰 Miehes on ruoto. Veikkaan että pelaa salibandyä? Pyh..
Nyt tauotellaan 122kg..piti vähän tankata kun oli EKG testi..helppoa kuin heinänteko kun on vahva💪
mies53v
Ja päivitystä. Iltapaino 121,6kg. Mitenkäs mammoilla menee? Vakisali meni kiinni prkl..täytyy varmaan ruveta lenkkeilemään..
mies53v
Viime viikkoina on tämä projekti ollut kaukana mielestä ja olen herkutellut miten sattuu ja se näkyy myös vaa'alla puolentoista kilon lisäyksenä. Nyt uusi kausi käyntiin, mukana siis ollaan, ruuat ylös ja sohvalta ylös. Tsemppiä jokaiselle👍 tämä on hidasta mutta terveydellisesti palkitsevaa muutosta.
-Kaija