Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla olisi mahdollisuus edetä uralla ns. reittä pitkin. Mitä tekisit?

Vierailija
10.03.2021 |

Luulin, että niin tapahtuu vain elokuvissa ja joskus menneisyydessä. Joku meidän talon sisältä todennäköisesti saa paikan tai sitten se menee hakuun. En ole siihen pätevin, mutta tiedän, että sopisin tehtävään ja olisin hyvä siinä. Esimieheni antoi ymmärtää, että hän voi ajaa minua tehtävään. Hän on ihan miellyttävä ja karismaattinen. Yhtiö on iso, yksityinen, tarkemmin en voi kertoa. Se olisi mun unelmani.

Kommentit (211)

Vierailija
161/211 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomosi on kyllä täysi mulk ku ja asettanut sinut todella vaikeaan asemaan. Jos suostut, yksi kerta tuskin riittää vaan hän haluaa aina lisää ja lisää jollain verukkella. No, jos hän on semmoinen että mielellään harrastat seksiä hänen kanssaan niin ehkä ok, mutta kyllä se asettaa sinut todella kurjaan asemaan. Jos et suostu, ylennyksiä tuskin tulee. Oikea tapa toimia olisi käräyttää k*sipää, jotta tämä joutuisi vastuuseen teoistaan. Käräyttämiseen tarvitset tietenkin todisteet, sana sanaa vastaan ei välttämättä toimi.

Vierailija
162/211 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman mustavalkoista ajattelua monella ja kaukana todellisuudesta. Ei tämä mikään saippuasarjatilanne ole, jossa esimies ehdottaa, että jos annat seksiä, pääset pomoksi. Mutta kun asia esitetään suunnilleen niin, että voisimme keskustella aiheesta ja edistää sitä rauhallisessa ympäristössä ja tutustua paremmin, viikonloppuna, niin kyllä tyhmempikin ymmärtää, mitä aspekteja siihen voi liittyä. Suhteilla työpaikat muutenkin paljolti saadaan.

Ap

Pelottavaa, jos vihjaili viikonloppuna näkemisestä. Muista AKT-tapaus. Vaikka olisi erilainen asetelma, tunnelman kääntyminen kylmäksi voi olla mahdollista.

Aidosti tutustua haluava tuskin vihjailisi työpaikasta viikonloppuna näkemisen palkintona. Paitsi jos seminaariviikonloppu tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/211 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman mustavalkoista ajattelua monella ja kaukana todellisuudesta. Ei tämä mikään saippuasarjatilanne ole, jossa esimies ehdottaa, että jos annat seksiä, pääset pomoksi. Mutta kun asia esitetään suunnilleen niin, että voisimme keskustella aiheesta ja edistää sitä rauhallisessa ympäristössä ja tutustua paremmin, viikonloppuna, niin kyllä tyhmempikin ymmärtää, mitä aspekteja siihen voi liittyä. Suhteilla työpaikat muutenkin paljolti saadaan.

Ap

Pelottavaa, jos vihjaili viikonloppuna näkemisestä. Muista AKT-tapaus. Vaikka olisi erilainen asetelma, tunnelman kääntyminen kylmäksi voi olla mahdollista.

Aidosti tutustua haluava tuskin vihjailisi työpaikasta viikonloppuna näkemisen palkintona. Paitsi jos seminaariviikonloppu tms.

Pomo ei siis ole tyhmä. Noin hän tietysti pelaa hommaa niin, ettet voi suoraan syyttää häntä seksuaalisesta ahdistelusta. Joka tapauksessa suostuminen voi kyllä tehdä asemastasi tukalan, toisaalta myös tilanne jossa joudut kieltäytymään voi johtaa hankalaan tilanteeseen. Hankala tilanne, et voi voittaa. Ellet sitten tosiaan halua alkaa esimiehesi vakipanoksi joka suostuu aina kun hän haluaa.

Vierailija
164/211 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyylisi on tuttu.

Vierailija
165/211 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeitiVm1986 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Maailma toimii siten, että ihmiset valitaan useimmiten siksi, että a) he ovat hyviä b) he tuntevat ja ovat hyvissä väleissä oikeiden ihmisten kanssa. Mieshän valitsee aina miehen, jos hänen pitää valita naisesta ja miehestä. Tosin, esimiehesi pitää sinusta sillai 😊, joten hän olisi nyt valitsemassa sinua.

Jos olet sinkku, ala työskentelemään asian suhteen. Eli, et tyrkytä itseäsi pomollesi, vaan olet hieman ujo, etäinen, hieman vaikeasti saatavissa, annat ymmärtää vähän, mutta annat vielä vähemmän. Pistät pomosi antamaan sen paikan sulle ja sitten ehkä annat hänelle pikkumurusen siitä mitä hän tahtoo - ei toisin päin.

Muista, että tässä yhtälössä ainut joka tekee väärin on pomosi. Se, että sinä annat pikku pusun pomollesi, siinä ei ole mitään väärää. Mutta jos hän antaa paikan väärin perustein, siinä on pahasti väärää. Se, että sinä otat vastaan mitä annwtaan, ei kukaan voi syyttää sinua. Jos saat paikan ja pomosi alkaa sinua jotenkin uhkailemaan, niin ihan hiuksenhienosti vihjaat tähän asiaan. Pomosi siinä potkut saa isolta pomolta, etkä sinä. Teet siinä paremmassa positiossa hommia vuoden / pari, sitten vaihdat firmaa ja voilá - olet paremassa duunissa.

Maailma on kovaa, kyynärpäätaktiikalla usein mennään. Tilaisuudet käytetään hyväksi. Niillä avuilla edetään, mitä on. Itse lähtisin tämmöiseen mukaan jo pelkästään siksi, etä on vanhana mitä muistella 😊

Pahinta mitä voisi tapahtua olisi tuossa se, että asia leviäisi työntekijöiden keskuuteen ja joutuisit silmätikuksi, varsinkin, jos et muualta saisi töitä ja joutuisit pakosti jäämään firmaan. Esimieshän ei sinua tämmöisellä voi kiusata/kiristää, kun toisit asian julki ja veisit oikeuteen, voittaisit varmasti. Esimiesten homma on nykyisin käyttäytyä tosi korrektisti meetoo- ja nettiaikana, jolloin asiat leviävät nopeasti, tätähän ne pomot pelkäävät.

Terv. Vaimo, jonka mies on tj isossa putiikissa

Näin juuri toimii iso osa naisista. Se on kutkuttavaa. Naisena ylenin juuri siten, kun edellä kuvattu.

Hommassa olin pari vuotta, tällöin tein esimiehen kanssa sillai, et aina kun projekti onnistui ohjasin esimiehelle mikä on mies edelleenkin kunniaa pienen siivun. Mutta palkinnon annoin ihan rakasteluna.

Huomasin, että tää "palkinto rakasteluna", johti kehään, jossa palkkani nousi. Ja esimies onnistui. Sama uudelleen, palkka käytännössä tuplaantu 10 vuoden aikana.

Nyt palkkani on 7000 €. Ja tiedän, ettei se enää nouse. Toki välillä ne uudet avautuneet nimikkeet tehtiin sillai, et vain minun CV , natsasi talon sisällä.

Mut siltikin aina välillä annan pomolle. Säilyy sopiva mielenkiinto sekä työhön että seksiin.

Voin sen sanoa, et normaalilla urakehityksellä ei julkisen sektorin työpaikassa olisi näin edennyt. Palkkakehitys olis jäänyt -2000€.

Fantasiaa

Unta. 

Ei totta. Provo.

Melkein jokainen nainen tietää ettei mene näin.

Vierailija
166/211 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismaattinen esimies haiskahtaa narsistilta. He huomaavat naiset, jotka suostuvat seksiin palkkiota vastaan.

Vierailija
167/211 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt ole noin tyhmä että oikeesti tommosta miettisit. Jos ei taidot riitä niin et saa työpaikkaa. Ja jos saat, niin olet sen ansainnut rehellisesti. Typerää edes harkita muuta vaihtoehtoa.

Taidat olla Porvoosta.

Tämä ei ole julkinen virka. Valintaperusteena voi yksityisellä puolella olla esim. ”sopivin tehtävään”.

Ap

Mikä vastaus toi nyt on?

Sellainen, että haku- ja valintaprosessi ei ole samanlainen kuin julkisissa viroissa. Perusteina on paljon muutakin kuin ”taidot”.

Ap

Ai esim halukkuus? Toihan on täysin sairasta! Ja että vielä harkitset myyväsi itseäsi jonkun työpaikan takia?! En usko.

No ei vaan persoona, sitoutuminen, kunnianhimo jne.

Ap

Miten persoona,sitoutuminen,kunnianhimo jne. liittyvät siihen,että vihjailet joutuvasi antamaan itseäsi saadaksesi työpaikan? Ei mitenkään! Pelko sinua ajaa tässä asiassa. Näytä oma paikkasi rohkeudellasi kieltäytyä ystävällisesti,mitä hel**ttiä pitäisi lähteä viikonloppuna "työhön".Missä on ajattelutaitosi? 

Vierailija
168/211 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka viestin perusteella kuulostaa, että hän vain suosittelisi sinua? Eihän siinä ole mitään väärää? Sanoiko suoraan, että haluaa seksiä palvelukseksi?

Ei sanonut suoraan.

Ap

Itse jättäisin väliin. Mulla on ollut onneksi niin hyviä pomoja, jotka ovat suositelleet ja kannustaneet muuten vaan kun olen halunnut siirtyä talon sisällä eteenpäin. 

Näinpä. Olen suositellut omalta osastolta talon sisällä eteenpäin pariakin mahtavaa tyyppiä, mutta kyllä ne uudet esimiehet hyvin tarkkaan halusivat tietää osaamisesta, motivaatiosta ja sopivuudesta. Molemmat sai haluamansa paikan, uudet esimiehet huippuja tekijöitä ja minä kiitoksia ja maineen hyvänä pomona, jonka tiimiin halutaan siirtyä.

Epäsopivaa tyyppiä en suosittele, vaikka mikä olisi, koska oma maine siinä menee. APn esimies taas ei ilmeisesti halua pitää tätä edes omassa porukassaan. Suhdetta hyvään alaiseen ei vaan riskeerata millään ehdotteluilla ja tuosta ei seuraa mitään hyvää, vähiten APlle.

Miksi AP ei hae sitä paikkaa ihan omillaan jos persoonaa, kunnianhimoa ja sitoutuvuutta niin riittää?

Vierailija
169/211 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka viestin perusteella kuulostaa, että hän vain suosittelisi sinua? Eihän siinä ole mitään väärää? Sanoiko suoraan, että haluaa seksiä palvelukseksi?

Ei sanonut suoraan.

Ap

Itse jättäisin väliin. Mulla on ollut onneksi niin hyviä pomoja, jotka ovat suositelleet ja kannustaneet muuten vaan kun olen halunnut siirtyä talon sisällä eteenpäin. 

Varmaan hakeekin muttei kaikki paikat tule avoimeen hakuun, jos löytyy tekijä ilmankin.

Näinpä. Olen suositellut omalta osastolta talon sisällä eteenpäin pariakin mahtavaa tyyppiä, mutta kyllä ne uudet esimiehet hyvin tarkkaan halusivat tietää osaamisesta, motivaatiosta ja sopivuudesta. Molemmat sai haluamansa paikan, uudet esimiehet huippuja tekijöitä ja minä kiitoksia ja maineen hyvänä pomona, jonka tiimiin halutaan siirtyä.

Epäsopivaa tyyppiä en suosittele, vaikka mikä olisi, koska oma maine siinä menee. APn esimies taas ei ilmeisesti halua pitää tätä edes omassa porukassaan. Suhdetta hyvään alaiseen ei vaan riskeerata millään ehdotteluilla ja tuosta ei seuraa mitään hyvää, vähiten APlle.

Miksi AP ei hae sitä paikkaa ihan omillaan jos persoonaa, kunnianhimoa ja sitoutuvuutta niin riittää?

Vierailija
170/211 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti toi yksi seksikerta mikä lienee johtaa sulle ylennykseen, isompiin palkkatuloihin, joista taas etenet isompaan duuniin ja parempaan palkkaan. Jos sama tilaisuus tulisi eteeni, varmaankin tekisin sen. Mutta nauhoittaisin keskustelun asiasta salaa, jotta sulla olisi myös jotain millä kiristää sitä miestä. Jos tulee hankaluuksia myöhemmin. Toki riskinä on myös se, ettet saakaan hommaa. Myös tässä tapauksessa nauhoite keskustelusta on tarpeen.

Vierailija
171/211 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa että joku edes miettii höyläämistä jotta etenee uralla tänä päivänä. Ei ihme ettei naisia arvosteta.

Vierailija
172/211 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti toi yksi seksikerta mikä lienee johtaa sulle ylennykseen, isompiin palkkatuloihin, joista taas etenet isompaan duuniin ja parempaan palkkaan. Jos sama tilaisuus tulisi eteeni, varmaankin tekisin sen. Mutta nauhoittaisin keskustelun asiasta salaa, jotta sulla olisi myös jotain millä kiristää sitä miestä. Jos tulee hankaluuksia myöhemmin. Toki riskinä on myös se, ettet saakaan hommaa. Myös tässä tapauksessa nauhoite keskustelusta on tarpeen.

Kuten sanoin jo aiemmin, ei ole puhuttu mistään seksikerroista. Toiveena oli tavata rauhassa ja jutella asioista viikonloppuna. Mutta kun aikuisia ollaan, niin ymmärrän kyllä, että se on epämuodollinen tilanne. No, aion olla avoimin mielin. Sen paikan haluan joka tapauksessa.

Ap

Vierailija
173/211 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin päädyit ap?

Vierailija
174/211 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hyvä, jos arvostaisit itseäsi vähän enemmän. Normisti paikan saa kyllä ihan asiosaamisella, ei tartte alistua muuhun.

Vierailija
175/211 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen, joka arvostaa itseään noin vähän ja on lisäksi epäpätevä tehtävään voisi oikeasti pärjätä johtotehtävissä? Lisäksi onnistuu myös kuulostamaan todella epäluotettavalle eli altis kaikenlaisille ehdotuksille, joilla taataan oma etu ei niinkään työnantajan etu. Tuollainen alainen olisi painajainen.

Vierailija
176/211 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vanhat ukot leveilee naureskellen näillä alaispanoillaan. Olen kuullut noista. Saat lopun elämän huo raavan kanan maineen.

En itse alentuisi. Joskus itselle tarjottu, mutta vaihdoin työpaikkaa.

Vierailija
177/211 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksin harrastaminen pomoksi kanssa ei ole ongelma ja haluat edetä urallasi, niin kannattaa. Jokainen määrittää oman moraalinsa, eikä siihen muilla ole sanomista.

Vierailija
178/211 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan vielä kertomaan, että mulla oli hyvä viikonloppu. Tapasin esimieheni, juteltiin paljon asiaa, vähän yksityisempiäkin asioita ja oltiin hyvin samalla aaltopituudella.

Ap

Vierailija
179/211 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kannataa! Siten voit  heti muutaman viikon työssä olon jälkeen kohota henkilöstöasianhoitajasta henkilöstöpäälliköksi. Täten voit firman juhlissa kujertaa johtajalle hänen vaimonsa seistessä vieressä, että 'ei kai meidän tarvitse kätellä!'...No, ne muut sata vierasta kyllä kätteli. Muista eduista puhumattakaan.

Vierailija
180/211 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hei, tuohon äskeiseen vielä, unohdin, että eihän suo välttämättä valita uuteen virkaasi yläpääsi ansiosta, joten, ei tarvitse kätellä!