Mulla olisi mahdollisuus edetä uralla ns. reittä pitkin. Mitä tekisit?
Luulin, että niin tapahtuu vain elokuvissa ja joskus menneisyydessä. Joku meidän talon sisältä todennäköisesti saa paikan tai sitten se menee hakuun. En ole siihen pätevin, mutta tiedän, että sopisin tehtävään ja olisin hyvä siinä. Esimieheni antoi ymmärtää, että hän voi ajaa minua tehtävään. Hän on ihan miellyttävä ja karismaattinen. Yhtiö on iso, yksityinen, tarkemmin en voi kertoa. Se olisi mun unelmani.
Kommentit (211)
Mä annoin pakit vastaavassa tilanteessa. No en tietty saanut paikkaa. Sen sijaan aloin saamaan yhä paskempia hommia ja jäätävää kohtelua. Moni kollegani ihmetteli, miksi esimies alkoi kohtelemaan minua niin ikävästi.
Että ehkä kannattaa joka tapauksessa, jos meinaat taloon jäädä ja jos tyyppi ei ihan hirveä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä annoin pakit vastaavassa tilanteessa. No en tietty saanut paikkaa. Sen sijaan aloin saamaan yhä paskempia hommia ja jäätävää kohtelua. Moni kollegani ihmetteli, miksi esimies alkoi kohtelemaan minua niin ikävästi.
Että ehkä kannattaa joka tapauksessa, jos meinaat taloon jäädä ja jos tyyppi ei ihan hirveä ole.
No niin, eli klassinen #metoo-keissi.
Ensin naista lahjotaan ja kun se ei tepsi, niin rangaistaan. Villakoiran ydin ei ollut koskaan työpaikka tai työtehtävät, vaan esimiehen pillunhimo ja huono pettymyksensietokyky.
Tekisin ilmoituksen HR:ään ja huolehtisin, että minulla on todisteita seksuaalisesta häirinnästä. Olisi kättä pidempää siinä vaiheessa, kun alkaa tulla paskaa niskaan. Paskaa alkaa tulla 2-6 kk viiveellä siitä, kun esimies tajuaa, ettei nahkalompakko aukea.
Ensimmäinen sääntö naiselle työelämässä:
ÄLÄ HARRASTA SEKSIÄ SIELLÄ, MISSÄ ANSAITSET RAHASI.
Anna mennä. Mutta hommaa jotain todisteita joilla voit sitten kiristää, jos et saakkaan ylennystä
nämä juuri niitä jotka kaatuvat ja kaatavat omaan mahdottomuuteensa.
luuletko liikoja?
Nauhoitat puhelimella session joten jos rupeaa kiristämään n
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä käyttäisi kyllä tällaista reittiä, koska aina on riski kiristämiselle. Entä jos asia tulee ilmi? Mitäs sitten teet?
Kuka minua kiristäisi tai kertoisi asiasta? Pelkään sitä, että jos en nyt ota tarjousta vastaan, en pääse ikinä ylemmäksi tai joudun seuraavissa yt:issä ulos.
Ap
Miksi ihmeessä tuollaista pelkäät? Jos kerran olet riittävän hyvä työntekijä saadaksesi ylennyksen, niin miksi ihmeessä olisit ensimmäisenä lähtövuorossakaan?
Vai pelkäätkö sitä, että pomosi kostaa sinulle, jollet suostu tyydyttämään hänen seksuaalisia tarpeitaan? Jos kyllä, niin siinä on sinulle vastaus siihen kysymykseen, että kuka sinua kiristäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä käyttäisi kyllä tällaista reittiä, koska aina on riski kiristämiselle. Entä jos asia tulee ilmi? Mitäs sitten teet?
Kuka minua kiristäisi tai kertoisi asiasta? Pelkään sitä, että jos en nyt ota tarjousta vastaan, en pääse ikinä ylemmäksi tai joudun seuraavissa yt:issä ulos.
ApMiksi ihmeessä tuollaista pelkäät? Jos kerran olet riittävän hyvä työntekijä saadaksesi ylennyksen, niin miksi ihmeessä olisit ensimmäisenä lähtövuorossakaan?
Uusi työ on varmempi, nykyisestä olisi helpompi laittaa ulos, jos tulee ulkopuolinen yt-juristi. Näköpiirissä ei ole mitään sellaista, mutta koskaan ei tiedä.
Ap
Vai pelkäätkö sitä, että pomosi kostaa sinulle, jollet suostu tyydyttämään hänen seksuaalisia tarpeitaan? Jos kyllä, niin siinä on sinulle vastaus siihen kysymykseen, että kuka sinua kiristäisi.
Oho, mites tuo tuonne lainauksen väliin joutui?
Ap
Vierailija kirjoitti:
NeitiVm1986 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Maailma toimii siten, että ihmiset valitaan useimmiten siksi, että a) he ovat hyviä b) he tuntevat ja ovat hyvissä väleissä oikeiden ihmisten kanssa. Mieshän valitsee aina miehen, jos hänen pitää valita naisesta ja miehestä. Tosin, esimiehesi pitää sinusta sillai 😊, joten hän olisi nyt valitsemassa sinua.
Jos olet sinkku, ala työskentelemään asian suhteen. Eli, et tyrkytä itseäsi pomollesi, vaan olet hieman ujo, etäinen, hieman vaikeasti saatavissa, annat ymmärtää vähän, mutta annat vielä vähemmän. Pistät pomosi antamaan sen paikan sulle ja sitten ehkä annat hänelle pikkumurusen siitä mitä hän tahtoo - ei toisin päin.
Muista, että tässä yhtälössä ainut joka tekee väärin on pomosi. Se, että sinä annat pikku pusun pomollesi, siinä ei ole mitään väärää. Mutta jos hän antaa paikan väärin perustein, siinä on pahasti väärää. Se, että sinä otat vastaan mitä annwtaan, ei kukaan voi syyttää sinua. Jos saat paikan ja pomosi alkaa sinua jotenkin uhkailemaan, niin ihan hiuksenhienosti vihjaat tähän asiaan. Pomosi siinä potkut saa isolta pomolta, etkä sinä. Teet siinä paremmassa positiossa hommia vuoden / pari, sitten vaihdat firmaa ja voilá - olet paremassa duunissa.
Maailma on kovaa, kyynärpäätaktiikalla usein mennään. Tilaisuudet käytetään hyväksi. Niillä avuilla edetään, mitä on. Itse lähtisin tämmöiseen mukaan jo pelkästään siksi, etä on vanhana mitä muistella 😊
Pahinta mitä voisi tapahtua olisi tuossa se, että asia leviäisi työntekijöiden keskuuteen ja joutuisit silmätikuksi, varsinkin, jos et muualta saisi töitä ja joutuisit pakosti jäämään firmaan. Esimieshän ei sinua tämmöisellä voi kiusata/kiristää, kun toisit asian julki ja veisit oikeuteen, voittaisit varmasti. Esimiesten homma on nykyisin käyttäytyä tosi korrektisti meetoo- ja nettiaikana, jolloin asiat leviävät nopeasti, tätähän ne pomot pelkäävät.
Terv. Vaimo, jonka mies on tj isossa putiikissa
Näin juuri toimii iso osa naisista. Se on kutkuttavaa. Naisena ylenin juuri siten, kun edellä kuvattu.
Hommassa olin pari vuotta, tällöin tein esimiehen kanssa sillai, et aina kun projekti onnistui ohjasin esimiehelle mikä on mies edelleenkin kunniaa pienen siivun. Mutta palkinnon annoin ihan rakasteluna.
Huomasin, että tää "palkinto rakasteluna", johti kehään, jossa palkkani nousi. Ja esimies onnistui. Sama uudelleen, palkka käytännössä tuplaantu 10 vuoden aikana.
Nyt palkkani on 7000 €. Ja tiedän, ettei se enää nouse. Toki välillä ne uudet avautuneet nimikkeet tehtiin sillai, et vain minun CV , natsasi talon sisällä.
Mut siltikin aina välillä annan pomolle. Säilyy sopiva mielenkiinto sekä työhön että seksiin.
Voin sen sanoa, et normaalilla urakehityksellä ei julkisen sektorin työpaikassa olisi näin edennyt. Palkkakehitys olis jäänyt -2000€.
Meillä ei esimiehet päätä alaistensa palkoista.
Yllättävää, jos pomolla on sama mielitietty, vaikka nainen vanhenee talon sisällä. Myös palkinnon antaminen rakasteluna on yllättävää. Tarkoitatko, että kun pomo onnistui, palkitsit hänet? Silloin on outoa, että olit asemassa ohjata kunniaa pomolle. Eikö pomo muutenkin olisi ottanut osan kunniasta? Jos taas kyse oli itse tekemästäsi projektista, aika surullistakin, jos omasta työstäsi annoit kunniaa pomolle ja vielä palkitsit häntä seksillä. Ihan kuin et itse olisi palkkaasi ansainnut?
Olen kuullut tällaisesta vain av lla. En muualla. En tiedä ketään joka olisi oikeasti tehnyt mitään kuvatun kaltaista. Nää jutut on vähän mielikuvitusjuttuja.
Suomalaisessa yhteiskunnassa on pienistäkin rikkeistä metoo listoilla. Tomi Metsäketoa taisi olla syyttämässä 4 naista. Ehkä Usassa on tuollaista.
Avaa veen pomolle, niin löytyy työpaikka. Vetoketju? No ei.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sängyn kautta etenemmällä joudut suuremmalla todennäköisyydellä seuraavalla yt-kierroksella ulos.
Yök, ei ikinä mitään reittä pitkin.
Ja on todella haiseva provo.
Tulee mieleen vain, että onko työpaikalla muita joille on tehnyt saman ehdotuksen ja nämä henkilöt ovat kieltäytyneet?
Jos tuohon suostuu, mikä on asema tuon jälkeen. Tarkoittaako se jatkossa, että päätöksiä tehdään samalla ajatusmaailmalla? Olet velkaa palveluksia. Työpanos ei riitä vaan päätökset syntyvät vapaa-ajalla.
Tuohon voi lähteä oletuksella, että se ammatillinen panos ei paina pomoa. Mutta yrityksessä voi olla henkilöitä, joille se vaikuttaa. Silloin pomosi ei hirveästi voi sinun selustaa turvata perustelemalla taitojasi ja kykyjäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka viestin perusteella kuulostaa, että hän vain suosittelisi sinua? Eihän siinä ole mitään väärää? Sanoiko suoraan, että haluaa seksiä palvelukseksi?
Ei sanonut suoraan.
Ap
Itse jättäisin väliin. Mulla on ollut onneksi niin hyviä pomoja, jotka ovat suositelleet ja kannustaneet muuten vaan kun olen halunnut siirtyä talon sisällä eteenpäin.
Kuulostat höynäytettävältä, joka ei sitä paikkaa edes tule saamaan, mutta ehkä ensi kerralla tai sitä seuraavalla kerralla....
Nauhoittaisin salaa pomon ehdotukset ja lähettäisin hänen pomolleen/teidän hr:ään. Missään tapauksessa tuollaiseen ei voi suostua, enkä suostuisi tuommoisen esimiehen kanssa enää tekemään töitä.
TOi on kyllä aika yleistä yksityisissä firmoissa mut mieti riskit.ok sä saat paikan mut sun rooli työyhteisössä kun se dirika saunaillassa kertookin hoidelleensa sua saattaa aiheuttaa sulle hämmentäviä tilanteita uudessa tehtävässä.😎
Jos taas saat kenkää niin teet niinku muutkin. Hankit uuden työn tai ammatin