Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miespuolinen työkaveri sanoi "mun puolesta voisitte kaikki olla alasti"

Vierailija
08.03.2021 |

Meillä oli aikaisin aamulla Teams-kokous, jossa oli 4 naista ja 2 miestä. Alussa keskusteltiin siitä kuinka klo 7 kokous on tosi aikaisin ja yksi meistä naisista sanoi, että hyvä kun sai vaatteet päälle. Sitten mieskolleega sanoi, että hänen puolestaan voisitte kaikki olla alasti, ei haittaisi yhtään. Toinen mieskolleega tietenkin röhötti vitsille ja pari muuta naiskolleegaa nauroivat (vaivaantuneina varmasti). Minä olin niin shokissa etten saanut sanottua mitään, mutta palaverin jälkeen tuli itku ja en voi käsittää miten joku voi sanoa tuollaista. Olen tuntenut tämän kolleegan kohta 10 vuotta ja tuollaista hän ei ole sanonut koskaan. Ottaisitteko te yhteyttä esimieheen? Minua ällöttää, että ehkä hän katselee meitä Teamsin kautta joten perverssillä tavalla. Ja mitä hän ajattelee meistä töissä??

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi vain hauska läppä. Huumorintajuinen mies. Jatkoon.

Mielensäpahoitus aikana huumori on tapettu.

Enää ei saa edes vitsailla, pitää vain pitää turpansa tukossa kun joku pahoittaa mielensä.

Mitä hauskaa huumoria se on, että pitää työkaverinaisille puhua jotain tuollaisia rasvaisia seksuaalissävytteisiä juttuja? Se on ihan täysin sitä itseään.

Tuoko oli rasvainen 🙄

Vierailija
42/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoija... Joo, typerä kommentti mutta nyt teet asiasta turhan ison numeron. Käyttäydyt kuin mies olisi sanonut kokouksessa suoraan sinulle että "ota vaatteet pois". Tuon oli varmasti tarkoitus olla vitsi, mutta toki huono ja kömpelö sellainen. Saattoi yrittää keventää tunnelmaa eikä varmaankaan tarkoituksena ollut yrittää seksuaalisesti ahdistella kaikkia läsnäolijoita. Sano tosiaan jatkossa vain heti tilanteessa että "minua ei naurata tällaiset jutut" niin työkaveri oppii että sinä et ole kaksimielisten juttujen kohdeyleisöä. Mutta jos lähetät nyt vielä viestiä perään niin saat kyllä takuulla vaikean ja huumorintajuttoman ihmisen maineen. Seksuaalinen ahdistelu työpaikalla on ihan oikea ja vakava asia, mutta tällainen kaikesta järkyttyminen ja loukkaantuminen tekee kohta vitsailustakin mahdotonta ja tietyllä tapaa vaikeuttaa ahdistelun uhrien asemaa jatkossa. Jos teidän työpaikalla joku sanoisi tai tekisi kohta jotain oikeasti sopimatonta, huoltasi on vaikea ottaa silloin vakavasti jos sinusta puhutaan jo valmiiksi että "no tuohan on se tiukkapipo joka teki valituksen jo pelkästä vitsistä ettei Teams-kokoukseen tarvitse aamulla pukeutua".  Vähän voi käyttää omaa tilannetajua että oliko kyseessä oikeasti alistaminen ja ahdistelu vai kökkö huumori klo 7 aamulla... Kyllä me naisetkin sanotaan välillä kaikkea tyhmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt limaista, kyseessä ei ole mikään hiprakka kaverikokoontuminen vaan töiden teko. Varmaan joku netti-runkku viba käynyt mielessä hehe vitsillä vaan ja totta kai palstan u li tumputtajien mielestä se on okei.

Vierailija
44/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten provosoidutaan:

1. Mainitse oma takamuksesi

2. Saa kommentti takamuksestasi

3. Loukkaannu ja syytä häirinnästä

Vierailija
45/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä Teams-näkymää edes katsoo? Täysi työ kuunnella, mitä puhutaan.

Ap on varmaan uusi porukassa ja äärimmäisen epävarma.

Vierailija
46/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua mutta miesnäkökulmasta tulkitsisin tuon niin ettei sitä kiinnosta mitä riepuja teillä on päällä, jos on mitään.

Vierailija
47/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sanattomaksi... pelottavaa, että maailmassa on ihmisia, jotka takertuvat tuollaiseen läppään, joka ei ollut edes kohdistettu yksistään häneen. Ei voi olla totta, ihan sairasta.

Vierailija
48/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoija... Joo, typerä kommentti mutta nyt teet asiasta turhan ison numeron. Käyttäydyt kuin mies olisi sanonut kokouksessa suoraan sinulle että "ota vaatteet pois". Tuon oli varmasti tarkoitus olla vitsi, mutta toki huono ja kömpelö sellainen. Saattoi yrittää keventää tunnelmaa eikä varmaankaan tarkoituksena ollut yrittää seksuaalisesti ahdistella kaikkia läsnäolijoita. Sano tosiaan jatkossa vain heti tilanteessa että "minua ei naurata tällaiset jutut" niin työkaveri oppii että sinä et ole kaksimielisten juttujen kohdeyleisöä. Mutta jos lähetät nyt vielä viestiä perään niin saat kyllä takuulla vaikean ja huumorintajuttoman ihmisen maineen. Seksuaalinen ahdistelu työpaikalla on ihan oikea ja vakava asia, mutta tällainen kaikesta järkyttyminen ja loukkaantuminen tekee kohta vitsailustakin mahdotonta ja tietyllä tapaa vaikeuttaa ahdistelun uhrien asemaa jatkossa. Jos teidän työpaikalla joku sanoisi tai tekisi kohta jotain oikeasti sopimatonta, huoltasi on vaikea ottaa silloin vakavasti jos sinusta puhutaan jo valmiiksi että "no tuohan on se tiukkapipo joka teki valituksen jo pelkästä vitsistä ettei Teams-kokoukseen tarvitse aamulla pukeutua".  Vähän voi käyttää omaa tilannetajua että oliko kyseessä oikeasti alistaminen ja ahdistelu vai kökkö huumori klo 7 aamulla... Kyllä me naisetkin sanotaan välillä kaikkea tyhmää.

Tässä mielestäni koko ketjun paras viesti

Vierailija
49/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kyllä törkeitä.

Vierailija
50/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmoita häirinnästä pomolle ja työsuojeluvaltuutetulle. mies ansaitsee potkut.

Jos tuollaisesta kommentista tulee tärinää ja itkua, niin ehkä ei ole sopiva työelämään. Ap tässä ansaitsee potkut.

Vierailija
51/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia naiskollegat ovat vaarallisia: aina täytyy varoa sanomisiaan, ettei joku prinsessa pahoita mieltään. Miesten kanssa voi sentään heittää ronskimpaakin läppää.

Vierailija
52/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa. Hyvä läppä oli

Vierailija
53/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä kommentoida, että itse en kyllä olisi loukkaantunut, koska ei tuossa minusta ole mitenkään selvää, että kyseessä oli seksuaalissävytteinen kommentti. Saattaisin sanoa vaikka äidilleni ja siskoilleni, että "Ihan sama vaikka oisitte alasti", tarkoittaen juurikin sitä, että mun vaatimuksiini ei mitkään erityiset pukukoodit kuulu tässä tilanteessa. 

Olis joo voinut vähän miettiä ennen kuin heitti tonkin lauseen, mutta oikeesti, ei tässä nyt ketään henk.koht. ahdisteltu tai vaadittu näyttämään tissejä. 

T. keksi-ikäinen nainen, teams-kokousten konkari

Vierailija
54/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näkökulma on, että AP:n reaktio on aika vahva, mutta täällä on myös monta kummallista kommenttia, joissa uhraudutaan siitä että joutuu käyttäytymään sivistyneesti työpaikalla.

Ap, kannattaa sanoa asiasta sillä tyylillä että et tee liian isoa numeroa. Mutta tärkeää sanoa jotain, etenkin jos toistuva ongelma. Jos yksittäinen vitsi niin harkitsisin asiaa.

Vierailija
55/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan shokissa ja itku tulee! Huoh näitä mielensäpahoittajia. Joo, ei ollut hyvä vitsi mutta aivan älytöntä ylireagointia ap:n puolelta.

Vierailija
56/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan.

Ja tässä kohdassa kuuluu taas haukkua miehiä. Eikö niin?

Vastaa vaan että sun (sanoja) on parempi pitää vaatteet päällä tai työhyvinvointi laskee.

Vierailija
57/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kertoo että palaverissa oli myös toinen mies ja että kommentti on ollut "mun puolesta te kaikki voitte olla vaikka alasti". Eli kaikki, ei pelkästään naiset. Ja kertoo lähinnä siitä että EVVK mitä jollakin on päällä.

Vierailija
58/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin laittaisin viestiä että palaverissa heitetty vitsi oli typerä ja mauton.

Vierailija
59/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on elänyt sivistyneemmissä piireissä ja ihan ymmärrettävää järkyttyä kun on yhtäkkiä ympäröity metsäläisillä, joille normaalit käytöstavat eivät ole oletus

Vierailija
60/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei o totta. Itse olen aina alasti näissä kokouksissa. Eihän musta näy kun pää ruudulta. Se mitä hommailen ei näy ja ihan hyvä niin....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän