Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miespuolinen työkaveri sanoi "mun puolesta voisitte kaikki olla alasti"

Vierailija
08.03.2021 |

Meillä oli aikaisin aamulla Teams-kokous, jossa oli 4 naista ja 2 miestä. Alussa keskusteltiin siitä kuinka klo 7 kokous on tosi aikaisin ja yksi meistä naisista sanoi, että hyvä kun sai vaatteet päälle. Sitten mieskolleega sanoi, että hänen puolestaan voisitte kaikki olla alasti, ei haittaisi yhtään. Toinen mieskolleega tietenkin röhötti vitsille ja pari muuta naiskolleegaa nauroivat (vaivaantuneina varmasti). Minä olin niin shokissa etten saanut sanottua mitään, mutta palaverin jälkeen tuli itku ja en voi käsittää miten joku voi sanoa tuollaista. Olen tuntenut tämän kolleegan kohta 10 vuotta ja tuollaista hän ei ole sanonut koskaan. Ottaisitteko te yhteyttä esimieheen? Minua ällöttää, että ehkä hän katselee meitä Teamsin kautta joten perverssillä tavalla. Ja mitä hän ajattelee meistä töissä??

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Oliko kamerat päällä?

Onko kukaan sanonut sinulle että koita nyt päästä yli tuosta?

Vierailija
62/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallasi on siis kaikki hyvin ja vain sinulla on ongelma josta haluat tehdä kaikkien muiden ongelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on elänyt sivistyneemmissä piireissä ja ihan ymmärrettävää järkyttyä kun on yhtäkkiä ympäröity metsäläisillä, joille normaalit käytöstavat eivät ole oletus

Älä vaan sano, että olet akateemisuushullu

Vierailija
64/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten provosoidutaan:

1. Mainitse oma takamuksesi

2. Saa kommentti takamuksestasi

3. Loukkaannu ja syytä häirinnästä

Tässä ap:n naispuolinen kolleega kyllä aloitti ja miespuolinen kolleega jatkoi.

Itse työskentelen miesvaltaisella alalla ja tuollaista väsynyttä läppää voisi hyvin olla meidän kahvitauolla. Jostain syystä en kokisi, että juuri minut haluttaisiin nähdä oikeasti alasti yhtään missään. 🙄

Ehkä teekkarivuodet ovat tuhonneet huumorintajuni.

Vierailija
65/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle on ihan sama vaikka olisitte siellä alasti, niin ei kiinnosta pätkääkään. Tämäkö nyt harmittaa?

Vierailija
66/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokouksessa 

4 naista, joista 

nainen a)  tuo esiin alastomana olemisen hieman ennen kokousta. Eli tuo koko alastomuuden käsitteen esiin. On siis aloittanut seksuaalisen häirinnän.

nainen b) 

nainen c)

nainen d) ei vielä pahoita mieltään tästä alastomuuden tuomisesta esiin.

2 miestä:

e)

f) Sanoo, että häntä ei haittaa että vaikka kaikki muut eli naiset a, b, c, d ja mies e olisivat alasti. Jatkaa siis a:n eli yhden naisen tuomaa teemaa. Samalla laittaa lopetuksen siihen, että ihan yksi lysti tuo pukeutuminen. Keskitytään nyt tähän työhön.

Kun  mies f on jatkanut naisen a kommenttia, niin reaktiot:

a) ?

b) nauraa

c) nauraa

d) loukkaantuu, koska kyse on hänen mielestään vain naisista, jotka olisivat alasti ja tietenkin seksuaalisessa merkityksessä. 

e) Mies nauraa, vaikka se on mieskollega, joka voisi nähdä hänet alasti 

f) nauraa. Hän saattaa myös olla laukonut tuon vitsin sillä, koska hän on kokenut itsensä haavoitetuksi, kun nainen a on tuonut alastomuuden käsitettä työneuvotteluun.

Jep. Toki toiminta on häirintää, jos joku kokee toiminnan häiritseväksi käyttäytymiseksi. Oikea tapa on tuolloin toimia niin, että kertoo, että kokee toiminnan häiritseväksi. Vasta tämän jälkeen toiminta on oikeasti häiritsevää. Otathan kuitenkin huomioon, että sinun pitäisi lähettää viestiä tuolle  naiselle a, joka otti alastomuuden alunperin esiin. Samoin sinun pitää lähettää postia naisille b ja c sekä miehelle e, koska he nauroivat ja osallistuivat nauramalla häiritsevään toimintaan.

Lisäksi sinun tulee ottaa huomioon se, että mies f ei todennäköisesti tarkoittanut pahaa, hän ilmaisi sanansa sinun mielestä epämukavasti. Hän todennäköisesti lopettaa tuon toiminnan, kunhan te tiiminä lopetatte myös ne kommentit pukeutumattomuudesta yms.

Vierailija
67/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. On ehkä hieman ylireagointia tehdä asiasta iso numero, kun kommentti ei tosiaan välttämättä ollut tarkoitettu seksuaalissävytteiseksi. Mutta kun mietin omalle kohdalle, että joku työkaveri alkaisi palaverissa heittää jotain tuommoista läppää niin no, järkyttyisin kyllä itsekin. Kyllä minäkin heitän härskiä läppää tietyissä tilanteissa ja naisten kesken joskus työpaikan kahvihuoneessakin, mutta jos miehiä on paikalla niin jätetään ne seksuaalissävytteiset jutut pois. Ja palavereissa ei ainakaan ole tapana vitsailla mitään tuommoista. Varmaan työpaikan tapakulttuurikin vaikuttaa, jos nyt yleensä on tapana heitellä kaksimielisiä vitsejä niin ei tuommoinen ehkä niin hämmentäisi, mutta ei meidän työpaikalla ainakaan ole. En osaisi tuommoisen kommentin jälkeen olla enää luontevasti ja rennosti kyseisen miehen seurassa, kun en tietäisi mitä hän ajattelee. Mutta ehkä kuitenkin antaisin olla ja puuttuisin vasta jos tuo toistuu, ja ottaisin ehkä asian puheeksi muiden paikalla olleiden naisten kanssa 🤔

Vierailija
68/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräs mies aloittaa aina tiimssin röyhtäilemällä rytmikkäästi porilaisten marssin. Se on meidän tunnari ja mies on eräänlainen maskotti.

Hän myös pieree äänekkäästi ja itseilmaisu on hyvin korkealla.

Vierailija
69/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eräs mies aloittaa aina tiimssin röyhtäilemällä rytmikkäästi porilaisten marssin. Se on meidän tunnari ja mies on eräänlainen maskotti.

Hän myös pieree äänekkäästi ja itseilmaisu on hyvin korkealla.

Meidän työpaikalla on myös ns. Chevy Chase.

Vierailija
70/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opimme? Opimme sen, et mies ei saa kertoa vitsejä. :) Toivottavasti mies ei saa potkuja tuon takii. Toi on jo naurettavaa… Ite oon ollu työharjottelus palkanlaskijana, ja kohta alotan työt, nii yks tuntematon nainen kysyi kynää ja viivotinta, nii ku annoin ne, nii hän kiitti ja sanoi, et nuorella miehel ei oo sellasta, mitä ei tarvittas. Olisko miun pitäny haastaa toi nainen oikeutee seksuaalisesta häirinnästä?

Vierailija
71/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Mitä opimme? Opimme sen, et mies ei saa kertoa vitsejä. :) Toivottavasti mies ei saa potkuja tuon takii. Toi on jo naurettavaa… Ite oon ollu työharjottelus palkanlaskijana, ja kohta alotan työt, nii yks tuntematon nainen kysyi kynää ja viivotinta, nii ku annoin ne, nii hän kiitti ja sanoi, et nuorella miehel ei oo sellasta, mitä ei tarvittas. Olisko miun pitäny haastaa toi nainen oikeutee seksuaalisesta häirinnästä?

En tajunnu tota sanontaa.

Mitä se vihjas?

Jotain seksijuttuja vai?

Iteltä menee aina noi ohi, kun keskityn töihin niin huolella. Lihaksia on tultu kehumaan ja koskettelemaan, mutta niin on sitä tehneet myös miehetkin.

Kovalla työmiehellä pitää olla lihaksia. Lihasten koskettelua pidän ihan ok, harva ihminen nykyään saa kokeilla ja nähdä oikean työmiehen työn tuloksen aiheutuneita lihaksia.

Siis sellaisia mitkä on Simpson sarjan koulun talkkarilla vaikkapa.

Tiedätte tyypin. Sellainen minä olen. Varmasti suurimman osan kuuma päiväuni.

T: Mies 45

Vierailija
72/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Mitä se vihjas?

Jotain seksijuttuja vai?

Iteltä menee aina noi ohi, kun keskityn töihin niin huolella. Lihaksia on tultu kehumaan ja koskettelemaan, mutta niin on sitä tehneet myös miehetkin.

Kovalla työmiehellä pitää olla lihaksia. Lihasten koskettelua pidän ihan ok, harva ihminen nykyään saa kokeilla ja nähdä oikean työmiehen työn tuloksen aiheutuneita lihaksia.

Varmaa tarkotti tolla toimivaa penistä, en mie tiiä. :D Toi nainen oli siis joku nelikymppinen, niin jos miehellään on jotain miesongelmii tai jotaki. Vai onko miul vaa liian kiero mieli? :D Oli miten oli, vitsailu on iha eri asia, kui mennä suoraan sanoo jotaki toiselle. Toi AP:n ruikutus oli järkevää, jos mies olis sanonu ton suoraan naiselle ilman tota vitsiosaa. Ja kiitti mielikuvasta, ajattelen sit siuu päiväunilla. :D Vitsi, vitsi. :P

Vierailija
73/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Mitä se vihjas?

Jotain seksijuttuja vai?

Varmaa tarkotti tolla toimivaa penistä, en mie tiiä. :D Toi nainen oli siis joku nelikymppinen, niin jos miehellään on jotain miesongelmii tai jotaki. Vai onko miul vaa liian kiero mieli? :D Oli miten oli, vitsailu on iha eri asia, kui mennä suoraan sanoo jotaki toiselle. Toi AP:n ruikutus oli järkevää, jos mies olis sanonu ton suoraan naiselle ilman tota vitsiosaa. Ja kiitti mielikuvasta, ajattelen sit siuu päiväunilla. :D Vitsi, vitsi. :P

Yleensä erektiohäiriöitä tulee miehille vasta noin seitsemänkymppisenä.

Miehet yleensä lisääntyy vasta neljänkympin jälkeen aina seitsemänkymppiseksi asti.

Vanheneminen on kyllä harmillista etenkin naiset ottaa sen raskaasti.

Miehet ovat myös valikoivia erektionsa kanssa.

Sitä ei tainnut rouva nelkyt tietää.

Vierailija
74/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä sinäkin ihan älyttömistä asioista pahoitat mielesi ja vielä alat itkeä märisemään ihan turhasta. Huhhuh...

Vierailija
75/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hox hox!

Nainen sanoi: hyvä kun sai vaatteet päälle. Tässä ei ollut mitään sek... kontekstia.

Mies jatkoi häiritsevällä tyylillä: hänen puolesta voisitte kaikki olla alasti.... konteksti muuttui seksu... muotoon.

Toinen mies kannusti tätä naurun röhötyksellä, pari naista myös. Kiusaamisen ja alistamisen kriteerit täyttyvät vrt. Suomen laki, lex.fi

Tämä on juuri se raja, jota ei ylitetä työelämässä.

Ei edes huumorin varjolla.

Ap: ota yhteys esimieheesi, kerro tilanne. Hänen tehtävänsä on puuttua ko. käytökseen.

Vierailija
76/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalis sävytteinen,niin paha että itketti. Voi luoja, olen tyhmä kun en vaan tajua tätä kun kaikki on seksuaalista häirintää . Jos oisin itse ollut paikalla, vastaus olisi : usko mua kyllä haittais!

Vierailija
77/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitte kaikki olla alasti"

Vierailija
78/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei tästä kevyestä läppäilystä päästä työpaikoilla koskaan, kun ” pojat on poikia” meininkiä katsellaan läpi sormien.

Nyt työnjohto ottaa vastuun ja naulaa työpaikan käyttäytymisteesit seinälle, että se pikku-perttikin ymmärtää kasvaa isoksi mieheksi.

Vierailija
79/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa Mielensäpahoittajankanslerin virka ja virasto? En ole seurannut näitä kotimaan tapahtumia niin tarkasti, jotta tietäisin. Jos ei ole niin semmoinen täytyy heti perustaa. Eikö se adressin keräyksellä saada eduskuntaan pohdittavaksi?

Miten on löytyykö tämän palstan lukija2joukosta aktiivia, joka panisi asian vireille? Itse olen hiukan avuton näissä nettiasioissa.

Vierailija
80/89 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä kaikki konttorin jäbät nakuuna, sitte valikoin kuka saa siltä osin jatkaa ja kuka pukeutuu jatkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi