Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni ei osoita empatiaa ulosoton aikana

Vierailija
07.03.2021 |

Eikä ole kyse ihan pikkuveloista, vaan ylivelkaannuin henkisten vaikeuksieni vuoksi niin, että kokonaissaldo oli noin 25 000 e. Nyt onneksi noin 3 300 e, eli jaksan vielä jotta pääsen kuiville. Eli noin 4,5 vuotta ulosottoa takana sitten kun velat maksettu.

Ystäväni reaktio kun puin asiaa ennen ulosottoon joutumista, oli välinpitämätön: "Meillä kaikilla on omat vaikeutemme." Ja hän on itse elänyt varsin suojattua elämää. Häntä enemmän tienaava miehensä kuulemma maksaa vesilaskunkin, eikä ystäväni oikein tiennyt paljon lasku on, kun "miehensä maksaa sen".

Eikä ystäväni näytä tajuavan että uo kestänyt jo yli 4 vuotta. Luulisi hänen jo tuon perusteella tajuavan, että pikkujutusta ei ole kyse. Vaan ei mitään kysymystä miten jaksan, joko kohta helpottaa tms.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 40 000 euroa ulosotossa ja aijon tappaa itseni. Siinä empaattomille ihmisille ihmettelemistä!!!1111

Vierailija
42/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap ja tosi hienosti olet hoitanut asiat! Toivottavasti sulla on myös ymmärtäväisiä ihmisiä ympärillä, tämä tyyppi ei välttämättä ole pitämisen arvoinen.

Älä välitä ilkeilyistä, tänne tulee paljon ihmisiä ihan tarkoituksella tuottamaan pahaa mieltä. Reagointi siihen on vaan bensaa heidän liekkeihinsä.

Kuspäät eivät opi, niin se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kylmiä ja tunteettomia ihmisiä tässä ketjussa. Tsemppiä ap, ymmärrän täysin mitä tarkoitat! Toivottavasti näitäkään ei kukaan tue kun joutuvat vaikeuksiin toki usealla "pappa betalar" ...

Me emme joudu vaikeuksiin, koska käytämme järkeämme. Varaan empatian niille, jotka yrittävät pelata reilua peliä ja jäävät ilman rahojaan kun joku ei hoida asioitaan.

Pikavippifirmat pelaavat reilua peliä? Antavat ihmisten ylivelkaantua kun eivät riittävästi selvitä maksukykyä, vippejähän voi ottaa ties mistä riippuvuuksista tai maniasta kärsivä. Muistan tapauksen, jossa ei vippifirma suostunut neuvottelemaan kehitysvammaisen tapauksessa. Siinä sulle reilua peliä :D

Vierailija
44/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatiaa voi osoittaa nimenomaan sillä, että ymmärtää ihmisen olevan erehtyväinen, eikä potki jo maassa makaavaa. Täältä sitä on aloittajan kuitenkin turha hakea. 

Empatiaa voi osoittaa silläkin että ei kuulustele ystävältä miten heillä vesilaskut hoidetaan. Ja empatiaa voi osoittaa myös niin että ei käytä ystävän vesilaskua perusteluna sille että oli ok sössiä omat asiansa. Eikä myöskään kannata halveksia ja vähätellä ystävän "suojattua" elämää mainitun vesilaskun perusteella.

Ei ollut kuulustelu vaan ajatustenvaihto vedentasauslaskun suuruudesta. Eikä liity ulosottooni mitenkään, joten mistä sait päähäsi että käyttäisin sitä perusteena? Ja se hänen elämänsä on ollut suojattua ihan muutenkin. Mutta olen huomannut usein elämässä, että juuri sellaisilta on turha odottaa empatiaa. Rankemman elämän kokeneet osaavat useimmin ymmärtää ja osoittaa empatiaa. 

Ap

"Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat".

Ymmärsitkö ap? :D

Vierailija
45/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kylmiä ja tunteettomia ihmisiä tässä ketjussa. Tsemppiä ap, ymmärrän täysin mitä tarkoitat! Toivottavasti näitäkään ei kukaan tue kun joutuvat vaikeuksiin toki usealla "pappa betalar" ...

Ap:ko se siinä..

Vierailija
46/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaantuminen on usein monisyinen asia. Itsellä velkaantuminen alkoi siitä, kun työnantaja jätti kolmen kuukauden palkat maksamatta ja jouduin palkkaturvaan ja työkkärin selvitykset kestivät kauan, koska tarvittiin työantajan selvitys, koska itse purin työsopimukseni ja siinä kesti todella kauan, että ansiosidonnainen tuli maksuun. Palkkaturvan käsittely vei 9 kuukautta. Sossun päätökset olivat aivan ihmeellisiä ja niissä syyllistettiin minua "nuoreksi tulottomaksi naiseksi" ja silti en saanut sieltä mitään, koska hekin halusivat nähdä entisen työnantajan allekirjoitukset papereissa, vaikka näkivät, ettei tilille palkkaa tullut. Elin useamman kuukauden lainoilla ja elätin kahta lasta. Tästä on aikaa vuosikausia, mutta vieläkin tuo aika ja sen aiheuttama masennus, uupuminen ja muut ongelmat tulevat silloin tällöin mieleen.

Vierailija
47/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatiaa voi osoittaa nimenomaan sillä, että ymmärtää ihmisen olevan erehtyväinen, eikä potki jo maassa makaavaa. Täältä sitä on aloittajan kuitenkin turha hakea. 

Empatiaa voi osoittaa silläkin että ei kuulustele ystävältä miten heillä vesilaskut hoidetaan. Ja empatiaa voi osoittaa myös niin että ei käytä ystävän vesilaskua perusteluna sille että oli ok sössiä omat asiansa. Eikä myöskään kannata halveksia ja vähätellä ystävän "suojattua" elämää mainitun vesilaskun perusteella.

Ei ollut kuulustelu vaan ajatustenvaihto vedentasauslaskun suuruudesta. Eikä liity ulosottooni mitenkään, joten mistä sait päähäsi että käyttäisin sitä perusteena? Ja se hänen elämänsä on ollut suojattua ihan muutenkin. Mutta olen huomannut usein elämässä, että juuri sellaisilta on turha odottaa empatiaa. Rankemman elämän kokeneet osaavat useimmin ymmärtää ja osoittaa empatiaa. 

Ap

Et sinä voi sanoa vesilasku että ei liity ulosottoosi mitenkään, kun itse otit vesilaskun puheeksi ketjussa joka koskee ulosottoasi.

Ja jos kerran tiesit elämänkokemuksesi ansiosta että ystäväsi ei reagoi kuten haluat, miksi aloit puhua hänelle ja nyt haukut häntä täällä? Jätä se ystäväsi rauhaan ja puhu sellaiselle jolta saat toivomasi reaktion.

Vierailija
48/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pikavippi-yrittäjiä, mutta en ymmärrä mitä tarkoittaa yrittäjäriski. Olenhan lievästi vajaaälyinen.

Vierailija
49/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepjep. Ihan normaalia, että aikuiset osaavat pitää huolen raha-asioistaan. Ei tarvitse olla ”pappa betalar” tilannetta. Jos on 25 tonnia hassannu taivaan tuuliin niin kyllä se taitoa vaatii. Ei riitä mun empatiat tuollaiseen.

Vierailija
50/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran hämmentyneenä luen ihmisten tyyliä miten he kommentoivat. Sanotteko te noin livenäkään ihmisille?

Vierailija
51/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et sinä voi sanoa vesilasku että ei liity ulosottoosi mitenkään, kun itse otit vesilaskun puheeksi ketjussa joka koskee ulosottoasi.

Ja jos kerran tiesit elämänkokemuksesi ansiosta että ystäväsi ei reagoi kuten haluat, miksi aloit puhua hänelle ja nyt haukut häntä täällä? Jätä se ystäväsi rauhaan ja puhu sellaiselle jolta saat toivomasi reaktion.

Koska tuo on peruskuvio, jolla äitihullu toimii.

Vierailija
52/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkaantuminen on usein monisyinen asia. Itsellä velkaantuminen alkoi siitä, kun työnantaja jätti kolmen kuukauden palkat maksamatta ja jouduin palkkaturvaan ja työkkärin selvitykset kestivät kauan, koska tarvittiin työantajan selvitys, koska itse purin työsopimukseni ja siinä kesti todella kauan, että ansiosidonnainen tuli maksuun. Palkkaturvan käsittely vei 9 kuukautta. Sossun päätökset olivat aivan ihmeellisiä ja niissä syyllistettiin minua "nuoreksi tulottomaksi naiseksi" ja silti en saanut sieltä mitään, koska hekin halusivat nähdä entisen työnantajan allekirjoitukset papereissa, vaikka näkivät, ettei tilille palkkaa tullut. Elin useamman kuukauden lainoilla ja elätin kahta lasta. Tästä on aikaa vuosikausia, mutta vieläkin tuo aika ja sen aiheuttama masennus, uupuminen ja muut ongelmat tulevat silloin tällöin mieleen.

Sinua ymmärrän täysin, mutta ap ei ymmärrystäni saa. Jos olisin ollut ystäväsi ja minulla olisi ollut "ylimääräistä" rahaa, niin olisin voinut sitä hyvinkin lainata pitkällä sopimuksella ja auttaa muutenkin, mutta ap:lle en olisi edes ajatellut lainata. Saati osallistua muuten hänen ongelmiinsa.

Vierailija
53/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä purit työsopimuksen, kun siitä sitten tulee se karenssi? Ja odotitko 3 kuukautta ilman palkkaa ennen kuin veit asian eteenpäin?

Vierailija
54/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan ilkeilijät kyllä saavat käännettyä tapahtuneen sinun syyksesi.

Vierailija
55/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Kun minä maniassa ensimmäisen kerran poltin kaikki rahani ja enemmän (tavaraan, peleihin), kesti aika kauan palautua. Tai siis en ole täysin palautunutkaan, velkaa on vielä, mutta minun ystäväni olivat ja ovat yhä tukenani.

Ei ole ollut mitään jeesustelua kaikkien omista vaikeuksista, vaan ihan oikeaa tukea.

Meillä päin ystävät ovat sitä varten, että vaikeuksien voitossa autetaan ja tuetaan, vaikka miten olisi ollut ”oma vika”. Sääli, että monilla teistä tuntuu olevan jotenkin häiriintynyt käsitys empatiasta ja ystävyydestä.

Tivasitko sinä silloin ystäviltäsi, miten heidän parisuhteissaan jaetaan kulut ja ilkeilitkö ystävillesi heidän suojatusta elämästään? Siksi ap saa täällä huonon vastaanoton että hän teki noin. Hassua että se pitää selittää.

Sinulle näköjään pitää selittää. Edelleenkään en ole "tivannut" häneltä mitään, vaan kyseessä oli ihan normaali kaverusten välinen keskustelu vesilaskun suuruudesta, eikä liity koko ulosottoon mitenkään. Eikä hän osannut sitä edes verrata kun ei tiennyt paljonko heidän laskunsa on. Enkä ole ilkeillyt hänelle siitä, en sanonut juuta enkä jaata kun hän ei kerta asiaa tiennyt. Jos ei tämän perusteella mene ymmärrykseen, niin en mahda mitään. 

Ap

Ap

Vierailija
56/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se velkaantuminen on ihan sun oma syy. Et olis ottanut niitä pikavippejä ja osamaksuja. Ei riittäisi multakaan empatiaa.

En ehkä sinun kaltaisia "ystäviä" lisää kaipaisikaan. 

Ap

Rakas ap. En minäkään kaipaa kaltaistasi nillittäjää. Ole iloinen jos sinulla on ystäviä. Usein ihmiset häipyvät, kun kuulevat joko henkisistä ongelmista tai velasta.

En vieläkään ymmärrä miksi tunnut vaativan jotain kehuja itsellesi.

Vierailija
57/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehket tiedäkään mitään ystäväsi vaikeuksista. Kaikki vaikeudet ei poistu rahalla.

Vierailija
58/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska tuo on peruskuvio, jolla äitihullu toimii.

Niinpä. Ap on palstan vakihullu, ei enempää eikä vähempää.

Vierailija
59/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme joudu vaikeuksiin, koska käytämme järkeämme. Varaan empatian niille, jotka yrittävät pelata reilua peliä ja jäävät ilman rahojaan kun joku ei hoida asioitaan.

Pikavippifirmat pelaavat reilua peliä? Antavat ihmisten ylivelkaantua kun eivät riittävästi selvitä maksukykyä, vippejähän voi ottaa ties mistä riippuvuuksista tai maniasta kärsivä. Muistan tapauksen, jossa ei vippifirma suostunut neuvottelemaan kehitysvammaisen tapauksessa. Siinä sulle reilua peliä :D

Tekemällesi halvalle argumentaatiovirheelle on nimi: olkinukke.

Vierailija
60/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran hämmentyneenä luen ihmisten tyyliä miten he kommentoivat. Sanotteko te noin livenäkään ihmisille?

Sanon. Tosin en onneksi tunne tuollaisia ihmisiä kuin ap. Ei tulisi mieleenkään, että joku läheinen hankkisi tuollaiset velat!