Miksi toisilleen sopimattomia sinkkuja yritetään parittaa?
Sinkkuna ollessa törmäsin siihen, että minut haluttiin parittaa jollekin vastakkaisen sukupuolen edustajalle, jonka kanssa minulla ei ollut juurikaan/mitään yhteistä. Perusteluina käytettiin mm. seuraavia asioita:
A) Ko. henkilö oli jonkun lähisukulainen (esim. lapsi) ja minusta haluttiin puoliso tuolle yksinäiselle lapselle. Pelättiin, että muuten ko. henkilö jäisi yksin. Väliä ei ollut sillä, millainen olin, kunhan nyt saataisiin lapselle puoliso ja mieluusti myös lapsia (riippumatta siitä, olisiko ko. ihminen kykenevä vanhemmaksi). Ei todellakaan tuntunut hyvältä lähtökohdalta parisuhteelle, että olisin toiselle "ihan vaan joku, kunhan saa seurustella". En myöskään halunnut olla ns. hyväntekijä siinä, että olisin seurustellut/perustanut perheen henkilön kanssa vain säälistä siksi, ettei hän jäisi yksin.
B) Olimme molemmat sinkkuja, niin sopisimme varmasti toisillemme kuin nakutettu. Viis siitä, vaikka olimme kuin yö ja päivä, mutta sinkkuus mystisesti tekee meistä toisillemme sopivia. Kyllä vannoutuneesta maalla asujasta ja Helsingin keskustassa viihtyvästä kaupunkilaisesta saa hyvän parin. Vaikka elämäntoiveet olisivat olleet täysin erilaiset (toinen toivoisi lapsia, toinen ei), niin silti kannattaisi yrittää. Ehkä toinen muuttaisi mieltään tai olisitte niin rakastuneita, ettei asialla olisikaan väliä.
C) Vedottiin siihen, etten saisi olla liian kranttu, joten hyvin erilaisen puolison pitäisi kelvata ja hoettiin, että on parempi olla jonkun kanssa parisuhteessa kuin elää yksin. Miksi ihmisen pitäisi joustaa kriteereistään, jos jotkut asiat ovat hänelle parisuhteessa kynnyskysymyksiä? Minä mm. olin ehdoton, etten halua runsaasti päihteitä käyttävää puolisoa, toisen pitää olla ystävällinen, sosiaalisilta taidoiltaan normaali, käydä töissä ja pitää huolta itsestään ja kodistaan. Tämä oli osan mielestä liikaa vaadittu ja peloteltiin, että jään tuolla menolla yksin. En jäänyt, vaan odotin rauhassa, että sopiva henkilö tulisi vastaan.
D) Minulle yritettiin tuputtaa ihmistä, jolla ei ole edellytyksiä aikuiseen parisuhteeseen, mutta "kun se on niin kiva tyyppi". Ei se paljon lämmitä, jos toinen on kiva, jos arjella ei ole mitään edellytyksiä sujua. Tyrkytettiin ihmisiä, jotka eivät kyenneet lainkaan huolehtimaan itsestään/kodistaan/hygieniastaan/toimeentulostaan. Arjen hallinta saattoi olla pitkälti hukassa, oli suuria henkisiä haasteita tai päihdeongelmia. Miksi tuollaisen ihmisen kanssa haluaisi viritellä yhteiselämää ja lapsiperhearkea, kun itsestäkään huolehtiminen ei onnistunut?
Kertokaa te fiksummat, miksi toisilleen sopimattomia sinkkuja yritetään parittaa?
Ap
Kommentit (88)
Ei vitsit 😀 noinkin yleistä. Mulle ei ole tyrkytetty ketään, vaikka olin sinkku 27-vuotiaaksi. Nirsoksi toki epäiltiin, kun ”sähän saisit kenet tahansa”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitavat kaikki keskustelussa voimaantuneet naiset olla ikisinkkuja vaikka muuta väittävät. Prinsessaunelman ylläpitäminen on sekä yhteiskunnan että nuoretn naisten kannalta haitallista.
Tulihan se sieltä! Prinsessaunelma = ei halua tulla naitetuksi kanssaan täysin yhteensopimattomalle ihmiselle :D
Naisellahan ei saa tiettyjen miesten mielestä olla mitään kriteerejä kumppanille vaan kenen tahansa kiinnostuneen pitäsi kelvata. Yhteensopivuus on liikaa vaadittu. Sen sijaan miehellä saa olla vaikka millaisia kriteerejä, se on täysin fine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitavat kaikki keskustelussa voimaantuneet naiset olla ikisinkkuja vaikka muuta väittävät. Prinsessaunelman ylläpitäminen on sekä yhteiskunnan että nuoretn naisten kannalta haitallista.
Tulihan se sieltä! Prinsessaunelma = ei halua tulla naitetuksi kanssaan täysin yhteensopimattomalle ihmiselle :D
Taidat olla niitä miehiä, joiden pitäisi saada laadukas nainen antamatta itse mitään vastineeksi? :D Sitten ollaan vihaisia, kun naiset ei kelpuuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisellahan ei saa tiettyjen miesten mielestä olla mitään kriteerejä kumppanille vaan kenen tahansa kiinnostuneen pitäsi kelvata. Yhteensopivuus on liikaa vaadittu. Sen sijaan miehellä saa olla vaikka millaisia kriteerejä, se on täysin fine.
Saahan niitä kriteereitä olla, mutta pitää olla realisti. Ja maksaa oma eläminen prinssin odottelun aikana. Tietysti kaikki av-mammat ovat akateemisia vaativassa asiantuntijatyössä (=kelan täti) työskenteleviä ja kovaa palkkaa nostavia...
En tiedä, pitäiskö itkeä vai nauraa, kun vastaan tulee näitä, joilla on kilometritoivelista miehelle/naiselle, mutta heiltä itseltään ei saisi vaatia mitään.
Hyvä nyrkkisääntö: toiselta voi vaatia sitä, mitä itse pystyy antamaan. Eli jos itse käyt töissä, voit odottaa sitä toiselta. Jos itse pidät huolta ulkonäöstäsi, voit odottaa sitä toiselta. Jos olet toiselle ystävällinen, voit odottaa myös toisen olevan luonteeltaan ystävällinen.
Älä odota toiselta sellaista, mitä et itse voi antaa. Jos olet itse elämäntapatyötön 140 kg tapaus, niin älä haaveile mallinmitoissa olevasta rikkaasta kumppanista. Tai no, voit haaveilla, mutta et sellaista tule saamaan.
harmi, kun asiallinen ketju muuttui tuollaiseksi jankkaukseksi...
Vierailija kirjoitti:
Mulle naureskeltiin, tyrkytettiin isäni ikäisiä miehiä, peräkamarinpoikia ja muita, kun halusin olla eroni jälkeen rauhassa yksin useamman vuoden. Joo, oli kurjaa olla yksin, mutta en todellakaan olisi valinnut noista miehistä ketään. Kyllä tuli moni sanomaan, että tällä menolla jään yksin ja kannattaisi nyt ottaa vielä se mukava Erkki-Petteri, kun on vapaalla jalalla. Osa ei edes uskonut eitä eli jos olin jo sanonut, etten ole kiinnostunut, niin myöhemmin tultiin kyselemään "etkö kuitenkin voisi". Pahimmat noista peräkamarinpojista laittoivat äitinsä/mummonsa asialle, eivät itse uskaltaneet tulla sanomaan sanaakaan. Sitten saattoi joku äiti tulla selittämään "kuinka Erkki-Petteri niin haluaisi tuollaisen vaimon kuin sinä olet. Erkki-Petteristä vaimon pitää olla juuri tuollainen." Kiva juttu, Erkki-Petteri voisi myös tulla kertomaan asian itse, eikä käyttää äitiä viestin viejänä...
Ja kotona Erkki-Petteri jännittyneenä myhäili, että pian lykästää ...
Ei ole yritetty parittaa, kyllä olis äkkiä entinen kaveri jos yrittäis. Outo pakkomielle ettei saisi olla sinkku. Joku kateus kai.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, pitäiskö itkeä vai nauraa, kun vastaan tulee näitä, joilla on kilometritoivelista miehelle/naiselle, mutta heiltä itseltään ei saisi vaatia mitään.
Hyvä nyrkkisääntö: toiselta voi vaatia sitä, mitä itse pystyy antamaan. Eli jos itse käyt töissä, voit odottaa sitä toiselta. Jos itse pidät huolta ulkonäöstäsi, voit odottaa sitä toiselta. Jos olet toiselle ystävällinen, voit odottaa myös toisen olevan luonteeltaan ystävällinen.
Älä odota toiselta sellaista, mitä et itse voi antaa. Jos olet itse elämäntapatyötön 140 kg tapaus, niin älä haaveile mallinmitoissa olevasta rikkaasta kumppanista. Tai no, voit haaveilla, mutta et sellaista tule saamaan.
Tiedätkö? Kultani toimii yrittäjänä. Tienaa kohtuullisesti ja pystyy kannattelemaan kolmea ihmistä. Olen ehdottanut työelämään palaamista, mutta tahtoo jatkaa näin.
Ilmeisesti haukut mua siltikin ties miksi vaikka mieheni itse haluaa jatkaa leiväntuojan roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan niitä kriteereitä olla, mutta pitää olla realisti. Ja maksaa oma eläminen prinssin odottelun aikana. Tietysti kaikki av-mammat ovat akateemisia vaativassa asiantuntijatyössä (=kelan täti) työskenteleviä ja kovaa palkkaa nostavia...
Kukaan ei pakota ottamaan kuppaavaa naista. Ainoastaan paine palleissa voi ajaa maksajaksi. Siitäkin pystyy kieltäytymään toteamalla pussukoille ettet halua.
Omituinen kysymys. Mistäs se "parittaja" voi tietää, millaiset ihmiset eivät sovi toisilleen ja millaiset asiat heille ovat kynnyskysymyksiä ja mikä sinusta on viehättävää? Noissa esimerkeissäkään ei mainita mitään muuta selkeää konkreettista eroa kuin tuo maalainen ja kaupunkilainen eikä sekään välttämättä ole mikään este parisuhteelle. Itsekin maalaistyttönä seurustelen miljoonakaupungissa syntyneen kanssa.
Tuo on tietysti törkeää, että vihjataan, että joku pitäisi nyt vain ottaa, mutta sehän ei liity varsinaisesti siihen, pitäisikö epäsopivuus jotenkin nähdä päälle päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota ottamaan kuppaavaa naista. Ainoastaan paine palleissa voi ajaa maksajaksi. Siitäkin pystyy kieltäytymään toteamalla pussukoille ettet halua.
Olipas yllätys ettei nainen osaa asettu miehen asemaan. Eihän kukaan pakottanut naisiakaan lähettämään amerikkalaiselle majurille kymmeniä tuhansia euroja. Senkus sanoo pimpille ettei kannata.
Tuota minäkin olen ihmetellyt että miksi sen pitäisi riittää, että ainoa yhdistävä tekijä on sinkkuus. Ja varsinkin se ajatus ihmetyttää, että sitten on omaa syytään sinkku kun on ihan liian ronkeli..
N40+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas yllätys ettei nainen osaa asettu miehen asemaan. Eihän kukaan pakottanut naisiakaan lähettämään amerikkalaiselle majurille kymmeniä tuhansia euroja. Senkus sanoo pimpille ettei kannata.
Vertaat mahdollisesti vietävissä olevia ja osittain mt-ongelmaisia kaikkiin naisiin?
On mullekin tullut huijausviestejä. Ne laitan roskakoriin. Samoin voi tehdä iskuyrityksiä tekeville toteamalla ei kiitti.
Miksi olette noin uunojen ystäviä?
Ihan vieraalta kuulostaa, kun vertaan omaan ystävä/kaveriporukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen kysymys. Mistäs se "parittaja" voi tietää, millaiset ihmiset eivät sovi toisilleen ja millaiset asiat heille ovat kynnyskysymyksiä ja mikä sinusta on viehättävää? Noissa esimerkeissäkään ei mainita mitään muuta selkeää konkreettista eroa kuin tuo maalainen ja kaupunkilainen eikä sekään välttämättä ole mikään este parisuhteelle. Itsekin maalaistyttönä seurustelen miljoonakaupungissa syntyneen kanssa.
Tuo on tietysti törkeää, että vihjataan, että joku pitäisi nyt vain ottaa, mutta sehän ei liity varsinaisesti siihen, pitäisikö epäsopivuus jotenkin nähdä päälle päin.
Nää ehdottelijat on yleensä kavereita/työkavereita tms, joilla on kuitenkin jotain hajua siitä, millaisesta ihmisestä on kyse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla niitä miehiä, joiden pitäisi saada laadukas nainen antamatta itse mitään vastineeksi? :D Sitten ollaan vihaisia, kun naiset ei kelpuuta...
Kuulemme tästä parista joskus 20 vuoden päästä kuinka rouva jäi kotiin loisimaan. Eroa ei viiti ottaa kerta akka veisi kaiken.
"Kertokaa te fiksummat, miksi toisilleen sopimattomia sinkkuja yritetään parittaa?"
Koska on olemassa ihmisiä, jotka pitää sinkkuja loosereina. Jääneet teinin tasolle siltä kantilta, että seurustelemattomuus on noloa ja pitää nyt vaan olla joku. Luultavasti myös projisoivat omia fiiliksiä muihin. Itse varmaan vaan tyytyneet johonkuhun ja ajattelevat, että muutkin voi tehdä näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ehdottelijat on yleensä kavereita/työkavereita tms, joilla on kuitenkin jotain hajua siitä, millaisesta ihmisestä on kyse...
Eikä ole. Mulle olisi pitänyt riittää vaahtokylvyistä pitää mies. Herranjumala! Kylvyssä käynti on normaali asia 🙄
Pitkään naimisissa olleiden työkavereiden kertomukset toimivat varottavina esimerkkeinä parisuhteesta. Mm. ne jutut, miten puoliso (yleensä vaimo) päättää "yhteisistä" asioista, kuten uuden sohvan tai keittiökaappien hankinnasta ja toiselle osapuolelle jää pelkkä myöntyvän maksajan rooli. Tai joka tiistai pitää siivota, koska näin on "sovittu yhdessä" ja siivottava on, vaikkei olisi pölyhiukkastakaan missään. Ja miten se suhteen toinen aikuinen sitten omaa valtaa osoittaakseen päättää ostaa uuden auton tai käsilaukun. Parempi päättää itse omista asioistaan kuin joutua jonkun pirttihirmu-justiinan kaulittavaksi.