Kaipaako muut kirsikkatuotteita?
Vähän aikaa sitten huomattiin, että Lidlistä oli hävinnyt tosi hyvä kirsikkahillo - sitä ei kuulemma enää saa. Tänään ei ollut enää Puuilossa kirsikkamehua. Mistä niitä oikein saisi ja pitääkö tässä alkaa tilaamaan ulkomailta, jos ei lähempää löydy?
Kommentit (174)
Muistaako kukaan vanhan verraton -rasian, jossa oli makuna kirsikka?
Joistain marketeista saa ihanaa kirsikka-siideriä <3
Tekeekö kukaan kesäisin Schwartzwälder kirchentortea?
Saisipa Alpron kirsikkasoijajogurtin Suomeen. Olen siitä pari kertaa lähettänyt palautettakin suomen alprolle. Kun kävin Saksassa en muuta syönytkään!
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö kukaan kesäisin Schwartzwälder kirchentortea?
En, mutta läpi talven syön kirsikkakakkua.
Otin muutama päivä sitten kirsikanoksia hyötöön maljakkoon, kun jänis oli kurittanut puuta. Tosi nopeasti alkoi näkymään vihreää niissä. Ja näyttäisi avautuvan kukkiakin. (Keväällä kirsikkapuuta ei saa leikata, kun siitä valuu mahlaa. Puu kuivuu suotta.)
Olen tehnyt kesäisin sesonkina kirsikkapiirakkaa, mutta nyt jos löydän kaupasta pakastekirsikoita, ne kävisivät varmasti piirakkaan.
Tokmannilta oon ostanut paljon sellasia suklaalla päällystettyjä kirsikkamarmeladeja 🤤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajogurtti on niin hyvää! Ja kaikki kirsikkajutut. Onkohan olemassa kirsikkajäätelöä...
30 v sitten Valiolla oli mustakirsikka/suklaa Tuutti. Oli mun lemppari.
Tätä tuuttia mä olen kaivannut siitä saakka, kun sen tuotanto lopetettiin! Ihan paras ja mikään uutuus ei sitä korvaa.
Pahoittelen, jos joku on jo ehtinyt mainita (en huomannut), mutta Mövenpickillä oli/on kirsikka-suklaajäätelöä nimeltä Schwarzwälder. Muistelen syöneeni sitä 80- tai 90-luvulla, mutta se on tainnut poistua suomalaisista kaupoista aikapäiviä sitten. Tuota jäätelöä on yhä ikävä, vaikka muuten syön kirsikoita lähinnä vain tuoreina, tai esim. muffinsseissa (kirsikkahilloa + suklaata).
https://www.moevenpick-eis.de/produkte/schwarzwaelderkirsch/
Tesco Summer Fruits sekoitemehu Prismasta
Ben and Jerry’s Cherry Garcia jäätelö oli niin hyvää 💔
Kyllä, ehdottomasti saisi olla enemmän kirsikkatuotteita saatavilla. Maku vain taitaa olla kovin mielipiteitä jakava, joten ymmärrän hyvin kauppoja.
Prismasta löytyy ainakin säilöttyjä hapankirsikoita, mustakirsikkajogurttia ja kirsikkahilloa.
Kyllä kaipaan. Mutta jostain syystä ne eivät mene Suomessa kaupaksi, kirsikasta tykätään kaikkialla muualla paitsi Suomessa.
Vanha ketju mutta pohdin saako Lidlistä jo/taas kirsikkahilloa? Jos ei niin voitko suositella vastaavaa tuoretta?
Mistä tuota löytää? Google ei auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju mutta pohdin saako Lidlistä jo/taas kirsikkahilloa? Jos ei niin voitko suositella vastaavaa tuoretta?
Hedelmäsokerista kirsikkahilloa saa cm ja sokos niissä ohuissa pikulaisisa hillopurkeissa. On normihillojen kanssa samalla hyllyllä. En muista merkkiä. Joku sinikirjava etiketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäsokerista kirsikkahilloa saa cm ja sokos niissä ohuissa pikulaisisa hillopurkeissa. On normihillojen kanssa samalla hyllyllä. En muista merkkiä. Joku sinikirjava etiketti.
St. Dalfour Kirsikkahillo
Kiitos vastauksesta! Täytyypä säilöä ensi kesänä.