Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin deittisovellukseen ensimmäistä kertaa alle viikko sitten ja olen jo lopen kyllästynyt tällaisiin kysymyksiin:

Vierailija
16.07.2025 |

Mitä suunnitelmia sulla on tulevaisuudelle?

Sit kun vastaan, että eka nyt tutkinto loppuun ja sitten katsotaan mihin sen jälkeen, niin aletaan tenttaamaan, että ei kun mitä isossa kuvassa sun suunnitelmat ovat. En tiedä. Ehkä haluavat tietää haluanko naimisiin tai lapsia, en osaa sanoa tässä vaiheessa, mutta ahdistava ensimmäinen kysymys.

Mitä musiikkia kuuntelet?

Öö, mitä merkitystä tällä on. Kuuntelen milloin mitäkin. Miksi kaikki kysyvät tätä?

Millaisia leffoja katsot?

Huoh, onko tällä merkitystä. En juurikaan katso leffoja.

En tiedä, mutta nuo kysymykset aiheuttavat sen, että en jaksa kauaakaan jutella. Ovat niin tylsiä ja puisevia, että en jaksa. Miksi kuitenkin melkein jokainen mies näitä kysyy? 

Kommentit (274)

Vierailija
1/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sitä että otat itse sellaisen roolin jossa johdattelet keskustelun niihin aiheisiin jotka sinua kiinnostaa? 

Vierailija
2/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi tuota musiikkijuttua aina kysytään. Ei voi vähempää kiinnostaa mitä muut kuuntelee tai ovat kuuntelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut sitä että otat itse sellaisen roolin jossa johdattelet keskustelun niihin aiheisiin jotka sinua kiinnostaa? 

Yritin pari kertaa, mutta miehet ovat niin tungettelevia ja haluavat jatkaa tuota omaa kysymysbatteristoaan.

Vierailija
4/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkielämässä paljon enemmän kumppanin kanssa merkitsee se, onko temperamentiltaan samassa rytmissä, osaako tehdä päätöksiä, onko hermoja, mitä käytännön asioita osaa tehdä ilman ohjeita, millainen unirytmi on ja arvomaailma. Kysy itse näitä.

Vierailija
5/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene deittisovellukseen -> loukkaannu kun mies yrittää avata keskustelun, eikä osaa lukea ajatuksiasi, että mistä haluat oikeasti jutella.

Mahdat olla fantastista seuraa livenä

Vierailija
6/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi tuota musiikkijuttua aina kysytään. Ei voi vähempää kiinnostaa mitä muut kuuntelee tai ovat kuuntelematta.

Ehkä se on vain keskustelun avaus? Kysytään jotakin ja jos yhteistä löytyy niin on hyvä jatkaa. 

Vierailija
7/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kysymyksiä sinä puolestasi kysyt siltä keskustelukumppanilta?

Vierailija
8/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene deittisovellukseen -> loukkaannu kun mies yrittää avata keskustelun, eikä osaa lukea ajatuksiasi, että mistä haluat oikeasti jutella.

Saan itseasiassa palautetta, että kanssani on helppo keskustella livenä. Olen puhelias ja keksin paljon kysymyksiä lennosta. Huom. en kysy kaikilta samoja kysymyksiä.

Vierailija
9/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä kysyisit?

Vierailija
10/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki- ja leffakysymykset ovat sellaisia sopivan kevyitä aiheita, joissa kuitenkin voidaan puhua jostain, mistä itse tykkää. Nuo eivät ole sinänsä "merkityksellisiä", että ei niihin mitään parisuhdekriteereitä liity. Tarkoitus on vain aloittaa jutustelu ja tutustuminen JOSTAIN. Nuo eivät mene liian henkilökohtaisuuksiin, vaikka kuitenkin voidaan puhua henkilökohtaisista mieltymyksistä, ja useinhan nuo liittyvät harrastuksiin. Saattaahan ne joskus vähän persoonastakin kertoa, ja ainakin sitä kautta saa tietää toisesta jotain. Noista on helppo aloittaa keskustelu ja juttelu. Jos kommunikointi ja viestittely ei suju ollekaan, juttu hiipuu pian, eikä ole kuitenkaan tarvinnut tuntemattomalle paljastaa mitään liian henkilökohtaista - sitten taas jos viestittely sujuu, voidaan edetä noiden aiheiden myötä syvällisempiin ja olennaisempiinkin aiheisiin, tai esim. treffeille.

Eka kysymys taas... no, vähän tulee mieleen, että sua on kovin vaikea miellyttää, kun toisaalta ei saisi kysyä kevyemmistä aiheista, toisaalta ei myöskään tällaisista syvällisemmistä. Jos tämä on ahdistava ensimmäinen kysymys, niin luulisi, että sitten kelpuuttaisit ne leffa- ja musiikkikysymykset, mutta ei. Haluaisitko kertoa, MITÄ sinulta sitten saisi kysyä? Mikä olisi ok kysymys? Jos olet kovin tarkka siitä, mitä saa kysyä, kannattaa yrittää aina ehtiä olla ensimmäinen viestin laittaja, niin saat siinäö linjattua sen, mistä aiheesta juttelu alkaa.

Vierailija
11/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet luokkaa perässä vedettävä reki seurustelukumppanina.

Ei jatkoon.

M

Vierailija
12/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on vain keskustelun avaus? Kysytään jotakin ja jos yhteistä löytyy niin on hyvä jatkaa. 

Mua ainakin kiinnostaa mitä musiikkia kuuntelee, siitä voi päätellä että voiko esim. keikoille mennä yhdessä. Ja mitä musiikkia joutuisi sietämään jos tulisikin tapailusta jotakin. 

Vierailija
13/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa pois niistä helkkarin deittisovelluksista , ei se kommunikaatio ole yhtään samalla tasolla kuin livenä. Ette te livenä tenttaa mitään musa- tai elokuvamakuja vaan puhutte asioista ja sieltä löytyy yhteinen sävel jos löytyy.

Vierailija
14/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan itseasiassa palautetta, että kanssani on helppo keskustella livenä. Olen puhelias ja keksin paljon kysymyksiä lennosta. Huom. en kysy kaikilta samoja kysymyksiä.

Kai sulla jotain vakiokysymyksiä on? Mistä muuten tiedät olisko mies sinulle sopiva? 

Vierailija
15/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain aiheesta pitää aloittaa, ja melkein kaikki kuuntelevat edes jotain musiikkia. Olisi tungettelevaa kysyä heti toisen poliittista kantaa tai maailmankatsomusta, ja sitten onhan täällä valitettu, ettei työstäkään saa kysyä (kun joillekin se on arka paikka, jos oma työ ei ole niin hohdokasta). Joten varmasti musiikkikysymyksen esittäjä yrittää kysyä jotain, mikä ei olisi liian vaikeaa kenellekään, ei olisi tunkeilevaa eikä osuisi arkaan paikkaan. Näköjään meni sitten pieleen sekin.

Vaikeaa on! En ainakaan itse enää tiedä, mitä sitten saisi kysyä, jos ei saa kysyä oikein mistään. Säästäkään en jaksa jutella, enkä kysyä mitään huumorijuttuja kuten "kuuluuko susta anas pitsaan" tms lapsellista.

Vierailija
16/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä profiilista. Esim. jos jossakin kuvassa on hieno/mielenkiintoinen tausta niin kysyn missä otettu. Sitten toinen vastaa, että Berliinissä. Vastaan siihen, että olen itsekin käynyt Berliinissä, mutta en silti tunnistanut. Siitä sitten avautuu luonnollisesti keskustelu siihen tykkääkö toinen matkustaa paljon, millainen matkustaja on (käykö museoissa, shoppaileeko vai mitä, yöpyykö hotelleissa vai hostelleissa), mitä kieliä puhuu, haluaisiko asua ulkomailla, onko kenties asunut ulkomailla. 

En käy samaa keskustelua jokaisen kanssa. Nyt tuntuu, että kaikkien keskustelun avanneiden miesten kanssa on sama keskustelu.

Vierailija
17/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkielämässä paljon enemmän kumppanin kanssa merkitsee se, onko temperamentiltaan samassa rytmissä, osaako tehdä päätöksiä, onko hermoja, mitä käytännön asioita osaa tehdä ilman ohjeita, millainen unirytmi on ja arvomaailma. Kysy itse näitä.

Kaikki vastaavat olevansa hyvähermoisia (vaikka kilahtelisivat koko ajan jostain) ja osaavansa käytännön asioita (vaikka olisivat täysin uusavuttomia). Toisaalta miksi kysyä unirytmistä, jos se ei itselle ole oikeasti niin tärkeä kriteeri? Arvomaailma tosiaan on tärkeä juttu, mutta kaipa olisi ideana, että ensin jutellaan niitä näitä ja vasta sitten edetään noihin syvällisempiin aiheisiin. Sillä lailla keskustelu ja tutustuminen yleensä toimivat.

Ja ei varmana tarvitse kuin muutamalta kysyä arvomaailmasta, niin joku tulee siitäkin valittamaan tänne. Että heti kysellään henkilökohtaisia ja "ei anneta yhtään mahdollisuutta jos on pienikin näkemysero".

Vierailija
18/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä profiilista. Esim. jos jossakin kuvassa on hieno/mielenkiintoinen tausta niin kysyn missä otettu. Sitten toinen vastaa, että Berliinissä. Vastaan siihen, että olen itsekin käynyt Berliinissä, mutta en silti tunnistanut. Siitä sitten avautuu luonnollisesti keskustelu siihen tykkääkö toinen matkustaa paljon, millainen matkustaja on (käykö museoissa, shoppaileeko vai mitä, yöpyykö hotelleissa vai hostelleissa), mitä kieliä puhuu, haluaisiko asua ulkomailla, onko kenties asunut ulkomailla. 

En käy samaa keskustelua jokaisen kanssa. Nyt tuntuu, että kaikkien keskustelun avanneiden miesten kanssa on sama keskustelu.

Miten matkustelusta keskusteleminen on jotenkin parempaa kuin musiikista keskusteleminen? 

Tai voinhan mä jo itsekin vastata tähän: Koska ap pitää matkustelusta, mutta ei pidä musiikin kuuntelusta. Eli keskusteluaiheet pitää pysyä siinä, mistä itse tykkää. Eihän sillä ole merkitystä, että mistä se toinen tykkää vai mitä ap?🙄

Vierailija
19/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahoja kysymyksiä ollenkaan. Oletin et olis vähintään rivoja..

Itse haluan heti tietää, et haluaako toinen avioliittoon vai ei, ja haluaako lapsia vai ei. Todella oleellinen!

Musiikki ja leffat pinnallisempia, mutta jos koki että et pysty syvällisempiin vastaamaan niin yritti kohteliaasti helpompaa. Siinä kohtaa kiva jos maut kohtaa, et voidaan käydä vaikka samoilla festareilla. Suomipoppiin vai Kuhmon kamarimusiikkiin?

Outoa jos ahdistut normaaleista kysymyksistä. Mitä itse toivoisit kysyttävän?

Vierailija
20/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten kysymysten avulla saa selville muutakin. Esimerkiksi sen miten toinen kommunikoi - ollaako sen suhteen samalla aaltopituudella, miten toinen ajattelee jne. 

Täytyy kyllä sanoa etten olisi tajunnut tuollaista "millaisia tulevaisuudensuunnitelmia sulla on" ja jos olisin vastannut, että ensin opinnot valmiiksi, niin tulisi sitten "eiku isossa kuvassa". Opintojen valmiiksi saaminen on aika lailla iso kuva.  Toki tuollaisilla kysymyksillä yritetään kysellä sitten haluaako asua tällä paikkakunnalla, suomessa, ulkomailla, haluaako lapsia yms., mutta ne voisi kysyä myös suoraan eikä tuollaisia "eiku isossa kuvassa". Tuollainen vois ärsyttää itseäni niin paljon, että vastaisin muuttavani "isolle kirkolle" ja sen jälkeen, että "meillä taitaa olla erilainen arvomaailma, että sori ja heippa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme