Kaipaako muut kirsikkatuotteita?
Vähän aikaa sitten huomattiin, että Lidlistä oli hävinnyt tosi hyvä kirsikkahillo - sitä ei kuulemma enää saa. Tänään ei ollut enää Puuilossa kirsikkamehua. Mistä niitä oikein saisi ja pitääkö tässä alkaa tilaamaan ulkomailta, jos ei lähempää löydy?
Kommentit (174)
Tuli ihan kyynel tästä ketjusta. On muitakin, jotka rakastavat kirsikkaa yhtä paljon kuin minä.
Mielestäni kirsikanmaku eri tuotteissa on vähän kuin homejuusto; Lapsena sitä usein inhoaa yli kaiken ja aikuisena siitä voi tulla mitä suurin herkku.
Minulle kirsikka kolahti kunnolla 2000-luvun puolivälissä B&J Cherry Garcian ja Dr Pepperin myötä.
Erilaisia kirsikkareseptejä on tullut kokeiltua vuosien varrella useita, lähtien amerikkalaisista piiraista jäätelöihin ja hilloihin. Kesäisin ostan aina tautiset määrät kirsikkaa pakkaseen.
Kaikista kirsikkatuotteista eniten pidän tuosta edellä mainitsemastani Cherry Garcia -jäätelöstä.
Tilasin jopa Yhdysvalloista Ben & Jerry's -reseptikirjan, mutta siinä ollut Cherry Garcian ohje oli hyvin pelkistetty. Ben & Jerry saisi tarjota meille Die hard -faneille mahdollisuuden ostaa vaikka tukkupakkauksina tätä ihanaa makua.
Olen melkein ottanut elämäntyökseni Cherry Garcian copycat -reseptin luomisen. Kymmeniä erilaisia reseptejä on testattu, mutta vielä on paljon sarkaa jäljellä.
Lidlillekin voisi ehdottaa McEnnedy -makuisen kirsikkajäätelön tuontia. Itseasiassa on vähän ihmeellistä, ettei makua ole jo olemassa, kun Saksassa kirsikkatuotteet ovat niin suosittuja.
Tuo Salmiakkiseuran tyylinen Kirsikkaseura on loistava idea.
-Mies 40 v
Aino Kirsikkajäätelön valmistus on päättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-marketeissa on parempi valikoima. Itse olen viime aikoina tilannut Saksan Amazonilta tuotteita. Kuten Mon Cheri- kirsikkaliköörikonvehteja. Niitä ei enää myydä Suomessa.
Kampin k-marketissa olen noita konvehteja nähnyt vähän aikaa sitten.
Epäilen. Niitä ei saa myydä Suomessa.
Mistä niin päättelit, ettei niitä saa myydä Suomessa?
Tässä ketjussa jo oli. Niissä on liikaa alkoholia! Ne on nyt kielletty ruokakaupoista eikä Alkokaan niitä myy.
Joku jo mainitsi, mutta toistetaan: Midi-jäätelöpuikko autuaalta 70-luvulta. Suklaajätelön seassa kirsikanpalasia, aaaahh.
Tuoreet kirsikat ovat hyviä, mutta melkein kaiki kirsikkatuotteet ovat kamalan esanssisia, hyi.
Ap täällä, kiitos hyvistä vinkeistä! Pohjoisemman alueen näkökulmasta etelän tarjonta vaikuttaa monipuolisemmalta. Täällä ei ole Eesti-kauppaa eikä se toimita näköjään postitse hilloja. K-kauppojenkin kohdalla täällä lukee "ei valikoimissa" - ehkä toivomalla onnistuisi? Vähän matkan päästä Prismasta löytyi kreikkalaista kirsikkahilloa, jossa ensimmäiseksi ainesosalistalla ei lue sokeri. Brunnebyn mehua ei sielläkään ollut, ei edes hyllypaikkaa sille, Bonnea yksi purkki (saa nähdä, jääkö viimeiseksi).
Onneksi Saksasta voi tilata tavaraa tännekin. Täytyypä näpytellä ostoskori pullolleen.
Meidän lähi Prismassa myydään Filoksen kirsikkahilloa! Maku on paras niistä hilloista mitä suomessa olen maistanut!
http://www.filos.fi/fi/tuotteet/kaikki-tuotteet/594/eg1503filos-kirsikk…
myös st. Dalfourin kirsikkahillo (kapea pitkä lasipurkki) Ja Pirkka parhaat kirsikkahillo jota myydään pienessä purkissa on hyviä!
Juustoportin musta kirsikka jugurtti pikkupurkeissa on myös ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku jo mainitsi, mutta toistetaan: Midi-jäätelöpuikko autuaalta 70-luvulta. Suklaajätelön seassa kirsikanpalasia, aaaahh.
Muistanko väärin, että oli myös muutamia vuosia sitten kirsikka-Kingis?
Vierailija kirjoitti:
St. Dalfourilla on hyvää kirsikkahilloa ja muitakin erikoisempia hilloja. Eikä ollenkaan lisättyä sokeria.
Ei se kyllä sitten hilloa ole vaan joku hedelmäsose tms.
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajäätelöä kaipaisin minäkin mutta en ole nähnyt, en myöskään kirsikkahilloa lähikaupassa. Ehkä voisin etsiä cittarista ja tehdä sitten sellaisella reseptillä jäätelöä, johon 4 dl vispikermaa vaahdotettuna, 1 prk kondensoitua maitoa ja sattumiksi reilusti kirsikkahilloa. Mutta totta turiset ap, kirsikkahilloa jäätelöstä puhumattakaan on tosi vaikea löytää. Ainakin jossain vaiheessa cittarit muuten möi pakastekirsikkaa, pitäisiköhän kokeilla itse keittää siitä hilloa.
Ainakin tammiston cittarista saa jotain pienen valmistajan kirsikkajäätelöä, kannattaa katsoa kaupan valikoimasta valmistaja ja jos sitä löytyisi myös muista cittareista.
Tästäkin on tehty aikoinaan vaikka mitä kuluttajatutkimuksia, ettei kirsikka ole "suomalaiseen makuun." Siksi niitä kirsikkatuotteita ei ole, tai jos onkin, niitä ei mainosteta. Kuluttaja ei löydä tuotetta ja se katoaa. Lopputuloksena todetaan että kyllä ne mansikka ja mustikka ovat ainoat maut, joita ostetaan. No niin, kun ei muuta ole." Suomalaisen maun" käsitteellä voisi jo vihdoinkin pyyhkiä hanuria, enää ei olla 80-luvulla.
Juustoportin musta kirsikka -jugurtti hyvää. Lidlissä myös joitain joissa kirsikkahilloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sitä Aino-jäätelön Kirsikan kuiskausta. En ymmärrä miksi se lopetettiin. Oliko meitä siitä tykkääviä sitten vaan liian vähän.
Oliko tämä se, mitä jätskikiskat myivät muutama vuosi sitten? Sitä olis voinut syödä vaikka kuinka paljon kesähelteellä. Ei saanut kaupan pakastealtaasta. Itse muistan, että jäätelö olisi kulkenut nimellä Vanhanajan kirsikka tjsp.
Helsingissä löytyi kaupasta samoissa purkeissa kuin muutkin maut
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin on tehty aikoinaan vaikka mitä kuluttajatutkimuksia, ettei kirsikka ole "suomalaiseen makuun." Siksi niitä kirsikkatuotteita ei ole, tai jos onkin, niitä ei mainosteta. Kuluttaja ei löydä tuotetta ja se katoaa. Lopputuloksena todetaan että kyllä ne mansikka ja mustikka ovat ainoat maut, joita ostetaan. No niin, kun ei muuta ole." Suomalaisen maun" käsitteellä voisi jo vihdoinkin pyyhkiä hanuria, enää ei olla 80-luvulla.
Täysin samaa mieltä. Vanha ja ummehtunut, pitkälti teollisuuden ylläpitämä, sotien jälkeisenä pula-aikana syntynyt käsite, jolla on voinut myydä kansalle heikkolaatuisia tuotteita. Paljastuihan jo, että Venäjälle viety "Putinin"-Oltermanni oli pidempään kypsytetty ja jogurtit sisälsivät enemmän oikeaa marjaa. Onneksi Internetin vaikutuksesta alkanut ruokakulttuurin muutos 2000-luvulla on tuonut tähän muutosta.
Nyt oli tullut s-markettiin Dronningholmin kirsikkahilloa! Siellä oli myöskin sitä kreikkalaista vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-marketeissa on parempi valikoima. Itse olen viime aikoina tilannut Saksan Amazonilta tuotteita. Kuten Mon Cheri- kirsikkaliköörikonvehteja. Niitä ei enää myydä Suomessa.
Kampin k-marketissa olen noita konvehteja nähnyt vähän aikaa sitten.
Epäilen. Niitä ei saa myydä Suomessa.
Mistä niin päättelit, ettei niitä saa myydä Suomessa?
Tässä ketjussa jo oli. Niissä on liikaa alkoholia! Ne on nyt kielletty ruokakaupoista eikä Alkokaan niitä myy.
Oli ehkä kielletty joskus vuonna 2014, jolloin asiasta tehtiin lehtiuutinenkin, mutta kylläpäs vaan myydään Mon Cheri-kirsikkaliköörikonvehtirasioita joulun aikoihin meidän lähikaupungin Lidlissä, joten ei ne ihan kiellettyjä taida olla...
Aino kirsikka-jäätelö oli muuten hyvää,mutta se hillo aivan järkyttävän sokerista
Suomen kaupoissa tarjottavat tuotteet.Jos otetaan esim mustikka jugurtti niin ei sitä saanut 80-luvulla,kuten ei minttujäätelöä.Ja nykyään ne on perusmakuja.
Kun Lidl tuli Suomeen, ihanien kirsikkamakujen maailma avautui. Lidlin valikoimat ovat yleensäkin muuttuneet tylsemmiksi ja mauttomammiksi ja kirsikkatuotteissa tämä näkyy eniten. Oktoberfest-viikolla on ollut ihanaa pakastettuna myytyä kirsikkapiirakkaa, jota olen hamstrannut pakastimeen. Kirsikkahillon korvaaja on monesta kaupasta saatava St. Dalfourin hillo, joka on todella hyvää, mutta myös paljon kalliimpaa.
Kuinkahan monen mielikuva kirsikan mausta perustuu johonkin liian pienenä syötyyn kirsikkaliköörikarkkiin tai cocktail-kirsikoihin ja kun kirsikkatuotteita ei saa mistään, on jäänyt mielikuva, että ei pidä kirsikoista.
Oliko tämä se, mitä jätskikiskat myivät muutama vuosi sitten? Sitä olis voinut syödä vaikka kuinka paljon kesähelteellä. Ei saanut kaupan pakastealtaasta. Itse muistan, että jäätelö olisi kulkenut nimellä Vanhanajan kirsikka tjsp.