Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaako muut kirsikkatuotteita?

kirsikka
06.03.2021 |

Vähän aikaa sitten huomattiin, että Lidlistä oli hävinnyt tosi hyvä kirsikkahillo - sitä ei kuulemma enää saa. Tänään ei ollut enää Puuilossa kirsikkamehua. Mistä niitä oikein saisi ja pitääkö tässä alkaa tilaamaan ulkomailta, jos ei lähempää löydy?

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep 🤚 Olen huolissani kirsikka tilanteesta koska olen hulluna niihin

Vierailija
82/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään muista kuin tuoreista kirsikoista, mutta ymmärrän, ettei kaikilla ole sama maku kuin minulla. En siis ole pannut merkille tuotteiden puuttumista, kun en niitä edes kaipaa, mutta onhan se harmi niille jotka tykkäävät. Toivotaan, että löydätte jostain. Laittakaa toiveita kauppiaille? Ehkä tämä oli jo ketjussa. En tiedä, kun en jaksanut lukea, myönnän. Mutta toivottavasti te tykkääjät saatte kirsikkatuotteenne tavalla tai toisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan myös kirsikoita. Suomessa ei vaan harmikseni juuri suosita kirsikkaa esim. jälkiruoissa.

Istutin pienelle pihalleni muutama vuosi sitten kirsikkapuun "Latvian matala", sen marjat ovat isohkoja ja makeita. Viime kesänä puuhun näytti tulevan hienosti satoa. Olimme lähdössä viikonlopuksi mökillemme ja mietin, että sato olisi korjattava lähipäivinä, kun marjat olivat aivan himpun verran raakoja kerättäväksi ennen mökkireissua. Yhden marjan ehdin  maistaa siitä sadosta, sillä kun palasimme mökiltä, niin linnut olivat pistäneet joka ainoan kirsikan parempiin nokkiin :(

Vierailija
84/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään muista kuin tuoreista kirsikoista, mutta ymmärrän, ettei kaikilla ole sama maku kuin minulla. En siis ole pannut merkille tuotteiden puuttumista, kun en niitä edes kaipaa, mutta onhan se harmi niille jotka tykkäävät. Toivotaan, että löydätte jostain. Laittakaa toiveita kauppiaille? Ehkä tämä oli jo ketjussa. En tiedä, kun en jaksanut lukea, myönnän. Mutta toivottavasti te tykkääjät saatte kirsikkatuotteenne tavalla tai toisella.

Niin ja tilaamalla luulisi löytyvän? Hillot ja muuthan säilyy pitkään eikä tarvitse kylmäsäilytystä, joten hyvin voi tilata. Tosin ehkä tämäkin itsestäänselvyys oli jo täällä eli se siitä hyvää tarkoittavasta neuvosta :-) No mutta toivottavasti löydätte jostain.

Vierailija
85/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainon kirsikka jäätelöä kaipaan. Sai vielä pari vuotta sitten. En ole löytänyt korvaavaa tuotetta. Minulla meni pitkään etten pitänyt kirsikan mausta yhtään ( ehkä lapsuuden kokemus karvaista pihakirsikoista vaikutti), mutta sitten kerralla tykästyin todella ja tuli suosikki makuni.

Vierailija
86/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkapuista vielä pitää kirjoittaa, että itsekin ihailen aina niitä ja mielelläni istuttaisin jos vaan asumismuoto sallisi sen.

Vierailija
87/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Kirsikka -nimiset naiset :D

Vierailija
88/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein löydy vai mitä niistä?

Vierailija
89/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkapuista vielä pitää kirjoittaa, että itsekin ihailen aina niitä ja mielelläni istuttaisin jos vaan asumismuoto sallisi sen.

Vitsi ne on kyllä kauniita ja tuoreet kirsikat hyviä. Voisin itsekin istuttaa, jos olisi oma siihen soveltuva piha.

Vierailija
90/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lajike ois hyvä jos istuttaa kirsikkapuun?

Minuakin kiinnostaa. Menestyykö hyvin nelosvyöhykkeellä? Ja kunnon puu mielellään, ei pensas.

Ehkäpä neuvoja kannattaisi kysellä puutarhamyymälöistä.

Mikäs palstapoliisi sinä luulet olevasi?

Miksi se, että vinkkaa oikeiden asiantuntijavinkkien pariin puutarhamyymälään herättää sinussa tuollaisen aggression ja tarpeen huudella palstapoliisista?

Keskustelupalstan funktio on keskustelu. Vai luuletko, että täällä saa puhua vain paskavaipoista, joista sinulla varmasti on asiantuntijatietoa?

No anteeksi, että yritin antaa vinkin, jonka avulla sopivaa lajiketta kaipaava voi säästyä turhalta rahanmenolta! Olen pahoillani siitä, että en ymmärtänyt tyhjänpäiväisen palstapulinan ja paskavaippahuutelun olevan tärkeämpi asia kuin asiallisten vinkkien äärelle opastaminen.

Vierailija
91/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein löydy vai mitä niistä?

Onhan heitä :)

Vierailija
92/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisista tuoreista kirsikoista?

Suomalaisia ei tahdo löytyä mistään, ei edes kesällä. On vain niitä espanjalaisia, jotka mielestäni ovat täysin mauttomia mollukoita. Näyttävät kyllä hyviltä, mutta kirsikalle tyypillinen aromi puuttuu.

Vierailija
93/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ei oikein käytä kirsikkaa.

Lidlin hillo takaisin kiitos. Midi-jäätelöpuikko 70-luvulta, ja kirsikkajogurtit samoin.

Nyt onneksi Lidlissä iso pakastemarjasekoitus jossa kirsikka joukossa.

Miten suomalaiset voivat kirsikkaa käyttää, kun ei sitä ole tarjolla? Kesällä on tuoretta kirsikkaa , jonka laatu on vähintään vaihtelevaa.

Olisko liian kallista teollisuudelle, vai missä vika? Ei ainakaan kysynnän puutteesta, tästä ketjusta päätellen.

Vierailija
94/174 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ei oikein käytä kirsikkaa.

Lidlin hillo takaisin kiitos. Midi-jäätelöpuikko 70-luvulta, ja kirsikkajogurtit samoin.

Nyt onneksi Lidlissä iso pakastemarjasekoitus jossa kirsikka joukossa.

Miten suomalaiset voivat kirsikkaa käyttää, kun ei sitä ole tarjolla? Kesällä on tuoretta kirsikkaa , jonka laatu on vähintään vaihtelevaa.

Olisko liian kallista teollisuudelle, vai missä vika? Ei ainakaan kysynnän puutteesta, tästä ketjusta päätellen.

Sadonkorjkuun haasteet, kenties?

Vierailija
95/174 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lajike ois hyvä jos istuttaa kirsikkapuun?

Minuakin kiinnostaa. Menestyykö hyvin nelosvyöhykkeellä? Ja kunnon puu mielellään, ei pensas.

Imeläkirsikka (Prunus Avium) ei taida menestyä Suomessa kuin Ahvenanmaalla ja Turun seuduilla. Sen sijaan hapankirsikka (Prunus Cerasus) menestyy jopa Keski-Suomea myöten.

Näistä imeläkirsikasta tulee iso puu. Hapankirsikka jää usein pienehköksi puuksi, mutta se on kasvutavaltaan kaunis ja kukkiessaan pihan katseenvangitsija. Löytyy myös lajikkeita, jotka ovat näiden kahden risteymiä, eli eivät niin happamia.

Hapankirsikasta on kokemusta vain yleisestä kuulasmarjasta. Sekin on jokin paikallinen risteymä. Tutuilta saatu muutamia juuriversoja, joita nämä hapankirsikat tekevät helposti. Toisella tutuista vanhat kirsikkapuut olivat niin villiintyneet, että pihalla oli pieni "puistikko".

Vierailija
96/174 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkajogurtti on niin hyvää! Ja kaikki kirsikkajutut. Onkohan olemassa kirsikkajäätelöä...

Virolainen kirsikkajogurtti on aivan parasta!

Vierailija
97/174 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyin nyt ohi aiheen. Puuilossa kirsikkamehua? Onko siellä siis elintarvikkeita? En ole koskaan käynyt.

Kyllä. En minäkään ole koskaan käynyt, mutta olen tilannut Puuilon verkkokaupasta elintarvikkeita kotiin.

Vierailija
98/174 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisista tuoreista kirsikoista?

Suomalaisia ei tahdo löytyä mistään, ei edes kesällä. On vain niitä espanjalaisia, jotka mielestäni ovat täysin mauttomia mollukoita. Näyttävät kyllä hyviltä, mutta kirsikalle tyypillinen aromi puuttuu.

Se maku, jonka miellämme kirsikan aromiksi, syntyy mun käsittääkseni kirsikkaa keitettäessä. Mä teen hapankirsikoista hilloa, mutta ei ne mun mielestä raakana maistu "kirsikalta" (tosin ovat niin happamia, että happamuus voi tietty peittää sen maun). Tuttu teki joskus jotain hilloa noista espanjan kirsikoista, ja samoin niihin tuli keitettäessä se "kirsikan maku".

Vierailija
99/174 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkajogurtti on niin hyvää! Ja kaikki kirsikkajutut. Onkohan olemassa kirsikkajäätelöä...

Kyllä on Aino kirsikkajäätelöä ainakin

suomalainen tuote, joten se kirsikkaosuus on lähinnä sokeria ja väriainetta

Vierailija
100/174 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan sitä Aino-jäätelön Kirsikan kuiskausta. En ymmärrä miksi se lopetettiin. Oliko meitä siitä tykkääviä sitten vaan liian vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme