Kaipaako muut kirsikkatuotteita?
Vähän aikaa sitten huomattiin, että Lidlistä oli hävinnyt tosi hyvä kirsikkahillo - sitä ei kuulemma enää saa. Tänään ei ollut enää Puuilossa kirsikkamehua. Mistä niitä oikein saisi ja pitääkö tässä alkaa tilaamaan ulkomailta, jos ei lähempää löydy?
Kommentit (174)
Kirsikkatomaatit maistuisivat nyt tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajogurtti on niin hyvää! Ja kaikki kirsikkajutut. Onkohan olemassa kirsikkajäätelöä...
Suomen jäätelöllä on ainakin ollut ja ihan älyttömän hyvää olikin, helposti parhaita jäätelöitä mitä olen elämäni aikana syönyt. Harmi etten ole aikoihin nähnyt kaupoissa, olikohan sitten jokin kausimaku...
"Suomen jäätelö" eli Nestlé...
Vierailija kirjoitti:
Mikä lajike ois hyvä jos istuttaa kirsikkapuun?
Mun äidin pihalla oli varjomorelli, joka on siis hapankirsikkalajike. Oli aivan upea puu, teki valtavasti kirsikoita ja tein niistä aina hilloa ja kirsikkapiirakkaa 🍒🍒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa. Menestyykö hyvin nelosvyöhykkeellä? Ja kunnon puu mielellään, ei pensas.
Tädillä on Iisalmessa satoa tuottava kirsikkapuu ,en tiedä mikä vyöhyke siellä on. Lajike on joku maatiaislajike naapurin puutarhan juurivesasta. Ihme kyllä kirsikat ovat niin makeita että voi syödä myös raakana.
Itsellä on varjomorelli ja huvimajan kirsikka, joissa pesii joku tuholainen, joka aiheuttaa massiiviset kumivuodot keväisin ja kirsikoita ei tule. Pari puskaa on Kirsaa, joista ei tule kirsikoita. Meillä parhaiten menestyy kuulasmarja, joka tuottaa pari kolme kymmenenlitran ämpäriä kirsikoita vuodesta toiseen. Ollaan I ja II rajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajogurtti on niin hyvää! Ja kaikki kirsikkajutut. Onkohan olemassa kirsikkajäätelöä...
Kyllä on Aino kirsikkajäätelöä ainakin
Helsingin Jäätelötehtaan (Magi) kirsikkajätskiä ostan joka kesä. Nimi on Maraschino. Ihania kirsikoita tuomassa suutuntumaa!
Selkeästi tarvitaan Salmiakki seuran tyylinen Kirsikka seura valvomaan ja edistämään kirsikansyöjien etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen jäätelöllä on ainakin ollut ja ihan älyttömän hyvää olikin, helposti parhaita jäätelöitä mitä olen elämäni aikana syönyt. Harmi etten ole aikoihin nähnyt kaupoissa, olikohan sitten jokin kausimaku...
"Suomen jäätelö" eli Nestlé...
"Suomen Nestlén jäätelöliiketoiminta siirtyi kokonaisuudessaan Froneri Finland Oy:hyn 1.10.2016." Lähde: www.nestle.fi
Oy Suomen Jäätelö Ab on eri firma. https://suomenjaatelo.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on Aino kirsikkajäätelöä ainakin
Helsingin Jäätelötehtaan (Magi) kirsikkajätskiä ostan joka kesä. Nimi on Maraschino. Ihania kirsikoita tuomassa suutuntumaa!
Jädelinolla on myös erinomainen kirsikkajäätelö Amarena (Morello Austera di Cantiano). Käyn joka kesä Teurastamolla syömässä sitä.
Mä en ymmärrä teitä. Kirsikoissa on jokin aivan kamala, imelä ja omituinen sivumaku. En ole eläissäni syönyt mitään kauheammman makuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kirsikat joku naisten juttu? Meillä mies ja pojat inhoavat kirsikkatuotteita ja itse sen sijaan tykkään kovasti.
Tokkopa - itse pidän hapankirsikoista kaikissa muodoissaan. Yksi suosikkini on itävaltalainen kirsikkasnapsi.
https://www.alko.fi/tuotteet/134974/Schwarzw-lder-Kirschwasser/
M 45
Kovin on kortilla tämä juoma. Ilmankos en ole missään nähnyt.
Pidän kirsikan mausta todella paljon. Tämä on ihana ketju, koska sain täältä paljon vinkkejä kirsikka-tuotteista. Kiitos! 🍒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa. Menestyykö hyvin nelosvyöhykkeellä? Ja kunnon puu mielellään, ei pensas.
Ehkäpä neuvoja kannattaisi kysellä puutarhamyymälöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs palstapoliisi sinä luulet olevasi?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, kuinka happamen aromikkaasta mausta tykkää. Mielestäni hapankirsikat ovat paremman makuisia.
Esimerkiksi Varjomorelli
Suomessa parhaiten menestyvät kirsikkapuut ovat hapankirsikoita (Prunus cerasus), mutta hedelmät ovat nimestään huolimatta kypsinä makeita – etenkin herkkulajikkeilla, joiden luumarjat nautitaan sellaisenaan. Talouslajikkeiden kirpeämmät hedelmät sopivat ensisijaisesti säilöntään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se, että vinkkaa oikeiden asiantuntijavinkkien pariin puutarhamyymälään herättää sinussa tuollaisen aggression ja tarpeen huudella palstapoliisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-marketeissa on parempi valikoima. Itse olen viime aikoina tilannut Saksan Amazonilta tuotteita. Kuten Mon Cheri- kirsikkaliköörikonvehteja. Niitä ei enää myydä Suomessa.
Kampin k-marketissa olen noita konvehteja nähnyt vähän aikaa sitten.
Epäilen. Niitä ei saa myydä Suomessa.
Mistä niin päättelit, ettei niitä saa myydä Suomessa?
Eestiläisissä ruokakaupoissa pk-seudulla myydään Valion kirsikkakefiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se, että vinkkaa oikeiden asiantuntijavinkkien pariin puutarhamyymälään herättää sinussa tuollaisen aggression ja tarpeen huudella palstapoliisista?
Keskustelupalstan funktio on keskustelu. Vai luuletko, että täällä saa puhua vain paskavaipoista, joista sinulla varmasti on asiantuntijatietoa?
Hedelmäsokeriversiona löytyy.