Kaipaako muut kirsikkatuotteita?
Vähän aikaa sitten huomattiin, että Lidlistä oli hävinnyt tosi hyvä kirsikkahillo - sitä ei kuulemma enää saa. Tänään ei ollut enää Puuilossa kirsikkamehua. Mistä niitä oikein saisi ja pitääkö tässä alkaa tilaamaan ulkomailta, jos ei lähempää löydy?
Kommentit (174)
Bonne kirsikkanektari on hyvää. Saa useimmista isommista marketeista.
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajogurtti on niin hyvää! Ja kaikki kirsikkajutut. Onkohan olemassa kirsikkajäätelöä...
30 v sitten Valiolla oli mustakirsikka/suklaa Tuutti. Oli mun lemppari.
Kaipaan kyllä Lidlin kirsikkahilloa.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä oli aikoinaan perusjogurteissa kirsikka, mutta se poistettiin. Lähiprismani poisti kotimaisen hapankirsikkajogurtin valikoimistaan, mutta palautti sen takaisin, kun valitin asiasta. Ben&Jerrys jäätelöistä parasta on Cherry Garcia, mutta sitä ei Suomessa saa mistään.
Suomessa on selvästi joku kirsikanvastainen salaliitto. Miksi kirsikkatuotteita on niin vähän? Banaania, suklaata, mustikkaa ja mansikkaa, jopa mangoa, löytyy joka valmistajan jugurteista ja jäätelöistä - vaan ei kirsikkaa. Miksi?
Olisko kirsikka kalliimpaa. Saksassa on paljon hyviä kirsikkatuotteita.
Onko kukaan ostanut Pirkan oakastekirsikoita? Onko hyviä?
Vierailija kirjoitti:
Olen siinä onnellisessa asemassa, että pihallani kasvaa kirsikkapuita. Itse tehty kirsikkatorttu ja ranskalainen kirsikkapannukakku - Taivas!
Mieskin odottaa nykyään vesi kielellä kirsikoiden kypsymistä.
Sama. Harmittaa tosi paljon kun viime syksynä jäi osa sadosta hyödyntämättä kun tuli jännetuppitulehdus käteen. Myös itsetehty kirsikkalikööri on hyvää ja kirsikat voi siitä syödä jätskin kanssa.
Onko kirsikat joku naisten juttu? Meillä mies ja pojat inhoavat kirsikkatuotteita ja itse sen sijaan tykkään kovasti.
Prismassa on myynnissä saksalaista Stollenwerk Sauerkirscen -hapankirsikkaa liemessä. Kerrankin kirsikkaa sisältävä tuote, joka myös maistuu kirsikalta! Pakkaus on vähän "ostalginen" ulkonäöltään, mutta tuote ehdottoman priimaa.
Ruohonjuuressa myydään hapankirsikkamehua litran pulloissa.
Hyvinvarustelluissa ruokakaupoissa (ja Alkossa) on myynnissä Kirsch-olutta.
Esimerkiksi tuoreena myytävät espanjalaiset "kirsikat" maistuvat vain miedoilta luumuilta, eivät lainkaan kirsikalta. Onnellinen se, jonka kotipuutarhassa kasvaa kirsikkapuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-marketeissa on parempi valikoima. Itse olen viime aikoina tilannut Saksan Amazonilta tuotteita. Kuten Mon Cheri- kirsikkaliköörikonvehteja. Niitä ei enää myydä Suomessa.
Voi minä olen kaivannut niitä konvehteja.
Kirsikkaliköörikonvehteja tulee aina joulun alla Saiturinpörssiin myyntiin. Yleensä ostan heti pari rasiallista. Ja just ennen joulua uudet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Suomessa on ihan liian vähän kirsikka-, kookos- ja aprikoosituotteita.
Tämä! minä kaipaan varsinkin suklaakarkkeja joissa olisi kirsikkaa tai Jenkki tyyliin kirsikka jäätelöä.
Onneksi löytyy Dr. Pepperiä.
Vierailija kirjoitti:
Cittarista olen löytänyt Brunnbergin tms kirsikkamehua
Vai olisiko se kuitenkin Bonne...?
Vierailija kirjoitti:
Onko kirsikat joku naisten juttu? Meillä mies ja pojat inhoavat kirsikkatuotteita ja itse sen sijaan tykkään kovasti.
Tokkopa - itse pidän hapankirsikoista kaikissa muodoissaan. Yksi suosikkini on itävaltalainen kirsikkasnapsi.
https://www.alko.fi/tuotteet/134974/Schwarzw-lder-Kirschwasser/
M 45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittarista olen löytänyt Brunnbergin tms kirsikkamehua
Vai olisiko se kuitenkin Bonne...?
Tarkoittaa varmasti Brunnebyn mehuja. Molemmilla tuottajilla on kirsikkamehua.
Mun isä poimii heidän puistaan kirsikoita, irrottelee kivet ja pakastaa ne. Mä teen niistä sitten hilloa. Ne ovat hapankirsikoita, ja ovat liian happamia sellaisenaan syötäviksi. Itse tehty kirsikkahillo on aivan taivaallista. Siitä voi tehdä myös hyvää kirsikkajugurttia.
Mikä lajike ois hyvä jos istuttaa kirsikkapuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajogurtti on niin hyvää! Ja kaikki kirsikkajutut. Onkohan olemassa kirsikkajäätelöä...
Suomen jäätelöllä on ainakin ollut ja ihan älyttömän hyvää olikin, helposti parhaita jäätelöitä mitä olen elämäni aikana syönyt. Harmi etten ole aikoihin nähnyt kaupoissa, olikohan sitten jokin kausimaku...
"Suomen jäätelö" eli Nestlé...
Vierailija kirjoitti:
Mikä lajike ois hyvä jos istuttaa kirsikkapuun?
Minuakin kiinnostaa. Menestyykö hyvin nelosvyöhykkeellä? Ja kunnon puu mielellään, ei pensas.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mä teen itse kirsikkahilloa ja likööriä. Ihan yksin saan hillot syödä ja miehen mielestä mun likööri maistuu liian kirsikkaiselta ja törkimys lantraa sen vedellä ihan platkuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Suomessa on ihan liian vähän kirsikka-, kookos- ja aprikoosituotteita.
Hyi, hyi ja hyi.
Ei ole ruokaa mut apteekista sai vielä pari vuotta sitten apteq merkkistä kirsikan makuista suuvettä, se oli oikeasti kiva tuote ja suuhun jäi raikas maku muttei mikään korvat jäätyy menthol elämys, kuten monet muut suuvedet tekee. Eipä ylläri enää saa kirsikanmakuista, pelkästään minttua vain.