Kaipaako muut kirsikkatuotteita?
Vähän aikaa sitten huomattiin, että Lidlistä oli hävinnyt tosi hyvä kirsikkahillo - sitä ei kuulemma enää saa. Tänään ei ollut enää Puuilossa kirsikkamehua. Mistä niitä oikein saisi ja pitääkö tässä alkaa tilaamaan ulkomailta, jos ei lähempää löydy?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajogurtti on niin hyvää! Ja kaikki kirsikkajutut. Onkohan olemassa kirsikkajäätelöä...
Suomen jäätelöllä on ainakin ollut ja ihan älyttömän hyvää olikin, helposti parhaita jäätelöitä mitä olen elämäni aikana syönyt. Harmi etten ole aikoihin nähnyt kaupoissa, olikohan sitten jokin kausimaku...
Ainakin pääkaupunkiseudulla sitä myydään k-kaupoissa. On kyllä hyvää jäätelöä.
St. Dalfourilla on hyvää kirsikkahilloa ja muitakin erikoisempia hilloja. Eikä ollenkaan lisättyä sokeria.
Ruohonjuuresta oon ostanut hapankirsikkamehua. Tulispa muuallekin.
Lidlissä oli aikoinaan perusjogurteissa kirsikka, mutta se poistettiin. Lähiprismani poisti kotimaisen hapankirsikkajogurtin valikoimistaan, mutta palautti sen takaisin, kun valitin asiasta. Ben&Jerrys jäätelöistä parasta on Cherry Garcia, mutta sitä ei Suomessa saa mistään.
Suomessa on selvästi joku kirsikanvastainen salaliitto. Miksi kirsikkatuotteita on niin vähän? Banaania, suklaata, mustikkaa ja mansikkaa, jopa mangoa, löytyy joka valmistajan jugurteista ja jäätelöistä - vaan ei kirsikkaa. Miksi?
Kirsikkajäätelöä kaipaisin minäkin mutta en ole nähnyt, en myöskään kirsikkahilloa lähikaupassa. Ehkä voisin etsiä cittarista ja tehdä sitten sellaisella reseptillä jäätelöä, johon 4 dl vispikermaa vaahdotettuna, 1 prk kondensoitua maitoa ja sattumiksi reilusti kirsikkahilloa. Mutta totta turiset ap, kirsikkahilloa jäätelöstä puhumattakaan on tosi vaikea löytää. Ainakin jossain vaiheessa cittarit muuten möi pakastekirsikkaa, pitäisiköhän kokeilla itse keittää siitä hilloa.
Olen siinä onnellisessa asemassa, että pihallani kasvaa kirsikkapuita. Itse tehty kirsikkatorttu ja ranskalainen kirsikkapannukakku - Taivas!
Mieskin odottaa nykyään vesi kielellä kirsikoiden kypsymistä.
Suomalaiset ei oikein käytä kirsikkaa.
Lidlin hillo takaisin kiitos. Midi-jäätelöpuikko 70-luvulta, ja kirsikkajogurtit samoin.
Nyt onneksi Lidlissä iso pakastemarjasekoitus jossa kirsikka joukossa.
Suomalaisia pitää suojella epäilyttäviltä ja liian voimakkailta mauilta. Siksi esim. Fanta ja appelsiinimehut, joita Suomeen tuodaan, ovat laimennettuja versioita siitä, mitä muualla myydään.
City Marketissa on myynnissä Pirkka Parhaat pakastekirsikoita, ovat ihan hyviä.
Pirkalla on pussissa pakastekirsikkaa,
Lidlissä on kirsikkajogurttia ainakin kahta laatua.
Risifruttia on nyt saatavilla kirsikkahillollakin (hyvää!), voi tosin olla jokin kausijuttu.
Eestiläisistä kaupoista voi löytyä Valion kirsikkakefiiriä (Gefilus), kannattaa kysyä.
Prisman ym. isompien kauppojen hyllyltä saattaa bongata vielä joskus saksalaista kermakirsikka(!)jogurttia, se on taivas! Vihreä-valkoinen, littana purkki.
Mon Cheriä muuten OLI ystävänpäivä-valikoimassa, bongasin itsekin!
Viimeksi eilen vedin kilarit, kun kuulin, että Saksassa myydään kirsikanmakuista Alpro Soya-jogurttia!! >:O Meillähän on vaan mangoa, maustamatonta ym. plääh-makuisia. Mangosta tykkään kyllä, mutta olen alkanut kyllästymään kun se alkaa olemaan jo se "perusmaku" kaikessa. :/
Jos kaupassanne on jenkkiherkkuhylly, sieltä löytyy usein kirsikanmakuisena kaikenlaista.
Kanes(Olvi)-limuissa oli vielä vähän aikaa sitten kirsikka-luumu, ihan superhyvää. Luumu ei maistu läpi, kirsikka on kirpeä ja makea. En tiedä, onko enää valikoimissa.
Suomessa on paljon vähemmän kirsikkatuotteita kuin monissa maissa. Harmi!!
Joo. Söin Venäjällä tosi usein Danonen kirsikkarahkaa. Suomalaisista kaupoista en ole sitä löytänyt, vaikka muita Danonen rahkoja on.
Kirsikan maku on ihana, makea ja virkistävä yhtä aikaa. Lempilimsani on kirsikkakola.
Kirsikkahillo köyhien ritareiden kera kuulostaa ihanalta.
Kirsikkapullatkin ovat hyviä, taikinaan tulee säilykekirsikan paloja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kaipaan mansikkatuotteita. Kirsikkahilloa pitäisi olla toisessa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
K-marketeissa on parempi valikoima. Itse olen viime aikoina tilannut Saksan Amazonilta tuotteita. Kuten Mon Cheri- kirsikkaliköörikonvehteja. Niitä ei enää myydä Suomessa.
Voi minä olen kaivannut niitä konvehteja.
En kyllä löydä Mon cheri-konvehteja ainakaan K-ruoka-sovelluksesta tai Prismasta? Tietääkseni se on kielletty Suomessa, koska siinä on liian korkea alkoholi-%. Melko huvittavaa, ellei raivostuttaisi. Ihan kuin alkoholia ei muuten myytäisi, tuskin kukaan ostaa konvehteja päihtyäkseen.
Jokunen vuosi sitten kirsikkatuotteista kysyttiin Valiolta, kun jopa valmistivat kirsikkajogurttia, mutta sitä ei myyty Suomessa, vaan kaikki vietiin Venäjälle! Suomessa ei mukamas ole kysyntää! Laittakaa viestiä Valiolle, jotta tulevana satokautena hankkivat raaka-aineet!
Jenni A kirjoitti:
Teen itse kesällä kirsikkahilloa. Ei tulisi mieleenkään osta ylntaisia kaupasta. Niissä sokerin kilohinta nimittäin on kohdillaan.
Jenni senkun pyydät appiukkoa tuomaan ensi kerralla kirsikkahilloa kun käy teille kaupassa. Itse kun et jaksa vaan passuutat vanhoja ihmisiä.
Juustoportin kirsikkajogurtti on erinomaista. Sattumia ja maistuu oikealle kirsikalle, eikä esanssille.
Jep en tajua miksi kirsikkaa hyljitään. Esimerkiksi kirsikkarahka olisi varmasti aivan ihanaa, miksei kukaan valmistaja tee sellaista?