Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
821/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä hallitaan peloilla. Siitä johtuu yhteiskunnan turvallisuushakuisuus.

Ota rokote, ni et koe rankkaa sairastumista tai kuole. Tulee mieleen uskontojen toimintatapa, tuhmat joutuu hele vettiin. Hallitusten tyttöset on lääketeollisuuden säytkynukkeja (ympäri maailman). Asiantuntijaelintä ei voi perustaa, kun se voisi tuoda "häiritseviä" totuuksia esille. Lääketeollisuuden bisnes voisi kärsiä. Taustalla on maailman parhaat lakimiehet (rahalla saa) ja kieroudella ja ahneudella rikastuneet tahot. Tavan ihmisellä ei oo niin väliä juu...

Harmi kun Ylekään ei tee tutkivaa journalismia, sätkyttelee vain mukana dokumentteineen. Hävetkää!

Vierailija
822/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita marisijoita on tää maa täynnä. Ajatelkaa niitä maita joissa on ollut ulkonaliikkumiskielto monta kuukautta!

Tää on nyt vain 3 viikkoa ja kauppaan ja ulos pääsee.

Rokotetaan koko ajan lisää.

Sitä ihmettelen miksei pari vanhusta voi tavata toisiaan kun molemmat on olleet karanteenissa kuukausia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos ei jaksa, koittakaa vaan jaksaa"

"Jos uuvut, hae apua"

"Jaksetaan yhdessä"

"Jaksetaan vielä hetki. Kyllä tämä menee ohitse. Jaksetaan. Jaksamista"

No mitä muuta sä voisit tehdä? 

Yhteiskunta on meillä kauhean turvallisuushakuinen, toisaalta kauhean itsekäs. Eli halutaan ettei kukaan kuole, meillä on hyvä terveydenhuolto ja liikenneturvallisuus ja silleen. Huolehdimme luonnosta ja eläimistä. 

Paitsi jos se alkaa rajoittamaan ihmisten vapautta elää omalla tavallaan. Sitten aika iso osa porukasta on äänestämässä rajoitukset kumoon. Ihan sama kunhan minä saan olla kuten haluan. 

Me äänestettäisiin Aatu, Josif tai Pol Pot valtaan samoin tein jos joku näistä lupaisi ulospääsyn kriisistä ja lupaisi ahdistella vain niitä muita. 

Minä ainakin haluan kuolla. Itse asiassa joka päivä.

En ota rokotetakaan. Koska se on minulle jo täysin yhdentekevää.

En tee tällä elämällä enää mitään.

Voitko ajatella että muut ehkä haluavat elää terveinä kuitenkin? 

Mitä sulta puuttuu, mikä ei ole mahdollista? Mitä sä teit viime kesänä ja syksynä? 

Ja sori muuten, olin aika töykeä tossa kommentissani äsken. Toivon että sä, kuka ikinä oletkin saat  jollain tapaa ajatukset vähän kirkkaammiksi, jos oikeasti olet noin syvällä masentavissa ajatuksissa. Eihän tää iisiä oo. 

Vierailija
824/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos uuvut, hae apua"

"Jaksetaan yhdessä"

Yhteiskunta on meillä kauhean turvallisuushakuinen, toisaalta kauhean itsekäs. Eli halutaan ettei kukaan kuole, meillä on hyvä terveydenhuolto ja liikenneturvallisuus ja silleen. Huolehdimme luonnosta ja eläimistä. 

Paitsi jos se alkaa rajoittamaan ihmisten vapautta elää omalla tavallaan. Sitten aika iso osa porukasta on äänestämässä rajoitukset kumoon. Ihan sama kunhan minä saan olla kuten haluan. 

Me äänestettäisiin Aatu, Josif tai Pol Pot valtaan samoin tein jos joku näistä lupaisi ulospääsyn kriisistä ja lupaisi ahdistella vain niitä muita. 

Mitä sulta puuttuu, mikä ei ole mahdollista? Mitä sä teit viime kesänä ja syksynä? 

Kyllä, voi hyvin ajatella ja asettua muiden asemaan, että toiset haluavat elää ja olla olemassa.

Ja se on oikein. Oikea tapa toimiakin. Niin pitää tehdäkin. Että katsoo eteenpäin tulevaisuuteen. Ja rakentaa omaa elämäänsä, jos siihen on mahdollisuuksia.

Itse en halua enää jatkaa tätä elämää. Koska mitään ei ole edessä. Menetin jo kaiken tässä elämässä, mitä ylipäätään oli.  Eikä mitään ole enää jäljellä, eikä edessä.

Vierailija
825/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos uuvut, hae apua"

"Jaksetaan yhdessä"

Kyllä, voi hyvin ajatella ja asettua muiden asemaan, että toiset haluavat elää ja olla olemassa.

Ja se on oikein. Oikea tapa toimiakin. Niin pitää tehdäkin. Että katsoo eteenpäin tulevaisuuteen. Ja rakentaa omaa elämäänsä, jos siihen on mahdollisuuksia.

Itse en halua enää jatkaa tätä elämää. Koska mitään ei ole edessä. Menetin jo kaiken tässä elämässä, mitä ylipäätään oli.  Eikä mitään ole enää jäljellä, eikä edessä.

Sulla joku muukin juttu mielen päällä kuin korona? 

Vierailija
826/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset nyt tähän hajoaa? Ulos pääsee ovesta. Ylös, ulos ja lenkille. Piristää kehoa ja mieltä. Uskomatonta että ihmiset ovat hätää kärsimässä kun eivät pääse hurvittelemaan normaalisti.

Opetelkaa nauttimaan elämän pienistä asioista.

Koska kaikki eivät ole henkisesti niin tavattoman yksinkertaisia ja tylsämielisiä, että heille riittää kuukaudesta toiseen virikkeeksi lenkkeily ja arkinen harmaus. Älyllisesti heikkolahjaisille ja henkisesti köyhille tuollainen elämä varmaan sopii ja heitä se jaksaa motivoida. Me muut kärsimme tästä virikkeiden puutteesta.

Vierailija
827/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos uuvut, hae apua"

"Jaksetaan yhdessä"

Oletko menettänyt jonkun läheisen tai oman terveyden? Muilla menetyksillä ei ole niin merkitystä, kuten materialla yms. Ihmisen mieli on sopeutuvainen ja monista asioista selviää. Jos olet masentunut kannattaa hakea siihen apua.

Vierailija
828/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset nyt tähän hajoaa? Ulos pääsee ovesta. Ylös, ulos ja lenkille. Piristää kehoa ja mieltä. Uskomatonta että ihmiset ovat hätää kärsimässä kun eivät pääse hurvittelemaan normaalisti.

Koska kaikki eivät ole henkisesti niin tavattoman yksinkertaisia ja tylsämielisiä, että heille riittää kuukaudesta toiseen virikkeeksi lenkkeily ja arkinen harmaus. Älyllisesti heikkolahjaisille ja henkisesti köyhille tuollainen elämä varmaan sopii ja heitä se jaksaa motivoida. Me muut kärsimme tästä virikkeiden puutteesta.

Älyllisesti lahjakkaiden kuitenkin luulisi olevan juuri niitä, jotka pandemia-aikana keksivät muutakin tekemistä kuin lenkkeily ja arkinen harmaus. 

Vierailija
829/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä hallitaan peloilla. Siitä johtuu yhteiskunnan turvallisuushakuisuus.

Ota rokote, ni et koe rankkaa sairastumista tai kuole. Tulee mieleen uskontojen toimintatapa, tuhmat joutuu hele vettiin. Hallitusten tyttöset on lääketeollisuuden säytkynukkeja (ympäri maailman). Asiantuntijaelintä ei voi perustaa, kun se voisi tuoda "häiritseviä" totuuksia esille. Lääketeollisuuden bisnes voisi kärsiä. Taustalla on maailman parhaat lakimiehet (rahalla saa) ja kieroudella ja ahneudella rikastuneet tahot. Tavan ihmisellä ei oo niin väliä juu...

Harmi kun Ylekään ei tee tutkivaa journalismia, sätkyttelee vain mukana dokumentteineen. Hävetkää!

Todellisuus on vaan aika paljon ihmeellisempää kuin taru tai netissä kiertävät tarinat. 

Vertaus uskontoon ontuu ja pahasti. Uskonnoissa ei ole mitään kuin lupaukset. Kukaan ei kyseenalaista yhtään mitään, peruskuvio ei ikinä muutu eikä sitä voi kritisoida. 

Tässä pandemiassa toimitaan kokonaan ja vain tiedon varassa. Kauheen ikävää on tietysti ettemme tiedä kaikkea viruksen toiminnasta. Mutta uudet asiat ovat valitettavasti epäselviä kunnes ne on tutkittu. 

Ja sä halveksit aika paljon asiantuntijoiden työtä. Aihe on hankala, eikä vähiten sen takia että kaikkia asioita ei vielä tiedetä. 

Onko sulla faktoja aiheesta, mihin tosiasioihin sä perustat mielipiteesi? 

Vierailija
830/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.

Ihmisillä on erilaisia elämäntyylejä. Itselläni ei ole muuttunut mikään muu kuin se, että käytän maskia töissä ja kaupassa käydessäni. Kädet olen osannut pestä ennen tätä koronaakin. Helppohan tässä on pysyä järjissään.

Oho! Et siis käy normaalioloissakaan kuntosalilla? Ryhmäliikuntatunneilla? Uimahallissa uimassa? Elokuvissa? Festareilla? Huvipuistoissa? Eläintarhoissa? Museoissa? Oopperassa? Olen sanaton!

Teetkö sinä mitään mikä ei maksa rahaa?

Mutta oikeasti, monet meistä tekevät noita asioita normaaliaikoina. Mutta ei me ahdistuta vaikka ei vuoteen olla käyty oopperassa tai huvipuistossa. Vähän tylsää on, mutta me ymmärretään että nyt on poikkeuksellinen aika joka ei sekään kestä ikuisesti. Sinne oopperaan ja kuntosalille ja kahvilaan ja eläintarhaan pääsee taas aikanaan. Olen puolestani sanaton siitä miten hauras nykyihmisten sopeutumiskyky on jos noiden maksullisten huvitusten tilapäinen puuttuminen laittaa koko mielenterveyden vaakalaudalle. 

Samaa mieltä. Miten tuollaiset sopeutuis koskaan esimerkiksi työttömyyteen/köyhyyteen, vammautumiseen ja työkyvyttömyyteen, halvaantumiseen jne. Liian hyvälle ja helpolle opittu jos pieni pandemia vie mielenterveyden kokonaan.

Mitä sinäkin sössötät asioista joista et selvästi mitään ymmärrä! Olen työkyvytön ja osittain invalidi, ja todellakin kärsin näistä rajoitteista erittäin paljon. Tärkeimpiä toimintakykyni ylläpitäjiä ovat olleet kuvataideryhmä ja vesijumppa. Lisäksi rakastan museoissa ja konserteissa käymistä ja ystävien tapaamista.

Että mene kuule moralisoimaan muualle. Sinä vellipe*se et kestäisi minun elämääni kipuineen edes yhtä viikkoa, joten aivan turhaan lässytät.

Vierailija
831/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on Euroopan löyhimmät koronarajoitukset. Monessa muussa maassa on ulkonaliikkumiskieltoa, lockdownia sun muuta ollut jo pitkään. Tässä asiassa on todellakin lottovoitto syntyä Suomeen.

Vierailija
832/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyllisesti lahjakkaiden kuitenkin luulisi olevan juuri niitä, jotka pandemia-aikana keksivät muutakin tekemistä kuin lenkkeily ja arkinen harmaus. 

Höpön pöpön. Pelkkää tyhmän ihmisen selittelyä. Minä en mitään voi sille, että tyhmyrin yksinkertaiselle aivokapasiteetille riittää virikkeeksi kaiken maailman aivoton puuhastelu tyhjänpäiväisine korttelilenkkeineen. Aivan turha on teidän hölmöjen kuvitella, että millään tavalla pystyisitte samastumaan älykkäiden kokemusmaailmaan.

Olkaa te vain onnellisia pienissä ympyröissänne, jotka sopivat mitättömiin älynlahjoihinne. Meiltä älykkäiltä ei voi vaatia sitä, että jaksaisimme sietää moista ameeban elämää vuosikausia.

Vierailija
833/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.

Ihmisillä on erilaisia elämäntyylejä. Itselläni ei ole muuttunut mikään muu kuin se, että käytän maskia töissä ja kaupassa käydessäni. Kädet olen osannut pestä ennen tätä koronaakin. Helppohan tässä on pysyä järjissään.

Oho! Et siis käy normaalioloissakaan kuntosalilla? Ryhmäliikuntatunneilla? Uimahallissa uimassa? Elokuvissa? Festareilla? Huvipuistoissa? Eläintarhoissa? Museoissa? Oopperassa? Olen sanaton!

Mutta oikeasti, monet meistä tekevät noita asioita normaaliaikoina. Mutta ei me ahdistuta vaikka ei vuoteen olla käyty oopperassa tai huvipuistossa. Vähän tylsää on, mutta me ymmärretään että nyt on poikkeuksellinen aika joka ei sekään kestä ikuisesti. Sinne oopperaan ja kuntosalille ja kahvilaan ja eläintarhaan pääsee taas aikanaan. Olen puolestani sanaton siitä miten hauras nykyihmisten sopeutumiskyky on jos noiden maksullisten huvitusten tilapäinen puuttuminen laittaa koko mielenterveyden vaakalaudalle. 

Samaa mieltä. Miten tuollaiset sopeutuis koskaan esimerkiksi työttömyyteen/köyhyyteen, vammautumiseen ja työkyvyttömyyteen, halvaantumiseen jne. Liian hyvälle ja helpolle opittu jos pieni pandemia vie mielenterveyden kokonaan.

Mitä sinäkin sössötät asioista joista et selvästi mitään ymmärrä! Olen työkyvytön ja osittain invalidi, ja todellakin kärsin näistä rajoitteista erittäin paljon. Tärkeimpiä toimintakykyni ylläpitäjiä ovat olleet kuvataideryhmä ja vesijumppa. Lisäksi rakastan museoissa ja konserteissa käymistä ja ystävien tapaamista.

Että mene kuule moralisoimaan muualle. Sinä vellipe*se et kestäisi minun elämääni kipuineen edes yhtä viikkoa, joten aivan turhaan lässytät.

Tuskin kukaan nauttii invalidina olemisesta. Mutta kyllä silloinkin elämästä voi tehdä elämisen arvoista, pitää löytää uutta sisältöä sen tilalle mitä ei voi enää tehdä. Keskittyä siihen mitä voi tehdä, eikä siihen mitä ei voi. Korona aikana ja sairaana voi esimerkiksi sivistää itseään ja lukea paljon erilaisista asioista, onneksi on internet. T. Itsekin invalidi

Vierailija
834/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän se vitsin murjaisit. 😄 Kuinka älyllinen ja lahjakas on henkilö, joka ei keksi itselleen virikkeitä, jotka ruokkisivat sitä loistavaa älykkyyttä?

Vierailija
835/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön pöpön. Pelkkää tyhmän ihmisen selittelyä. Minä en mitään voi sille, että tyhmyrin yksinkertaiselle aivokapasiteetille riittää virikkeeksi kaiken maailman aivoton puuhastelu tyhjänpäiväisine korttelilenkkeineen. Aivan turha on teidän hölmöjen kuvitella, että millään tavalla pystyisitte samastumaan älykkäiden kokemusmaailmaan.

Olkaa te vain onnellisia pienissä ympyröissänne, jotka sopivat mitättömiin älynlahjoihinne. Meiltä älykkäiltä ei voi vaatia sitä, että jaksaisimme sietää moista ameeban elämää vuosikausia.

Ulosannista päätellen se "ylivertainen älykkyys" ei ole sinusta ainakaan onnellista tehnyt. Pelkästään vihaisen ja katkeran. Kannattaisiko ehkä tehdä jotain muuta kuin tapella mammapalstalla trollien kanssa?

Vierailija
836/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan kirjoitustyylisi ei luo sinusta kovin älykästä kuvaa, vaikutat sivistymättömältä ja ajattelusi vähän yksinkertaiselta. Ainakin itse keksin korona aikana virikkeitä itselleni ja on vihdoin aikaa tehdä asioita, joita ennen ei ehtinyt. Heikkolahjaisena en itseäni pidä, mensan testin mukaan olen keskivertoa älykkäämpi. Mutta älykkyyttäkin on monenlaista...

Vierailija
837/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan nauttii invalidina olemisesta. Mutta kyllä silloinkin elämästä voi tehdä elämisen arvoista, pitää löytää uutta sisältöä sen tilalle mitä ei voi enää tehdä. Keskittyä siihen mitä voi tehdä, eikä siihen mitä ei voi. Korona aikana ja sairaana voi esimerkiksi sivistää itseään ja lukea paljon erilaisista asioista, onneksi on internet. T. Itsekin invalidi

Jos korona olisi tullut vaikkapa 90-luvulla niin olisi ollut kyllä todella tylsää! Onneksi on internet<3

Vierailija
838/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat on ollut nähtävillä alusta asti:

-Kyllä siellä uskonnoissa uhataan hele vetillä. En ole uskontojen asiantuntija (HEH). Ja luvataan taivas ja paratiisi ja jopa 100 neitsyttä (jos kuulija sopivan ikäinen sekä vietävissä oleva mieshenkilö). Lähde sama, kuin Semmarit, Hullun hommaa, googleta.

- "Asiantuntijoiden mielestä... pla pla pla". Meidän tyttösillä ei alussa minkäänlaista omaa mielipidettä, vain tarve paistatella telkkarissa kilpeään kiillottaen. Yle tarjosi kyllä ohjelma-aikaa ja tekee sitä vieläkin. Nykyään ei kuule joka lauseen alussa:"asiantuntijoiden mielestä...", sanamuotoa on hiottu, onhan heillä ennenkokemattoman suuri avustajien joukko. Silti esim. Marin ei uskaltanut keskustella elvytyspaketista Tuomas Malisen kanssa. Googleta. Ei ollut aikaa Suomen tärkeimmälle asialle: koko keväänä, silti voi jutella telkussa kiiltokuvistaan. (Instagaram kuvat)

- Jos osaat kysyä: MIKSI, niin asiat alkavat aueta. Miksi lääketeollisuus haluaa rokottaa kaikki ja mieluusti vaikka useamman kerran vuodessa? Vastaus: raha. Ahneita ovat. Miksi rokotteen pitää tehota vain rajallinen aika? Samasta syystä, kuin aikanaan hehkulampunkin piti rikkoutua ennenaikaisesti.

- Yle ei nykyään tee puolueetonta tutkivaa journalismia. Tämä näkyy hallituspuolueiden kumarteluna, katsoppas oikeasti avoimin silmin ja yritä nähdä iso kuva. (Taustat, syyt ja että MIKSI?)

Vierailija
839/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tiet sulavat ja lämpöä on +14°, pääsen baanalle prätkälläni. Viime kesä meni ihan normaalisti. Ajaessa unohtuu muutenkin kaikki turha. Muistan kun viime kesänä jollain tauolla ajattelin että perhana, en ole koko päivänä miettinyt koronaa. Ostakaa prätkä!

Vierailija
840/1556 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu, loppuu. Vain kuolema, kesäaika ja verotus ei lopu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän