Mikä on se maaginen ruoka, joka pitää koko päivän nälkää?
Tälläkin palstalla on niitä, jotka syö vaan lounaan ja päivällisen, koska palat on lapsille. Mikä on siis se ruoka, mikä pitää nälkää vai syöttekö kerralla kymmenen perunaa ja litran lihakastiketta?
Kommentit (472)
Vierailija kirjoitti:
Söin pari päivää sitten paljon salaattia, kymmenen nakkia ja kohtuullisesti perunamuusia noin klo 16 - ja vielä klo 22 kuvotti ajatuskin ruuasta. Klo 23 söin omenan ja menin nukkumaan. Vastaan siis, että perunamuusi ja nakit.
Tänään olen syönyt
aamupalan klo 9:30 = 3 palaa leipää kurkulla, juustolla ja kinkulla+ kahvia,
lounas klo 14 = pussi nuudeleita ja pala tummaa leipää + juustoa, kahvia. Iso tomaatti.Kello on nyt 17:30, enkä ainakaan vielä tunne nälkää.
Ehkä joskus klo 20 syön salaattia ( pelkkiä erilaisia salaatteja, ei lisukkeita ) applesiinin ja juon teetä. Olen etätöissä, en jaksa/viitsi ulkoilla, enkä tehdä muutenkaan työn lisäksi oikein mitään, joten tuo ruokamäärä riittää - tai sanotaanko toisin: jos söisin enemmän, se alkais tällä menolla varmaan näkymään aika nopeasti kropassa lihoamisena.
Tulisin kipeäksi, jos söisin 10 nakkia , vähintään kärsisin niitten suolaisuudesta, yök
Erään tuolla lähistöllä olevan pizzerian pizza, jota melko harvat jaksavat syödä kerralla ja monet ovat ihmetelleet, että miten minä jaksan tehdä niin kun olen pienikokoinen eivätkä he isokokoisena jaksa tehdä sitä. Mutta kun syön sellaisen vaikka puolenpäivän aikaan, niin seuraavan kerran jaksan syödä kerralla vasta joskus 21-22 illalla jos silloinkaan. Kovin terveellistä tämä ei varmasti ole, mutta en sellaista kovin usein syökään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ahmia kerralla itsensä kylläiseksi koko päiväksi, ei järjen hiventäkään.
Miksi pitäisi puputtaa ruokaa joka toinen tunti? Ei järjen häivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää saada paljon proteiinia jotta nälkä pysyy poissa. 2 grammaa painokiloa kohden vähintään.
Elimistö ei pysty hyödyntämään kerralla kun kolmisenkymmentä grammaa proteiinia muistaakseni. Jos syö tuota enemmän yhdellä kerralla rasittaa vaan munuaisia.
Keho muuntaa ylimääräisen proteiinin rasvaksi.
Kyllä se on kinkku ja emmetal-juusto ruisleipien päällä ja keitetty kananmuna maitokahvin kanssa. Ei tule nälkä ei sitten millään. Siivut maustekurkulla ja tomaateilla höystettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on käynyt Nepalilaisessa ravintolassa lounaalla, niin nälkä tulee vasta illalla. Kermaista/rasvaista kastiketta, riisiä, naanleipää, salaattia...
Tää on kyllä totta. Kunnon nepalilais/kiinalais/aasialaismättöbuffetin jälkeen ei kyllä tule hetkeen nälkä. Raskas olo jatkuu pitkälle iltapäivään.
Kävin kerran Nepalilaisessa ystävän kanssa. Tilasimme eri annokset, olivat sitten muuten samanlaisia, paitsi toisessa oli kanaa ja toisessa kalaa. Hädin tuskin nälkä lähti.
Ei ollut kiva yllätys. en mene toiste
Kalorimäärä on se, mikä pitää nälän. Naisilla n. 2000 kcal ja miehillä n. 2500 kcal päivässä. Vaihtelee yksilöittäin, tottakai. Olen itse nainen ja tarvitsen tuon 2500 kcal. Syön kolme kertaa päivän aikana: aamupalan (n. 500 kcal), lounaan melkein heti perään (n. 1200 kcal) ja päivällisen/illallisen (n. 800 kcal). Jokaisella oma rytmi. Kaikki ei pysty "kerta päivässä" -syömiseen vaikka miten haluaisivat.
Rullakepakki mahaan niin ei nälkä koko päivänä
Peruna. Ihan ravintotieteellisissä tutkimuksissa todettu olevan eniten kylläisyyttä aiheuttava ruoka.
Kaalimunakas <3 Tepsii itsellä.
Runsaasti kaaliraastetta, sipulia, mausteita ja monta (5-8) munaa, paistetaan uunipellillä.
Vaikka suositellaan, että monta pientä ateriaa päivässä, niin oikeasti tuo tuntuu sopivan harvalle normiterveelle ihmiselle. Mulle tuo systeemi lisää karseaa makeanhimoa ja olo tuntuu koko ajan nälkäiseltä. Jos en syö lounaalla vatsaa kunnolla täyteen, niin kotiin päästyä tekee mieli syödä jääkaappi tyhjäksi. Eli lautaselle iso kasa esim lasagnea ja lisukkeeksi salaattia. Siihen rinnalle leipä tai kaksi. Ja ehkä vielä hedelmä jälkiruoaksi.
Itse tarvitsen aina lounaalla lihaa. Mitkään kasvissörsselit ei pidä nälkää pois tuntia kauempaa.
Aamupalalla syön aina keitettyä munaa ja maitotuotetta. Pitää hyvin nälkää lounaaseen asti. Välipalaa ja iltapalaa syön vain, jos on nälkä.
Olen kokoa 38, eli turha tulla ilkkumaan isokokoiseksi, kun syön kunnolla kerralla.
Uppis kirjoitti:
Olipa tyhmä kysymys. Ruuassa proteiini on se, joka pitää sen nälän poissa, koska se imehtyy hitaasti ja ravitsee hyvin koko ajan. Kaikki muu on hölynpölyä, uskomustiedettä ja valehtelua. Nälkä riippuu myös siitä, millaisella työmäärällä kulutat kaloreitasi, ts. bimbot jotka työkseen lässyttää paskaa täällä, eivät tunne nälkää vaikka söisisävät vain herneen päivässä. Ahtaaja, joka kantaa alasimia varastosta laivaan, on sitten toinen juttu kokonaan.
Ei vaan rasva. Hyvät öljyt.
Syön kolme tai neljä kertaa päivässä. Aamiaisella syön puuroa maapähkinävoilla ja marjoilla, lounaaksi täysjyväpastaa tai täysjyväriisiä, vihanneksia tai juureksia ja jotain proteiinipitoista kastiketta tms. ja iltapalaksi täysjyväleipää levitteellä ja vihanneksilla. Joskus saatan välipalana ottaa omenan, vihanneksia, maustamattoman jugurtin tms. Välttelen sokeria ja muita lyhytketjuisia hiilihydraatteja ja seuraan proteiinin ja rasvan määrää ja laatua. Syön vegaanisesti, harrastan liikuntaa viitenä päivänä viikossa ja laihdutan; viidessä kuukaudessa paino on laskenut yli kymmenen kiloa, kehonkoostumus parantunut ja veriarvot erinomaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ahmia kerralla itsensä kylläiseksi koko päiväksi, ei järjen hiventäkään.
Miksi pitäisi puputtaa ruokaa joka toinen tunti? Ei järjen häivääkään.
Kuka sanoo, että pitäisi? Taitaa olla sinun oma väärinkäsitys.
eri
Uppis kirjoitti:
Olipa tyhmä kysymys. Ruuassa proteiini on se, joka pitää sen nälän poissa, koska se imehtyy hitaasti ja ravitsee hyvin koko ajan. Kaikki muu on hölynpölyä, uskomustiedettä ja valehtelua. Nälkä riippuu myös siitä, millaisella työmäärällä kulutat kaloreitasi, ts. bimbot jotka työkseen lässyttää paskaa täällä, eivät tunne nälkää vaikka söisisävät vain herneen päivässä. Ahtaaja, joka kantaa alasimia varastosta laivaan, on sitten toinen juttu kokonaan.
Onkohan sinulla ravitsemus ihan kunnossa? Jokin puute ehkä. Vai mistä johtuu agressiosi ja ruma kielenkäyttösi?
Sushi pitää hyvin nälän loitolla ja on suht terveellistäkin. Avokaadoa,merilevää,kurkkua,kalaa ja riisiä.Monen suosikki ja kun oppii tekemään niin tekee usein. Ravintoaineet kohdillaan.
Pizza, kunhan se ei ole mikään roiskeläppä vaan kokonainen pizzerian pizza.
Enpä ole löytänyt vielä tuollaista maagista ruokaa.
Ja älyttömät kerta-annokset tuovat vain pahan olon.
Toisaalta jos syöt aina valtavia annoksia, niin maha rupeaa myös vaatimaan niitä.
Huomaa näin joulun jälkeen, kun vatsa tuntuu vaativan koko ajan jotain.