Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on se maaginen ruoka, joka pitää koko päivän nälkää?

Vierailija
02.03.2021 |

Tälläkin palstalla on niitä, jotka syö vaan lounaan ja päivällisen, koska palat on lapsille. Mikä on siis se ruoka, mikä pitää nälkää vai syöttekö kerralla kymmenen perunaa ja litran lihakastiketta?

Kommentit (472)

Vierailija
341/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoaa siis vain naisiin

Vierailija
342/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näille av:n mätisäkeille riitä mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka riitä??

Vierailija
344/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me käytiin eilen päivällä pitsalla ravintolassa, koko päivänä ei syöty muuta - ei vaan voinut kun ei tiennyt miten olisi kierinyt kotiin, tuli oikeasti ähky. Oli nälkä kun mentiin ja tuli syötyä liikaa eli koko pitsa kumpikin.

Oli vielä ihan ähky klo 22 jälkeen kun mentiin nukkumaan. Ja isokokoisia ollaan.

Vierailija
345/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nälkää, eli olla jatkuvassa nälässä! Tähän auttaa, kun syö liian vähän

Vierailija
346/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lihapiirakka jossa välissä muutama nakki,

ruokajuomana 0,5 L Karhu. Ruuan päälle raikuva pieru ja haukotus.

Perskuta rallaa kun on hyvää ja näläkä kaikkuaa.

Vierailija
347/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että ihan yhdellä aterialla pärjäisin koko päivää, mutta kaksi pienehköäkin ateriaa voi riittää. Mulla menee helposti iltapäivän puolelle ennen kuin syön päivän ensimmäisen aterian, joka voi olla esim. kreikkalaista jogurttia, pähkinöitä ja marjoja tai kananmuna ja ruisleipää. Sillä sujuu useampi tunti päivälliseen asti. Päivälliseksi sitten jotain "kotiruokaa" ja siinä se. Toki joinain päivinä tulee vielä lisäksi lounas tai iltapala, mutta usein sitten jokin toinen ateria puolestaan pienenee.

Olen pienikokoinen toimistotyötä tekevä nainen, joten peruskulutus ei ole päätä huimaavaa. Jaksan myös harrastaa liikuntaa näillä syömisillä. Vastaukseni alkuperäiseen kysymykseen onkin itse asiassa, että nälkä pysyy loitolla, kun syö harvemmin, ja että jogurtti ja kananmuna pitävät nälkää varsin hyvin, puuro ja peruna eivät sitten yhtään. 

Vierailija
348/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon kastike alakautta nautittuna pitää painon ylhäällä lähes vuoden ajan

Vierailija
349/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on IBS ja en todellakaan tee niin, että söisin vain kaksi kertaa päivässä ison annoksen. Siitä seuraa vain kipuja ja huono olo. Syön pienen aamiaisen (riisikakku, banaani tai muu hedelmä) lounaan, iltapäivällä pienen välipalan (proteiinipirtelöä useimmiten), iltaruuan ja iltapalan. Jos joskus venyy ateriaväli liian pitkäksi (esim. jää iltapäivän välipala pois) on takuuvarmaa, että vatsa menee kipeäksi ja turpoaa ihan palloksi. Mulla siis menee vatsa kipeäksi jos se on liian tyhjä.

Vierailija
350/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, aktivoi kylläisyyshormonia.

Kananmunat.

Juo riittävästi.

Vierailija
351/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus söin viikonloppuisin karppaustyyliin ja käytännössä vain pari kertaa päivässä. Aamulla herätessä ensin vain vettä ja kahvia, sitten tunti-pari myöhemmin raskas brunssintapainen, jossa esim. kananmunaa, juustoa, kinkkua ja jotain vihanneksia. Myöhään iltapäivällä päivällinen, jossa myös reilusti jotain rasva- ja proteiinipitoista. Oleellista on jättää hiilihydraatit minimiin.

En väitä että tämä toimisi kaikilla tai olisi erityisen terveellistä, mutta tuollaisella ruualla on mahdollista syödä vain kaksi kertaa päivässä ilman että välissä tulee mitenkään merkittävästi nälän tunnetta.

Vierailija
352/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rasvaa. Erityisesti voita. Sisältää kylläisyyshormormonia.

Keto.

Älä syö kaurapuuroa aamua. Sisältä tryptofaania, joka aktivoi melatoniinin eritystä - väsyttää.

Jätä pois joko aamu- tai iltapala, kumpi sulle helpompi. Pätkäpaasto.

Vierailija
353/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva,proteiini,vihannekset ja kunnon kotiruoka. Ei siinä mitään maagista ole. Mä syön yleensä 2-3x päivässä, välillä joutuu siihenkin ittensä pakottamaan. Toi virallinen suositus, että pitäisi syödä 5x päivässä on ihan vitsi. En mä jaksa puputtaa koko ajan jotain välipalan välipaloja (yleensä leipää yms. Höttöhiilaria.)

Niillä ei ainakaan nälkä pysy poissa, liika hiilarien mäyssytys joka välissä-nälkä vaan kasvaa syödessä.

Kaikki on yksilöitä mutta mulla tomii tämä, ei tartte koko ajan miettiä millon tulee nälkä.

Vierailija
354/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni nälän tunne on normaalia. Ap:lla on kumman vinoutunut käsitys, että koko ajan pitäisi olla kylläinen tai syömässä.

Tätä minäkin ihmettelen. Ihan kuin nälkä olisi joku kamalaakin kamalampi asia, jota pelätään. Ehkä nykyinen lihavuusepidemia johtuukin siitä, että ei kyetä sietämään nälkää yhtään.

Vierailija
355/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö ison pizzerian pizzan lounaaksi, niin kyllä se nälkää pitää seuraavaam päivään.

Toinen on mikä tahansa noutopöytä, kun syö itsensä ähkyyn, niin ei tarvitse miettiä ruokaa kuin vasta seuraavana päivänä.

Vierailija
356/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee verensokerille hyvää pitää liian pitkiä paastoja. Aineenvaihduntakin toimii paremmin, kun syö säännöllisesti. Eli miksi pitäisi pitää nälkää esim. kahdeksaa tuntia?

Vierailija
357/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi tänään söin/syön:

Klo 11: turkkilaista jogurttia, chia-siemeniä, banaani, erityisherkkuna sokerintonta mysliä yht. 500 kcal

Klo 15: kolme kananmunaa, ruokalusikallinen voita, paprikaa, kurkkua, tomaattia, juustoa 500 kcal

Klo 19: lohta, punajuurta, parsakaalia, porkkanaa, kukkakaalia, voita, majoneesia, chiliä, korianteria, limeä, vajaa 700 kcal

Olen laihtunut 12 kg ja jatkan edelleen. Välissä ei ole nälkä, enkä koskaan syö ilta- tai aamupalaa.

Toi on kiva huomio ettet syö aamupalaa. Tietääkseni italialaiset eivät syö ja ovat hoikkia. Luin jostain, että aamuisin keho puhdistaa itteään eikä sitä prosessia tulisi häiritä ruualla tms.

Vierailija
358/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ja pasta ja vihannekset ei pidä mulla nälkää.

Sensijaan maitoon tehdyt puurot, juustot, jugurtit ja juurekset pitää nälkää pitkään. Ja keitetyt kananmunat.

Syön herättyäni sekä toisen kerran pari tuntia ennen yöunia.

Jos vedän vain jotain makaronia ja jauhelihaa, niin se kostautuu parina seuraavana päivänä hirveänä nälkänä ja voisin vetää koko kattilallisen makaronia kerralla.

Maitopuuro takaa suloiset unet eikä mahan kurniminen häiritse.

Vierailija
359/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekoni, kananmunat, rasvainen liha.

Vierailija
360/472 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillähän on eroa siinä, miten niiden kylläisyyshormonit toimii. Mulla ne ei toimi. Mun pitää syödä itseni pahoinvoivaksi että tunnen itseni kylläiseksi ja kovin pitkään ei kestä, kun on taas olo että voisin syödä. Niinpä mä syön sitten kellon kanssa ja mietittyjä annoksia, jotta kestän tässä edes lievän ylipainon puolella (mulla on siis 10kg yliapinoa), enkä liho enempää. Olen koettanut puhua asiasta lääkärille, mutta sen mielestä mulla ei ole mitään syytä huoleen. "kyllä se ihmisellä pitää terve ruokahalu olla" (no oiskin, eikä tämmönen) No ei ehkä ole nyt, kun jaksan koko ajan vahtia syömisiäni, mutta eipä tarvita kuin normaalia enemmän stressiä ja univelkaa, niin mulla ei enää riitä jaksaminen punnita ja mitata syömisiäni. Silloin menee helposti perhepizza ja paketillinen jäätelöä tms.

Turha ehdottaa paastoa, pätkäpaastoa, ketoa, vhh:ta tai mitään muutakaan. Olen testannut jo vaikka mitä. Nyt mulla on käynnissä maitohappobakteerit ja hapankaali, aattelin että jos mulla on suolistossa mikrobiomi viturallaan, niin siksi ei erity sitä kylläisyyshormonia. Katotaan toimiiko tämäkään...