Mikä on pisin aika jonka olette olleet parisuhteessa ilman seksiä?
Meillä ei ole tänä vuonna vielä ollut, koska mä en ole ollut oikein tunnelmissa ja mies etääntyy koko ajan.
Kohta 4 kk ilman seksiä. Voi kuitenkin olla normaalia eri elämäntilanteissa?
Ollaan 34 ja 37 v
Kommentit (226)
3vk kun olin yksin ulkomailla. Välillä voi olla 2vk taukoa menkka yms juttujen takia, mutta ei muuten.
4 kk. Haluttomuutta oli ollut aiemminkin mutta läheisen kuoleman takia tuli noin pitkä tauko. Nykyisessä suhteessa 1 vko poikaystävän töiden takia (välillä viikon poissa).
Vierailija kirjoitti:
4 kk. Haluttomuutta oli ollut aiemminkin mutta läheisen kuoleman takia tuli noin pitkä tauko. Nykyisessä suhteessa 1 vko poikaystävän töiden takia (välillä viikon poissa).
Tarkennuksena siis haluttomuutta omalla kohdallani.
Muutaman kerran oltu 3vkoa naimatta, vaan ei ilman seksiä sitten 70-luvun lopun. Nekin tauot lähinnä synnytysten jälkeen. Muuten seksiä joka viikko. Meillä on keskusteltu heti kun venyy yli viikon. Useimmiten vaimo kertoo jos on jotain kremppaa. Läheisyyttä on niin paljon, että jos seksikerrat alkaisi jäämään väliin niin jossain olisi mätää ja keskustelun paikka. Ei minun tarvitsi kuin jäädä nukkumaan mennessä omalle puolen kun tulisi vaimolta kommenttia, että miksi mökötän. Läheisyys on sitä, että on läsnä toisen mielialasta ja tekemistä. Kun on läheisyyttä on myös seksiä. 1kk tauko tarkoittaisi läheisyyden katoamista. Kun sen kadottaa kadottaa myös parisuhteen. En jäisi kattelemaan kylmään liittoon.
M62
Vierailija kirjoitti:
8kk. Mies ei halunnut. Aloitin suhteen.
Mulla myos 8 kk. Nainen ei halunnut, lopetin suhteen ja tavarat jakoon.
Nyt taitaa tulla 15 vuosi täyteen, 46 vuotta aviossa, tunnettu 48 vuotta. En edes muista, miltä tuntuu eikä kumpikaan kokisi luontevaksi edes ehdottaa toiselle mitään seksuaalista. Mutta lapset tehtiin ja lapsenlapset suuri ilo.
About 2 viikkoa on joskus ruuhkavuosina oltu ilman.
synnytysten aikaan joku kuukauden tauko?
Muuten joskus työmatkan vuoksi pari viikkoa ja kuukautisten takia viikko. Muutoin aina 3 krt viikossa. Yhdessä 25 vuotta.
Oisko noin 4 kk molempien lasten synnytyksen jälkeen, kun puoliso ei halunnut seksiä. Muuten varmaan joku 4-6 viikkoa, suhdetta takana reilusti yli 20 vuotta.
2 viikkoa (synnytyksen jälkeen). Seksiä on siis muukin kuin yhdyntä. 22 vuotta yhdessä
1,5 vuotta meni heittämällä. En tehnyt aloitteita nähdäkseni milloin vaimolla alkaa tehdä oma-aloitteisesti mieli. Nytpä ei sitten tee enää itselläkään mieli ja aikaa sekä energiaa paljon enemmän muuhun elämiseen kun ei tarvii seksiä vongata.
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta.
Jos suhteessa on aiemmin ollut seksiä ja muutos ei johdu henkilökohtaisesta ongelmasta (masennus, lääkitys tms) niin kyllä se seksittömyys johtuu yleensä suhteen ongelmista.
"jos ei kotoa saa ruokaa niin menee syömään muualle" on lapsellinen ajatusmalli, jossa puuttuu rohkeus katsoa peiliin ja kommunikoida. Haluttoman osapuolen tulisi kertoa miksi ei halua. Halukkaan osapuolen tulisi kysyä, miksi toinen ei halua.
On kysytty. Toinen "ei vaan tiedä". 🙄
Nyt on taas kuukausi menty ilman seksiä. Itse en viitsi enää aloitteita tehdä kun ne kuitenkin torjutaan. Ero harkinnassa.
Yhden viikon luokkaa, johtuen useimmiten siitä, että jompikumpi osapuoli on matkoilla. Ennen reissua ja heti reissusta palatessa kuitenkin taas pannaan. Joskus muiden olosuhteiden, kuten menkkojen yms. takia.
Lähestyttäessä useampaa viikkoa alkaisi jo parisuhteen hyvin keskeinen eli fyysinen puoli katoamaan ja silloin pitäisi istua alas ja tarkastella, mistä on kyse. Mies kun tykkää pillusta ja nainen munasta, niin siinä kiikastaa jostakin muusta, jos ei meinaa onnistua.
Parisuhteessa 5 vuotta, M33 ja N28.
Suhde 20v. Seksiä on ehkä 2 kertaa kk. Joskus on ollut 4kk tauko, ehkä pari kertaa vuosien aikana. Se oli jo tuskaa ja aiheutti ongelmia, itkua ja riitaa.
Nyt toi muutama kerta kuussa on ihan jees, koska muuten suhde on todella hyvä. Ollaan parhaat kaverit, kosketetaan ja suudellaan joka päivä, nauretaan yhdessä ja puhutaan kauniisti, hellitään. Koen olevani tosi onnekas.
Mutta niiiin, jos suhde olisi muuten huonompi niin tuo seksin määräkin alkaisi häiritä tosissaan. Itse voisin kuitenkin haluta joka viikkoa kerran kaks. Miestä ei vaan niin usein haluta ja olen asian hyväksynyt useita vuosia sitten.
Pisin tauko siis sen 4-5kk, siinä kohtaa mietin kyllä eroa jo aika vakavasti.
Yhdessä tulee kesällä 30 vuotta täyteen. Viime kerrasta 11,5 vuotta. Seksi loppui käytännössä raskauden alkuun 21 v sitten.
Voiko tosiaan seksin puute olla niin kova paikka, että eroa oikeasti harkitaan? Ikinä ei ole tullut sen kummemmin ero kuin sivusuhdekaan mieleen, vaikkei seksiä ole ollut pian viiteentoista vuoteen ja sitäkin ennen oli useiden vuosien taukoja.
Menettekö todellakin parisuhteeseen seksin vuoksi. Itse aikoinaan avioituessani oli vain se tunne, että jos on tarkoitus viettää loppuikä jonkun ihmisen kanssa, niin tässä se ihminen olisi. Seksi oli tuolloin ehkä noin. 15. asia, jonka vuoksi uhkauritykseen ryhdyin.
Seitsemän vuotta kymmenestä. Mies oli haluton ja estoinen, joten jos sen sai suostuteltua seksiin, ei se halunnut riisua, koskea tai katsoakaan ollenkaan. Erektio-ongelmat enemmän sääntö kuin poikkeus. Seksi oli ihan älyttömän väkinäinen suoritus, josta ei nauttinut kumpikaan. Lapsi oltiin sentään saatu aikaiseksi, joten pysyttiin yhdessä sen aikaa, että se oli kouluikäinen.
Kyseessä oli toinen seksikumppanini koskaan. Yllätyin iloisesti, kun eromme jälkeen aloin harrastaa seksiä ns oikeasti...
Noin 18kk, päättyi eroon ja paljon lyhyempiin taukoihin.