Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et vastaa puhelimeen?

Vierailija
23.02.2021 |

En ymmärrä, miksi monet ihmiset eivät vastaa puhelimeen. Joudun työni puolesta soittamaan joitakin kertoja päivässä, en kauppaa mitään, vaan ilmoitan henkilölle tärkeästä asiasta, jolla on vielä usein melko kiire. Tosi moni ei vastaa. Sitten lähetän viestin, niin siihen vastataan heti tai viestin saaja soittaa heti takaisin. Itse vastaan aina puhelimeen, siksihän se on, että minut tavoittaa.

Kommentit (187)

121/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähän aikaa sitten vastasin kuuliaisesti ihan jokaiseen puheluun ja soitin aina takaisin, mikäli en ollut tavoitettavissa, kunnes... puhelinlaskuni nousi kerran aika reippaasti siihen nähden, että puheluthan on nykyään lähes ilmaisia. Tutkin asiaa ja huomasin, että jostain puhelusta oli veloitettu 15e! Sen jälkeen en ole vastannut enää kaikenmaailman lehti- ja shampoomyyjillekään.

Vierailija
122/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on valitettavasti niin, että jotkus tietyty ihmiset eivät uskalla vastata tuntemattomaan, outoon numeroon.

Jotenkin se on ihan sairasta.

Ei pelkkä puhelimeen vastaaminen aiheuta mitään ongelmaa, mutta tätä kouluttamattomat ja tyhmät ihmiset sekä henkisesti sairaat eivät käsitä.

Viesteihin on sitten helpompi vastata, kun silloin on jo varmuus siitä, kuka ottaa yhteyttä.

Tosin eiväthän viestitkään ole mitään takuu varmoja siitä, etteikö yhteydenottaja olisi huijari.

Ja useinmiten soittajan tiedot voi tarkistaa netistä.

Ja jos viestissä on vielä työntekijän nimi, niin useimmat heidät löytää työpaikkansa puolesta netistä.

Sairaita ovat soittelijat, jotka soittavat ja soittavat, vaikkei kukaan vastaa.

Pelkkä puhelimeen vastaaminen voi aiheuttaa esimerkiksi sen, että soittaja puhuu ja puhuu ja puhuu ja puhuu ja sitten on vain pakko sanoa, että kiitos, kun en halua kuulla enempää ja lyödä luuri korvaan, mikä ei ole sivistynyttä, mutta pakko tehdä, kun väliin ei voi paperista luetun "ymmärtämistä" keskeyttää.

Tuota minä en ymmärrä. On paljon kohteliaampaa sitä puhelinmyyjää kohtaan lopettaa puhelu nopeasti kuin viedä hänen aikaansa ja sitten vasta kieltäytyä. Minulle ei tule suomalaisia myyntipuheluita, koska numeroni on salainen JA olen kieltänyt puhelinmarkkinoinnin ENKÄ anna markkinointilupaa tilatessani jotain tai osallistuessani johonkin, mutta silloin harvoin kun joku kuitenkin tulee, sanon ihan surutta heti kun myyntipuhe alkaa, että "en koskaan osta puhelinmyynnistä, mukavaa päivänjatkoa" ja suljen puhelimen.

Ja puhelinmyyjiä on ihan turha vihata niin pitkään kuin puhelinmyynti on laillista ja niin pitkään kuin itse antaa puhelinmarkkinointi luvan.

Minullakin on salainen puhelinnumero ja olen tehnyt telemarkkinointikiellon, silti niitä tulee monta kertaa viikossa. Samaa kirjoitti joku toinenkin ettei auta edes maksullinen telemarkkinointikielto. On kuin epäonnistunut venäläinen mafia, maksa meille että suojelemme sinua telemyynniltä, ja sitten eivät edes suojele. Telemarkkinointi pitäisi laissa kieltää kokonaan.

Sitten kannattaa lopettaa se numeron jakeleminen kaikkiin arvontoihin ja lehtitilauksiin. Ja facelle ei ainakaan kannata sitä luovuttaa.

Sitten pitää järjestävän tahon myös lopettaa ne kaikki kilpailupuhallukset sun muut yhteystietojen kalastelut. Pakkotyrkyttäminen ei ole ok ja siitä on turha uhritahoa syyllistää, vastuu on pakkopäsmärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ainoastaan nigerialaisen prinssin tai Microsoftin IT-tuen puheluihin.

Vierailija
124/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on puhelinvastaaja.  Siihen voi jättää viestin ja näen myös nron josta puhelu on tullut.

Jos asia on tärkeä ja pitää hoitaa heti, niin toki otan yhteyttä soittajaan välittömästi viestin kuultuani.

Ja lisäksi nroni on salainen, joten siihen tulee erittäin harvoin, tuskin koskaan turhia puheluja.

Olen jo sairaseläkkeellä oleva 62 vuotias, ja ulkoilen paljona.

Puhelimeni on äänettömänä kun liikun luonnossa.

Miks sä vastaat monesti muka eri ihmisinä? Oon ennenkin huomannu tän saman, eri ketjuissa. Hämmentävää.

No vastaamista sama se kuinka väkisin ja vastentahtoisesti ap juuri täällä penää, ei tosin itsekään vastaa. ;''D 

Vierailija
125/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen viimeksi oli vastaajassa viesti, huomasin töiden jälkeen. "Hienoa, että tavoitin sinut. Minulla on sinulle tällainen kysely, voit vastata siihen painamalla puhelimen näppäimiä. Jos sinulla olisi mahdollisuus ostaa sähköhammasharja, jonka normaali hinta on 200 €, alle 20 €:lla niin ostaisitko? Jos ostaisit, paina yksi, jos et ostaisi, paina kaksi."

Tämän vuoksi en vastaa puhelimeen. Jos on tärkeää asiaa, jätä viesti ja numero josta sinut tavoittaa. Jos asiasi oli oikeasti tärkeä, niin soitan takaisin.

Onpa ihan helkutin kätevää hoitaa asiat puhelu - viesti - vastapuhelu.

Vierailija
126/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko jo. Kukaan ei halua tavoitella sinua eikä joutua terrorisoimaksesi altistuen pakkopashanjauhannallesi. 

Vierailija
127/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole juuri silloin mitään asiaa.

Vierailija
128/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sen arvoinen.

Ps. Harva on. Edes vastaa edes pomolleni.

Vierailija
129/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamattomilla ei ole ainoatakaan pätevää (teko)syytä tanssia kenenkään pillin mukaan, päivystää korvauksetta, vastailla yksipuolisesti, eivät ole sinulle tai kenellekään yhtään mitään, edes uliseliseliä velkaa.

Vierailija
130/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen viimeksi oli vastaajassa viesti, huomasin töiden jälkeen. "Hienoa, että tavoitin sinut. Minulla on sinulle tällainen kysely, voit vastata siihen painamalla puhelimen näppäimiä. Jos sinulla olisi mahdollisuus ostaa sähköhammasharja, jonka normaali hinta on 200 €, alle 20 €:lla niin ostaisitko? Jos ostaisit, paina yksi, jos et ostaisi, paina kaksi."

Tämän vuoksi en vastaa puhelimeen. Jos on tärkeää asiaa, jätä viesti ja numero josta sinut tavoittaa. Jos asiasi oli oikeasti tärkeä, niin soitan takaisin.

Miten vaikeaa on ymmärtää, että on monia töitä, joita ei voi tai kannata keskeyttää? Numero xxxxx soittaa –peset kädet/lasket moottorisahan/keskeytän asiakkaasi lauseen/jätät videokuvauksen kesken ja otat uuden oton myöhemmin ja VASTAAT Helenin myyjälle, kieltäydyt kohteliaasti, wau, ja jatkat töitäsi. Numero yyyy soittaa, sama homma, tällä kertaa ujo nainen haluaa keskustella Jeesuksesta ja Raamatun sanomasta. Kohteliaan kieltäytymisen jälkeen ehdit jatkaa työpäivää ehyenä kokonaiset kahdeksan minuuttia, kunnes numerosta öööö kysytään, haluatko muuttaa kultakorusi rahaksi?

Tajuatko millään, ettei jatkuva vastailu ole kannattavaa kenellekään? Ei yrittäjälle, ei tehohoitajalle, ei metsurille? Miten helvetin helppoa se oma työsi on, kun koko ajan joudat kieltäytymään huomaavainen kohteliaasti hakuammuntakyselyjen ristitulesta?

Vierailija
131/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ja miten siitä vastaamisesta kukaan kostuisi? Kerro nyt mistä huippuhöpönlöpöstä jäämme paitsi?

Vierailija
132/187 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on ymmärtää, että on monia töitä, joita ei voi tai kannata keskeyttää? Numero xxxxx soittaa –peset kädet/lasket moottorisahan/keskeytän asiakkaasi lauseen/jätät videokuvauksen kesken ja otat uuden oton myöhemmin ja VASTAAT Helenin myyjälle, kieltäydyt kohteliaasti, wau, ja jatkat töitäsi. Numero yyyy soittaa, sama homma, tällä kertaa ujo nainen haluaa keskustella Jeesuksesta ja Raamatun sanomasta. Kohteliaan kieltäytymisen jälkeen ehdit jatkaa työpäivää ehyenä kokonaiset kahdeksan minuuttia, kunnes numerosta öööö kysytään, haluatko muuttaa kultakorusi rahaksi?

Tajuatko millään, ettei jatkuva vastailu ole kannattavaa kenellekään? Ei yrittäjälle, ei tehohoitajalle, ei metsurille? Miten helvetin helppoa se oma työsi on, kun koko ajan joudat kieltäytymään huomaavainen kohteliaasti hakuammuntakyselyjen ristitulesta?

Älä nyt dramatisoi. Ei kenellekään oikeasti tule puheluita tuntemattomista numeroista 8 minuutin välein.

Vierailija
133/187 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulle soittaa vaan isobritannialaiset huijauspuhelut ja puhelinmyyjät.

Vierailija
134/187 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en ehdi. Puhelin soi 30 sekkaa ja sitten menee vastaajaan. Kiitos telian. Itse sitä ei pysty muuttamaan mistään, heillä on vaan systeeminä tuo.

Sen vastaajan saa kytkettyä veks. Itse en vastaajaan soittele, joten kytkin sen pois päältä kokonaan.

Sitten se puhelu vain katkeaa. 

Vierailija
135/187 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos tuntematon soittaa, se on aina puhelinmyyjä, joku hihhuli tai kyselyyn haastattelija. Vastaan kyllä useimmiten, mutta katkaisen puhelun välittömästi jos soittaja on jokin edellämainituista. Tilastokeskuksen haastattelija lähetti jopa ulinakirjeen, että ei ilmeisesti kiinnosta kun puhelu katkaistaan heti xD

Vierailija
136/187 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 3 v. opettellut sanomaan Ei. Kun viimeinen autetava kuoli alzmer 2018. Autetavia ollut v.1973-2018. Käytäen hyväksi herkytääni,empatiaani.Tuo tulesasi vie menääsi tee aina jouten ollessasi! Loppu olen 68v. eläkellä haluan pitää eläkeeni itselläni.Voimani itseeni.Opetella rakastaa itseäni ja ajatella omaa hyvin voitiani.Soitajat ovat minä minä ihmiset.Yksi juttu ole kilti auta,laina raha,maksan aivan varrmasti takaisin: Ei koskaan! Ei muiteta joulu,ei pääsiäinen,ei syntymä päivä ei juhanus. Kun arki ongelmia,olen ollut rakas ystävä.Korona vuosi autta näkee lähelle.Ei kiire kerkii ajatella.Toden totta on nueroita estetty puhelin,jotta saan rauha.Ovenikaan ei aukea. Vaikka kuinka siellä käytäis. Se aukeaa vain minun rakkailleni. Tosin korona aika estää heitä tapaamasta!Suoramarkinoitin kiellot.Turha soitella tuntemattomat numerot. en vastaa.Rakkailani näkyy numero,tien soittajat. Aina on olemassa ihmisiä,etsii valmista pöytää,empatiaa,rukaa,apua. Stopatkaa heti! Ohjatkaa ruoka jonot. soossu. Annatte pikku rillin,lopulta vievät kämmenene,kakit saate palkaksi ja tyhjän kukaronne!

Vierailija
137/187 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kyllä aina soittoihin ja juttelen aktiivisesti jokaisen soittajan kanssa, mutta puhelinmyyjät sulkevat luurin viimeistään viidentoista minuutin sisään siitä, kun alan heille juttelemaan. Mielestäni se on hyvin epäkohteliasta. Eilenkin aurinkopaneeleita kaupannut nainen sulki luurin kesken samettisen perunakeiton ohjeen. Hän ei koskaan saa tietää reseptin loppuosaa. VOI-VOI!

Vierailija
138/187 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 3 v. opettellut sanomaan Ei. Kun viimeinen autetava kuoli alzmer 2018. Autetavia ollut v.1973-2018. Käytäen hyväksi herkytääni,empatiaani.Tuo tulesasi vie menääsi tee aina jouten ollessasi! Loppu olen 68v. eläkellä haluan pitää eläkeeni itselläni.Voimani itseeni.Opetella rakastaa itseäni ja ajatella omaa hyvin voitiani.Soitajat ovat minä minä ihmiset.Yksi juttu ole kilti auta,laina raha,maksan aivan varrmasti takaisin: Ei koskaan! Ei muiteta joulu,ei pääsiäinen,ei syntymä päivä ei juhanus. Kun arki ongelmia,olen ollut rakas ystävä.Korona vuosi autta näkee lähelle.Ei kiire kerkii ajatella.Toden totta on nueroita estetty puhelin,jotta saan rauha.Ovenikaan ei aukea. Vaikka kuinka siellä käytäis. Se aukeaa vain minun rakkailleni. Tosin korona aika estää heitä tapaamasta!Suoramarkinoitin kiellot.Turha soitella tuntemattomat numerot. en vastaa.Rakkailani näkyy numero,tien soittajat. Aina on olemassa ihmisiä,etsii valmista pöytää,empatiaa,rukaa,apua. Stopatkaa heti! Ohjatkaa ruoka jonot. soossu. Annatte pikku rillin,lopulta vievät kämmenene,kakit saate palkaksi ja tyhjän kukaronne!

Hyvä. Voisit seuraavaksi opetella kirjoittamaan. Huom ap, toistaitoisetkaan eivät vastentahtoisesti vastaa.

Vierailija
139/187 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, annapa puhelinnumerosi, niin pirautan sulle.

Vierailija
140/187 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ja miten siitä vastaamisesta kukaan kostuisi? Kerro nyt mistä huippuhöpönlöpöstä jäämme paitsi?

Muun muassa lehdistä, aurinkopaneeleista ja operaattoridiileistä.

Kaikki huippulaadukkaita jutskia. Osta. Osta. Osta. Osta-osta-osta. Huippulaadukkaita jutskia kaikki. Osta. Ihan rehellinen olen.

https://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/rsz_honest_johns.png