Miksi et vastaa puhelimeen?
En ymmärrä, miksi monet ihmiset eivät vastaa puhelimeen. Joudun työni puolesta soittamaan joitakin kertoja päivässä, en kauppaa mitään, vaan ilmoitan henkilölle tärkeästä asiasta, jolla on vielä usein melko kiire. Tosi moni ei vastaa. Sitten lähetän viestin, niin siihen vastataan heti tai viestin saaja soittaa heti takaisin. Itse vastaan aina puhelimeen, siksihän se on, että minut tavoittaa.
Kommentit (187)
puhelin vaatekaapissa kun ei voi töissä pitää joten ei auta, jos ei viranomaiset soita iltaisin niin ei saa puhelimella kiinni
Yhdessä vaiheessa tuli monta kertaa päivässä sellaisia puheluita joissa vain huohotetaan toisessa päässä. Karmii sen verran etten enää vastaa ollenkaan jos numero ei ole tuttu.
Ennen vastasin tyyliin ei puhelinmyyntiä kiitos. Sitten piti jättää kiitos pois, ettei puhelutallenteesta muokata versiota, jossa kiitoksella hyväksyn pakkomyyntitilauksen.
Nykyään en enää vastaa. Etsin soittajan numeron ja tarvittaessa soitan takaisin. Jos numeron omistaja on salainen en soita takaisin.
Puhelinmyyjien, turhia kyselyitä tekevien ja huijareiden takia en vastaa koskaan tuntemattomiin numeroihin. Poikkean tästä linjasta vain jos odotan puhelua esim. lääkäriltä tai pakettitoimittajalta.
Jos jollain on tärkeää asiaa, voi jättää viestin vastaajaan niin soitan takaisin.
En uskalla jos en tiedä kuka soittaja on. Inhoan puhelimessa puhumista, ja varsinkin silloin kun puhun jonkun tuntemattoman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä en ehdi. Puhelin soi 30 sekkaa ja sitten menee vastaajaan. Kiitos telian. Itse sitä ei pysty muuttamaan mistään, heillä on vaan systeeminä tuo.
Kirjaudu Minun Teliaan ja säädä sitä kautta vastaaja pois käytöstä. Sieltä sain sen pois päältä.
Vastaan kyllä, jos odotan soittoa jostakin tai jos soittaja on joku, kenet tunnen hyvin (puoliso, perheenjäsen tai läheinen ystävä).
Muihin numeroihin en vastaa, koska niillä ei ole minulle mitään oikeaa asiaa tai jos on, se on niin yllättävä asia etten osaa sanoa siihen heti mitään. Haluan asiat viestinä, jolloin voin miettiä etukäteen mitä sanon asiaan. En osaa puhua spontaanisti tuntemattomalle ihmiselle tai koskien yllättävää asiaa, haluan valmistautua ja miettiä rauhassa mitä sanon. Muuten puhelu on mun osalta sellaista "öö..emmä tiiä...". Mieluummin hoidan asiat viestillä, koska sitä voin muokata ja miettiä pitkään. Spontaani kommunikaatio varsinkin niin etten näe toista kuten puhelimessa on, on minusta hyvin vaivaannuttavaa ja ahdistavaa.
Ja niin, en pidä puhelimessa ääniäkään päällä muulloin kuin silloin jos odotan soittoa jostain. Että useimmiten se on syy vastaamattomuuteen, etten ole edes huomannut koko puhelua. Huomattuani soitan takaisin vain, jos numero on jonkun kenet tiedän. Muuten oletan että laittavat viestin perään.
Ollessani tekemässä tukipäätöksiä soitin useasti asiakkaalle kysyäkseni nopeasti jonkin päätöksenteon kannalta välttämättömän lisätiedon. Tämä oli minun puoleltani erityispalvelua; olisin myös voinut lähettää järjestelmästä kirjeen kysyäkseni asiaa, mikä oli paljon hitaampi tapa. Jos asiakas vastasi puhelimeen, sain rahat hänelle maksuun samana päivänä. Jos taas ei, hän joutui odottamaan lisäselvityskirjeen saapumista ja vastaamaan siihen. Tällöin maksu saattoi helposti venyä yli viikolla.
Eihän siinä mitään, jos kiirettä rahan saamisella kerran ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä. Yritysnumerooni tulevia myyntipuheluita ei koske kuluttajansuojalaki.
Voit olla aivan varma, etten vastaa ennalta tuntemattomaan numeroon. Laita viesti ja kerro asiasi. Helppoa.
Olet yrittäjä, jota ei kiinnosta saada uusia asiakkaita. Jos yrittäjän ei vaivaudu vastaamaan, niin soitan toisella saman alan yrittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa yleensä enää outoihin numeroihin. Puhelin on äänettömällä töissä ja joudun sammuttamaan työkoneen metelin takia jos puhun puhelua, en yksinkertaisesti ehdi sitä tekemään jatkuvasti enkä tosiaan ole tavoitettavissa koko ajan.
Minulla on tietojenluovutusestot trafille ja maistraattiin, maksullinen telemarkkinointikielto ja silti saan päivittäin puheluita myyjiltä ja ties keltä. Tänään oli tullut 9 numeroa joista jokainen oli jokin kaupustelija netin mukaan.
Toki joudun katsomaan puhelinta suht usein ja reagoin heti jos numero näyttää kuuluvan esim sairaalaan tai lasten koulusta on tavoiteltu.
Olen täysin kyllästynyt tähän puhelinterrorismiin. En näytä pystyvän itse tekemään mitään ettei minulle soitettaisi jatkuvasti. Olen kertonut satoja kertoja puhelimeen että olen kieltolistalla, on luvattu pyyhkiä nimi mutta muutaman viikon päästä joku taas soittaa samasta firmasta. Tuhansia numeroita on estolistalla ja olen tehnyt kymmeniä reklamaatioita. En oikeasti enää jaksa.
Tässä minun syy.
Anteeksi kun kysyn, mutta miksi et vain vaihda numeroasi, ja laita sitä uutta samantien salaiseksi? Sen jälkeen et sitten enää kirjoittele numeroa ympäri nettiä mihinkään, vaan annat vain tahoille joista se ei leviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa yleensä enää outoihin numeroihin. Puhelin on äänettömällä töissä ja joudun sammuttamaan työkoneen metelin takia jos puhun puhelua, en yksinkertaisesti ehdi sitä tekemään jatkuvasti enkä tosiaan ole tavoitettavissa koko ajan.
Minulla on tietojenluovutusestot trafille ja maistraattiin, maksullinen telemarkkinointikielto ja silti saan päivittäin puheluita myyjiltä ja ties keltä. Tänään oli tullut 9 numeroa joista jokainen oli jokin kaupustelija netin mukaan.
Toki joudun katsomaan puhelinta suht usein ja reagoin heti jos numero näyttää kuuluvan esim sairaalaan tai lasten koulusta on tavoiteltu.
Olen täysin kyllästynyt tähän puhelinterrorismiin. En näytä pystyvän itse tekemään mitään ettei minulle soitettaisi jatkuvasti. Olen kertonut satoja kertoja puhelimeen että olen kieltolistalla, on luvattu pyyhkiä nimi mutta muutaman viikon päästä joku taas soittaa samasta firmasta. Tuhansia numeroita on estolistalla ja olen tehnyt kymmeniä reklamaatioita. En oikeasti enää jaksa.
Tässä minun syy.
Anteeksi kun kysyn, mutta miksi et vain vaihda numeroasi, ja laita sitä uutta samantien salaiseksi? Sen jälkeen et sitten enää kirjoittele numeroa ympäri nettiä mihinkään, vaan annat vain tahoille joista se ei leviä.
Minulla on ollut sama numeroa kohta 25 vuotta, en vaihda. En kirjoittele numeroa mihinkään mihin ei ole pakko. Olen päätellyt että esim tilatessa netistä tavaraa, puhelinnumero lähtee sitä kautta kiertoon. Numero on kuitenkin pakollinen että saa saapumisilmoituksen.
En kyllä millään muotoa lähtisi siitä liikkeelle että minulle jatkuva häiriköintisoittelu olisi oma vikani 🙄
Vastaan kyllä aina jos kuulen tai siinä tilanteessa pystyn vastaamaan. Jos kyseessä on Elisan pommittajat(ainoat jotka minulle kauppaavat mitään) niin laitan vain luurin kiinni. Mulle voidaan soittaa niin monesta paikasta, että kaiksita helpointa on vastata. Takaisin en soita outoihin numeroihin.
Olen tehnyt paljon rekrytointia ja yllättävän harvoin työtä hakevat ihmiset vastaavat puhelimeen tai soittavat takaisin. Jos itse olen hakenut töitä yrityksestä X ja huomaan, että yrityksestä X on yritetty tavoittaa minua, niin kyllä soitan pikapikaa takaisin. Mutta harva toimii näin. Ja ylipäätään työnhaussa ollessani yritän vastata kaikkiin puheluihin. Silloin joutuu tietysti myös puhelinmyyjien haaviin, mutta heillekin voi sanoa kohteliaasti ”ei”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas uudella tai vanhalla teemalla PUHELINTERRORISMI jaanaava mitään ymmärtämätön umpinuppi penää, että hänen pillinsä mukaan ja hänen ehdoillaan tulisi kaikkien muidenkin tanssia. Miksi ja millä perusteella?
Se on terrorismia, jos sulle soitellaan jostain v-n sähkösopimuksesta 3-4 kertaa päivässä.
Pitäis tajuta, että KUN EI VASTATA, EI VASTATA!!!!
Ihan turhaa on soittaa ja soittaa ja soittaa ja soit... taa.
Ei se vastaa.
En mä halua Helenin sähkösopimusta, tajuatko?
0505760197 on ainakin numero, johon on turha vastata.
Et osaa tehdä puhelinmarkkinointikieltoa?
Kun se ei AUTA! Olen joutunut tekemään reklamaatioita kun soittelu jatkuu mutta nekään ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä minun syy.
Minulla on ollut sama numeroa kohta 25 vuotta, en vaihda. En kirjoittele numeroa mihinkään mihin ei ole pakko. Olen päätellyt että esim tilatessa netistä tavaraa, puhelinnumero lähtee sitä kautta kiertoon. Numero on kuitenkin pakollinen että saa saapumisilmoituksen.
En kyllä millään muotoa lähtisi siitä liikkeelle että minulle jatkuva häiriköintisoittelu olisi oma vikani 🙄
No eipä tuosta ole vaivaa kuin itsellesi. Eli jatka ihmeessä valitsemallasi tiellä jonka olet hyväksi katsonut. Sitä vain en ymmärrä miksi sitten valitat siitä.
Pidän puhelinta äänettömällä ja värinättömällä, ellen odota tärkeätä yhteydenottoa. Tutuille palaan asiaa, harvempi soittaa nykyaikana muutenkaan.
Minulle tuntemattomaan numeroon en soita takaisin, ellei jätä viestiä ja ole joku johon haluan olla yhteydessä.
En ole koskaan tykännyt muutenkaan puhelimessa jaarittelussa, en hoida mitään sopimusasioita puhelimessa ja en ikinä koskaan osta mitään puhelinmyyjältä.
En vastaa jos en tiedä kuka soittaa.Tuntemattomat numerot seulontaan tai estoon välittömästi.
No itse ainakin 6h päivässä yleensä kiinni jossain luuri (Teams) palaverissa, en nyt ihan kaikille vastaa kesken kaiken.
Olen usein aika etäällä puhelimestani tai se on ihan unhoittunut kotiin, kun olen vieraissa. Ikäväkseni monet soittajat eivät jätä viestiä asiastaan, jotta voisin itse soittaa asiaan valmistautuneena.
Et osaa tehdä puhelinmarkkinointikieltoa?