Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et vastaa puhelimeen?

Vierailija
23.02.2021 |

En ymmärrä, miksi monet ihmiset eivät vastaa puhelimeen. Joudun työni puolesta soittamaan joitakin kertoja päivässä, en kauppaa mitään, vaan ilmoitan henkilölle tärkeästä asiasta, jolla on vielä usein melko kiire. Tosi moni ei vastaa. Sitten lähetän viestin, niin siihen vastataan heti tai viestin saaja soittaa heti takaisin. Itse vastaan aina puhelimeen, siksihän se on, että minut tavoittaa.

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en ehdi. Puhelin soi 30 sekkaa ja sitten menee vastaajaan. Kiitos telian. Itse sitä ei pysty muuttamaan mistään, heillä on vaan systeeminä tuo.

Kirjaudu Minun Teliaan ja säädä sitä kautta vastaaja pois käytöstä. Sieltä sain sen pois päältä.

Minä en osannut. Hitto näitä nykyajan härveleitä kun kaikki täytyy itse osata tehdä.

Vierailija
142/187 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ja miten siitä vastaamisesta kukaan kostuisi? Kerro nyt mistä huippuhöpönlöpöstä jäämme paitsi?

Muun muassa lehdistä, aurinkopaneeleista ja operaattoridiileistä.

Kaikki huippulaadukkaita jutskia. Osta. Osta. Osta. Osta-osta-osta. Huippulaadukkaita jutskia kaikki. Osta. Ihan rehellinen olen.

https://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/rsz_honest_johns.png

Ei myöntänyt kauppaavansa/tuputtavansa mitään. Tiedottaa jostakin "epäkaupallisesta", muttei kerro mistä.

Jos on kuitenkin joku hämärähemmohyypiö filunkipuheliterroristi niin "hänen kauttaan voinee hankkia.."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mulle soittaa vaan isobritannialaiset huijauspuhelut ja puhelinmyyjät.

Sama mulla. Ei minulle soita kukaan muu. Kun ei minulla edes ole ketään muita jotka voisivat soittaa kuin äiti. Ja äidin kanssa emme soittele, vaan viestitellään Skypen kautta.

Eli turha mun on vastata puhelimeen kun tiedän että ei kukaan minua kaipaa.

Jos joku mies minusta kiinnostuisi jostain ihmeen syystä, ei kai hänkään minulle soittaisi ellen ole numeroa antanut ensin? Että tuskinpa menetän mitään unelmien prinssiä vastaamattomuudellani 😄. Ellei sitten nigerialaisen prinssin, mutta se saakin siirtyä seuraavaan.

Vierailija
144/187 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen viimeksi oli vastaajassa viesti, huomasin töiden jälkeen. "Hienoa, että tavoitin sinut. Minulla on sinulle tällainen kysely, voit vastata siihen painamalla puhelimen näppäimiä. Jos sinulla olisi mahdollisuus ostaa sähköhammasharja, jonka normaali hinta on 200 €, alle 20 €:lla niin ostaisitko? Jos ostaisit, paina yksi, jos et ostaisi, paina kaksi."

Tämän vuoksi en vastaa puhelimeen. Jos on tärkeää asiaa, jätä viesti ja numero josta sinut tavoittaa. Jos asiasi oli oikeasti tärkeä, niin soitan takaisin.

Onpa ihan helkutin kätevää hoitaa asiat puhelu - viesti - vastapuhelu.

Miten vaikeaa on ymmärtää, että on monia töitä, joita ei voi tai kannata keskeyttää? Numero xxxxx soittaa –peset kädet/lasket moottorisahan/keskeytän asiakkaasi lauseen/jätät videokuvauksen kesken ja otat uuden oton myöhemmin ja VASTAAT Helenin myyjälle, kieltäydyt kohteliaasti, wau, ja jatkat töitäsi. Numero yyyy soittaa, sama homma, tällä kertaa ujo nainen haluaa keskustella Jeesuksesta ja Raamatun sanomasta. Kohteliaan kieltäytymisen jälkeen ehdit jatkaa työpäivää ehyenä kokonaiset kahdeksan minuuttia, kunnes numerosta öööö kysytään, haluatko muuttaa kultakorusi rahaksi?

Tajuatko millään, ettei jatkuva vastailu ole kannattavaa kenellekään? Ei yrittäjälle, ei tehohoitajalle, ei metsurille? Miten helvetin helppoa se oma työsi on, kun koko ajan joudat kieltäytymään huomaavainen kohteliaasti hakuammuntakyselyjen ristitulesta?

Älä nyt dramatisoi. Ei kenellekään oikeasti tule puheluita tuntemattomista numeroista 8 minuutin välein.

No niinpä! Viiden minuutin väleinhän niitä tulee. Kaikkihan sen tietää.

Vierailija
145/187 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastaamattomat ihmetelkö, jos teidän soittamiinne puheluihin ei vastata.

Mä en oikeasti edes muista, milloin olisin viimeksi soittanut jollekin muulle kuin miehelleni, jos kyse ei ole työpuhelusta. Siitä on ainakin pari vuotta?

Vierailija
146/187 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen soiminen kuulostaa 2021 häirinnältä. Viestit ovat paljon kätevämpiä.

Ystävät ovat turhia, koska he eivät ole kustannustehokkaita. Yhdessä oleminen ja puhuminen on turhaa, vain viestillä ilmoitettavat tarpeeksi tärkeät asiat ovat nykyisin ajankäytön kannalta järkeviä. Pitää nääs katsoa tempparit, big brotherit, netflixit ja strömsööt. Ystävien turhat jutut häiritsevät näitä elämän tärkeitä asioita, joihin aina riittää aikaa. Parempi 10 jaksoa temppareita kun tunnin puhelu ystävän kanssa ellei hänellä ole jotain todella tärkeää sanottavaa, jota ei voi viestillä etukäteen antaa arvioitavaksi onko se vastaamisen arvoinen asia.

Ystävien välinen keskustelu on kyllä niin yliarvostettua. Saman voi hoitaa 160 merkillä.

Eli pitääkö tulkita siten, että tahdot esimerkiksi pakettiautomaattiin saapuneesta toimituksestasi mieluummin ihmisen soittamaan sinulle entuudestaan tuntemattomasta ja arvaamattomasta numerosta ajankohtaan katsomatta kuin vastaanotat simppelisti viestin jonka voit tavata aivan rauhassa. Otatko pakettikoodin ylös kunhan löydät kynän. Kuulostaa helpolta mutta usko pois et tahdo enää kymmenenkään tilauksen jälkeen.

Pakettiautomaattiin saapuneesta paketista laitetaan tekstiviesti med pakettikoodi eikä soitella.

Näin on. Minulle on tullut aina tekstiviesti ja sähköpostiviesti saapuneesta paketista SmartPost-automaattiin, mutta ei minulle kukaan ole paketin takia soittanut. Se tekstiviesti sisältää joko lokeron avauskoodin tai sen viestin, joka minun pitää näyttää henkilökortin kera postitoimipaikassa.

Vierailija
147/187 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en ehdi. Puhelin soi 30 sekkaa ja sitten menee vastaajaan. Kiitos telian. Itse sitä ei pysty muuttamaan mistään, heillä on vaan systeeminä tuo.

Kirjaudu Minun Teliaan ja säädä sitä kautta vastaaja pois käytöstä. Sieltä sain sen pois päältä.

Minun yhdellä kaverilla on kanssa erittäin ärsyttävä vastaajapalvelu, joten hänelle on helpompi lähettää tekstiviesti kuin yrittää tavoittaa soittamalla. Ei ehdi kissaa sanoa kun vastaajapalvelun naisäänen mukaan pitäisi jättää joku viesti nauhalle.

Vierailija
148/187 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BLUFFI-ap väitti vastaavansa itse AINA, eikä kuitenkaan vastannut täälläkään tai antanut omaa puh.nroaan!

Vierailija
149/187 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa puhelimeen kun siihen ei tule soittoa.Harvoin kukaan soittaa.

Jos joku soittaa en vastaa jos en tiedä kuka soittaa.

Vierailija
150/187 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti en halua, puhelin on aina äänettömällä. Vihaan kuinka puhelut keskeyttävät sen mitä olen just sillä hetkellä tekemässä. Haluan antautua siihen mitä olen tekemässä täysillä oli se sitten työtehtävä tai perheen kanssa puuhailua. Jos on tärkeä puhelu oletan, että soittaja osaa jättää viestin ja vastaan siihen silloin kun minulla on sopiva hetki.

Vierailija
151/187 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään velvollisuuksiin ei kuulu ilman asianmukaista korvausta eli vastiketta eli päivystyskorvausta hölöttäjähäirikköjen tai epämääräisten (t)ulipalohoppuhöynäytysilmoitustensa tavoitettavissa huijattavaksi.

Vierailija
152/187 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Yritysnumerooni tulevia myyntipuheluita ei koske kuluttajansuojalaki.

Voit olla aivan varma, etten vastaa ennalta tuntemattomaan numeroon. Laita viesti ja kerro asiasi. Helppoa.

Minäkin olen yrittäjä, ja vastaan aina puhelimeen kun pystyn, sillä siellä voi olla vaikkapa uusi asiakas. Soitan myös takaisin vaikka viestiä ei olisi jätetty. Monet monituiset kerrat on tullut isojakin toimeksiantoja näistä. Ikävä puoli on tietysti se, että mysös puhelimyyjät soittelee, mutta lopetan puhelut ystävällisesti mutta jämäkästi heti alkuunsa.

Jos numero olisi vain yksityiskäytössä en vastaisi tuntemattomiin numeroihin juuri noiden myynti- yms. puheluiden vuoksi. En koskaan osta puhelinmyyjältä mitään, tuhlaavat omaa ja minun aikaani.

Vierailija
153/187 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ikinä tietää käyttääkö vastapuoli 5G-puhelinta tai jopa soittaa 5G-verkosta. En halua mitään viruksia puhelimen kautta itseeni.

Vierailija
154/187 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huolehtia, että numero löytyy fonectasta ja sitä ei ole liitetty tuppumyyntiyrityksiin. Esimerkiksi kuljetusyritykset huolehtivat nykyisin, että kuskien numerot pystyy tunnistamaan helposti. Nimettömät ja salaiset numerot, evvk.

Vierailija
155/187 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BLUFFI-ap väitti vastaavansa itse AINA, eikä kuitenkaan vastannut täälläkään tai antanut omaa puh.nroaan!

Joko mennyt väkisintuputtajafirmansa konkkaan?

Vierailija
156/187 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa numeroon, joka minulla ei ole yhteystiedoissa, eli kun en tiedä kuka soittaa. Oletan, että jos tällä on ihan oikeaa asiaa, niin laittaa viestiä asiasta. Ja miksi: 90% soittajista yrittää kaupata jotain. Ja soittavat kesken työpäivän, en todellakaan halua jaaritella heidän kanssaan silloin. No en oikeastaan milloinkaan. 

Vierailija
157/187 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastaamattomat ihmetelkö, jos teidän soittamiinne puheluihin ei vastata.

En soita koskaan.

Vierailija
158/187 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että soittaja jättää viestin vastaajaan jos asia on tärkeä. Soitan kyllä takaisin, mutta vain silloin jos soittaja on jättänyt viestin. En ikinä soita numeroon vain siksi että huomaan sieltä tulleen puhelun.

Vastaan (silloin kun minulle sopii) vain tuttuihin numeroihin jos en odota jotain tärkeää puhelua.

Ainoastaan lasten ja niiden koulun puheluihin vastaan aina, tilanteesta riippumatta.

Vierailija
159/187 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, jos olen varattu. Eli palaverissa tai vaikka vain kaverin seurassa.

Muutoin vastaan aina.

N53

Vierailija
160/187 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittajat ovat harvoin hyvällä asialla liikkeellä. Elämä olisi helpompaa ilman puhelinta. Netin ja pankkitunnistautumisen voisin vaan pitää.