Miksi et vastaa puhelimeen?
En ymmärrä, miksi monet ihmiset eivät vastaa puhelimeen. Joudun työni puolesta soittamaan joitakin kertoja päivässä, en kauppaa mitään, vaan ilmoitan henkilölle tärkeästä asiasta, jolla on vielä usein melko kiire. Tosi moni ei vastaa. Sitten lähetän viestin, niin siihen vastataan heti tai viestin saaja soittaa heti takaisin. Itse vastaan aina puhelimeen, siksihän se on, että minut tavoittaa.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tuntematotmista numeroista tuleviin puheluihin silloin, kun mulla on syytä olettaa, että joku soittaa mulle tärkeästä asiasta. Esimerkiksi kun olin leikkausjonossa, vastasin aina kaikkiin puheluihin. Soittaja kun olisi saattanut olla sairaalan jonohoitaja. Leikkausajan saatuani vastasin edelleen, koska leikkausaikaani olisi saatettu aikaistaa tai ilmoittaa, että syystä tai toisesta leikkausaikani peruuntuukin. Samoin, jos on lääkärin kanssa sovittu, että hän esim tänään soittaisi mulle labravastauksistani, vastaisin tänään kaikkiin puheluihin. Tai jos olisin tehnyt jostain asiasta rikosilmoituksen, vastaisin puheluihin, koska soitto saattaisi tulla poliisilaitokselta. Tai jos kissani olisi päässyt livahtamaan ulos ja olisin laittanut siitä puhelinnumeroni kera ilmoituksen Facebookin Karkurit-ryhmään. Jos mitään tällaista ei sillä hetkellä ole elämässäni, ei kellään tuntemattomalla ole mulle mitään tärkeää asiaa.
Sinulla ei ole ilmeisesti läheisiä saatika isompaa omaisuutta?
En vastaa, koska koskaan ne puhelut eivät sisällä mitään tärkeää asiaa.
Vastaan jos ehdin, tai en vastaa jos en halua, googletan numeron ja luen kommentit.
Olen itsekin huono soittaja.
Kerran soitti lehtimyyjä en ikinä sano joo.
Mulle toisekseen tuli se lehti jo.
Sitten luukusta kolahti 2x lehti, ystäväni kysyi tuleeko sulle sit kaks laskua, kyllä tuli otin yhteyden puljuun ja totesivat että toinen oli ollut kotimyynti.
Miten on edes mahdollista?
Mua ei kiinnosta jaaritella tuntemattomien ja varsinkin kaupustelijoiden kanssa. Laittakoot viestin jos on oikeaa asiaa. Puhelinhäiriköinti (eli -myynti) pitäisi lailla kieltää.
Omalta osaltani haluan olla tukematta kaiken tyyppistä tele- ja suoramarkkinointia. Tiedän kyllä ettei minua kykene kukaan ylipuhumaan, manipuloimaan tai lahjomaan mihinkään, mutta kaikki eivät ole yhtä hyvässä hapessa ja sen vuoksi nämä kanavat ovat epäeettisiä.
Teen yötyötä, eli nukun päivällä. Ei kiinnosta kesken unien vastata kenenkään puheluihin.
Kyllä olette päästänne vialla. Sairasta porukkaa täällä.