Miksi et vastaa puhelimeen?
En ymmärrä, miksi monet ihmiset eivät vastaa puhelimeen. Joudun työni puolesta soittamaan joitakin kertoja päivässä, en kauppaa mitään, vaan ilmoitan henkilölle tärkeästä asiasta, jolla on vielä usein melko kiire. Tosi moni ei vastaa. Sitten lähetän viestin, niin siihen vastataan heti tai viestin saaja soittaa heti takaisin. Itse vastaan aina puhelimeen, siksihän se on, että minut tavoittaa.
Kommentit (187)
En voi tietää että juuri sinun numerostasi tuleva soitto ei ole huijaus- tai häirintäpuhelu, koska näitä tulee useita viikossa ja joskus jopa päivässä. Minulla on vastaaja, joten voit jättää viestin jos sinulla on oikeaa asiaa.
mikä velvollisuus olla 24// tavoitettavissa ja varsinkin juuri sinulla on kova kiire ja tarve käyttää yhtä viestin välitymenetelmää?
Pitäisi olla viranomaisille ja muille virallisille tahoille selkeät viranomaispuhelinnumerot.
Tällä hetkellä myynti- ja huijauspuheluita tulee sen verran, että oikeat asiat peittyvät niiden alle.
Vastaan tuntematotmista numeroista tuleviin puheluihin silloin, kun mulla on syytä olettaa, että joku soittaa mulle tärkeästä asiasta. Esimerkiksi kun olin leikkausjonossa, vastasin aina kaikkiin puheluihin. Soittaja kun olisi saattanut olla sairaalan jonohoitaja. Leikkausajan saatuani vastasin edelleen, koska leikkausaikaani olisi saatettu aikaistaa tai ilmoittaa, että syystä tai toisesta leikkausaikani peruuntuukin. Samoin, jos on lääkärin kanssa sovittu, että hän esim tänään soittaisi mulle labravastauksistani, vastaisin tänään kaikkiin puheluihin. Tai jos olisin tehnyt jostain asiasta rikosilmoituksen, vastaisin puheluihin, koska soitto saattaisi tulla poliisilaitokselta. Tai jos kissani olisi päässyt livahtamaan ulos ja olisin laittanut siitä puhelinnumeroni kera ilmoituksen Facebookin Karkurit-ryhmään. Jos mitään tällaista ei sillä hetkellä ole elämässäni, ei kellään tuntemattomalla ole mulle mitään tärkeää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, etten halua tilata mitään turhaa.
On tuhat syytä että joku soittaa:
Olet töissä ja
naapurisi soittaa että asuntosi ovi on auki?
naapurisi soittaa ja sanoo että kissasi jäikin ulos?
kolaroin autoasi ja tahdon ilmoittautua?
täällä palokunta ja talosi on tulessa?
äitisi sai sairauskohtauksen ja viemme hänet...
äitisi kuoli ja palautamme hänet...
pomo soittaa että sait ylennyksen (tuleekohan sitä jos et edes vastaa?)
Harjoitellaampa vähän; vastaat soittoon ja joku myy jotain; sanot ei ja suljet....
Pidän sellaisia ihmisiä naurettavina, jotka eivät vastaa puhelimeen koska soitto tulee itselle oudosta numerosta. Siis mitä ihmettä?? Jos siellä on kaupustelija tms. niin senkun sanoo: ei kiitos, kuulemiin.
Tunnen ihmisiä jotka eivät USKALLA vastata vieraaseen numeroon! Eikö puhelimen omistamisesta voitaisi tehdä luvanvaraista?
Vierailija kirjoitti:
Ap, koska sinun numerostasi ei päällepäin näe, että sinulla on asiallista asiaa. Todella paljon tulee nykyään kaiken maailman keräysten kalastelijoiden, myyntimiesten ja telehuijarien - niiden "Microsoftin teknisen tuen työntekijöiden " puheluita.
Se on mulla ainakin tärkein syy, joten en vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin, jos en tiedä jättäneeni soittopyyntöä tms.
Osa varsinkin nuorista ahdistuu puhelimessa puhumisesta ja viestii mieluummin kirjoittamalla. Eihän se ventovieraille puhuminen kivaa olekaan, moni meistä aikuisistakin on joutunut vuosien mittaan siihen pakottamaan ja opettamaan itsensä - mutta nuorille se on harvinaisempi ja siksi pelottavampi viestintätapa.
AHDISTUU puhelimeen puhumisesta???? Mikä tätä kansaa vaivaa??
Olen työssä jossa jatkuva hälinä ja joutuu itsekin puhua paljon. Silmät täytyy olla selässäkin, taukoamaton keskittyminen siihen mitä ympärillä tapahtuu, uuvuttaa sen verran, että turhiin puheluihin ei arkisin kiinnosta vastailla, tuleepa kaverienkin puhelut monesti skipattua, heille sitte kyllä soitan kun jaksan oikeasti kuunnella mitä heillä on sanottavana. Arkisin ei vaan jaksa. T. Vanha kurppa
Vierailija kirjoitti:
En vastaa outoihin numeroihin ja jonkun Vattenfallin myyjän Hensingistäkin on ihan turha soitella kun en koko alueella asu enkä myöskään halua mitään ahdistelupuheluitakaan.
Vattenfall on ruotsalainen, monikansallinen sähkönmyyjä. Voit ostaa sähköt miltä tahansa sitä myyvältä. Samasta piuhasta se pukkaa ja hinta määräytyy tekemäsi sopimuksen mukaan. Verkkoyhtiötä et voi vaihtaa, mutta sähkön myyjän voit.
Saanko arvata, että asut jossain Pohjanmaalla. Sinne ei ole vieläkään sivistys kyliin ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, etten halua tilata mitään turhaa.
On tuhat syytä että joku soittaa:
Olet töissä ja
naapurisi soittaa että asuntosi ovi on auki?
naapurisi soittaa ja sanoo että kissasi jäikin ulos?
kolaroin autoasi ja tahdon ilmoittautua?
täällä palokunta ja talosi on tulessa?
äitisi sai sairauskohtauksen ja viemme hänet...
äitisi kuoli ja palautamme hänet...
pomo soittaa että sait ylennyksen (tuleekohan sitä jos et edes vastaa?)
Harjoitellaampa vähän; vastaat soittoon ja joku myy jotain; sanot ei ja suljet....
En ole tuo, jolle vastasit, mutta ihmisillä on hyvin erilaisia elämäntilanteita. Mä esimerkiksi olen tehnyt jo 9 vuotta etätöitä. Lisäksi vanhempani asuvat naapurissa. Eikä mulla ole autoa ja kissanikin on sisäkissa. En koskaan lähde kotoa tarkistamatta, että ovi meni perässä kunnolla kiinni. Huomaisin kyllä hyvin nopeasti, jos kissani tai koirani livahtaisi ovesta ulos. Niin ei ole koskaan käynyt, koska kissa pelkää kuollakseen ulos menoa ja koira taas tietää, ettei ovesta saa mennä ulos ilman mun lupaani. Ja ovihan ei ole muulloin auki kuin silloin, kun itse olen oven avannut. Kumpikaan lemmikeistäni ei osaa avata ovea itse. Koska vanhempani asuvat naapurissa, he ehtisivät varmasti soittaa mulle jo ennenkuin palokunta saapuu edes paikalle. Siis mikäli en olisi itse kotona. Kukaan ei vie äitiäni tai isääni mun tietämättäni yhtään minnekään. Olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja ja ihan jokainen kerta, kun isä tai äiti voi jollain tavalla huonosti, toinen heistä soittaa mulle. Menen tarkistamaan tilanteen ja minä olen se, joka sitten on soittanut ambulanssiin niinä kertoina, kun ambulanssia on tarvittu. Ja odottanut vanhempieni luona siihen asti, että ambulanssi on tullut, ensihoito annettu ja vanhempaani on lähdetty siirtämään sairaalaan. Jos äitini tai isäni kuolee sairaalassa, molemmilla on lähimpänä omaisena puoliso. Eli se on sitten äiti tai isä, joka soittaa asiasta mulle. Pomon numero mulla taas on kännykässä eli pomo ei soita tuntemattomista numeroista. Ja helpommin hän tavoittaa mut työaikana Teamsissa tai sähköpostilla kuin alkamalla soittamaan.
Vastaan kyllä tuntemattomiinkin numeroihin, mutta vain silloin, kun on odotettavissa, että joku soittaa mulle tuntemattomasta numerosta ja asia on mulle tärkeä. Esimerkiksi silloin, kun äitini tai isäni on ollut sairaalassa ja on erikseen sovittu, että sieltä otetaan muhun yhteyttä. Pääsääntöisesti sairaala ottaa kuitenkin yhteyttä lähimpään omaiseen eli vanhempieni kohdalla puolisoon.
Nro 165
Minä en vastaa puhelimeen jos en tiedä kuka soittaa. En myöskään avaa ovea jos joku pimputtaa ovikelloa ellei ennalta ole sovittu tapaaminen.
En tiedä, mutta minua vaan ärsyttää jos soitellaan niin ettei ole mitään varsinaista asiaa "mitäs kuuluu". Tai sitten ne loputtomat huijaus/kaupustelusoitot. Ei sieltä kukaan koskaan millään tärkeällä asialla soita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:ko ei todellakaan kauppaa mitään, edes välillisesti/välittömästi? Mikä on se tärkeä ja kiireellinen, täysin puhtaasti epäkaupallinen(;?;) asia, jonka tiimoilta ap työnsä puolesta soittelee eli puhelinterrorisoi ihmisiä?
Kyllä näin on, voitko kuvitella?
Ilmoitan asian, joka on henkilölle tärkeä ja mieluinen. Asian ilmoitus vie noin 20 sekuntia, mutta tarvitsen vastauksen jota en voi odottaa kauaa. Jos kirjoitan viestin, se vie kauemman aikaa ja en tiedä koska saan vastauksen.
Tämä siis liittyy työhöni, mutta en soita työkseni. Soitan päivän aikana noin kolmesta viiteen lyhyttä puhelua. Ja kuten sanottu, ihmiset eivät vastaa puhelimeen, mutta viestin saatuaan soittavat takaisin, koska asia on heille tärkeä. Pidän sitä kyllä outona ettei vastata puhelimeen, jos on mahdollisuus vastata.
Ap
Tämä siitä tulee, kun jonniin joutavat lehti,- sähkö,- puhelinliitttymä yms. kauppiaat soittelevat ja häiriköivät jatkuvasti. Niihin puheluihin, kun nykyisin aika moni ei halua vastata. Minullakin on joka paikkaan laitettua puhelinmyyntiä ajatellen kielto, mutta silti soitetaan. Nämä puhelinkauppiaat oikea maanvaiva (ainakin minulle) eivät millään meinaa uskoa vaikka heti puhelun alussa sanon, että ei kiitos en osta mitään. Silti yritetään jatkaa myyntipuhetta jolloin joudun sulkemaan eli löymään luurin korvaan.
Jos näistä pääsisi eroon niin voisikin vastata puhelimeen ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla viranomaisille ja muille virallisille tahoille selkeät viranomaispuhelinnumerot.
Tällä hetkellä myynti- ja huijauspuheluita tulee sen verran, että oikeat asiat peittyvät niiden alle.
Olis kyllä hyvä, jos terveys- ja/tai viranomaistahojen puheluille olisi yhteinen näkyvä numero, johon ei voisi soittaa takaisin. Ei kai se teknisesti ole mahdotonta? Helpottaisi, kun voisi odottamattomat tärkeät puhelut erottaa kalastelijoista yms kohinasta. Toki vielä parempi, jos joskus voisi teknologia olla sillä tasolla, että ruudulle tulisi tekstinä POLIISI, TERVEYSKESKUS, yms, vaikkei olisi kontakteissakaan.
Ja kieroja nää kalastelijat, kun olivat maansuunnasta vaihtaneet yhden numeron 8->3, ja alueellinenkin numero näytti oikealta. Tosi varovainen saa olla mihin vastaa.
En ole puhelimella paljoa ja pidän sitä aina äänettömällä. Muuten oloni on väsynyt ja hermostunut.
Vastaan vain pomon ja miehen puheluihin, - he puhuvat lyhyesti ja heillä on tärkeää asiaa., muutoin eivät soittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi oli vastaajassa viesti, huomasin töiden jälkeen. "Hienoa, että tavoitin sinut. Minulla on sinulle tällainen kysely, voit vastata siihen painamalla puhelimen näppäimiä. Jos sinulla olisi mahdollisuus ostaa sähköhammasharja, jonka normaali hinta on 200 €, alle 20 €:lla niin ostaisitko? Jos ostaisit, paina yksi, jos et ostaisi, paina kaksi."
Tämän vuoksi en vastaa puhelimeen. Jos on tärkeää asiaa, jätä viesti ja numero josta sinut tavoittaa. Jos asiasi oli oikeasti tärkeä, niin soitan takaisin.
Onpa ihan helkutin kätevää hoitaa asiat puhelu - viesti - vastapuhelu.
On todella kätevä verrattuna siihen että vastaisin monta kertaa päivässä että "ei nyt ei ole aikaa osallistua kyselyyn", tai "usko jo en tilaa mitään"
Ap, koska sinun numerostasi ei päällepäin näe, että sinulla on asiallista asiaa. Todella paljon tulee nykyään kaiken maailman keräysten kalastelijoiden, myyntimiesten ja telehuijarien - niiden "Microsoftin teknisen tuen työntekijöiden " puheluita.
Se on mulla ainakin tärkein syy, joten en vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin, jos en tiedä jättäneeni soittopyyntöä tms.
Osa varsinkin nuorista ahdistuu puhelimessa puhumisesta ja viestii mieluummin kirjoittamalla. Eihän se ventovieraille puhuminen kivaa olekaan, moni meistä aikuisistakin on joutunut vuosien mittaan siihen pakottamaan ja opettamaan itsensä - mutta nuorille se on harvinaisempi ja siksi pelottavampi viestintätapa.