Koululaisen syöminen koulun jälkeen
Meidän 12vee sai taas tänään hirveet raivarit kun tuli koulusta eikä ollut lämmintä ruokaa tarjolla kello14. Mikään välipala ei kelpaa tai riitä. Syö koulussa hyvin.
Syökö teidän lapset miten koulun jälkeen? Pärjääko ne välipalalla sinne "ilta ruokaan" ?
Miehen kanssa ollaan töistä kotona 16.30 aikoihin ja teen silloin ruoan. Teen niin paljon että syödään siitä illalla, saadaan töihin eväät ja teinille jää vielä yksi annos kun tulee koulusta.
No mulla oli käynyt eilen mittavirhe ja jäi annosta vajaaksi ja nyt oon huono ihminen kuulemma.
Kommentit (73)
En ihmettele ollenkaan kun tietää millaista paskaa niille koulussa syötetään.
60% Koululaisista ihnoaa nykyisten koulujen einespaskatarjontaa, ja loput eivät uskalla olla asiasta mitään mieltä.
Asetapa rajat tuon ikäiselle ipanalle. Kestää kyllä 3 tuntia.
Nyt on hyvä aika alkaa opetella itse tekemään välipalaa. Tai edes osallistua sen ruuan valmistukseen edellisenä päivänä.
Ei 12-vuotiaan kuulu saada nälkäraivareita, sellaisten aika on kymmenen vuotta nuorempana. Kutosluokkalaiset osaa jo itse valmistaa yksinkertaista purtavaa
Meillä on ollut jo vuosia lämmin ruoka koululaisille heti koulun jälkeen.
Järkevintä, välipalojen puputtamisen sijaan.
Kouluruoka on ihan moskaa, eikä sen varaan kannata laskea yhtään.
Ei kai niitä välipaloja tarvitse "puputtaa". Esim. pikapuuro miksrossa, munakas, marjasmoothie tai ruisleipä juustolla, kinkulla ja vihanneksilla ovat minusta kaikki välipaloja, mutta täyttävät vatsan kyllä ihan kivasti eivätkä ole mitenkään epäterveellisiä. Eli ei välipala automaattisesti tarkoita sokeripitoista jogurttia, munkkia tai pussillista karkkia.
Jos on koko päivän ilman kunnollista ruokaa joku pikapuuro kippo tai smoothie ei kyllä riitä.
Kasvava lapsi tarvitsee kaksi kunnollista lämmintä ruokaa päivässä.
Kumpikin on syönyt välipalaa (leipää, jugurttia, hedelmiä tms.) ja pärjännyt sillä iltaan. Mitään ruokaraivareita ei ole ollut, paitsi uhmaiässä. Ylä-asteella opetin laittamaan kunnon ruokaan ja sen jälkeen onkin ollut itsellä todella helppoa.
Jaa. Kyllä meillä teini kasvaa ja kehittyy ihan nrmaalisti ja jaksaa urheilla ja hoitaa kouluasiat mallikkaasti, vaikka kotona syödäänkin arkisin vain yksin lämmin ateria päivässä.
On kyllä julmaa syödä koululaisia.
Det är lättare att äta eleverna efter skolan. Det blir ett himla hallå om du grillar någon av dem i skolan.
Vierailija wrote:
Det är lättare att äta eleverna efter skolan. Det blir ett himla hallå om du grillar någon av dem i skolan.
Just de.
Kyllä tuossa iässä minusta pitäisi jo itse osata tehdä vaikka pari leipää/hedelmiä/salaattia/muroja tms ja pärjätä sillä ruokaan asti, kunhan syö myös koulussa jotain. En tee yleensä ylimääräistä ruokaa, lounaaksi syömme salaattia töissä ja seuraavana päivänä jääkaapissa oleva ruoka jää yleensä syömättä.
Meillä se ns. kouluruoka on reilusti ennen aamukymmentä. Kyllä siinä on kiljuva nälkä kolmen neljän maissa jo.
Vierailija wrote:
Meillä se ns. kouluruoka on reilusti ennen aamukymmentä. Kyllä siinä on kiljuva nälkä kolmen neljän maissa jo.
Siis REILUSTI ennen aamukymmentä? Kuulostaapa oudolle. Meillä yläkoululaisella koulussa ruoka noin klo 11. Kotona yleensä siinä 15-15.30, jolloin syö välipalan. Ja lämmin ruoka sitten yleensä siinä klo 19 aikaan riippuen harrastuksista.
Minä opettelin tuon ikäisenä jo tekemään lasagnea.
M40
Kyllä, reilusti ennen kymmentä. Kuopus söi monta vuotta kello 9.25.
Vierailija wrote:
Jos on koko päivän ilman kunnollista ruokaa joku pikapuuro kippo tai smoothie ei kyllä riitä.
Kasvava lapsi tarvitsee kaksi kunnollista lämmintä ruokaa päivässä.
Meidän lapset syövät koulussa lämpimän ateria. Tänään ollut vegepuikkoja, kermaviilikastiketta, perunaa ja salaattia. Kuopus kehui syöneensä 8 vegepuikkoja 4 perunaa + lisukkeet.
Välipalaksi koulun jälkeen söi kotona yhden omenan. Päivällinen meillä syödään 17 aikaan ja siihen asti pärjäävät.
Keittopäivinä välipala on usein tuhdimpi, mutta ei meidän lapset koskaan syö lämmintä ruokaa heti koulusta tultuaan.
Meillä 8-luokkalainen syö koulun jälkeen ihan leipää, paistettua kananmunaa tms. Joskus edellisen päivän jämiä. Iltaruoka perheen kanssa sitten joskus klo 19-20. Joskus olen kysynyt, tarvitsisiko tukevamman ruoan koulun jälkeen, mutta kuulemma ei sellaista kaipaa.