Diili 2021 official
No niin nyt on ensimmäinen jakso nähty ja ensimmäinen pudotus tapahtunut. Mitä mieltä kilpailijoista, onko joukossa tulevia huippujohtajia? Entä mitä mieltä olette Jaajosta ja hänen apulaisistaan.
Kommentit (2464)
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti suunnannut viestiä sinulle vaikka nimimerkkisi olikin siinä. Enkä ole kaikkia viestejä edes lukenut. Tässä ketjussa tuo diagnostien heittely ja osin varmaan myös omien asioiden projisointi/purkaminen on vielä suhteellisen lievää. Joissakin julkkisketjuissa menee sitten jo fanaattisen puolelle
Ei tarvitse selitellä, en suuttunut kommentistasi...
;-P
Keskustelu alkaa tosin keskittyä ehkä liikaa yhden teeman ja tiettyjen henkilöiden ympärille, joten voidaan minun puolestani palata alkuperäiseen aiheeseen.
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helluhan oli maininnut asuneensa pitkään USA:ssa ja on varmaan sieltä saanut vahvistusta tavallaan toimia. USA:ssa tuskin herättäisi mitään huomiota jutuillaan, ja olikin sanonut miten tykkäsi maasta juuri sen takia miten paljon siellä suvaittiin erilaisia persoonia. Suomessa ei tarvitse olla kovin kummoinen persoona, että saa AV-raadilta narskudiagnoosin.
Se että tätä narskudiagnoosia viljellään joskus liiankin kevyesti, ei poista sitä tosiseikkaa, että joillekin tämä diagnoosi on ihan validi...
Anteeksi vaan mutta aika arveluttava peruste oikeuttaa vieraiden ihmisten leimaaminen...vaihda narskun tilalle mikä tahansa haukkumasana, jolla vaikkapa kevytkenkäisia naisia nimitellään tai mitä näitä muodissa olevia haukkumaleimoja nyt on. Kun tätä huutaa kaikille, niin joskus se osuu oikeaankin?
Vierailija kirjoitti:
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helluhan oli maininnut asuneensa pitkään USA:ssa ja on varmaan sieltä saanut vahvistusta tavallaan toimia. USA:ssa tuskin herättäisi mitään huomiota jutuillaan, ja olikin sanonut miten tykkäsi maasta juuri sen takia miten paljon siellä suvaittiin erilaisia persoonia. Suomessa ei tarvitse olla kovin kummoinen persoona, että saa AV-raadilta narskudiagnoosin.
Se että tätä narskudiagnoosia viljellään joskus liiankin kevyesti, ei poista sitä tosiseikkaa, että joillekin tämä diagnoosi on ihan validi...
Anteeksi vaan mutta aika arveluttava peruste oikeuttaa vieraiden ihmisten leimaaminen...vaihda narskun tilalle mikä tahansa haukkumasana, jolla vaikkapa kevytkenkäisia naisia nimitellään tai mitä näitä muodissa olevia haukkumaleimoja nyt on. Kun tätä huutaa kaikille, niin joskus se osuu oikeaankin?
En ole huudellut tätä kaikille.
Ja Helenan kohdallakin vasta perusteltuani kantani varsin kattavasti.
Löydät kaikki kommenttini tästä ketjusta, perehdy niihin, ja muodosta sitten vasta oma kantasi.
Älä siis tuomitse myöskään minua tyhjänpuhujaksi yhden kommentin perusteella.
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huudellut tätä kaikille.
Ja Helenan kohdallakin vasta perusteltuani kantani varsin kattavasti.Löydät kaikki kommenttini tästä ketjusta, perehdy niihin, ja muodosta sitten vasta oma kantasi.
Älä siis tuomitse myöskään minua tyhjänpuhujaksi yhden kommentin perusteella.
Lopetan omalta osaltani tähän. En tuominnut Sinua tyhjänpuhujaksi yhden kommentin perusteella. Tuomitsin yhden kommentin ja argumentin. Hyvää kevättä
Vierailija kirjoitti:
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisviha on ollut alkuvuodesta kovasti tapetilla. Kun lukee tätä ketjua, ymmärtää kyllä miksi näin on.
Suuri osa miesjohtajista on kaikenlaista kyykyttäjää, suojatyöpaikan pitäjää, kaverin palkkaamaa ja todella usein törkeäkäytöksisiä jonkin persoonallisuushäiriötyypin edustajia (tästä paljon tutkimusdataa).
Sointu & Helena kalpea varjo siitä mihin nuo em. tyypit kykenevät. Ja sitäkin vähää ilmeisimmin vain ajoittain. Muutoin koulutettuja ja aikaansaavia ihmisiä. Mutta kun Nainen! Ja toisella vielä IKÄÄ!
Kyllä olisi kirveellä töitä vielä tasa-arvoajattelun puolella.
Ja mikä juttu on tämä "pitää olla kiva"? Kenellä on suuremmin aikaa olla töissä kiva, ei työpaikat ainakaan enää ole kenellekään mitään kerhotapaamisia.
Eihän se Jaajokaan mikään joulupukki ohjelmassa ole, aika raadollisesti analysoi kilpailijoita. Onko se kivampi, jos samalla hymyilee...En oikein ymmärrä tätä tulkintaasi ja rakentamaasi kytköstä sukupuolen, Helenan ja Soinnun käytöksen,
ja tätä käytöstä ruotivien kommenttien välillä, avaatko hieman?
Verraten palstan yleiseen asenne-ilmapiiriin, juuri tämä ketju on pysynyt poikkeuksellisen siistinä, sukupuolivärittyneitä kommentteja ei juurikaan ole.
Eikö mielestäsi näiden kahden naisen ankara lyttääminen ole sukupuolivärittynyttä? Syy minun mielestäni on nimen omaan se, että heidän käytöksensä on usein sellaista, mikä miehille sallitaan, mutta naisille ei. Vrt vaikkapa Petrin tekemiset ja sanomiset.
Onko "mummottelu" henkilöstä, joka on työikäinen vielä pitkään ok? Pilkataanko miesten silmäluomien, hiusten ja muiden ruumiinosien näköä ja rakennetta kuin ne olisivat ratkaisevassa roolissa kyseisessä työtehtävässä?
Lippalakkihenkilökin sai varsin hyväntahtoista kritiikkiä osakseen, vaikka suoritus lienee luokiteltavissa ala-arvoiseksi - pojat nyt kai vaan on poikia. Olisipa sen lakin alta löytynyt vaikkapa ne silikonit, olisi h:vetti ollut irti.
Minulta on tainnut mennä täysin ohitse, missä vaiheessa Petri on mummotellut ja pilkannut naisten silmäluomia ja hiuksia? Olen seurannut ohjelmaa ja tätä keskustelua ihan ihmeissäni, kun Petriä pidetään niin kauheana pahiksena, mutta itse en keksi, mikä hänessä sitten on niin pahaa. Juu, on jotain vähän töksäytellyt mutta ei hän kyllä sellaisia saarnoja ole pitänyt kuin Helena eikä pyöritellyt silmiään ja haukkunut selän takana kuten Sointu. Mielestäni hän on kertonut lähinnä, mitä tapahtui ja kuka sanoi mitä, mutta ei ole lähtenyt rääpimään kenenkään persoonaa sen enempää. Helenalle pisti vähän takaisin ja ihan aiheesta.
Petri ja Helena olisivat toimineet hyvin yhteen jeittiössä, koska Helena kuuntelee häntä ja Petri olisi kyllä saanut enkkubullijutut heti mielestä ja opettanut Helenaa keittiöhommissa, (hampaat kirskuen tekohymyn takana).
Hän ei, vaan enää jaksanut Helenaa, jonka tiesi yrittävän liikaa ja joka on ihan liian vähän tottunut tekemään sitä suorittavaa työtä ja hommaa itsensä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Helenan paluu on pelastus koko loppuhuipennukselle. Odotan innolla!
Juuri näin. Tervetuloa takaisin Helena!
Ihmettelen edelleen, että miksi Sointua mollataan täällä niin paljon. Mielestäni pitää muistaa kaksi asiaa:
- Hän ei pelkästään hauku muita kilpailijoita selän takana. Milloin hän on haukkunut Markoa, Helenaa, Inkaa? Hän sanoo suoraan, jos joku alisuoriutuu, ja mielestäni tämä on ihan hyvä piirre.
- Hän on selvästikin kilpailemassa tuolla. Miksi hänen pitäisi hyssytellä?
- Tuotanto varmasti kysyy johdattelevia kysymyksiä saadakseen räväköitä vastauksia. Sointu on ennenkin ollut TV:ssä ja on selvästi viihdyttäjähenkinen, eli tietää mitä sanoa ja kun sanoo suoraan niin pääsee viihdearvon takia usein ruutuun. Mitä vikaa tässä on? Mieluummin minä kuuntelen Soinnulta suoria sanoja kuin ynisevää Arielia tai jo pudonnutta Heidi-hapannaamaa.
Niin ja toinen, ketä on mielestäni vähän tarpeettoman paljon mollattu täällä, on Helena. Okei, autoritäärinen ja vanhanaikainen johtamistapa, mutta uskon että leikkauksella saadaan hänestä luotua paljon ilkeämpää kuvaa kuin mitä hän oikeasti on. Kyllähän hän lähettelee sydämiä muiden kilpailijoiden kanssa Instassa ja varmasti osaa olla mukavaakin ja huumorintajuista seuraa.
Olen itse tavannut hänen tapaisiaan, yleensä vanhempia naishenkilöitä työelämässä. Kova tahto ja itseluottamus heillä on, mutta heidän kanssaan pitää vain osata toimia. Kun ei hypitä toistemme varpaille, mutta rajat osoitetaan ystävällisesti mutta tiukasti, heidän kanssaan pärjää.
Täällä Helena taitaa itse kehua itseään.
Täytyy sanoa että jos joku mehukauppa mainostais itseään naamiaisasuihin puetuilla epäeettisesti kasvatetuilla koirilla niin kiertäisin kaukaa
Vierailija kirjoitti:
Sano yksikin kehu mitä hänestä on täällä sanottu. Lähinnä on kyseenalaistettu näitä älyttömiä narskudiagnooseja.
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä käy muita Diili-kilpailijoita lukemassa ketjua niin voin kertoa, ettei Helena on aiheuttanut kitkaa enemmänkin työurallaan. Eli kilpailijoiden ei tarvitse syyttää itseään Helenan epäasiallisesta käytöksestä. Helenan työpaikat ovat vaihtuneet kohtuullisen tiuhaan, siitä voi jo päätellä jotain. Eräällä työpaikalla järjestettiin jopa juhlat sen kunniaksi, että Helenasta päästiin eroon. Ja viime jakso todisti hyvin sen, miksei Helena sovi johtotehtäviin. Tuhlasi aikaa epäolennaisuuksiin ja jätti pohjatyön täysin tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä käy muita Diili-kilpailijoita lukemassa ketjua niin voin kertoa, ettei Helena on aiheuttanut kitkaa enemmänkin työurallaan. Eli kilpailijoiden ei tarvitse syyttää itseään Helenan epäasiallisesta käytöksestä. Helenan työpaikat ovat vaihtuneet kohtuullisen tiuhaan, siitä voi jo päätellä jotain. Eräällä työpaikalla järjestettiin jopa juhlat sen kunniaksi, että Helenasta päästiin eroon. Ja viime jakso todisti hyvin sen, miksei Helena sovi johtotehtäviin. Tuhlasi aikaa epäolennaisuuksiin ja jätti pohjatyön täysin tekemättä.
En yhtään ihmettele. Helena oli diilissä vain pilaamassa vanhempien naisten mainetta. Täälläkin löytyy näitä puolustelijoita, ovat varmasti itse samanlaisia. Helena ei ollut vain töykeä vaan paikoin täysin asiaton, on ikärasisimia väittää että tuo on aivan tavallista käytöstä vanhemmille naisille. Ei mikään ihme, että monet miehet tekevät mieluiten töitä miesten ja nuorempien naisten kanssa. Vanhat naiset eivät ole kuin katkeria, sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano yksikin kehu mitä hänestä on täällä sanottu. Lähinnä on kyseenalaistettu näitä älyttömiä narskudiagnooseja.
Ja millä muskeleilla sinä kyseenalaistat?
Inka tai Petri voittaa, myös Marko saattaa yllättää.
Jaaha... miten voikin olla että Helenan ja Soinnun tyyppisiä ihmisiä päästetään televisio-ohjelmiin. Mihin on hävinnyt ihmisjohtajuus ?
Johtajalla pitää olla erilaisia avuja ja kykyjä. Toisten ihmisten kunnioitus on kaukana näistä ihmistyypeistä. Ovatka nämä kaksi naista ja maailma, omineet Trumppimaista itsekästä, hyökkäävää ja epäkunnioittavaa kommunikointia ja viestintää. Ei tuollaista asennetta voi millään puolustella. Ei edes sillä, että on rehellinen ja avoin. Organisaatioissa on liikaa tämänkaltaisia tyranneja, jotka pilaavat työpaikan ilmapiirin ja suorastaan esimerkillään osallistuvat työpaikkakiusaamiseen. Kunnioitus tulee ansaita ja valta ja vastuu sellaisille, jotka osaavat myös eri tilanteissa olla empaattisia. Suosittelen Helenalle ja Soinnulle terapiaa. Heillä on vääristynyt minäkuva ja kova, itsekäs ja häikäilemätön luonne. Onneksi vielä maailmassa on ihmisiä, joilla on kunnioitusta ja empatiaa. Myötähäpeä, että tuollaiset ihmistyypit pääsevät julkisuuteen, kilpailemaan ja kukkoilemaan !
Jotenkin arvasin että Helena palaa kisaan takaisin. On sarjan kannalta tärkein hahmo kun herättää eniten tunteita. Diili 2021 onkin Helena 2021 :)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että jos joku mehukauppa mainostais itseään naamiaisasuihin puetuilla epäeettisesti kasvatetuilla koirilla niin kiertäisin kaukaa
Itse teen omat smoothiet.
En varsinaisesti suunnannut viestiä sinulle vaikka nimimerkkisi olikin siinä. Enkä ole kaikkia viestejä edes lukenut. Tässä ketjussa tuo diagnostien heittely ja osin varmaan myös omien asioiden projisointi/purkaminen on vielä suhteellisen lievää. Joissakin julkkisketjuissa menee sitten jo fanaattisen puolelle