Diili 2021 official
No niin nyt on ensimmäinen jakso nähty ja ensimmäinen pudotus tapahtunut. Mitä mieltä kilpailijoista, onko joukossa tulevia huippujohtajia? Entä mitä mieltä olette Jaajosta ja hänen apulaisistaan.
Kommentit (2464)
Vierailija kirjoitti:
Samaa settiä kuin viime vuoden Ensitreffit Alttarilla-ketjussa, missä Emma revittiin ihan riekaleiksi kymmeniä sivuja pitkissä haukkumisketjuissa. Onneksi en tunnista AV-maailmaa oikeasta maailmasta.
Täsmälleen samoja ihmisiä kohtaat reaalimaailmassa kuin täälläkin... ;-)
Siinä missä meitä ihmisiä reaalimaailmassa sitoo ja ohjaa sovinnaisuus ja käyttäytymiskoodit, voi tällä palstalla tuuletella ja esiintyä omana itsenään, brutaalina ja primitiivisenä.
Monesti eri ketjuissa kommentoidaan, kuinka tällä palstalla kokoontuu juuri se populaation emotionaalinen pohjasakka ja kiusaajat. Itse en usko tähän.
Antiikin Roomassa apteekkarit, kauppiaat, käsityöläiset ym. harjoitti ammattejaan sulassa sovussa keskenään. Sama rahvaan ja ylimistön kirjava joukko kokoontui viikonloppuisin Colosseumille seuraamaan gladiaattorien kamppailua. Ja näytöksen jälkeen he palasivat taas arkiaskareisiinsa.
Tämä käyttämäni Colosseum-vertaus voi olla vähän kömpelö, mutta väitän että täsmälleen samat primitiiviset vietit ohjaa ihmisiä AV:lle, siinä missä aikanaan tuonne Colosseumillekin.
Vierailija kirjoitti:
Helena ja sointu eivät sovi johtajiksi. Tämä tuli ohjelmassa täysin selväksi ja työura todistaa samaa.
Eivätkä kyllä yhtään mihinkään muuhunkaan positioon, mihinkään työympäristöön missä pitää toimia osana tiimiä.
Jäätävä hasardi siis molemmille tämä osallistumisensa tähän ohjelmaan.
Eiköhän nämä kisaan palaavat ole vain auttoamassa kahta finalistia. Eivät siis itse enää kisaa omasta voitostaan, vaan auttavat minkä voivat. Tosin ihmettelen, miten se rock your day -heppara voi ketään auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helena ja sointu eivät sovi johtajiksi. Tämä tuli ohjelmassa täysin selväksi ja työura todistaa samaa.
Eivätkä kyllä yhtään mihinkään muuhunkaan positioon, mihinkään työympäristöön missä pitää toimia osana tiimiä.
Jäätävä hasardi? :D
Luuletko oikeasti että henkilöstöpäälliköt tekee päätöksiä jonkun TV-shown perusteella, lol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätävä hasardi? :D
Luuletko oikeasti että henkilöstöpäälliköt tekee päätöksiä jonkun TV-shown perusteella, lol
Henkilöstöpäälliköt eivät ole sen kummempia kuin muutkaan. Eiköhän yleinen mielipide paina aika paljon päätöksiä tehdessä. Itse olen työssäni tavannut monenkirjavia henkilöstöhallinnan ihmisiä: on ollut tosi fiksulta vaikuttavia ja sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri ajaa Menevä takseja joilla noita kilpailijoita kuljetetaan. Ei tiedä päätöksistä mitään, mutta loppujaksoissa taksissa istuvien perusteella tulossa aika erikoisia jaksoja loppuun. Janne ja Helena pölähtää takaisin taksin penkille yms.
Ainakin aikaisemmilla kausilla aikaisemmin pudonneet ovat tulleet finaaliin mukaan vielä kilpailussa mukana olevien tiimiksi, eivät siis palanneet mukaan itse kilpailuun, vaan tehtävää suorittamaan finalistin johdolla.
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa settiä kuin viime vuoden Ensitreffit Alttarilla-ketjussa, missä Emma revittiin ihan riekaleiksi kymmeniä sivuja pitkissä haukkumisketjuissa. Onneksi en tunnista AV-maailmaa oikeasta maailmasta.
Siinä missä meitä ihmisiä reaalimaailmassa sitoo ja ohjaa sovinnaisuus ja käyttäytymiskoodit, voi tällä palstalla tuuletella ja esiintyä omana itsenään, brutaalina ja primitiivisenä.
Monesti eri ketjuissa kommentoidaan, kuinka tällä palstalla kokoontuu juuri se populaation emotionaalinen pohjasakka ja kiusaajat. Itse en usko tähän.
Antiikin Roomassa apteekkarit, kauppiaat, käsityöläiset ym. harjoitti ammattejaan sulassa sovussa keskenään. Sama rahvaan ja ylimistön kirjava joukko kokoontui viikonloppuisin Colosseumille seuraamaan gladiaattorien kamppailua. Ja näytöksen jälkeen he palasivat taas arkiaskareisiinsa.
Tämä käyttämäni Colosseum-vertaus voi olla vähän kömpelö, mutta väitän että täsmälleen samat primitiiviset vietit ohjaa ihmisiä AV:lle, siinä missä aikanaan tuonne Colosseumillekin.
Itse ajattelen niin, että ihminen on "omana itsenään" siellä reaalimaailmassa. Ainakin itse olen omasta mielestäni enemmän minä kun en notku tällä tunkioksi joskus muuttuvalla keskustelupalstalla.
Käyttämäsi logiikka on sama, jolla esimerkiksi anoturtiaiset perustelevat toimintaansa; ollaan aina niin hiton aitoja kun uskalletaan puhua törkeitä. Se on myös kiusaajien logiikkaa..."minähän sanoin vain totuuden aidosti"...Jos olet fiksu, niin tajuat että se on myös haukkumasi kilpailijan tapa.
Jos historiaan mennään ja sieltä haetaan aitoutta, niin miksei samantien luolamiesajalle. On niin aitoa ja luonnollista kiskoa naaraita hiuksista luolaan ja kiksauttaa vailla suostumusta...mies toteuttaa vaan primitiivistä luontoaan, vähät sovinnaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen niin, että ihminen on "omana itsenään" siellä reaalimaailmassa. Ainakin itse olen omasta mielestäni enemmän minä kun en notku tällä tunkioksi joskus muuttuvalla keskustelupalstalla.
Käyttämäsi logiikka on sama, jolla esimerkiksi anoturtiaiset perustelevat toimintaansa; ollaan aina niin hiton aitoja kun uskalletaan puhua törkeitä. Se on myös kiusaajien logiikkaa..."minähän sanoin vain totuuden aidosti"...Jos olet fiksu, niin tajuat että se on myös haukkumasi kilpailijan tapa.
Jos historiaan mennään ja sieltä haetaan aitoutta, niin miksei samantien luolamiesajalle. On niin aitoa ja luonnollista kiskoa naaraita hiuksista luolaan ja kiksauttaa vailla suostumusta...mies toteuttaa vaan primitiivistä luontoaan, vähät sovinnaisuudesta.
On melko yhdentekevää kumpi on loppujen lopuksi se "todellinen minä", reaalimaailmassa toimiva vai "areenalla" notkuva, sehän ei ollut se pointti.
Kirjoituksesi perusteella päättelen että olet vähintään semi-aktiivinen vakiopalstailija.
Näin ollen tiedät mitä odottaa tältä palstalta.
Ja vaikka tiedät tulevasi tunkiolle, tulet siitä huolimatta...
See my point? :-)
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On melko yhdentekevää kumpi on loppujen lopuksi se "todellinen minä", reaalimaailmassa toimiva vai "areenalla" notkuva, sehän ei ollut se pointti.
Kirjoituksesi perusteella päättelen että olet vähintään semi-aktiivinen vakiopalstailija.
Näin ollen tiedät mitä odottaa tältä palstalta.
Ja vaikka tiedät tulevasi tunkiolle, tulet siitä huolimatta...
See my point? :-)
En ole vakipalstailija, joskus tylsistyneenä heitän tyhmän vitsin jonnekin, joskus aktivoidun tällaisiin julkkisdebatteihin. Tulen tunkiolle ja ehkä pysynkin siellä, mutta en tule luolamiehen kuola suupielissä enkä saa henkisiä orkkuja kun saan haukkua jonkun julkkiksen. Joku voi ehkä kokea purkautuvansa täällä ja on sitten kiltimpi arkimaailmassa, mutta yleisesti ottaen se ei mene niin.: ilkeily netissä vain madaltaa kynnystä ilkeillä myös reaalimaailmassa.
Hells kitchen ohjelmassakin kävi lopulta joskus niin ettei palkattu ketään, ei edes voittajaa. Eivät halunneet mitään pelleä keittiöpäälliköksi. Tässä ohjelmassa on sama että oikeasti kyvykkäät johtajat eivät tarvitse tällaista kanavaa työllistyäkseen. Ohjelmassa mukana pyörivät ovat joko kyvyttömiä tai hakevat vain näkyvyyttä. Jethrokin hyötyi paljon enemmän kuin jonkun Hjalliksen viran verran.
Vierailija kirjoitti:
Hells kitchen ohjelmassakin kävi lopulta joskus niin ettei palkattu ketään, ei edes voittajaa. Eivät halunneet mitään pelleä keittiöpäälliköksi. Tässä ohjelmassa on sama että oikeasti kyvykkäät johtajat eivät tarvitse tällaista kanavaa työllistyäkseen. Ohjelmassa mukana pyörivät ovat joko kyvyttömiä tai hakevat vain näkyvyyttä. Jethrokin hyötyi paljon enemmän kuin jonkun Hjalliksen viran verran.
Ja miksi joku haluaisi Jaajolle töihin? Jaajon "businesimperiumi" = muutama pikku firma. Jos Jaajo olisi menestyvä yrittäjä, ei hän olisi töissä radiossa vaan johtaisi firmoja eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
En ole vakipalstailija, joskus tylsistyneenä heitän tyhmän vitsin jonnekin, joskus aktivoidun tällaisiin julkkisdebatteihin. Tulen tunkiolle ja ehkä pysynkin siellä, mutta en tule luolamiehen kuola suupielissä enkä saa henkisiä orkkuja kun saan haukkua jonkun julkkiksen. Joku voi ehkä kokea purkautuvansa täällä ja on sitten kiltimpi arkimaailmassa, mutta yleisesti ottaen se ei mene niin.: ilkeily netissä vain madaltaa kynnystä ilkeillä myös reaalimaailmassa.
Se että istut yleisössä, etkä heilu areenalla miekan kanssa ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että näytös ja ihmisten raatelu kiinnostaa...
Tämä ei nyt ollut mikään moite, pelkkä toteamus :-)
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että istut yleisössä, etkä heilu areenalla miekan kanssa ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että näytös ja ihmisten raatelu kiinnostaa...
Juuri siksi on tapana kysyä vieressä istuvalta: mitä tykkäsit? Jos tämä nauraa tyydytettynä ja itse tunnet sääliä uhreja/hävinneitä kohtaan, niin tietää ettei ole itselleen luontaisessa paikassa. Tuskin ostaa sarjalippua, ellei sitten halua puolustaa noita uhreja vaikka häiritseviä välihuutoja huutamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisviha on ollut alkuvuodesta kovasti tapetilla. Kun lukee tätä ketjua, ymmärtää kyllä miksi näin on.
Suuri osa miesjohtajista on kaikenlaista kyykyttäjää, suojatyöpaikan pitäjää, kaverin palkkaamaa ja todella usein törkeäkäytöksisiä jonkin persoonallisuushäiriötyypin edustajia (tästä paljon tutkimusdataa).
Sointu & Helena kalpea varjo siitä mihin nuo em. tyypit kykenevät. Ja sitäkin vähää ilmeisimmin vain ajoittain. Muutoin koulutettuja ja aikaansaavia ihmisiä. Mutta kun Nainen! Ja toisella vielä IKÄÄ!
Kyllä olisi kirveellä töitä vielä tasa-arvoajattelun puolella.
Ja mikä juttu on tämä "pitää olla kiva"? Kenellä on suuremmin aikaa olla töissä kiva, ei työpaikat ainakaan enää ole kenellekään mitään kerhotapaamisia.
Eihän se Jaajokaan mikään joulupukki ohjelmassa ole, aika raadollisesti analysoi kilpailijoita. Onko se kivampi, jos samalla hymyilee...En oikein ymmärrä tätä tulkintaasi ja rakentamaasi kytköstä sukupuolen, Helenan ja Soinnun käytöksen,
ja tätä käytöstä ruotivien kommenttien välillä, avaatko hieman?
Verraten palstan yleiseen asenne-ilmapiiriin, juuri tämä ketju on pysynyt poikkeuksellisen siistinä, sukupuolivärittyneitä kommentteja ei juurikaan ole.
Eikö mielestäsi näiden kahden naisen ankara lyttääminen ole sukupuolivärittynyttä? Syy minun mielestäni on nimen omaan se, että heidän käytöksensä on usein sellaista, mikä miehille sallitaan, mutta naisille ei. Vrt vaikkapa Petrin tekemiset ja sanomiset.
Onko "mummottelu" henkilöstä, joka on työikäinen vielä pitkään ok? Pilkataanko miesten silmäluomien, hiusten ja muiden ruumiinosien näköä ja rakennetta kuin ne olisivat ratkaisevassa roolissa kyseisessä työtehtävässä?
Lippalakkihenkilökin sai varsin hyväntahtoista kritiikkiä osakseen, vaikka suoritus lienee luokiteltavissa ala-arvoiseksi - pojat nyt kai vaan on poikia. Olisipa sen lakin alta löytynyt vaikkapa ne silikonit, olisi h:vetti ollut irti.
Minulta on tainnut mennä täysin ohitse, missä vaiheessa Petri on mummotellut ja pilkannut naisten silmäluomia ja hiuksia? Olen seurannut ohjelmaa ja tätä keskustelua ihan ihmeissäni, kun Petriä pidetään niin kauheana pahiksena, mutta itse en keksi, mikä hänessä sitten on niin pahaa. Juu, on jotain vähän töksäytellyt mutta ei hän kyllä sellaisia saarnoja ole pitänyt kuin Helena eikä pyöritellyt silmiään ja haukkunut selän takana kuten Sointu. Mielestäni hän on kertonut lähinnä, mitä tapahtui ja kuka sanoi mitä, mutta ei ole lähtenyt rääpimään kenenkään persoonaa sen enempää. Helenalle pisti vähän takaisin ja ihan aiheesta.
Ei kai kukaan ollut väittänyt, että Petri on mummotellut ketään? Kyse oli täällä palstalla tapahtuvasta vähättelystä.
Tuossa kommentissa kyllä sanottiin, että Petrin kommentit ovat olleet ilkeitä ja heti sen perään kysyttiin, onko ok mummotella. Minä kysyin, mitä pahaa se Petri on nyt tehnyt tai sanonut ja siihen en saanut vastausta.
Vierailija kirjoitti:
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi on tapana kysyä vieressä istuvalta: mitä tykkäsit? Jos tämä nauraa tyydytettynä ja itse tunnet sääliä uhreja/hävinneitä kohtaan, niin tietää ettei ole itselleen luontaisessa paikassa. Tuskin ostaa sarjalippua, ellei sitten halua puolustaa noita uhreja vaikka häiritseviä välihuutoja huutamalla.
Hyvin sanottu.
Meillä on yhteinen missio, uhrien asialla minäkin tässä ketjussa olen.
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F60.8 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu.
Meillä on yhteinen missio, uhrien asialla minäkin tässä ketjussa olen.
Kenelle uhrille aiot ensimmäisenä osoittaa tukesi? Tarulleko, ketä Helena myös sätti Diilissä mutta ketkä nyt lähettelevät sydämiä toisilleen instagramissa? Ehkä kaikki ei ole aina täysin sitä miltä näyttää. Täällä suositeltiin Helenalle terapiaa, mutta tekisi hyvää myös osalle teistä. Pakkomielteistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle uhrille aiot ensimmäisenä osoittaa tukesi? Tarulleko, ketä Helena myös sätti Diilissä mutta ketkä nyt lähettelevät sydämiä toisilleen instagramissa? Ehkä kaikki ei ole aina täysin sitä miltä näyttää. Täällä suositeltiin Helenalle terapiaa, mutta tekisi hyvää myös osalle teistä. Pakkomielteistä touhua.
Taru edustaa ihmistyyppiä, joka jää aina ensimmäisenä narsistin jalkoihin ja otteeseen...
Eli siis muiden hyväksyntää janoava, jopa läheisriippuvainen.
Tämä kyseinen ihmistyyppi uskoo sokeasti anteeksi antamisen voimaan, ja tulee tästä syystä hyväksikäytetyksi ja murjotuksi yhä uudestaan ja uudestaan.
Katson vasta nyt tätä mehubaarihaastetta. Helenahan ei tee yhtään mitään, mutta kehtaa sanoa Marcukselle, että tämä jättää hommat kesken. Yhtään juomaa ei kukaan muu tehnyt.
Oletan että Helena palaa kisaan koska tapahtuu sääntörikkomus ja pitää täydentää.
Helena voittaa 💪💪💪