Kesälomani laitetaan TAAS (kolmatta kertaa peräkkäin) syyskuulle ja ainoa peruste on siihen että olen sinkku
Kun muut ovat perheellisiä ja ovat yhdessä suunnitelleet lomamatkoja ym. tekemistä, minkä vuoksi heidän "täytyy" pitää lomat kesä- , heinä- ja elokuussa. Ja jonkun pitäisi olla aina paikalla...
Suostuisitko tähän mukisematta?
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita asiasta pääluottamusmiehelle. Koet nyt vääryyttä, mikäli lomat ei kierrä työpaikalla. Kaikkien pitää saada vuorollaan lomailla esim heinäkuussa, jos haluaa.
Kaikilla työpaikoilla ei ole luottamusmiestä ollenkaan. Olin yhdessä työpaikassa jossa kukaan ei uskaltanut siihen ryhtyä. Kertoo kaiken siitä millainen johtamiskulttuuri yrityksessä oli ja koko ketjussa ylipäätään. Kyseisessä yksikössä työntekijöitä oli yli 30. Alan yritykseksi kohtuullisen suuri.
Ei luottamusmieheksi ryhdytä, pitää kuulua liittoon ja jos väki ei ole liitossa, ei ole luottamusmiestä.
No eipä kukaan uskaltautunut siltikään luottamusmieheksi, vaikka liittoon kuuluikin.
Olin n. 100 henkilön organisaatiossa, luottamusmiestä ei ollut. Edellinen hajotti itsensä ja joutui burnikselle ja luopui luottamustehtävästään. Kukaan ei halunnut hänen kenkiinsä. Väki kuului liittoon lukuunottamatta JT-työntelijää.
Kesäloma pitäisi jakaa oikeudenmukaisesti. Se, että onko kotona lapsia on toissijainen asia. Joku kiertävä systeemi pitäisi olla suosituimmille ajankohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma pitäisi jakaa oikeudenmukaisesti. Se, että onko kotona lapsia on toissijainen asia. Joku kiertävä systeemi pitäisi olla suosituimmille ajankohdalle.
Me saatiin kiertävät lomat vasta, kun esimieheksi tuli lapseton ihminen firman ulkopuolelta. Listalla tosin on vain kesä-elokuu, touko- tai syyskuulle loman saa halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita asiasta pääluottamusmiehelle. Koet nyt vääryyttä, mikäli lomat ei kierrä työpaikalla. Kaikkien pitää saada vuorollaan lomailla esim heinäkuussa, jos haluaa.
Kaikilla työpaikoilla ei ole luottamusmiestä ollenkaan. Olin yhdessä työpaikassa jossa kukaan ei uskaltanut siihen ryhtyä. Kertoo kaiken siitä millainen johtamiskulttuuri yrityksessä oli ja koko ketjussa ylipäätään. Kyseisessä yksikössä työntekijöitä oli yli 30. Alan yritykseksi kohtuullisen suuri.
Ei luottamusmieheksi ryhdytä, pitää kuulua liittoon ja jos väki ei ole liitossa, ei ole luottamusmiestä.
No eipä kukaan uskaltautunut siltikään luottamusmieheksi, vaikka liittoon kuuluikin.
Olin n. 100 henkilön organisaatiossa, luottamusmiestä ei ollut. Edellinen hajotti itsensä ja joutui burnikselle ja luopui luottamustehtävästään. Kukaan ei halunnut hänen kenkiinsä. Väki kuului liittoon lukuunottamatta JT-työntelijää.
Millainen virkamies on JT-työntelijä?
Olen ollut yli 20 vuotta työelämässä, enkä ole koskaan törmännyt tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen virkamies on JT-työntelijä?
Jehovan todistaja.
Vierailija kirjoitti:
Sinkut ei tarvii lomaa lainkaan. Niiden elämä on niin helppoo, huolehtii vaan itsestään.
T. Kuuden vaimon ja 33:n lapsen iskä.
Ei varmasti ole elämä helppoa jos on lasten lisäksi vielä vaimojensakin iskä.
Onko toi ees laillista? :o Iha päivänselvää syrjintää ja epätasa-arvosta toimintaa parisuhteen ja asumisjärjestelyje mukaa… Mie on tollasee suostus ikinä! En tosiaa tiiä onko toi poliisijuttu, mut meil sinkuil o iha sama oikeus lomiin helteiden aikaa! Ei oo ainut asia, jos sinkkuja sorsitaan… Millonkoha joku poliittinen puole alkas ajaa sinkkuje etuja? Ei varmaa ikinä… Vauvatalkoita vaa ollaa pakottamassa. Sellane positiivine kommentti. :D Alko vaa ottaa päähä.
Valita asiasta työnantajalle.
Se, että "on perheellinen" ei ole pätevä syy.
Joo, ymmärrän että lapsillekin täytyy antaa aikaa, mutta täytyy myös ajatella muita työntekijöitä, jotka joutuvat perheellisen takia siirtämään omaa kesälomaansa perheellisen "täyttymisen" vuoksi.
Eiköhän kolmas kerta ole nyt viimeinen kerta, ja vaadit, että vuorostaan itse saat pitää lomasi aikana xx ja xxx?
Eihän siitä tulisi mitään, että jos esimerkiksi minä ajattelisin vain itseäni enkä välittäisi siitä mitä mieltä vuokranantajani on siitä, että omin päin tekisin kämpälle mitä vain ikinä haluaisin. Ja jos tää ois jatkuvasti toistuvaa, eli ei voisi sanoa, että kyse olisi vain pikku jutusta tai satunnaisista kerroista.
Sullakin on oikeus levätä, ja vaatia, että välillä toimitaan niinkuin itse haluat.
Perheellisyys ei saa olla joka kerta etuoikeus kaikkeen, tai mikään muukaan asia, että toista osapuolta ei kuunnella.
Vaadit, että sä nyt saat pitää vaikka heti heinäkuun alussa lomaa, ja perheellinen voi sillä aikaa tulla vuorostaan töihin. Jos ei käy niin se on työnantajan asia kenet palkkaa siksi aikaa töihin.
Ei se mee niin, että sä oot aina se joka on koira narun päässä talutettavana.
Älä oo liian kiltti, muuten et saa oikeutta.
Olen aina luullut että tämä perustuu siihen, että perheissä joudutaan sovittamaan monen ihmisen kalenterit yhteen. Jos lapset on leirillä viikot a ja b ja mies lomalla viikon c ja äiti lomalla viikon h, niin se on monimutkaista. Vähän kuin pitäisi töissä palaverin, johon kaksi ihmistä tulee kello 10, joku kello 14, ja yksi seuraavana päivänä syömään pullanjämät...
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tämä perustuu siihen, että perheissä joudutaan sovittamaan monen ihmisen kalenterit yhteen. Jos lapset on leirillä viikot a ja b ja mies lomalla viikon c ja äiti lomalla viikon h, niin se on monimutkaista. Vähän kuin pitäisi töissä palaverin, johon kaksi ihmistä tulee kello 10, joku kello 14, ja yksi seuraavana päivänä syömään pullanjämät...
Ei se "vaikeus" oikeuta mihinkään etuoikeuksiin. Sillä sinkulla saattaa olla vaikka kavereitten kanssa sovittu lomareissuja tai muuten vaan haluaisi maata rannalla keskikesällä eikä syyskuussa. Todennäköisesti pariskunta saisi halutessaan molempien lomat touko/syyskuulle paljon helpommin kuin heinäkuulle ja lasten kanssakin ehtisi olemaan samaan aikaan lomalla, jos olisi vaikka muutama viikko kesäkuun alussa toukokuun lisäksi. Mutta jostain syystä ei kelpaa useimmille.
Vierailija kirjoitti:
Valita asiasta työnantajalle.
Se, että "on perheellinen" ei ole pätevä syy.
Joo, ymmärrän että lapsillekin täytyy antaa aikaa, mutta täytyy myös ajatella muita työntekijöitä, jotka joutuvat perheellisen takia siirtämään omaa kesälomaansa perheellisen "täyttymisen" vuoksi.
Eiköhän kolmas kerta ole nyt viimeinen kerta, ja vaadit, että vuorostaan itse saat pitää lomasi aikana xx ja xxx?Eihän siitä tulisi mitään, että jos esimerkiksi minä ajattelisin vain itseäni enkä välittäisi siitä mitä mieltä vuokranantajani on siitä, että omin päin tekisin kämpälle mitä vain ikinä haluaisin. Ja jos tää ois jatkuvasti toistuvaa, eli ei voisi sanoa, että kyse olisi vain pikku jutusta tai satunnaisista kerroista.
Sullakin on oikeus levätä, ja vaatia, että välillä toimitaan niinkuin itse haluat.
Perheellisyys ei saa olla joka kerta etuoikeus kaikkeen, tai mikään muukaan asia, että toista osapuolta ei kuunnella.
Vaadit, että sä nyt saat pitää vaikka heti heinäkuun alussa lomaa, ja perheellinen voi sillä aikaa tulla vuorostaan töihin. Jos ei käy niin se on työnantajan asia kenet palkkaa siksi aikaa töihin.
Ei se mee niin, että sä oot aina se joka on koira narun päässä talutettavana.
Älä oo liian kiltti, muuten et saa oikeutta.
Vaatia? Oikeastiko työntekijä on työpaikalla vaatimassa itselleen jotain sellaista, jonka lainsäädäntö antaa työnantajan tehtäväksi?
Yhdenvertaisuuslakiin vedoten, voisi todeta että aloittajaa syrjitään aviosäädyn eli naimattomuuden perusteella.
Siitä vaan asiaa eteenpäin ensin pomojen kautta ja jos ei tehoa niin sitten rankemmat keinot käyttöön.
Suosittelen myös kaikille ammattiliiton jäsenyyttä, ei pelkästään jonkun työttömyyskassan esim. YTK:n.
Tulette tarvitsemaan ammattiliittojen apua jatkossa, viimeistään silloin kun ikäännytte.
Meillä on kiertävä lomalista, eli jokainen on tasaisin väliajoin alkukesällä, keskikesällä, loppukesällä tai syksyllä lomalla. Ei aiheuta kenellekään stressiä, koska jokainen tietää loma-ajankohdan jo vuosia etukäteen. Hyvin on toiminut, loma-ajankohtaa voi vaihtaa toisen kanssa päikseen, eikä työnantaja siihen puutu, pääasia on, että töissä on tarpeeksi tekijöitä. Ketään ei näin toimien sorsita.
Suosittelen myös kaikille ammattiliiton jäsenyyttä, ei pelkästään jonkun työttömyyskassan esim. YTK:n.
Tulette tarvitsemaan ammattiliittojen apua jatkossa, viimeistään silloin kun ikäännytte.
Miten perustelet viimeisen lauseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se valittaminen auta mitään kun se on työnantaja joka määrää kesä loman ajankohdan. Kunhan se osuu kesä lomakaudelle niin kaikki on hyvin.
Tasa-arvoinen kohtelu pitää olla. AP, valita ensin esimiehelle ja jos ei auta, niin ota yhteyttä luottamusmiehen tai työsuojeluvaltuutettuun. Ei voi mennä näin. Kiertävät kesäloma vuorot on tasa-arvoiset.
Meillä oli viitisen vuotta tuo keskustelu töissä, koska yksi työntekijä koki ap:n tavoin, että häntä kohdellaan väärin. Nyt on kiertävät lomat toukokuusta syyskuulle, loman ajankohtaa ei saa vaihtaa ja palkallisen sairausloman tuona aikana saa vain työterveyden kautta. Tasa-arvoiset vuosilomat on paskamaiset, koska nyt käytännössä kukaan ei saa lomaansa haluamaansa aikaan. Festareista on turha haaveilla eikä perheellisiä ilahduta se, että lomasta voi vain 1 vko/v olla samaan aikaan muiden kanssa. Mutta kun tätä vaadittiin, niin tämä saatiin.
Lomalistat meille tulee tosin vasta huhtikuussa, ap on aika lailla ajoissa omansa kanssa.
Noinhan siinä käy kun röyhkeimmät ja itsekkäimmät varaavat kyynärpäätekniikalla joka vuosi neuvottelematta ja joustamatta parhaat loma-ajat. Siitä on pakko siirtyä tuollaiseen järjestelyyn, koska tasapuolisuutta ei muuten saa aikaiseksi. Siitä saitte rohmut. Ihan reilu systeemi, kaikille sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkut ei tarvii lomaa lainkaan. Niiden elämä on niin helppoo, huolehtii vaan itsestään.
T. Kuuden vaimon ja 33:n lapsen iskä.Ei varmasti ole elämä helppoa jos on lasten lisäksi vielä vaimojensakin iskä.
Jännä perhecombo
Minä minä minä! Ilmankos korona jyllää, kun on Suomi täynnä vain omaan napaan katsojia!
Ei kai niillä muilla niin pitkiä lomia ole, että kaikki muut on koko kesä- ja heinäkuun lomalla? Kai sinäkin siihen johonkin väliin ehdit?
Meillä taas on palkanmaksu, viimeiset 20 vuotta olen pätkinyt lomani joka ainoa kesä kun jonkun on ne lomarahat ja palkat pistettävä pankkiin.
Älä suostu!! Olet nyhverö. T. Topakka sinkku