Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesälomani laitetaan TAAS (kolmatta kertaa peräkkäin) syyskuulle ja ainoa peruste on siihen että olen sinkku

Vierailija
21.02.2021 |

Kun muut ovat perheellisiä ja ovat yhdessä suunnitelleet lomamatkoja ym. tekemistä, minkä vuoksi heidän "täytyy" pitää lomat kesä- , heinä- ja elokuussa. Ja jonkun pitäisi olla aina paikalla...

Suostuisitko tähän mukisematta?

Kommentit (436)

Vierailija
421/436 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on näin. Sinkut tekee töitä joulut ja kesät juhlapyhät kun perheelliset viettää perhejuhlia. Tää on täysin yleistä ollut aina. Ne vie parhaat lomat ajat työvuorot vapaapäivät. Samoin kuin tuuraajat saa huonoimmat vuorot. Pitää ajatella että kesän lopussa ne on lopussa ja sinkku taas pääsee aloittamaan lomaa kivasti kun ilta pimenee ja illat viilenee. Silloin on kuitenkin tuoretta satoa kaupoissa ja ulkomaan matkat alkaa.

Vierailija
422/436 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut nyt 4 vuotta peräkkäin syyskuussa kesäloma. Tiimissäni on yksi mamma, joka jo edellisvuoden marraskuussa alkaa kyselemään, että joko tiedät minne olet ensi kesänä menossa ja koska. Jos sanot, että et tiedä niin hän sanoo, että no sitten sinulle ei olekaan mitään väliä, koska ME ollaan jo varattu kesälomamatkat ensi vuodelle juhannuksen jälkeisille viikoille! Juoksee sitten pomon luokse kertomaan, että hänellä on jo loma suunniteltu, muilla ei, joten hänelle kuuluu se ja se viikko.

Suosin kotimaan matkailua, joten kiva sitten istua syyskuussa räntäsateessa mökin kuistilla +6 asteessa.

no hänellehän ei kuulu pätkääkään mihin sinä olet menossa vapaa-ajallasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/436 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset on lapasia. Kiertävät loma on työntekijän oikeus. Työsuojeluun ja liittoon yhteys, jos ei tasapuolisuus ei onnistu.

Vierailija
424/436 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän lomani viisi viikkoa juhannuksesta, viikolla tai kahdella voin joustaa tästä. Ei minua kiinnosta tippaakaan työkavereiden lastenhoidot sun muut. Talviloman voi lapselliset hyvin viettää viikolla 8, siinä ei käytännössä väliä ole mikä maaliskuun viikko lomaa on.

Vierailija
425/436 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän lomani viisi viikkoa juhannuksesta, viikolla tai kahdella voin joustaa tästä. Ei minua kiinnosta tippaakaan työkavereiden lastenhoidot sun muut. Talviloman voi lapselliset hyvin viettää viikolla 8, siinä ei käytännössä väliä ole mikä maaliskuun viikko lomaa on.

ja minua taas ei kiinnosta tippaakaan, missä kohdin sinä haluat lomasi pitää. 

Vierailija
426/436 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän jo näkee sen syyn, miksi paikoissa, joissa ei ole kiertoa, perheelliset saavat helpommin heinäkuun. Toisella syy on lasten hoito, toisella kivat kesäkelit. Aivan, kunpihan on tärkeämpää?

Työntekijöiden hyvinvoinnin ja ilmapiirin vuoksi ei ole mitenkään tarkoituksellista asetella tuollaista "kunpi" -kysymystä. Lapselliset eivät millään tavalla ole tärkeämpiä työntekijöitä vain siksi, että ovat lisääntyneet. Vielä vähemmän lapsettomien pitää osallistua kollegoiden lasten hoitoon. 

Kukaanhan ei pyydä niitä työkavereitaan hoitamaan lapsiaan. Kerro sinä miksi se heinäkuu on nyt sit se paras kuukausi lomailla. Kukaan ei väitä lapsiperheitä tärkeämmiksi, vain lomajärjestelyt ovat heillä vaikeampia kuin lapsettomilla. Miten se voi olla etuoikeus?

Entä jos lapsettoman kumppani on sen heinäkuun lomalla? Joustatko itse silloin ja kuinka pitkään? Vai arvotatko omat vaikeutesi ja suhteesi toisen vastaavia ylemmäs? Ja vielä, eikö yksi vanhempi riitä huolehtimaan lapsista kesällä, jos toinen pitää lomaa muulloin? Voi sitten vaikka saatella lapset rauhassa lomalla kouluun elokuussa ja oottaa koululaiset vastaan. Hyvä kelikin silloin vielä.

Joustan ja riittää yksi vanhempi. Toki ne lapset tarvitsevat myös koko perheen yhdessä oloa, mutta ei sen tarvitse olla kesälomalla. Tämähän se juuri onkin, että lapsettomien on helppo lomailla yhtäaikaa, ihan milloin vain, lasten vanhempien ei. Ja sit itketään, kun ollaankin itse niitä etuoikeutettuja.

Kerrotko miksi lasten vanhemmat eivät muka voi lomailla yhtäaikaa kesäkuussa? Onko syynä se, että byhyy, silloin on huonot kesäkelit?

Ei vaan se, että heinäkuussa ei lapsille olisi taas hoitajaa. Perheissä toinen on kesäkuun, toinen heinäkuun ja elokuussa sit jo alkaa taas pyöriä kunnan palvelut. Oletko vähän yksinkertainen?

Miksei heinäkuussa olisi lapsille hoitajaa? Tiedäthän, että kunta/kaupunki on velvollinen järjestämään varahoitopaikan, kun vakituinen on kiinni? Vai onko syynä se, että en mä haluuuuuu viedä lapsia toiseen paikkaan hoitoon, vaan työkaverien pitää joustaa?

Vastaatko noin aggressiivisesti ja henkilöön käyden, koska tiedät olevasi väärässä ja sinua nolottaa?

Ei, vaan vastanneen noin ihan yksinkertaisuutesi tähden. 

Vierailija
427/436 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että kiertävät järjestelyt yleistyy.

Vierailija
428/436 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas lapset ovat kesälomalla niin silloin vanhempien on usein oltava kotona. Olen sen ansainnut. Olenhan myös tehnyt lisää työntekijöitä firmoille tulevaisuudessa. Sinkut voivat pitää lomansa sesongin ulkopuolellakin.

Vierailija
429/436 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää miten tässä kävi, suostuiko ap jälleen joustamaan.

Vierailija
430/436 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pitikö AP lomansa syyskuussa?

Vierailija
431/436 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule Postiin töihin kokeilemaan, kun ei saa lomia halutulle kohdalle. Sitä varten joutuu opintovapaan tai loparit.

Vierailija
432/436 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
433/436 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on syrjintää ja valittaisin siitä.

Tämä. Täyttä syrjintää. Ei parisuhde tai perhestatuksen perusteella saa eriarvoistaa.

Vierailija
434/436 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, mun duunipaikalla luulevat että mulla pari lasta ja talo, ei ole, mutta niin olen uskotellu.

Ei tarvi koskaan taistella lomista . 

Pitää vaan aina välillä muistaa muistella että minkä ikäsiä ne  omat lapset nyt onkaan ..

Mitä helkuttia se niille ees kuuluu onko jollai kersoja vai ei, eli ihan sama valehdella koska siitä tulee hyötyä.

Vierailija
435/436 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sinkku lapsi, kun niin perheellisten ns edut harmittaa.

Ei olemassa mitään perheellisten "etua" lomien jakamisessa. 

Vierailija
436/436 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei saa syrjiä mutta lapsiperheen vanhempia saa suosia lomien jaossa tai vaikka yt:ssä.