Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomani laitetaan TAAS (kolmatta kertaa peräkkäin) syyskuulle ja ainoa peruste on siihen että olen sinkku

Vierailija
21.02.2021 |

Kun muut ovat perheellisiä ja ovat yhdessä suunnitelleet lomamatkoja ym. tekemistä, minkä vuoksi heidän "täytyy" pitää lomat kesä- , heinä- ja elokuussa. Ja jonkun pitäisi olla aina paikalla...

Suostuisitko tähän mukisematta?

Kommentit (436)

Vierailija
101/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein mutta lapsettomana sinun on otettava huomioon, että perheellisten työntekijöiden lapset ovat joko yksin kotona (koululaiset) tai joutuvat jonnekin toiseen päiväkotiin kesäksi. Minulla ei le tukiverkkoa ja tulevaisuudessa joudun olemaan todennäköisesti kesät työtön/ palkattomalla koska lapselle ei ole mitään mummoa tai tätiä jonka luona viettää koko kesän koululaisena.

palkaa koululaisille hoitaja ja leirit ja pienemmät varahoitopaikkaan jos lasten toinen vanhempi ei voi hoitaa

Vierailija
102/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loma-ajankohtaa voi työntekijä ainoastaan toivoa ja ehdottaa. Siitä kuitenkin lopullisesti päättää työnantaja.

Kesälomakauden (touko-elokuu) ulkopuolella pidetyn loman saa korotettuna.

Syyskuu on hyvä lomakuukausi, missään ei ole tungosta. Mökkejä on tarjolla jne.

Onko noita korotettuja lomia vielä?

Jos onkin niin ei niitä vielä syyskuussa ainakaan saa, koska se kuuluu vuosilomalain mukaan lomakauteen, joka on 2.5. - 30.9.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkut ei tarvii lomaa lainkaan. Niiden elämä on niin helppoo, huolehtii vaan itsestään.

T. Kuuden vaimon ja 33:n lapsen iskä.

Vierailija
104/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ollut samassa firmassa kohta 25 vuotta putkeen töissä. Koska hän tekee ns. sihteerin tai työmaa-assistentin hommia, niin hän joutuu olemaan aina jonkun sijaisena. Ei mene työvuodet edelle, vaan koska hän on alemmassa palkkaluokassa, niin joutuu pilkkomaan lomansa muiden lomien ympärille. Ei ole vuosiin saanut olla esim. heinäkuussa lomalla.

Vierailija
105/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan suostuisi enkä ole suostunutkaan. Joskus halusin loman syyskuulle, koska silloin tuli matkustettua pois Suomesta, mutta nyt ei ole mahdollista.

Vierailija
106/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kyseenalaistanut, kannattaa olla liiton jäsen, varsinkin jos yksityisellä työskentelee. Liitolta saa lakiapua.[/quote]En mä jotenkin siinä tilanteessa osannut tehdä mitään. Olin toisaalta järkyttynyt mutta välillä nauratti ihan ääneen niiden touhu. Paikka oli muutenkin huono, ja sinänsä oli ihanaa päästä vaihtamaan työpaikkaa. En siis jaksa murehtia enää asiaa.

Vierailija
107/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma-ajankohtaa voi työntekijä ainoastaan toivoa ja ehdottaa. Siitä kuitenkin lopullisesti päättää työnantaja.

Kesälomakauden (touko-elokuu) ulkopuolella pidetyn loman saa korotettuna.

Syyskuu on hyvä lomakuukausi, missään ei ole tungosta. Mökkejä on tarjolla jne.

Juu, mutta kesä ohi.

Vierailija
108/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suostuisin, koska syyskuussa ei luultavasti olisi liian kuuma. Jaksaisi jotain tehdäkin lomallansa.

Onko jossain sanottu että on lähdössä etelänlomalle? Syyskuun loma Suomessa on ehkä pelkkää vaakasuoraa sadetta.

Vierailija
109/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on kiertävät lomat kesä-elokuussa, jonne tulee laittaa se väh. 2 viikon pätkä. Sitten touko- ja syyskuulle voi laittaa yksittäisiä viikkoja. Aina siis mahdollisuus hyvään ajankohtaan.

Vierailija
110/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla oli aina helpot työkaverit, ne halusi aina pitää heinäkuussa loman eli mulle jäi touko-,kesä-, elo- ja syyskuu valittavaksi. 4 hengen tiimi, yhden paikallaolo riitti heinäkuussa. Oli perheellisiä, parisuhteellisia ja sinkkuja porukassa.

Vierailija
111/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöitä pitää kohdella tasapuolisesti. Sukupuoli ja siviilisääty ei voi olla minkään asian perusteena. Yhteys liittoon ja työsuojeluun. Kunnon ärähdys, että lomat on oltava kiertäviä.

Vierailija
112/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suostuisin, koska syyskuussa ei luultavasti olisi liian kuuma. Jaksaisi jotain tehdäkin lomallansa.

Hah. Minä en pidä syyskuuta enää kesänä. Enkä toukokuutakaan. Touko- tai syyskuu on ok, jos matkustaa pois Suomesta.

Vierailija
113/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei elokuun alun jälkeen kukaan koululaisperheellinen enää reissaa. Suunnittele siihen matka äidin tai sisarusten kanssa, leikisti tai oikeasti. Itselle elokuu olisi kaikista mieluisin loma-aika muutenkin.

Vierailija
114/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta se kaikkien suosima heinäkuu. Kesä- ja elokuu on varsin hyviä.

Vierailija
115/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7-12 vuotiaiden vanhemmilla on varmaan hankalinta, kun koulut on loppu eikä voi ihan yksinkään jättää vielä . Nuoremmille on päiväkoti auki kesälläkin ja vanhemmat pärjää itsekseen osan lomasta. Mutta ap voi suostua tuohon jos haluaa, mutta mikään pakko ei ole ja jo se että on monta vuotta ollut syyskuussa lomalla on pätevä syy olla etusijalla nyt muihin vaihtoehtoihin. 

12-vuotiasta ei voi jättää yksin?? Älä nyt viitsi! Meillä lapset oli ensimmäinen kerran 7- ja 9-vuotiaina kesällä kaksin (olivat menossa ekalle ja kolmannelle). Ei mitään ongelmia. Mulla ei ole kesällä lomaa ja mies on vuorotellut lomakuukauttaan kesä- ja heinäkuun välillä. Ymmärrän ettei kaikkien tuon ikäiset ole vielä valmiita jäämään keskenään päiviksi, mutta kyllä nyt jostain 10-vuotiaasta alkaen viimeistään pitäisi olla.

Vierailija
116/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sinkku lapsi, kun niin perheellisten ns edut harmittaa.

Ei niitä perheellisten etuja onneksi ole kovinkaan monissa työpaikoissa. Meilläkin ne perheelliset lomailee kierron mukaan. Jostain syystä minun työkavereissa ei ole niitä, jotka inisee ja valittaa loma-ajankohdista, vaikka lomailisikin kesäkuun alussa tai elokuun lopussa.

Vierailija
117/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta se kaikkien suosima heinäkuu. Kesä- ja elokuu on varsin hyviä.

Sama, mitä järkeä lomailla just lapsiperhesesonkina? Itse tykkäsin lähteä jo toukokuussa reissuun, oli halvempaa eikä mukuloita joka paikassa. (Siis Kreikkaan yleensä matkustin)

Vierailija
118/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on provo, meidän työpaikalla olisi täysin mahdollista tällainen. Itse ryhmän ainoa sinkku mutta meillä onneksi sellaiset asiakkaat/vuosikello että kaikkien periaattessa pakko lomailla kesällä!

Mutta muuten meillä on tosi paljon perheettömien syrjintää. En huomannut tällaista edellisessä työpaikassani, mutta toki maailma sen jälkeen muuttunut perhekeskeisemmäksi. Ja siinä oli myös enemmän perheettömiä.

Esim meillä on niin että pienten lasten äidit ei tarvii olla koskaan iltavuorossa. Tää on epäreilua, vaikka me muut saadaankin siitä korvausta. Joten iltavuorossa vain miehiä(isiä) ja sinkkunaisia. Yksi nainen sai lopettaa iltavuorot kun kertoi esimiehelle yrittävänsä lasta. 

Vierailija
119/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöitä on kohdeltava yhdenmukaisesti, joten ei käy tuollainen. Valita liittoon tai työsuojeluun jos ei muuten muute. Ihan naurettavaa. 

Vierailija
120/436 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataa lyödä nyrkki pöytään, Olen sinkku ja työpaikalla olen pitänyt kesälomat aina heinäkuussa viimeset 20 v. Mulle on aivan sama miten joku järjestää lastenhoitonsa. Lapsilla on 2 vanhempaa, mun verorahoilla sponssattu päivähoito, isovanhemmat, isommat sisaruksett ja kummi ja isovanhemmat ja mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajat.Kyllä niitä aina joku löytyy hoitamaan .Ja allekouluikäisten kanssa esim syys-lokauu on hyvää aikaaa matkustaa, esim etelä euroopassa ei ole pikkusille enää iian kuuma .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi