Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulvattomat/älyttömät asuntoilmoitukset (vuokra tai omistus) -peukutusketju

Vierailija
21.02.2021 |

Millaisia hulvattomia, älyttömiä tai muuten mieleen jääneitä asuntoilmoituksia vuokra-asunnoista tai omistusasunnoista sinulle on tullut vastaan? Oliko asunnossa joku hyvin persoonallinen ratkaisu tai vuokranantajalla/myyjällä joku hyvin kummallinen ehto asunnon myymiselle tai vuokraamiselle? Bongasitko ikkunattoman kämpän, käsittämättömän hintapyynnön tai muuta vastaavaa? Yksi asunto per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, peukku alas = eri mieltä. Ap aloittaa:

Etsin aikoinaan pikkupaikkakunnalta töiden takia vuokrakaksiota. Paikkakunnalla ei moderneja, rempattuja kämppiä ollut, koska kysyntää ei ollut eikä kerrostaloasuntotarjonta muutenkaan ollut hurja. Löysin yhden ihan symppiksen vanhan kaksion keskustasta. Tuosta keskustakaksiosta vuokraemäntä pyysi aikamoista ylihintaa vedoten siihen, että hänellä itsellään on niin hyviä lapsuusmuistoja ko. kaupungista 70-luvulta, kun vieraili tuossa tätivainaansa asunnossa. Hieman nauratti, että vetosi hinnassa omiin lapsuusmuistoihinsa. :D

Ap

Kommentit (451)

Vierailija
201/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja sanoi, että yksi lemmikki on ok, mutta lemmikin kuollessa uutta ei saa ottaa ilman hänen lupaansa.😁

Aivan asiallinen vaatimus. Vuokralleantaja todennäköisesti tietää millainen nykyinen lemmikki on mutta hän haluaa tietää millainen  olisi seuraava lemmikki ennenkuin antaa sille lupaa.

Vierailija
202/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraisäntä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja sanoi, että yksi lemmikki on ok, mutta lemmikin kuollessa uutta ei saa ottaa ilman hänen lupaansa.😁

Aivan asiallinen vaatimus. Vuokralleantaja todennäköisesti tietää millainen nykyinen lemmikki on mutta hän haluaa tietää millainen  olisi seuraava lemmikki ennenkuin antaa sille lupaa.

Ja minusta on myös aivan asiallista, jos vuokranantaja ei anna ollenkaan lupaa lemmikeihin tai esim. vuokraa kämppää luottotiedottomalle tai tupakoitsijalle. Jos on varaa valita, en minäkään ottaisi turhia riskejä, varsinkin kun olen nähnyt millaista tuhoa koira tai kissa voi asunnossa saada aikaiseksi. Ja huom. itselläni on koira, otin sen kun muutin omistusasuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mitenhän näillä vuokravälittäjillä pitää Pokka näyttää p"s"a"t", nuhjuista, kamalaa asuntoa hymy korvissa???

Itse olin katsomassa viime vuonna erästä kaksiota, palvelut lähellä mutta asunto oli oikea hirvitys! Reikänen tapetti joka repsotti, parketti täynnä naarmuja, ja osassa parkettia reikiä, vessan matto likaisen vaalea, kupruili, vessan peili osittain rikki, keittiö komero jossa vanha jääkaappi lokero systeemi, oikein hilarius hiiri tarra siinä vanhan jääkaapin kyljessä! Ja 90 luvulta joku kartta!

Siis miten nää vuokra välittäjät oikeasti kehtaa esitellä osaa asuntoja, joissa ei varmaan ikinä mitään uusittu ja lähes kaikki alkuperäisiä!

Vierailija
204/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen sellaiset ilmoitukset naurattaa, joissa vuokrataan huonokuntoista läävää mutta vuokralaisella täytyy ehdottomasti olla vakituinen työpaikka. Mitenköhän on, kuinka moni työssäkäyvä vuokraa alkuperäisessä kunnossa 70-luvun talossa olevan läävän.

Itse omistan 70-luvun läävän ja asun siinä. En uusi kymmenen vuoden välein pakonomaisesti ja jos uusinkin en vaadi vuokranantajaa tekemään kymppitonnin kylppäriremontteja koska kaakelmuoti on muuttunut. Siisteys on minusta se avainsana, ja toki uusitut kodinkoneet.

Vierailija
205/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, mitenhän näillä vuokravälittäjillä pitää Pokka näyttää p"s"a"t", nuhjuista, kamalaa asuntoa hymy korvissa???

Itse olin katsomassa viime vuonna erästä kaksiota, palvelut lähellä mutta asunto oli oikea hirvitys! Reikänen tapetti joka repsotti, parketti täynnä naarmuja, ja osassa parkettia reikiä, vessan matto likaisen vaalea, kupruili, vessan peili osittain rikki, keittiö komero jossa vanha jääkaappi lokero systeemi, oikein hilarius hiiri tarra siinä vanhan jääkaapin kyljessä! Ja 90 luvulta joku kartta!

Siis miten nää vuokra välittäjät oikeasti kehtaa esitellä osaa asuntoja, joissa ei varmaan ikinä mitään uusittu ja lähes kaikki alkuperäisiä!

Mikäs siinä jos hinta on kohdillaan (=alhainen) ja osaa itse rempata asunnon. Tuollaisessa tilanteessa nuo ovat kannattavia ostoksia.

Vierailija
206/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauraakaas tälle:

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/meilahti/kerrostalo/34…

Toihan on Forenomin, ne nyt on ihan oma lukunsa.

Vierailija
207/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos hinta on kohdillaan (=alhainen) ja osaa itse rempata asunnon. Tuollaisessa tilanteessa nuo ovat kannattavia ostoksia.

Mutta ongelma on siinä että ei saa ominpäin remontoida, eikä rikas pihi vuokranantaja halua senttiäkään sijoittaa remonttiin!

Vierailija
208/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain peruutuspaikan opiskelupaikkaan ja tuli kiire löytää edes joku katto pään päälle. Päädyin asumaan alivuokralaiseksi yläkertaan lapsettomalle parille. Pieni huone, mutta oma vessa sentään oli. Mutta, mutta. Pariskunnalla oli toisistaan poikkeavia sääntöjä minulle. Kotona ollessa piti pysyä visusti huoneessa, koska aikaisemmat alivuokralaiset olivat bilettäneet kämpässä ja minua nörttiharmaahiirulaista epäiltiin samasta. Ystävät eivät olleet tervetulleita ja jos kävivät, olisivat saaneet käydä saunassa, mutta eivät käyttää suihkua. Alakerran suihkuun oli kaksi ovea, joista toista ei saanut lukkoon, kissat paskoivat saunaan. Piti elää mahdollisimman äänettömästi, joka oli vaikeaa, kun huone oli alunperin rakennettu lastenhuoneeksi pariskunnan makkarin viereen. Tietysti sitä ei ole äänieristetty. Pariskunta itse kotonaan sai toki elää miten haluaa ja meluta miten huvittaa. Ja riidellä ja tapella.

Onneksi sain 1,5 vuoden jälkeen paremman asunnon.  Eipähän tarvitse istua mykkänä yhdessä kohtaa ja pelätä, että jompikumpi pariskunnasta tulee raivoamaan ovelle, että sopimus irtisanotaan, jos julkenen nauraa ääneen.

Vierailija
209/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin yksiötä Helsingistä neljä viisi vuotta sitten. Mieleen jäi ilmoitus, jossa tavallisen pienehkön yksiön vuokra kuussa olisi ollut 600-650 euron luokkaa, eli ehkä 50-100 euroa vähemmän kuin keskimäärin samalla alueella. Tämän huikean hinnanalennuksen vuoksi asukkaan olisi pitänyt tehdä vuokranantajalle kuukaudessa huomattava määrä lasten- ja kodinhoitohommia. Aivan älytön systeemi, ja myös työn verotuksen ja eläkekertymän kannalta epäilyttävä.

Helsingissä on tullut muutenkin paljon vastaan näitä "ei se ole tyhmä, joka pyytää" -ilmoituksia.

Paras näkemäni oli kimppakämpästä 8 neliön soppi, vuokrapyyntö 550 euroa. Toki Ullanlinnassa, mutta silti.

Vierailija
210/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ehkä vähän sivuun, mutta kokemus 2000-luvulta eräästä alle 10 000 asukkaan paikkakunnasta. Isovanhempani asuivat ko. paikkakunnalla, aikuiset lapsensa olivat muuttaneet muualle jo vuosikymmeniä aiemmin ja vierailivat mummolassa säännöllisesti.

Isovanhempani kuolivat muutaman vuoden välein. Jälkimmäisten hautajaisten yhteydessä hautaustoimiston työntekijä kysyi suoraan, onko perikunta myymässä asuntoa ja he olisivat kiinnostuneita ostamaan sen pois (omakotitalo keskustassa). Täytyy sanoa, että minusta on tahditonta mennä kyselemään asuntokaupoista, kun toiset tekevät hautajaisjärjestelyjä.

Tämä vähän riippuu tilanteesta. Jos ruumisautoilija oli muutenkin tuttu, niin kyllähän järjestelyjen lomassa voi muutakin puhua, pienemmillä paikkakunnillahan näin usein on.

Vierailija
211/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eräässä helsinkiläiskämpässä oli niin vinot seinät, että joka huoneeseen jäi todella kapeita nurkkia, joihin ei saanut sijoitettua mitään huonekaluja. olivat varmasti myös kamalia siivota. terkkuja viikkiin!

Olen asunut tuollaisessa. Ensin tuntui ahdistavan matalalta - vain keskellä asuntoa pystyi seisomaan suorassa. Mutta sitten alkoikin tuntua oikein kodikkaalta. Matalia pikku lipastoja ja hyllyjä oli, ja makoilusohva. Kesällä avasin kattoluukun ja istuin ylävartalo ulkona ottamassa aurinkoa

Vierailija
212/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vuokraava luokka arvostelee omistavaa luokkaa. Arvostelee vaikka tarvitsee katon päänsä päälle. Suosittelen asennemuutosta, jotta omila lapsillanne joskus olisi omistusasunto.

Vierailija
213/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on jäänyt mieleen eräs ilmoitus, jossa vuokrattiin asunnossa sijaitsevaa parvea jossain etelähelsingissä. Meniköhän kaupaksi? :D

Luin tästä jossain, ja kyllä, parvella on asustanut vuokralaisia..

Vierailija
214/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/helsinki/16014832

Pelkkä parvi yksiöstä vuokrattavana, vain 450€/kk :D Kuvan perusteella vielä helvetin ahdas parvi

Vierailija
215/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tämä pelkkää parvea vuokraava ilmoitus on :D Kyseessä vieläpä yksiö ja saat pelkän parven tuolla 450€/kk ja parven ahtaus ei jää kuvista epäselväksi

Vierailija
216/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän tämä pelkkää parvea vuokraava ilmoitus on :D Kyseessä vieläpä yksiö ja saat pelkän parven tuolla 450€/kk ja parven ahtaus ei jää kuvista epäselväksi

Hauska kun keittiövuorot ym. koronan takia, mutta hengitysilma pienessä kämpässä on kuitenkin jaettua eli yhtä tyhjän kanssa loppupeleissä!

Vierailija
217/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bongasin ilmoituksen, jossa mainostettiin kallionäkymiä. Totuus oli, että kämppä sijaitsi kerrostalon alakerrassa ja taivasta ei näkynyt ikkunoista/terassilta lainkaan. Näkymä oli suoraan vastapäiseen louhittuun kallioon, joka ulottui metrien korkeuteen. Eikä näkynyt hinnassa tuo "maisema".

Punavuorenkatu, Helsinki?

Vierailija
218/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vuokraisäntä selitti aiemmista vuokralaisista kaikkea mahdollista, kun kävin katsomassa asuntoa. Selitti kaikkia heidän tekemiään rikoksia ja miten asuivat tässä. Oli kyllä joku valkoroskaperhe, mutta silti, mitä se minulle niin yksityiskohtaisesti kuului. 

Yläkerrassa oli vuokraisännän omia antiikkiesineitä ja rojuja ja sinne ei "missään tilanteessa saa mennä!" eli omassa kotona olisi huone, jossa en saisi käydä. Käytössäni olisi vain alakerta. Ja kyseessä oli siis avoin yläkerta, johon johti portaat, ei ovia tai portteja. Vuokraisäntä sanoi, että jos koirakin sinne menisi, niin en saisi sitä hakea vaan se pitäisi houkutella makkaralla (suora lainaus :D)

Lopuksi kertoi, että aikoo tarkistaa myös vanhempieni luottotiedot ja rikosrekisterin. Olin tuolloin siis jo 25-vuotias, eikä vanhempani liittyneet mitenkään asiaan, eivätkä olleet siis edes paikalla.

No, jäi se helmi vuokraamatta. 

Vierailija
219/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnearvo. Mun kaverin naapurissa täällä pienessä kaupungissa asui iäkäs pariskunta joka kuoli. Pariskunnanlapset laittoivat talon myyntiin kun vanhemmat kuolivat. Talo oli vuonna 1968 rakennettu, eikä sille oltu tehty sen jälkeen mitään remonttia. Ainoastaan vesihanat oli vaihdettu uusiin joskus 89 luvulla kun entiset olivat ilmeisesti menneet rikki. Talo oli varmasti lasten rakas lapsuudenkoti, mutta ei sentään 200 000 euron arvoinen riskirakenteineen (uima-allas, valesokkkeli, rikki mennyt kylmiö, kosteat tilat ilman vesieristeitä). Talossa oli lisäksi useaa erilaista puu paneelia, useita lattiamateriaaleja, rikkinäisiä kiintokalusteita, alkuperäiset ikkunat, lämmityksenä sähköpatterit. Parin sadan metrin päässä oli saman aikaan kuusi vuotta sitten rakennettu perus Kastelli talo myynnissä 239 000, joten ei tarvi ihmetellä ettei perikunnan talo mennyt kaupaksi.

Talo oli vuoden myynnissä ja oli muutaman kuukauden pois myynnistä. Talo laitettiin takaisin myyntiin ja hinta oli 150 000 euroa. Oli taas myynnissä lähes vuoden ja talo on vieläkin myymättä. Talo on käytännössä purkukuntoinen.

Saman tunnearvo-ilmiön olen huomannut tädissäni, joka myös asuu vastaavassa 70-luvun talossa, jota sentään on vähän remontoitu, mutta joka oikeasti vaatisi putkiremontin, kattoremontin, keittiöremontin, lämmitysremontin ja kaikkien sisäpintojen uusimisen. Lisäksi talossa ei ole esim. vaatekaappeja lainkaan. Joku rakennusfirma oli tarjoutunut ostamaan talon ja suunnitteli siihen rivitalon rakentamista. Täti oli tästä oikein loukkaantunut, kun hänen mielestään talo pitää mennä kodiksi jollekin nuorelle perheelle. Kovin moni nuori perhe ei ole valmis tekemään 150 000 euron remonttia.

Me ostimme 70-luvun talon ja myyjäpari, vanhempia ihmisiä lähes itkivät ilosta kun kuulivat että meillä on 2 tyttöä. Heilläkin kuulemma oli. Tai on  tietysti yhä mutta ovat jo aikuisia. Olivat toivoneetkin talon  menevän lapsiperheelle. Me ostimme talon, koska tätä on pidetty hyvin. Vessanpytty täytyi vaihtaa ja pihalta kaataa huonokuntoisia puita mutta muuten tämä on hyvä talo ikäisekseen. Järkyttävän monia huonokuntoisia taloja myydään "lapsiperheen unelmana", ei se iso piha ja koulu vieressä paljon lohduta jos seinissä muhii homepommi..

Tästä tuli jotenkin tosi hyvä mieli <3 Kaksi tytärtä kasvatettu aikuisiksi ja nyt siellä kasvaa uudet kaksi tytärtä. Tulee olo ettei sattumaa ole vaan talo odotti teitä.

Vierailija
220/451 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti pienemmillä paikkakunnilla ei kannata satsata vaikka kymppitonnia siihen, että laittaisi keittiöstä pinnat uusiksi ja päivittäisi kodin kaappien vetimet nykyaikaan?

Tuo kymppitonni voi hyvin olla 1/4 asunnon arvosta. Vrt. että Helsingissä laittaisit vastaavaan remppaan päälle 50 tonnia.

ihana, et oletetaan asuntojen ja muun omaisuuden arvon säilyvän tekemättä sen eteen sen suurempia satsauksia...

Tämä! Ihan samalla tavalla sitä omaa kotia pitää remontoida/huoltaa, miksi ei siis vuokra-asuntoa? Itse olisin valmis maksamaan hieman enemmän vuokra-asunnosta, joka on siisti ja päivitetty tähän päivään. Sen sijaan en näe mitään syytä, miksi maksaisin uuden vuokra-asunnon veroista hintaa vanhasta kämpästä, jossa ei ole tehty pintaremonttia vuosikymmeniin. Viihdyn myös pidempään hyvässä ja siistissä asunnossa kuin sellaisessa, jossa asun vain pakon edessä. Eli se remppa voi olla hyvinkin kannattava sijoitus, kun asunto kiinnostaa vuokralaisia. Plus yleensä ne kaunista asuntoa arvostavat eivät ole näitä "ihan sama mille kämppä näyttää, kunhan saa kaverit kylään ja bileet pystyyn - nyt kaljaa auringonnousuun!" -tyyppejä.

vuokralaiset on monille alempaa kastia, joiden takia ei tarvitse vaivautua. pitäisi kelvata vaikka kuinka vanha ja rupuinen koti, eikä tätä tietenkään huomioida vuokrassa mitenkään, koska vuokralla asuminen nyt vaan maksaa...

No mä olen vuokranantaja ja pidän asunnon hyvässä kunnossa. Juuri maalautin kun vuokralaiset vaihtuivat. Hyväkuntoinen asunto kiinnostaa myös "parempia" vuokralaisehdokkaita joten on mistä valita ne mieluisimmat vuokralaiset jotka toivottavasti viihtyvät hyväkuntoisessa asunnossa pitkään.

Sääli jos vuokranantaja ei osaa suunnitella kauaskantoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme