Osaako naiset omatoimisesti huoltaa vanhoja autojansa?
Vaihtaa ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, tuulilasin pyyhkimensulat, polttimot. Ne ovat sellaisia töitä jotka voi itsekin tehdä eikä niistä kannata maksaa autokorjaamoille.
Kommentit (17)
Minä en.Tosin auto ei ole minun nimissäni vaan miehen.
En osaa. Mies tekee molempien autoihin :)
Osaisin ja joskus vaihtanut, mutta esim. pyyhkijät vaihdetaan motonetissa ilmaiseksi ja lampun vaihto maksaa n. 5€. Suodattimia nyt voi joo itsekin vaihtaa. Ohjeet löytyy yleensä youtubesta.
....osaako ap laittaa tiskinsä tiskikoneeseen vai pyydätkö äitiä apuun?
Sen takia käyn töissä että voin maksaa likaisista töistä ammatti-ihmisille.
Osaan. Saan vaihdettua öljyt ja renkaatkin. Ei vaan kiinnosta. Nykyisessä autossa on jo LED-valot, melkeen olen jo unohtanut miten v-mäistä se polttimoiden vaihtelu oli.
Mulla on uus auto ja sekin huolletaan merkkihuollossa. En todellakaan huolla itse.
Jää ne polttimot monelta mieheltäkin vaihtamatta. Ei olekaan niin yksinkertainen operaatio kuin ap olettaa. Taitaa ap olla täysin autoton yksilö, ei ole koskaan sellaista omistanutkaan.
Osaan myös vaihtaa öljyt, öljynsuodattaminen, akun, jarrupalat, tulpat, jne.
Det hör till hushållssysslor. Alla i hushållet behöver inte göra samma saker.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulla olisi vanha auto?
Sellaisella on halpa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
On tyhmää maksaa helpoista töistä kovaa tuntihintaa korjaamoille. Se on sama asia kun minä tilaisin matontamppaajan kotia 70 euron tuntihinnalla.
Kyllä mies auttaa, kun saa pilluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tyhmää maksaa helpoista töistä kovaa tuntihintaa korjaamoille. Se on sama asia kun minä tilaisin matontamppaajan kotia 70 euron tuntihinnalla.
Olet selvästi pienituloinen. Minä en ole. Maksan mielelläni sellaisista asioista joita en itse halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi pienituloinen. Minä en ole. Maksan mielelläni sellaisista asioista joita en itse halua tehdä.
Se onkin ongelma, pitäisi olla ihan älytön tuntipalkka, että jotain perus öljynvaihtoa tai vastaavaa ei kannattaisi itse tehdä. Korjaamolla kun lähtee teettämään menee enemmän aikaa jo matkoihin ja odotteluun, kuin samaan hommaan itse tehtynä.
Ainakin itse osaan.