Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaani kiellettiin hakemasta lisää ruokaa koulussa, onko oikein?

Vierailija
20.02.2021 |

Poika kertoi keittäjän sanoneen että jos on jo ottanut grahamlihaiirakan, ei voi hakea toista. Poika on yläasteella ja oli tosi nälissään kun tuli kotiin. Laitoin jo eilen opelle viestiä että kasvavan nuoren pitäisi saada syödä maha täyteen, ei ole tullut vastausta vielä. Toimiiko keittäjä oikein jos kieltää hakemasta lisää?

Kommentit (387)

Vierailija
21/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollu koskaan koulussa lihapiirakoita ruokana.

Meillä oli tasan yhden kerran. Oltiin tosin luokkaretkellä. Bussi pysähtyi levähdysalueelle tms. ja siinä sitten söimme ulkosalla kylmiä lihapiirakoita 1 / nenä. Rehtori vielä kyseli hetken päästä, että jäikö jollekin vielä nälkää lihapiirakan verran, kun niitä olikin 2 ylimääräistä.

Vierailija
22/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on kyllä huonosti asiat, jos ruokana ei ole muuta kuin grahamlihapiirakoita. Tuosta kannattaa otta yhteyttä iltapäivälehdistöön. Taatusti tekevät ison jutun siitä, että grahamlihapiirakan lisäksi ei ollut tarjolla sitä perinteistä kasvissosekeittoa, ei maitoa juotavaksi,  ei leipää, ei edes perinteistä näkkileipää, jolla n voinut vatsansa täyttää eikä edes leipälevitettä.

Jos jostakin kannattaa juttu tehdä, niin tästä.

Ja lopuksi:  Kyllä teki emäntä oikein, että rajoitti piirakan ottamista. Niitä on laskettu jokaiselle yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle nippu banaaneja reppuun niin selviää koulupäivästä hengissä.

Provohan tämä mutta olen ollut vanhempainillassa jossa seiskaluokkalaisen äiti kitisi että lapsi on nälissään kasvisruokapäivinä kun ei se ole oikeaa, täyttävää ruokaa.

Vierailija
24/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitää hyvää ruokaa ei saa santsata esim Muusi ja paneroitu kalaleike, mutta niitä viherpiipertäjien ruokia saa syödä ähkyyn asti esim härkäpapu hommat ja mifu sydeemit, lapsi raukat :'(

Vierailija
25/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko niitä rajoituksia on olla, muuten viimeiset ruokailuun tulijat ei sais mitään ruokaa. Käskepä oman pojan ajatella että jos ite sattuis olemaan joku päivä niiden viimeisten joukossa ja ei sais yhtään mitään, niin miltä se tuntuis.

Vierailija
26/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Nykyajan teinipojista suuri osa on läskejä.

Vierailija
27/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla hidasjärkinen teinipoika. Hän ei osaa syödä kotona kunnon aamiaista eikä osaa ottaa itselleen eväitä (lue: välipala) mukaan kouluun. Onhan se helppo valittaa "kärsivänsä nälästä" kun on liian laiska tekemään itse itselleen ruokaa.

Helppoja eväitä avuttomalle teinipojalle: 

- omena

- banaani

- proteiinipatukat

- itse tehdyt voileivät 

Nämä eivät ole eväitä:

- limsa

- makeiset

- sipsit

- tupakka

- energiajuomat

Kyllä avuttomalle teinipojalle on parempi, että ne eväät ovat:

mamman pesemä, valmiiksi kuorima ja paloiteltu omena

mamman pesemä banaani. mamma on myös hieman aloittanut banaanin avaamista, jotta avaaminen sujuu helposti.

Proteiinipatukkakin on valmiiksi avattu.

Mamman tekemät voileivät.

Vierailija
28/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvavat nuoret ovat yhteiskunnan haavoittuvaisin ryhmä. Kaikki tuki heille!

Vierailija
29/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

giltteys kirjoitti:

Minä pyydän luojalta anteeksi että söin täys lautasellisen leipäpitsaa alakoulussa kuin niitä sai ottaa 1-2kappaletta vain 3-4cm siivuja ja "koulukaverini" sanoivat erittäin törkeästi että minun pitäisi syödä lautasellisen pitsaa kotona eikä koulussa ja että niin köyhä ei voi olla. Minä olin niin köyhä. Menin ensimmäisenä ruokasaliin ja ruokajonoon. Minä menin köyhyydestä katsomaan onko leipäpitsaa jäljellä ruokailun jälkeen, kysyin keittäjiltä jäikö ylimääräistä kaikkien syöjien jälkeen ja he vastasivat että kyllä sitä menee roskiin.

No, sinähän olit fiksu, kun kävit kysymässä.

Mitä on muuten leipäpitsa?

Vierailija
30/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on köyhä maa :(

Ei ole, mutta Petteri on läski.

Vierailija
31/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla hidasjärkinen teinipoika. Hän ei osaa syödä kotona kunnon aamiaista eikä osaa ottaa itselleen eväitä (lue: välipala) mukaan kouluun. Onhan se helppo valittaa "kärsivänsä nälästä" kun on liian laiska tekemään itse itselleen ruokaa.

Helppoja eväitä avuttomalle teinipojalle: 

- omena

- banaani

- proteiinipatukat

- itse tehdyt voileivät 

Nämä eivät ole eväitä:

- limsa

- makeiset

- sipsit

- tupakka

- energiajuomat

Kyllä avuttomalle teinipojalle on parempi, että ne eväät ovat:

mamman pesemä, valmiiksi kuorima ja paloiteltu omena

mamman pesemä banaani. mamma on myös hieman aloittanut banaanin avaamista, jotta avaaminen sujuu helposti.

Proteiinipatukkakin on valmiiksi avattu.

Mamman tekemät voileivät.

Unohdit tissimaidon.

Vierailija
32/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin päiväkotilapset eivät saa edes toista hedelmäpalaa, jos pyytävät. Ei ole oikein.

Vierailija
33/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on annokset laskettu. Jos Pekka saa kaksi, voi Leena jäädä ilman. Leipää kyllä saa ottaa lisää.

Ei hätää, Leena on kasvissyöjä. Pekka voi syödä Leenan lihapiirakan.

Ongelmat alkavat vasta kun myös Nico, Jonne, Micco ja Matti haluavat toisen.

Paitsi ettei voi, koska kasvissyöjälle ei alunperinkään ole lihapiirakkaa, vaan jotain muuta.

Vierailija
34/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääpäle keittäköön itselleen puuron aamulla. Sitä voi sitten koulusta tultuakin lämpimikseen järsiä.

Vierailija
35/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ruokaa tilataan noin vähän? Ainahan extraa pitää tilata jokaisella erilainen energiankulutus,kunnon köyhäilyä,linnanjuhlista ei ruoka lopu ihmeellisii kalluja puolustelemassa keinotekoista pula aikaa,sanotaanko vastaanottokeskuksissaki että yksi jokaiselle.olette suomalaiset naurettavia lampaita

Vierailija
36/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin päiväkotilapset eivät saa edes toista hedelmäpalaa, jos pyytävät. Ei ole oikein.

Hedelmän lisäksi on aina jotain muuta. Aamulla puuroa tai varsinainen lounas tai välipalasämpylä tms. On meilläkin lapsia, jotka skippaisivat ruuan ja söisivät muiden hedelmät, mutta ei ruuan skippaaminen tarkoita, että sen sijaan saa hedelmiä.

Vierailija
37/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvavat nuoret ovat yhteiskunnan haavoittuvaisin ryhmä. Kaikki tuki heille!

No miksi et osta omilla rahoillasi niille "kasvaville nuorille" sapuskaa, vaan vaadit verovaroista rahoittamaan lasten lihottamisen? Kouluruokailun ei kuulukaan vastata päivän ravintotarpeesta kuin noin kolmannesta. 67% arkipäivien ruoasta pitää tulla kotoa.

Vierailija
38/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia ruokaa tilataan noin vähän? Ainahan extraa pitää tilata jokaisella erilainen energiankulutus,kunnon köyhäilyä,linnanjuhlista ei ruoka lopu ihmeellisii kalluja puolustelemassa keinotekoista pula aikaa,sanotaanko vastaanottokeskuksissaki että yksi jokaiselle.olette suomalaiset naurettavia lampaita

Raha. Annos maksaa tietyn verran ja annoksia tilataan oppilasmäärän verran.

Vierailija
39/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitää hyvää ruokaa ei saa santsata esim Muusi ja paneroitu kalaleike, mutta niitä viherpiipertäjien ruokia saa syödä ähkyyn asti esim härkäpapu hommat ja mifu sydeemit, lapsi raukat :'(

Muusi on kasvisruoka. SE ON TEHTY PERUNOISTA. Samoin ranskikset ja sipsit. KASVIKSIA, SALALIITTO!

Anteeksi mutta lihansyönti ei näköjään edistä aivojen kehitystä. Persettä ja mahaa se kehittää.

Vierailija
40/387 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

giltteys kirjoitti:

Minä pyydän luojalta anteeksi että söin täys lautasellisen leipäpitsaa alakoulussa kuin niitä sai ottaa 1-2kappaletta vain 3-4cm siivuja ja "koulukaverini" sanoivat erittäin törkeästi että minun pitäisi syödä lautasellisen pitsaa kotona eikä koulussa ja että niin köyhä ei voi olla. Minä olin niin köyhä. Menin ensimmäisenä ruokasaliin ja ruokajonoon. Minä menin köyhyydestä katsomaan onko leipäpitsaa jäljellä ruokailun jälkeen, kysyin keittäjiltä jäikö ylimääräistä kaikkien syöjien jälkeen ja he vastasivat että kyllä sitä menee roskiin.

Oliko äitisi ja isäsi niin tyhmiä, etteivät osanneet hakea köyhille lapsilleen ruoka-apua? Olitko itse niin tyhmä, ettet osannut käydä sanomassa koululääkärille (tai kuraattorille tai opettajalle), että vanhempasi ovat köyhiä ja pitävät sinua nälässä kotona?

Olitko itse jo syntyessäsi ilkeä, vai otitko oppitunteja?

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän