30v nainen ja olen alkoholisti, mikä sinun mielestäsi ajaa ihmisen tähän?
Olen tosiaan havahtunut siihen että minä, oikeasti ihan kaunis ja fyysisestikin hyvässä kunnossa oleva 30v nuori nainen olen alkoholisti.
Mikä sinun mielestäsi ajaa ihmisen jo tässä iässä tähän? Käyn töissä ja kulissit ovat toistaiseksi vielä jokseenkin kunnossa. Ennen sitä kuuluisaa pohjaa kun kaikki on mennyt haluaisin kuitenkin korjata tilanteen. Kaipaisin neuvoja, järkipuhetta tai ihan mitä vaan joka nostaisi minut tästä pakonomaisesta alkoholinkäytöstä jota en enää koe edes loppupeleissä mukavaksi.
Olen yrittänyt päättää että nyt loppuu. ”Ottaa itseäni niskasta kiinni” jotta loppuisi. Olen käynyt katkaisuhoidossa pariin kertaan jotta homma loppuisi. Viimeisimpänä olen miesystäväni kanssa asettanut haasteen olla juomatta muutaman kuukauden ja sillä ns voittanut ja saanutkin palkinnon mitä ollaan sovittu, kun tosiaan olin selvinpäin. Mutta silti aina palannut pikkuhiljaa samaan vanhaan ja ongelma on nyt pahempi kuin koskaan. Jos edes kaksi iltaa viikossa menee selvinpäin niin hyvä. Minimi määrä on 8 siideriä oli töitä tai ei. Jos on viikonloppu niin menee vähintään tuplasti.
Apua, neuvoja, vertaistukea, myös sitä syyllistämistä, mutta myös jokseenkin ymmärrystä asian kokeneilta. Sääliä enkä päähän silittelyä kaipaa. Vaan faktoja. Lauseita, jotka saisivat minut heräämään lopullisesti ja parantumaan. Kiitos.
Kerro mistä sinun mielestäsi johtuu nuoren ihmisen alkoholismi?
Kommentit (124)
Sulla on jotain käsittelemätöntä elämässäsi ja lisäksi geneettinen alttius addiktiopn. Ei siinä ihan oikeasti aita kuin huolehtia ettei koskaan saata itseään tilanteeseen missä päihdettä saatavilla. Ja käsitellä niitä asioita siinä sivussa.
Ihan kamalasti voimia sinulle. Todella vaikeita asioita nämä. Saa olla sitkeä että pää pysyy pinnalla.
Ap. Kerro mitä nyt ajattelet omasta tilanteestasi. Ajattele miltä tuntuu juomisen jälkeen.
Mäkin haluaisin irti juomisesta. Siitä tullut elämän tavoite, en osaa olla juomatta kun tilaisuus. Mutta miten pääsen irti yksin? Aa-ryhmään meno tuntuu vaikealta
Usein juodaan tylsyyteen. Juodaan viihtyäkseen. Pois arjen askareista. Siivotussa kodissa.