Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipu vasemman munasarjan kohdalla

Vierailija
17.02.2021 |

olen 16v tyttö ja mulla on ollut nyt noin 1 kuukauden ajan kipua vasemman munasarjan kohdalla. Kipu on pistävää mutta pientä ja välillä se lähtee pois. kun aivastan kipu tuntuu epämiellyttävästi. vähän samanlainen kun juostessa tulee kylkeen pistos. muita oireita: vatsa toimii miten sattuu, välillä aamuisin on oksettava olo mutta en kuitenkaan oksenna. mikä voisi olla? pitäisikö käydä koulun terkkarilla puhumassa tästä? kipu ei ole siis voimakasta

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy puhumassa, noi voi olla kuukautiskiertoon liittyviä kipuja, joskus e pillerit tuo helpotusta.

Vierailija
2/7 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Het lääkäriin ja lähete vaikka Synlab kuvauksiin .pääset nopeast, ei maksa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hormonaalista. Voi olla myös rakkulainen munasarja joka oireilee muttei sinänsä ole vaarallista. Myös ennen munasolun irtoamista kipua voi olla pitkään.

Vierailija
4/7 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus vuosia sitten keskellä kuukautiskiertoa toisella puolen alavatsaa tärinästä pahentuvaa tuikkailua. Se oli joku ovulaation jälkeinen nestekysta, eli munasarjaan oli jäänyt jostain syystä sellainen. Tarkistutin tilanteen gynellä, ei sille mitään tehty, kipuläkettä vain jos oli tarve. Meni ohi aikanaan. Epämiellyttävä tunne toki. Ensimmäinen lääkäri (yleislääkäri,mies) jolle menin luuli heti, että kyseessä olisi joku sukupuolitauti, ja laittoi testeihin, mutta eihän se sitä ollut ja sen olisin kyllä tiennyt ilman testejäkin (mulla on pitkä vakiintunut suhde). Miesyleislääkäri oli kyllä ihan kuutamolla koko asiasta, joten siksipä menin naisgynelle tuon suhteen.

Vierailija
5/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kysta

Vierailija
6/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä terkkarilla ja varaa tarvittaessa aika gynekologille, jos asia huolettaa sinua. Kyseessä saattaa olla munasarjakysta, joka on aivan vaaraton, mutta voi aiheuttaa kipua. Niitä tulee suurelle osalle naisista silloin tällöin ja ne menevät pois itsestään, mutta toisinaan gyne saattaa ehdottaa esimerkiksi keltarauhashormonikuuria niiden poistumisen nopeuttamiseen. :) Minulla on ollut noita muutama ja samanlaiset oireet kuin sinulla.

Vierailija
7/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkarille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi