Onko nuuska vaarallista raskaana?
Olen raskaana ja lopetin siis tupakoinnin vauvan takia. En ole pystynyt lopettamaan nuuskaa ja uskaltanut kysyä siitä neuvolassa. Vaikutus on varmaan aika paikallinen tupakkaan verrattuna?
Kommentit (17)
Eiköhän se ole vaarallista muutenkin
Kysytkö ap tosissasi vai oletko oikeasti heikkolahjainen?
Trollaustahan tää koko aloitus on ja todella huonoa sellaista.
Siis tää on provo. Niin provo kuin olla ja saattaa.
Nikotiini on voimakas myrkky joka tuhoaa aivoja.
Abortti on ainut vaihtoehto, jos tällaista tarvitsee edes kysyä.
Kyllä, nuuska on haitallista raskaana olevalle äidille. Nuuska sisältää nikotiinia, joka voi vaikuttaa haitallisesti sekä äitiin että sikiöön. Nikotiini supistaa verisuonia, mikä voi heikentää verenkiertoa ja vähentää hapen ja ravinteiden saantia sikiölle. Tämä voi lisätä riskiä muun muassa sikiön kasvun hidastumiselle, ennenaikaiselle synnytykselle, ja jopa keskenmenolle.
Nuuskan käyttö raskauden aikana voi myös altistaa lapsen myöhemmässä elämässä terveysongelmille, kuten hengitystieongelmille ja käyttäytymishäiriöille. Siksi on suositeltavaa, että raskaana oleva äiti pidättäytyy kaikesta tupakkatuotteiden käytöstä, mukaan lukien nuuska.
Eikös nuuska ole vielä vahvempi tuote kuin tupakka?
Siltä varalta, ettei olekaan trolli vaan ap on oikesti noin tyhmä, niin tämä tiedoksi ap:lle: Nuuskatessa nikotiini ja kaikki muut myrkyt imeytyvät sinun verenkiertoosi ja sikiön verenkiertoon, koska äidillä ja sikiöllä on yhteinen verenkeirto. Joten nuuskan vaikutus ei todellakaan ole mikään paikallinen.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiini on voimakas myrkky joka tuhoaa aivoja.
Nikotiini on sen verran voimakas myrkky, että jos otat kerralla 10 - 15 vahvinta nikotiinipussia mitä markkinoilla on, siihen voi jo kuolla.
No kyllä mä arvasin, että tuomitsette. Mutta se on niin helppo neuvoa ulkopuolelta. Ette tiedä, että olen käyttänyt nikotiinituotteita 10 vuotta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä arvasin, että tuomitsette. Mutta se on niin helppo neuvoa ulkopuolelta. Ette tiedä, että olen käyttänyt nikotiinituotteita 10 vuotta.
Ap
Kuvittelitko että sinua kehutaan kun myrkytät lastasi nikotiinilla?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt olisi ollut elämäsi tilaisuus lopettaa. Vaan ei. Tulet synnyttämään sairaan lapsen. Onnittelut.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja aattelit, että lapsesi liittyy samaan porukkaan? Sun äitis olis pitänyt tehdä abortti.
Kyllä on kauheita kommentteja ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tiedän ihan tasan tarkkaan. Poltin 15-40 ikävuoteni, mutta sitten päätin ottaa itseäni niskasta kiinni.
Se nyt on vain ihan puhdasta lässytystä ettei pysty lopettamaan. Jos ei edes raskaus saa ajatuksia muuttumaan, niin kannattaa ihan suosiolla olla lisääntymättä.
Mihinkähän se nikotiini imeytyy? Jos et tiedä niin ei susta äitiäkään tule.