Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ulosotosta....kukaan joka tietää????

Vierailija
07.08.2006 |

miten ulosotto kohdallani lasketaan? tuloni ylittävät määrätyn tulorajan 1020, olen elatusvelvollinen kolmelle tytölle, elatusmaksut 375 yhteensä, ulosotossa omia velkojani aika paljon. Nyt kun aloitin vakituiset työt, alan myös itse maksamaan elkkareita ja velkoja, mitä laskentatapaa kohdallani käyteään? MITä tarkoittaa se suojaosuus? otetaanko se huomioon että olen elatusvelvollinen, elikkä lasketaanko se niin että jos vaikka tuloni olisi 1200 netto, niin siitä otetaan yks kolmasosa, 400 ja sehän menee kokonaan melkeen elkkareihin, vai otetaanko 1200-elkkarit, ja sitten vielä siitä vähäisestä yks kolmasosa??? IHANAA jos joku tietää, olen ihan pyörällä päästä, kun puhelimessa ulosottovirkailijalta en saa selvää suomenkieltä, vaan pykäliä....

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on jätettävä suojaosuus, ja ulosottoviranomaisen pitää tehdä päätöksensä myös velallista ajatellen.

Vierailija
2/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin ainakin, kaipa nekin nyt jonkun verran joustaa kun palkkasikaan ei kovin suuri ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on n.567e ja elatusmaksuista en tiedä mutta ne kantsii käydä näyttämässä et sellaisia maksat. Toimeentulotuessa huomioidaan ulosotto jos se palkasta viedään suoraan.

Vierailija
4/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulle jää vain sen verran kuussa käteen, eli se 567e?? että saavat ottaa kaiken muun?? T:AP

Vierailija
5/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivat jotain ulosoton kanssa minkä vuoksi sai sitten käteen vähän enemmän. hänellä kun oli 2 pientä lasta vielä elätettävänä.

Vierailija
6/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sen eestään löytää tai niin makaa kuin petaa, että mieti sitä sitten.

Vierailija
7/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tänään soitin juuri ulosottajalleni, niin hän vaan puhui sitä että koska tuloni ylittävät säädetyn tulorajan, joka on 1020 minulla, niin käytetään tuota 1/3 kaavaa, eli että vähän reilu 400 menisi ulosottoon ja siitä lähtee ensin päältä elarit 375, niin mietin vain puhelun jälkeen, että eihän siitä omia velkoja lyhennellä... ja sitten aloinkin miettiä, että tarkoittaako se että palkasta otetaan ensin ne elarit, ja sitten siitä vasta se kolmasosa... ulosottaja kyllä puhui vaan nettopalkasta, en tullut tarkastaneeksi tuota " marssijärjestystä" että miten se nyt menee???

AP:

Vierailija
8/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

..sen eestään löytää tai niin makaa kuin petaa, että mieti sitä sitten.

tämä tulee eteen, enkä sitä yhtään pelkääkkään!!! halusin vain kysellä, kun jäi epäselväksi, että miten se lasketaan. Ja, muuten, tuntematta ihmistä kannattaa varmaan miettiä miten suhtautuu, sinä et tiedä minun elämäntilanteestani yhtään mitään, tai siitä mitä on tapahtunut, että olen ulosoton asiakas.

Vierailija
9/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tarkoita et vain se jäis vaan se on se mikä ainakin pitää jäädä ja yleensä jää enemmän. Vaikee selittää mut noita elareita mä en kans tajuu et miten ne menee.

Vierailija
10/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyl ymmärrä et mitä se ulosotto on tarkoittanut kun elareiden jälkeenhän sulle jäis n. 800e, eikö niin? Siitähän enää ei vois viedä 3 osaa vaan siihen on eri laskukaava.

Vierailija
11/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ymmärssin. t. palkanlaskijana työskennellyt

Vierailija
12/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes suojaosuutta

Vierailija
13/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ulosotossa se ihminen joka hoitaa mun asioita sanoi että mun netosta 1200e, hän ottaa kolmasosan, koska palkka ylittää määrätyn tulorajan joka on 1020, eli noin 400 e. Mutta se mitä mä en tullut kysyneeksi on, että kun olen elatusvelvollinen ja maksut on 375, niin meneekö se niin että kun hän ottaa sen 400, niin siitä lähtee päältä elarit ja jäljelle jää 25e, jonka se voi ottaa mun omiin velkoihin... näin mä sen asian ymmärsin, että se menisi, ja tällä tavalla kun olen elatusvelvollinen vielä 15 vuotta en omia velkoja pysty paljon lyhentämään....

Vai menisikö se niin, että ulosotossa ei " huomioida" elatusvelvollisuutta, että hän ottaa ne elarit, ja sitten jäljelle jäävästä jotain, niin että minulle jäisi vain se 567e.

Vierailija
14/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun ymmärssin. t. palkanlaskijana työskennellyt

kiinnostaa tietää....

Vierailija
15/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jostain törmäsin lauseeseen " on muistettava että elatusavun osuus palkasta ei ole ulosottokelpoista, joten jos on kovinkin suuret elatukset, niin omien velkojen suhteen ei jää kovinkaan paljon ulosmitattavaa"

mitä tämä lause tarkoittaa suomeksi?

Nyt ymmärsin ap kysymyksesi, tarkoitat varmasti, että kun nettosi on 1200, niin ottaako viranomainen huomioon sen, että olet elatusvelvollinen 375e, ja koska juuri tuon verran on se kolmasosa, hän ei pysty pääsemään muuhun rahaan kiinni, vai " ignooraako" ne elatusvelvollisuuden, että ulosottaja laskee sen niin että 1200e, siitä kolmasosa, ja hän maksaa sinun velkojasi, ja sitten kun sinulle jää käteen about se 800, niin joudut siitä suorittamaan vielä elatukset?? En todellakaan usko.

Vierailija
16/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vielä ketään tietävää paikalla????

Vierailija
17/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaisin ulosottoon ja sopisin summa jonka maksan joka kuukausi. Heidän kanssaan pystyy sopimaan asioista. Pyydät sille henkilölle joka hoitaa asioitasi. Jos et soita ja sovi, he alkavat mitata palkastasi sen lain määräämän summan.

Vierailija
18/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin jo soitellut ja keskustellut, ja varautunut siihen että jos se menee niin kuin ymmärsin, että palkasta otetaan se yks kolmasosa ja se menee elatuksiin koska ne on etusijalla, ja loput roikkuu, ja saan käteen sen kaks kolmasosaa palkasta, olen tyytyväinen. Raskasta on työ, mutta saisin pitää edes sen noin 800e, mutta sitten jos se meneekin niin että minulle jäisi käteen vaan se 567, niin vaihdan kyllä kevyempään työhön, tai koitan sopia jotain.

Vierailija
19/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole mahdollista maksaa sitä minimiä?

Vierailija
20/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisesta maksujärjestelystä, mutta riippuen ihan ulosottomiehestä voi olla että saat hyvän sopimuksen tai sitten et. Kannattaa soittaa velkaneuvojalle ja sopia aika hänen kanssaan, että saisit asiasi paremmin järjestykseen. Velkaneuvoja auttaa sinua ottamalla yhteyttä velkojiisi jne..... Sovi nyt ulosoton kanssa jotain ja menet velkaneuvojalle heti kun saat ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme