Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle kannattaisi kouluttautua vielä 50-vuotiaana? Joku jossa olisi "varmasti" töitä.

Vierailija
28.03.2026 |

Olen täysin kypsä opetustyöhön. Jotain muuta pitäisi keksiä, mutta tämän uupumuksen vallassa ei oikein pää enää säteile. Ei sitä vertaa, että kykenisi keksimään mitä seuraavaksi. 

Hoitotyöhön minusta ei ole. Mitä tässä iässä kannattais vielä lähteä opiskelemaan? 

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden valkaisu ja hiussiirteet.

Vierailija
2/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoraksi. Maturelle on aina kysyntää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moto kuski, ajokone kuski.

Vierailija
4/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeet varastaa kitkatteja.

Vierailija
5/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiasentaja, sähköasentaja?

Vierailija
6/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyö taitaa olla tuossa iässä ainoa "varma", joten en oikein tiedä mikä muu sitten. Kenties joku prosessinhoitaja? Ehkä iällä ei siinä ole merkitystä.

Vierailija
7/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kokemusta hyödyntää yritysmaailmassa? Opettajat ovat yleensä hyviä viestinnässä.

Vierailija
8/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut erityisluokanopettaja vasta 5 vuotta ja olen aivan täysin kypsä. Pistin nyt haut tuotantotalousinsinööriksi ja sosionomiksi. Mietin myös opon opintojen tekemistä. Olisin mieluummin opona aikuislukiossa tai amkissa kuin erkkana peruskoulussa. Olen jokaisen päivän jälkeen niin väsynyt, etten jaksa olla oman perheen kanssa. Eihän työn nyt pidä olla niin kuormittavaa ettei jaksa työpäivän jälkeen yhtään mitään?

Vierailija
9/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden myynti.

Vierailija
10/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakuljetus.

Vierailija
11/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on jo ketjuja. Ihan saatanan monta. 

Vierailija
12/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut erityisluokanopettaja vasta 5 vuotta ja olen aivan täysin kypsä. Pistin nyt haut tuotantotalousinsinööriksi ja sosionomiksi. Mietin myös opon opintojen tekemistä. Olisin mieluummin opona aikuislukiossa tai amkissa kuin erkkana peruskoulussa. Olen jokaisen päivän jälkeen niin väsynyt, etten jaksa olla oman perheen kanssa. Eihän työn nyt pidä olla niin kuormittavaa ettei jaksa työpäivän jälkeen yhtään mitään?

Sosionomin työ on todella raskasta.

Vierailija
13/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyh. Te opettaja parat olette niiiin kuormittuneita ja uuuuupuneita 🥺

Vierailija
14/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kokemusta hyödyntää yritysmaailmassa? Opettajat ovat yleensä hyviä viestinnässä.

Viestintäalan työttömyys on yksi korkeimpia. Kannattaa muistaa että jokainen työtön toimittaja hakee niitä paikkoja. 

Vierailija
15/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitotyö taitaa olla tuossa iässä ainoa "varma", joten en oikein tiedä mikä muu sitten. Kenties joku prosessinhoitaja? Ehkä iällä ei siinä ole merkitystä.

Hah! Valmistuin jouluna työttömäksi sairaanhoitajaksi. Ikää on 50v.

Vierailija
16/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuosaajaksi. Tosin olet siihen liian vanha. 

Vierailija
17/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti. Ei yhtä raskasta kuin hoitotyö.

Vierailija
18/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomin työ on todella raskasta.

On varmasti. Mietin, että voisi kuitenkin olla eri tavalla vähemmän kuormittavaa (toki riippuu minne sijoittuu). Mua kuormittaa eniten se jatkuva älämölö ja sekoilu ja sekopäät vanhemmat. Eikä ole mitään rauhaa tehdä työtään kunnolla, kun koko aika on jotain muuta kuin itse opetusta ja siihen valmistautumista.

Vierailija
19/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälykonsultti. Millään muulla ryhmällä ei mene yhtä hyvin. 

Vierailija
20/73 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso opettajan työtä tekeviä miehiä ja opi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi